Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo 75 Turbo  (Okunma sayısı 374 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.691
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo 75 Turbo
« : 04 Temmuz 2009, 21:20:57 »
Alfa Romeo 75 Turbo  

Son gerçek Alfa
İtalya?da başlayan absürd bir ?Lüks Vergisi? yüzünden, bu ülkedeki otomobiller için küçük hacimli motorların üretimini zorunlu kılmıştı. Bunlardan bir örnek de harikulade bir örnek olan Alfa 75 Turbo. Bu sebeple 75, gerçek son Alfa olarak tanınırken, bu özellik bu modeli aynı zamanda bir o kadar çekici yapmakta.



Alfa, 1985?te 75. yaşını kutlarken bu sebeple 75 modelini piyasaya sunmuştu. Bu demek oluyor ki, sevgili Alfa severler bunu unutmasın, önümüzdeki sene Alfa 100 piyasay çıkacaktır. Ancak sayın mühendisler, lütfren dikkat edelim; Arkadan itişli ve Transaxle sistemli olsun, aynı 75?teki gibi. O zamanlar aslında markanın kutlayacak bir şeyi yoktu. Devlete ait olan firmanın işleri istenildiği gibi gitmiyordu, borç dağı gittikçe yükseliyordu ve Fiat?a olan satış ise 1 sene sonra gerçekleşecekti. Bu tarihten sonra zaten Alfa, Fiat?ın önden çekiş platformuna sahip olacaktı geleneksel ruh da birden kayboluvermişti. Böylelikle 75 modeli, son ve gerçek Alfa olarak anılmakta ve bu da onu bir o kadar çekici yapmakta ki özellikle Top Model?ler Turbo ve 2.5 V6 en aranılan modeller. Her ikisi tesadüfü şekilde aynı güçte idiler (155 ve 156), ancak birbirlerine kesinlikle rakip olmadılar. İtalya?da 2 litrelik motor hacmi üstündeki motorlara uygulanmaya başlanan %33,3?lük ?Lüks Vergisi? sebebi ile Turbo, İtalya?da çok tutuldu ki Ferrari ve Maserati bile küçük hacimli motorlar sunmaya başlamışlardı.
 
Diğer ülkelerde V6 tercih ediliyordu, çünkü bu motorun sesinde bir Gianna Nannini seksapelini bulabiliyordunuz ve biraz daha iyi bir çalışma karakterine sahipti. Motor bir türbin gibi çalışıyordu, yani alt devirlerde güçsüz, 2500 devirden itibaren başlayan turbo etkisi ile çok güçlü ve 6000 deviri aşan bir performans. Motor aslında 50 ve 60?lı yılların üstten çift egzantrikli motorunun geliştirilmiş hali idi. Kama biçiminde olan uzatılmış ve köşeli tasarımın en önemli özelliği, onu omuz hizasından ikiye bölen plastik şerit idi. Bunun haricinde tasarımdaki her şey 80?leri hatırlatıyordu; köşeli. Sanki o zamanların plastik presleri köşeleri olmayan bir üretim yapamıyormuş gibi ön torpido, şalter ve düğmeler, havalandırma ızgaraları, her şey köşeli idi. Her ne kadar dört kapılı olsa da kendisinden bir spor otomobil olarak bahsediliyor olmasının sebebi, yürüyen aksamının başarısı idi.

Transaxle çekiş sistemi ile demokratik bir ?fifty-fifty? ağırlık dağılımı mümkün olabiliyordu. Komplike ve itme çubuklu De Dion arka aks yapısı ve %25 kilitli diferansiyeli ile mükemmel sürüşler sağlanabiliyordu ki gaza hükmeden sağ ayağınız ile azdan çok kayan bir arka tarafa sahip oluyordunuz. O zamanlar ESP rüyasını dahi görmüyordu kimse. Aslında daha gerçekçi olacak olan, daha kesin çalışan bir vites kutusu olurdu. Büyük şirket Fiat için daha sonra yapılacak olan bir facelift çalışması pek bir anlam vermeyecekti. Buna göre Turbo modeli 1987 yılındaki facelift ile kalın US Tampon?ları ile 75 America adını alacaktı. Klima, ABS, Katalitik Konvektör ve özellikle hidrolik destekli direksiyon ama yine de sunulmuyordu. Ancak 1990 yılında ABS, klima ve 165 BG?ye yükselen yükselen gücü ile hafif bir performans artışı eklenmiş oldu. Bundan sonra America model tanımlaması yerini Quadrifoglio Verde bırakmış oldu. 1992 yılı 75 için son olmuştu.
Teknik Değerler Alfa Romeo 75 Turbo
Motor   Sıralı dört silindirli motor, Turbo
Hacim   1779 cm³
Performans   155 BG / 5800 d/d
Tork   226 Nm / 2600 /d
Şanzıman   5 Vites (Transaxle)
U/G/Y   4330/1650/1350 mm
Boş Aırlık   1130 kg
Frenler   4 disk Fren
Süspansiyon   Önde Bağımsız, Arkada itme çubuklu De-Dion-Aks
Sürat   210 km/s
0?100 km/s   7,6 sn
Tüketim   11 lt S/100 km
Fiyat   34.900 Mark (1985)
 

Tarih
1985: Firmanın 75. yıl dönümü sebebi ile klasik Giulia ve kama biçimli Giulietta?nın yerine çıktı. Bu tarihten itibarnen model tanımları sayılarla ifade ediliyordu; 155?ten 156 ve en son 159. Duyulanlara göre 2011?den itibaren Giulia adını yine dile getireceğiz. İlk çıkan Turbo?lar 1,8 litre hacimden 155 BG çıkartıyorlardı, ancak Almanya?daki vergi sınıflandırmaları sebebi ile sadece 150 BG ile sunuluyorlardı. 1990 yılından itibaren en üst versiyonunda 165 BG alınabiliyordu.
Artı/Eksi
Alfa motorları, çalışma ısısına erişene kadar rahat bırakıldıkları sürece çok sağlam örneklerdir. Turbo?lar arada bozulbiliyorlar. Önemli; uzun ve hızlı sürüşten sonra soğumasını beklemekte yarar var. Kriko bağlantı noktaları, çamurluk kenarları ve çeki demirinin olduğu yerlerde pasa rastlanabiliyor. 2 vites senkromeçi çabuk bozulmakta. Şanzıman bağlantı noktaları da arıza yapabilmekte, çünkü egzoz fazla yakından geçmekte. Elektrik olarak ARC, yani Check-Control, kronik olarak aslında hata olmayan yerlerde arıza gösterebiliyordu. Göstergeler tam göstermeyebiliyorlar ve devir saati arada sırada keçileri kaçırabiliyor.
Yedek Aksam
Alfa, maalesef 75 modeli için yedek parça konusunda çok fazla yardımcı olmamakta. Mesela egzoz manifoldu. Bazen çatlamalar yapabiliyorlar, orijinal yedek aksam olarak maalesef bulunmamakta ve başka üreticilerin üretimleri hem iyi değiller hem de çok pahallılar. İç mekandaki bir çok ince ayrıntı da maalesef çok zor bulunmakta. Buna karşılık sac akşamlar, farlar, aynalar, şanzıman ve motor aksamları çok kolay bulunabilmekteler.
Pazar Durumu
75 Turbo Almanya?da çok az bulunuyor olsa da İtalya?da çok kolay bulunabilmekte. Artı özellik; İtalya?daki modeller genelde daha az paslanmaktalar, ancak bakımları ihmal edildiği için biraz daha fazla yakınlık gösterilmesi gerekebilir. İyi durumdaki 75?leri özellikle İsviçre?de de bulabiliriz. Enteresan olan alışılmamış spoylerlere sahip olan "Evoluzione"?dir, ancak bundan sadece 500 örnek üretildi. Bu model motor sporları homologasyonu için üretilmiş oldu. En çok üretimi yapılan Turbo America modelinin ortalama satış fiyatı 3500 Euro civarında.
Tavsiye
75 Turbo Evoluzione az bulunmakta, gündelik kullanım için ise en iyi örnek 1991-92 Quadrifoglio Verde?dir. En çok tercih edilen ise açılır tavan ve klimalı olanlar. En son üretim olarak 1000 adetlik ve Recaro koltukları ile özel hafif alaşım jantları olan "Limited Edition"?dir. Aslında hep dikkat edilmesi gereken konu; az kilometreli, az sahip değişkliği, imzaları tam olan bir servis defteri iyi bir Alfa?ya işaret eder. Yeter ki motorun çalışma ısısına özen gösterilsin ve turbo uzun yolculuklardan sonra soğutulsun.













Bu başlık özellikle Hüseyin Abi için...
« Son Düzenleme: 14 Mayıs 2010, 02:33:56 Gönderen: enrico_75 »

///////////////

frantic

  • Membro
  • İleti: 469
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo 75 Turbo
« #1 : 06 Temmuz 2009, 10:33:09 »
Çok güzel olmuş kendi adıma teşekkür ederim. Umarım tekrar bu tarz bir alfa modeli çıkarırlar
« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2009, 10:33:09 Gönderen: frantic »
Utku Çakmak

*MIT0 5
*147 Collezione
*156 2.0TS
*33 1.5
*156 1.6TS Dist.
*75 2.0TS

burcintun

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo 75 Turbo
« #2 : 06 Temmuz 2009, 11:59:37 »
Ellerine yüreğine sağlık zannediyorum bir çeviri daha yaptın bizler için. Elin dert görmesin yardım sever insan. Senin sayene iyi bilgilere ulaşabiliyoruz.
« Son Düzenleme: 06 Temmuz 2009, 11:59:37 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

enrico_75

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo 75 Turbo
« #3 : 14 Mayıs 2010, 02:33:56 »
yaa  bu 75 lerin hepsine aşıııım ben.1.8 turbo amerika ankarada gürsel abimizdede var
« Son Düzenleme: 14 Mayıs 2010, 02:33:56 Gönderen: enrico_75 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı