Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: TOKATLANDIM  (Okunma sayısı 557 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

burcintun

  • Ziyaretçi
TOKATLANDIM
« : 08 Ocak 2007, 10:48:36 »
Cumartesi günü BMW 120d araca yenildim. Canım felaket sıkıldı. Normal seyir halinde iken dikiz aynasından sis farları ve normal farları açık bir aracın geldiğini gördüm. Önümde seyir halinde giden araçlar vardı. Bmw ile aram kapanmaya başladı. Ben de fren yapmamak için sinyali verdim öndeki araçları sollamak için sol şeride geçtim. Ve hızlanmaya başladım. Sonra önümdeki araç birden çıktı. Ben ve Bmw yavaşlamaya başladık. Bmw artık tam arkama yapışmıştı. Öndeki araç sollamasını tamamladı ve sağa çekilince ben gazı topukladım. İvmelenmeye başladım Bmw kıçımdan ayrılmıyordu ben de adil olsun diye sağa çekildim. Araç beni geçti gitti. Arkadan modeline baktım 120d idi. Sinirden küplere bindim diesel bir araç beni nasıl geçer diye. Sonra hemen internete girdim ve aracın özelliklerine baktım. 163 Hp 340 Nm torklu common rail diesel motora sahipmiş. Okuduktan sonra yuh be dedim. Yeni nesil araçlar yeni modeller gümbür gümbür geliyor.
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2007, 21:32:31 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.438
    • Çevrimdışı
TOKATLANDIM
« #1 : 08 Ocak 2007, 11:09:40 »
:) aynen öyle bugun bende bi megane II sport la ugraşiyim dedim cıcıx o benle ugraştı :)
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 11:09:40 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.2 JTS SeleSpeed
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.605
    • Çevrimdışı
TOKATLANDIM
« #2 : 08 Ocak 2007, 11:18:09 »
Malesef. Alfa'ların sadece dış görünüş olarak özellikleri kaldı. Performans yerlerde sürünüyor.
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 11:18:09 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
TOKATLANDIM
« #3 : 08 Ocak 2007, 12:39:35 »
bayramda otobanda tekirdaga dogru giderken 140 km civarı yol alıyordum arkama 1990 model civic yani en eski modeli yapıştı hızım 210 km olana kadar gazı kökledim ama malesef tanponumdan ayrılmadı verilerine baktım 1.5 90 hp lik arabaymış.
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 12:39:35 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.568
    • Çevrimdışı
TOKATLANDIM
« #4 : 08 Ocak 2007, 12:49:08 »
Benim araba da 2.0 olduğu için durumu idare ediyor, 1-2 sene sonra hepten esamemiz okunmayacak belli ki :)
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 12:49:08 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

alfistihrn

  • Ziyaretçi
TOKATLANDIM
« #5 : 08 Ocak 2007, 12:58:28 »
Turbomu taktırsak ne yapsak.

Edited by - alfistihrn on 08/01/2007  13:03:12
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 12:58:28 Gönderen: alfistihrn »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
TOKATLANDIM
« #6 : 08 Ocak 2007, 13:43:20 »
valla bizim sorunumuz degil alfa firmasının bu derdimize çare bulması lazım turbomu takar artık ne yapar bilmem bundan sonraki arabaların farklı olması lazım gerçi yeni fiat stilo modelleri 1.6 turbo olucakmış belki alfada artık turbo koyar.
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 13:43:20 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.583
    • Çevrimdışı
TOKATLANDIM
« #7 : 08 Ocak 2007, 13:54:37 »
Bülent novitecin yaptığı 145 QV vardı zamanında, yanlış hatırlamıyorsam, jant fren yürüyeni falan her şey dahil 6200 euro idi fiyatı. 210 hp 0-100= 6.2 idi. Ama canavar oğlu canavar bir araçtı. Önceden ayrıntıları vardı şimdi kaldırmışlar. Müthiş bir çalışma idi.

TR de Alfaya turboyu ence onno ustadan başkasına yaptırmamak gerek. Adamın referans verebileceği yaptığı alfalar var sonuçta ve turboya görede yazılımı kendisi ayarlıyor biliyorsunuz. Ama tabi iyi para ister o ayrı. Aslında bir mail atıp öğrenilebilir. Bir de Mehmet abinin referans olabileceği bir yer varmıdır onada sormak gerek.
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 13:54:37 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.605
    • Çevrimdışı
TOKATLANDIM
« #8 : 08 Ocak 2007, 14:26:05 »
Novitec'in yaptığı o 145 QV'yi ben de çok aradım ama bulamadım. Çok güzel bir çalışma idi ve dışarıdan ne olduğu da belli olmuyordu.
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 14:26:05 Gönderen: agucba »

///////////////

kaiserhose

  • Ziyaretçi
TOKATLANDIM
« #9 : 08 Ocak 2007, 14:34:02 »
Cem32tr Honda gördüm mü sağa çekiliyorum artık arkadaş sedanını aldı hpsi 5 fazla torku 100 fazla ağırlığı 100 eksik virajda gösterecez kendimizi diye avunuyoruz....
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 14:34:02 Gönderen: kaiserhose »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

t_e_m

  • Membro
  • İleti: 724
    • Çevrimdışı
TOKATLANDIM
« #10 : 08 Ocak 2007, 14:58:30 »
zamanında a4 2.0tdi 'dan güzel bir tokat yemiştim de "güzellik yetmez" sloganını hatırlamıştım :)
yeni kasa 3.16'nın biri bulaştı bir keresinde, dikiz aynasından gördüğüm kadarıyla kendisi nallarımı topluyordu:)

yani 1.6 sınıfında bizim araçlar hala iyi ama 2.0 motorlarla, hele tork manyağı dizellerle başa çıkma gibi bir şansımız yok...
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 14:58:30 Gönderen: t_e_m »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 5.635
    • Çevrimdışı
TOKATLANDIM
« #11 : 08 Ocak 2007, 15:09:07 »
1,6 da Alfa babasını tanımaz kardeşim
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 15:09:07 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.583
    • Çevrimdışı
TOKATLANDIM
« #12 : 08 Ocak 2007, 15:14:09 »
quote:

Novitec'in yaptığı o 145 QV'yi ben de çok aradım ama bulamadım. Çok güzel bir çalışma idi ve dışarıdan ne olduğu da belli olmuyordu.



Sadece resimleri bırakmışlar, detayları kaldırmışlar. Aslında adamında kendi web sitesi vardı ama hatırlamıyorum.



Meine Probefahrt mit einem NOVITEC Alfa 145 2,0 Twin Spark Turbo werde ich so schnell nicht vergessen - und dabei hatte ich noch Glück, wie Helmut Gießl, der den Wagen zuverlässig über die kurvige Teststrecke lenkte, feststellte, denn die Straßen waren von einem vorhergegangenem Regen noch etwas naß. Gestern waren Japaner da - so Herr Gießl - die recht bleich den Alfa verließen und ihren Besuch hier bestimmt in vollen Zügen genossen haben. Was mich beeindruckt hat, war, daß jede Neuentwicklung erst einmal im Hause testgefahren wird, um dem Endverbraucher ein wirklich funktionierendes Tuning anzubieten. Mein Testalfa hatte schon 10000 gefahrene Kilometer und kostet inklusive Motortuning, Auspuffanlage, Komplettradsatz, Fahrwerk, 5. Gang lang 49.990,- DM zzgl. MwSt. Mit seinen 1247 kg lag er wirklich super in den Kurven und man kann nur sagen: Klein aber fein.
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 15:14:09 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

alfisti

  • Membro
  • İleti: 1.464
    • Çevrimdışı
TOKATLANDIM
« #13 : 08 Ocak 2007, 15:15:24 »
arkadaşlar boşverin tokatlamayı tokatlanmayı... siz sakin sakin sağlıklı bir şekilde nasıl gideceğiniz yere varırız diye düşünün.. bu devirde en önemlisi o...
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 15:15:24 Gönderen: alfisti »
Ulvi Toprak Tire/İzmir
2009 159 JTDM Distinctive Plus QTronic

147TI

  • Ziyaretçi
TOKATLANDIM
« #14 : 08 Ocak 2007, 15:21:43 »
Bende arabayı yeni aldığımda, okula giderken peşime bir tane tosba takılmıştı 150-160 geliyor peşimden trafikte var. Kıçıma yetişemedi ama 1-2 boy farkla geldi peşimden yol ayrımına kadar.

Sonradan öğrendim, eski bir porsche motoru varmış draglara falan katılıyormuş adam. Azdaha madara oluyorduk :))
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 15:21:43 Gönderen: 147TI »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
TOKATLANDIM
« #15 : 08 Ocak 2007, 16:26:54 »
bende E5 te TTye bulaştım, daha doğrusu o bana bulaştı da sonuç hüsran oldu tabiki ama tek tesellim fazla fark yememek oldu..
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 16:26:54 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 5.635
    • Çevrimdışı
TOKATLANDIM
« #16 : 08 Ocak 2007, 16:30:04 »
Ya pardon Babasını tanımaz dedik ama eski 160 bhp lik vtecleri de unuttuk galba
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 16:30:04 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

pulse

  • Ziyaretçi
TOKATLANDIM
« #17 : 08 Ocak 2007, 16:43:33 »
alfasını değiştirmek için bahane arayanlar için dizel arabalarla kapışmak birebir :)
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 16:43:33 Gönderen: pulse »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Levent Kobaza

  • Ziyaretçi
TOKATLANDIM
« #18 : 08 Ocak 2007, 17:08:11 »
Boşverin dendiği gibi sakin ve düzgün kullanın aracınızı!
Sizi tokatlayan ilerde biryerde bir kamyona yada otobüsün altına tokatlanmasında
Ben o zaman görürüm tokatlanmayı!
Motor gücünün çok daha üstünde olan şey sizin sakin ve deneyime dayanan tecribeli ve kıvrak zekanızdır!
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 17:08:11 Gönderen: Levent Kobaza »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 5.635
    • Çevrimdışı
TOKATLANDIM
« #19 : 08 Ocak 2007, 17:12:53 »
Valla son cümle süper Levent Bey burda okumasam Atatürk söylemiş sanabilirdim
Bu sükünet çağrılarına katılmamak elde değil gerçekten.Burdaki hiçbir arkadaşın başına yine kötü birşey gelsin istemeyiz hiçbirimiz
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 17:12:53 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

Levent Kobaza

  • Ziyaretçi
TOKATLANDIM
« #20 : 08 Ocak 2007, 18:07:55 »
quote:

Valla son cümle süper Levent Bey burda okumasam Atatürk söylemiş sanabilirdim
Bu sükünet çağrılarına katılmamak elde değil gerçekten.Burdaki hiçbir arkadaşın başına yine kötü birşey gelsin istemeyiz hiçbirimiz




Teşekkür ederim Murat bey
Başımıza kötü şey gelmesini istemiyorsak , kalbimize değil beyinimize direksiyonu bırakmalıyız!
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 18:07:55 Gönderen: Levent Kobaza »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.438
    • Çevrimdışı
TOKATLANDIM
« #21 : 08 Ocak 2007, 19:53:09 »
performans olarak okadarda kötü degil be...

1.6 sınıfındaki cogu arabayı aglatıyorum :)

116
316
Megane II falan bunlar baya bi boy yiyor..
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 19:53:09 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.2 JTS SeleSpeed
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

n/a

  • Ziyaretçi
TOKATLANDIM
« #22 : 08 Ocak 2007, 20:08:10 »
quote:

arkadaşlar boşverin tokatlamayı tokatlanmayı... siz sakin sakin sağlıklı bir şekilde nasıl gideceğiniz yere varırız diye düşünün.. bu devirde en önemlisi o...


Ben de katiliyorum. Bu forumda kullanılan çoğu otomobil, tokat arabası değil ki, tokat muhabbetine girilsin :) Konforlu, biraz da sportif tat veren binek otomobiller... Alfa Romeo 'ların genel olarak performans verileri, üretildikleri yıllardaki rakip güncel modellerden genelde iyidir. Ancak yine de, bu araçlar gti felan değildir.

147, Golf 1.6'dan iyi gider. 156 2.o da, Mondeo 2.o'dan iyi gider.

Sonuçta bütün modellerin teknik verileri ortada. Eğer sıfırdan kalkış yapilmiyorsa, zaten kimin geçeceği, üç aşağı beş yukarı belli. Süprizlik birşey yok ki.. :) 120d de kötü giden bir araç değil ki, geçmeyip de n'apsın :P
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 20:08:10 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
TOKATLANDIM
« #23 : 08 Ocak 2007, 23:54:20 »
120d nin teknik verileri ve bu verilerini yola aktarması gerçekten mukemmel ara hızlanmalar ve 0-100 (7.9saniye) değerlerinde de gerçekten mukemmel heralde sınıfında en güzel ivmelenen araçlardan biridir 120d...eski kasa civiclerde özellikle o euro civic dedikleri model olan 1.6 motora sahip alet 136 hp lik gucu ile gerçekten iyi gidiyor..ayrıca gözünü sevdiğimin 156 ım 2.0 olsa hangisi daha iyi gider bunu daha güzel görürdüm.bülent abi bu konuda çok şanslısın.1.6  156 ım düşük devirlerde biraz daha hantallıktan uzak olsa diğer 1.6 araçlarla düşük devirlerde kolaylıkla baş edebilirdik.gunumuz dizelleri gerçekten çok hızlılar..316 larda aynı bizim 156 lar gibi kilo olarak ağır araçlar ama  onların motor özelliklerini tam olarak bilemiyorum..alfa artık 1.6 turbo motorlu versyonlarını üretime geçirse çok iyi olur. bu konuda geç kaldı bile kanımca...
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2007, 23:54:20 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

selim

  • Membro
  • İleti: 427
    • Çevrimdışı
TOKATLANDIM
« #24 : 09 Ocak 2007, 00:21:29 »
Bence bu turbo dizelleri neden bu kadar abartıyoruz anlamıyorum,arabalar bizim 2.0 156 lardan en fazla on yada onbeş beygir güçlü ancak tork bakımından turbonun verdiği bir doping etkisi mevcut.Kim nederse desin bence 2.0 bir 156 ile gerek tdi gerekse diğer dizel motorları (2000 cc ve altı) geride bırakmak mümkün (rampa yukarı hariç)Ancak bunun için bence en önemli koşul kapışırken devir avantajını kullanmak ve arabayı sürekli 5000-6800 sınırında tutmak.Şöyleki gerçek beygir gücünü bir alfa 6000 devriden sonra bulmakta yani 6000 küsürlarde ancak 155 beygire sahip oluyor,3000-4000 civarında bu beygire sahip olmak mümkün değil.Oysaki bir turbo dizel ;
BMW 320d     :4000d/d 165 Ps
Passat 2.0 tdi :4000d/d 140 Ps
Audi 2.0    tdi :4000d/d 140 Ps
Burdan çıkan sonuç,dizeller ancak bu devirlerde maximum motor güçlerine ulaşıyorlar,ve bu devir aralıklarında vites atmak zorundalar,genelde dizelcilerin triptronik seçtiklerini düşünürsek bu vites atma aralığında oluşacak zaman kayıplarını da hesaba katmamız gerekecek.(smg sistemler hariç)Yanı bence söz konusu olan motorlar öyle fazla güç farkı yaratan arayı açacak motorlar değil,passat ve audi bir yana,Bmw yi dahi doğru devir aralıklarında vites atarak ve devri yüksek tutarak otobanda  geçmek pek ala mümkün.Nitekim alfaların viraj alma yeteneklerinide hesaba katmak gerekir.
Sadece bir dizel Bmw nin arkadan sıkıştırıp geçmesi bence 156 2.0 ın bu Bmw nin gerisinde olduğunu göstermez güç yönünden.O arkadan gelen bmw değilde benim 1.6 lık 156 da olabilirdi,yani 2.0 lik 156 eğer devrine gelmemişse arkadan gelen 1.6 lık bir 156 da onu sıkıştırır ve belkide çok düşük bir ihtimal de olsa geçebilir.Bu 1.6 nın 2.0 dan güçlü olduğnu mu gösterir..tabiki hayır,imkansız bir kıyaslama ancak motorun o anki kullanıma hazır gücü açısından 1.6 nın avantajlı olabileceğini söylüyorum.
Önemli bir ayrıntıda vemrek istiyorum varyatör den dizel sesi geliyorsa mutlaka değiştirin derim nitekim 5000 d/d dan sonra bir miktar tork kaybı oluyor,her nekadar performansa etksi yok densede bence hissedilir derecede mevcut.
Aracımı dynamometreye sokmuştum,hem ordaki grafikte  bu iniş çıkışlar mevcut hemde sürüş esnasında 5000 üstüne çıkar çıkmaz iki kez hafif bir çekiş azalması oluyor.Aracımda hiç bir arıza olmadığı halde bunu tespit ettim.

Bu arada,bir megan II hatchback ile boğaz köprüsünden başlaryarak mecidiyeköy den sonraki,haliç köpüsüne giden viraja kadar inatlaştık,o virajda 195 km/h ile hemde iç kısımdan megana bye bye dedim,megan ise en fazla 160 civarında gidiyordu.Eğer altım da bir 2.5 luk v6 olsaydı rahatça 200 sınırını aşabilirdim orada)Ancak çok büyük bir hata yaptım o virajda görmedğim bir araç önüme çıkabilirdi,bir anlık düşüncesizlik işte.

Ancak modifyeli bir astra coupe tarafından birkeresinde çok kötü geçildim:)zaten arada bariz güç farkı vardı muhtemelen turbosu vardı vites atarken blow off cuff die beni cufflatı:))
Valla içime ah etti,bu tarz adamlara hadini bildirmek için aslında bir Maserati Ghibli alıp italyan tarzını göstermek geliyor..


Birde şu varki 156 2.0 larda turbo yok:)yani zaten başta bir dizel ile haksız yere kıyaslