Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Autodelta ve 405 bg. lik GT  (Okunma sayısı 292 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Tufan

  • Membro
  • İleti: 3.130
    • Çevrimdışı
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« : 03 Mayıs 2007, 15:02:43 »


Autodelta yeni 405 beygirlik Autodelta GT 3.7 Super'i tanıtıyor

Londra merkezli tasarım ve tuning şirketi Autodelta bu hafta gelmiş geçmiş en dinamik ve en güçlü Alfa GT Coupé'yi tanıtıyor.  Daha önce üretilen 320 bg.lik GT 3.2 Super (2004) ve 341 bg.lik GT 3.2 Super Evo (2005) modellerinin üzerine Alfa V6 motor ve şasisi pratiklik ve sürüş özelliklerinden ödün verilmeden tekrar geliştirildi.

Yeni araçta motor 3.2-litreden 3.7-litreye arttırılırken Rotrex C38-81 santrifüjlü aşırı besleme eklendi. Sonuçta 405 bg ve 375 lb/ft tork elde edildi.

« Son Düzenleme: 12 Mayıs 2007, 18:35:43 Gönderen: burcintun »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.605
    • Çevrimdışı
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #1 : 03 Mayıs 2007, 15:05:23 »
Arka tampon hariç araba alınacak bir araba :)))
Muazzam olur. Olsa fena olmaz ama yine en sağ şeritten gitmeye devam ederim :))
« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2007, 15:05:23 Gönderen: agucba »

///////////////

murat

  • Amministratore
  • İleti: 5.635
    • Çevrimdışı
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #2 : 03 Mayıs 2007, 15:08:02 »
Aman tanrım diyorum Bu akşam bi rüyaya yatayım.
« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2007, 15:08:02 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

Alfonso

  • Ziyaretçi
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #3 : 03 Mayıs 2007, 15:53:19 »
tokat makinası

topgear'da 147 autodeltanın tanıtımı yapılmıştı.. 3.7 litre 328hp idi.. top gearın testlerini yaptığı pistte m3 ve imprezza sti dan daha hızlıydı.. bu kimbilir neler yapar

ön farlar çatık olursa daha da güzel olur...

Edited by - Selespeed on 03/05/2007  15:54:43
« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2007, 15:53:19 Gönderen: Alfonso »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.605
    • Çevrimdışı
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #4 : 03 Mayıs 2007, 16:10:08 »
Bunun gibi bir çatık kaş mı mesela :))

« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2007, 16:10:08 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #5 : 03 Mayıs 2007, 16:13:52 »
quote:

Aman tanrım diyorum Bu akşam bi rüyaya yatayım.


söylenecek bişey yok+1
« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2007, 16:13:52 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #6 : 03 Mayıs 2007, 17:41:36 »
arkadaşlar bir cahil sorusu : motor ve çevre birimlerinde yapılan değişikliklerle şu kadar beygir arttırdık motor gücünü..... bu önerme nasıl test edilebilir, yani motorun ürettiği beygir gücü ve tork modifikasyondan sonra nasıl ölçülüyor? tabii yüksek teknoloji firmalarını kastetmiyorum......
« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2007, 17:41:36 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.605
    • Çevrimdışı
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #7 : 03 Mayıs 2007, 18:08:25 »
Yanlış hatırlamıyorsam Ümraniye Sanayi Sitesi'nde Bosch Ölçüm Merkezi'nde motor gücü ve tork ölçtürülebiliyor.

Ölçüm nasıl yapılır? Motorun gücü iki şekilde ölçülüyor. Biri araca takılı değil iken, serbest olarak, herhangi bir ek parçanın tesiri olmadan. Bu şekilde çıkan sonuca brüt beygir gücü ve tork diyebiliriz. Amerika'lılar bu şekilde ölçerdi ve motor gücünün yanına SAE (Standart of American Institute, açılımı konusunda tam emin değilim) Normu yazılırdı. SAE Normunu Tofaş'ta çok severdi, çünkü bu şekilde güç daha fazla çıkar.

Bir de araca takılı iken yapılan ölçüm var. Aracın itici tekerleri yerde duran bir silindirin üstünde durur ve ölçüm yapılır. Buna da net beygir gücü diyebiliriz. Bunun yanına eskiden DIN (Deutsche Industrie Normen; Alman Sanayi Normaları) yazılırdı. Şu anda Avrupa Birliği'nin devreye girmesi ile DIN yerine ECE kullanılmaya başlandı.

DIN (veya ECE) ölçümü SAE'den düşük çıkar, çünkü yukarıda da yazdığım gibi net gücü açığa çıkar.

Örnek; Doğan SL'ler 86 BG (SAE) idi. Bunu DIN'e çevirmek için 1.123'e böldüğümüzde 76 BG (DIN) çıkar ve bizim için kağıt üstünde önem arz eden rakam çıkar.

Bunun yanında bir de JIS var, bu da japon standartları ile ile ilgili olan normlar.

Yani en azında okuduğum ve gördüğüm kadarı bu şekilde oluyor. Daha fazla bilgisi olan arkadaşlar vardır.

Motor gücü ölçümüne bir örnek mesela :)
http://www.youtube.com/watch?v=oW29Ib1D0PY
« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2007, 18:08:25 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #8 : 03 Mayıs 2007, 18:23:28 »
Sanırım Alfa Romeo, Autodelta Gt 3.7 süper ' i bmw 'ye bir cevap niteliğinde geliştirdi..

Bu arada, aracın teknik verileri açıklanmadı sanırım...
« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2007, 18:23:28 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.583
    • Çevrimdışı
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #9 : 03 Mayıs 2007, 18:37:42 »
Aynen serkanın dediği gibi yapılır bu ölçüm işlemleri.

Bi diğer noktada şu. Terim olarak duymuşsundur, motordaki güç, tekerlek gücü diye. 156 2,0 ı örnek olarak vermek gerekirse, bunun standart fab. çıkış verileri 155 hp + 187 nm. Bunlar aracın motor gücünü gösterir. Fakat biz bunun tamamını kullanamayız, çünkü bu güç tekerlere inene kadar arada kayıplar yaşar. Bu kayıplar marka/modele ve aracın çekiş sistemine göre %35-40 lara kadar çıkabilir. Bu rakam özellikle arkadan itişli ve 4x4 araçlarda daha çok olur. şağıdaki resimlerde daha iyi anlayabilirsin.


Burda motor+teker güçleri var.



Burda da ölçüm cihazlarından alınan çıktının bir örneği.
« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2007, 18:37:42 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

  • Ziyaretçi
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #10 : 03 Mayıs 2007, 18:45:28 »
teşekkürler ikinize de daha iyi izah edilemezdi bu konu,
« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2007, 18:45:28 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

AlfistiKerem

  • Ziyaretçi
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #11 : 03 Mayıs 2007, 21:44:34 »
Harika bir GT.Tek kelime ile dehşet bir makina.Nasıl gider bu ya...Offf
« Son Düzenleme: 03 Mayıs 2007, 21:44:34 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #12 : 04 Mayıs 2007, 00:43:15 »
Bu araba önden çeker devam ettikçe kimseye rakip olamaz..
Önden çeker bir arabaya 406 beygir değil 706 beygir koysanız bile fazla birşey ifade etmez. Zira önden çeker bir aracın kaldırabileceği maksimum güç miktarı bellidir (250 beygir civarı)
O yüzden Autodeltanın gereksiz icatlarından biri daha bence..
Bir anti-bmw insanı olarak üzülerek söylüyorum ki bu araba önden çeker sistemiyle eski kasa m3'e bile zor rakip olur..
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2007, 00:43:15 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.583
    • Çevrimdışı
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #13 : 04 Mayıs 2007, 08:50:46 »
Yalnız şöyle birşeyde var Erhan, bir önceki GT super M3ten daha iyi derecelere sahipti, üstelik pist üstünde. Bunu da göz ardı etme.
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2007, 08:50:46 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.568
    • Çevrimdışı
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #14 : 04 Mayıs 2007, 09:21:58 »
Neresinden çekerse çeksin gayet güzel bir araç :)
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2007, 09:21:58 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.605
    • Çevrimdışı
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #15 : 04 Mayıs 2007, 09:57:32 »
Araç sadece kalkışta geri kalabilir ve yürümeye başladıktan sonra iyi bir süspansiyon geometrisi, elektronik yardımcılarla (mümkün olduğu kadar geç müdahale etmesi koşulu ile) oldukça iyi sonuçlar çıkartır. Yani önden çekişli diye küçümsememek lazım.
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2007, 09:57:32 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #16 : 04 Mayıs 2007, 11:12:35 »
quote:

Yalnız şöyle birşeyde var Erhan, bir önceki GT super M3ten daha iyi derecelere sahipti, üstelik pist üstünde. Bunu da göz ardı etme.



Bektaş abi bu testin nerede olduğunu hatırlıyor musun? Hele 320 beygirlik versiyonunun M3'e rakip olabileceği bana hiç mantıklı gelmiyor açıkçası..
Bence önden çeker araçlar içinde, en iyi yol tutuş ve handlinge sahip araç GT, ama muadili bir arkadan çekere karşı şansı çok az bence..
Ne olursa olsun önden çekerlerde bütün işi ön tekerler yapar (araca yön verir, frenlemenin çoğunu yapar ve bunları yaparken üzerine onca torku yola vermeye çalışır) Bu sebeplerle önden çeker araçların kafadan kaymaya daha yatkın olduğunu da hesaba katmak lazım ve eğer schumacher ayarında bir sürücü değilseniz sonunuz bir ağaçta yada kaldırımda olur.
Elektronik sistem konusuna katılmıyorum, 147 GTA'da da elektronik sistem vardı ama yol tutuşu ve çıkardığı zamanlar içler acısıydı..
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2007, 11:12:35 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.583
    • Çevrimdışı
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #17 : 04 Mayıs 2007, 13:02:25 »
Aklımda top gear diye geçiyor ama kesin emin değilim. Perf. için illada yüksek hp lere gerek yok tahmin edersin. opel speedster, arial atom, caterham... bunlar çok düşük hp lerde ama pist sonuçları ortada. Birde bu açıdan yaklaş.

250 hp konusunda son derece haklısın, hatta rover turboların bu konuda çokta kötü bir ünüde var. Ama bunu yapan autodelta gibi prof. bir firma olunca, bence sonuçtan şüphe duymamak gerek. Bu firma ingiliz bazlı bir firma ve bilinirki ingilizler için yol tutuş, sürücü odaklı perf., pist değerleri falan 0-100 den veya topspeed'den çok daha önemlidir.
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2007, 13:02:25 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.605
    • Çevrimdışı
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #18 : 04 Mayıs 2007, 14:15:14 »
Peki ya 156 GTA o zaman?
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2007, 14:15:14 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #19 : 04 Mayıs 2007, 14:30:08 »
Abi ayıp olcak ama 156 GTA da çok kötü araba..
Maalesef Güncel GTA'lar iyi araba değiller, ölü doğdular zaten..
Yüksek güce sahip spor araçlarda aklın yolu bir; ya arkadan yada 4 çeker, önden çeker 400 beygirlik araba yapmak don kişotçuluk oynamak oluyo biraz.. Çünkü fizik kanunlarına aykırı..

Performans için yüksek beygirlete ihtiyaç olmadığına katılıyorum, ama bektaş abi söylediğin araçlar çok çok hafif araçlar ve hepsi arkadan çekiş. Alfa GT yada GTA çok hafif araçlar değil..

Ne yapılırsa yapılsın fizik kanunlarına aykırı..
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2007, 14:30:08 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.583
    • Çevrimdışı
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #20 : 04 Mayıs 2007, 14:33:28 »
Peki tamam Erhan...
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2007, 14:33:28 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

Alfonso

  • Ziyaretçi
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #21 : 04 Mayıs 2007, 14:36:31 »
3.7 V6 328hp 147GTA Autodelta'nın Topgear videosu :

http://www.youtube.com/watch?v=bPxeouwzIM8


İngilizcem çok sağlam değildir ama anladığım kadarıyla Jeremy Clarkson'la James May arasında şöyle bir sohbet geçiyor..

clarkson may'den arabanın beygiri hakkında bir tahmin yapmasını istiyor.. o da shame arkadaşmızın söylediği gibi önden çekişli bir araba için en üst limitin 250hp olduğunu söylüyor.. clarkson, işin içine autodelta girince bunun değiştiğini anlatıyor.. ve sonrasında tur zamanlarının 4 çeker sti ve arkadan itişli m3'ten daha iyi olduğuna vurgu yapılıyor.. bunun şimdiye kadar yapılmış en güçlü önden çeker araba olduğu ve şeytan işi olduğu söyleniyor

FoRzA ALFA

aklıma gelmişken 156'sını dynoya bağlatan oldu mu hiç? varsa sonuçları alalım

Edited by - Selespeed on 04/05/2007  14:38:39
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2007, 14:36:31 Gönderen: Alfonso »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #22 : 04 Mayıs 2007, 14:42:42 »
Benim demek istediğim Alfa Romeo eğer yüksekleri hedefliyorsa arkadan çekişe dönüş yapmak zorunda.. Hadi 1.6-2.0 gibi başlangıç modellerde maaliyet endişesinden önden çeker yapılabilir.. Ama eğer yüksekler hedefleniyorsa başka şansı yok Alfa Romeo'nun, ya arkadan çekere dönecek yada Q4'ü diğer modellerine yayma yoluna gidecek..
2.4 JTD 159'a Q4 koyma fikri bence Alfa Romeo açısından çok iyi bir gelişme.. Umarım GT'ye de uyarlamak akıllarına gelir.. Eğer 400 beygirlik bir GT Q4 olsa, gözüm başka arabayı görmez..
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2007, 14:42:42 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #23 : 04 Mayıs 2007, 14:47:49 »
quote:

3.7 V6 328hp 147GTA Autodelta'nın Topgear videosu :

http://www.youtube.com/watch?v=bPxeouwzIM8


İngilizcem çok sağlam değildir ama anladığım kadarıyla Jeremy Clarkson'la James May arasında şöyle bir sohbet geçiyor..

clarkson may'den arabanın beygiri hakkında bir tahmin yapmasını istiyor.. o da shame arkadaşmızın söylediği gibi önden çekişli bir araba için en üst limitin 250hp olduğunu söylüyor.. clarkson, işin içine autodelta girince bunun değiştiğini anlatıyor.. ve sonrasında tur zamanlarının 4 çeker sti ve arkadan itişli m3'ten daha iyi olduğuna vurgu yapılıyor.. bunun şimdiye kadar yapılmış en güçlü önden çeker araba olduğu ve şeytan işi olduğu söyleniyor

FoRzA ALFA

aklıma gelmişken 156'sını dynoya bağlatan oldu mu hiç? varsa sonuçları alalım

Edited by - Selespeed on 04/05/2007  14:38:39



Ben şöyle açıklayayım o 3.2 GTA'nın da 3.7 GTA'nında testlerini 50 kere izledim hemen hemen.. 3.2 GTA'nın kesinlikle rakipleri GOLF R32 ve Focus rs'den çok daha kötü araba olduğunu ifade ediyorlar, ancak duygusal sebeplerden dolayı Alfa'yı tercih edeceklerini ifade ediyorlar. 3.7 GTA Impreza'nın çok az önünde yer alıyordu hatırladığım kadarıyla. Ama impreza 278 beygir, 3.7 GTA 328 beygir, yani arada 50 BEYGİR fark var..

Edited by - shame on 04/05/2007  14:51:50
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2007, 14:47:49 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfonso

  • Ziyaretçi
Autodelta ve 405 bg. lik GT
« #24 : 04 Mayıs 2007, 14:49:09 »
en güzeli 4 çeker zaten.. rayda gider gibi
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2007, 14:49:09 Gönderen: Alfonso »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı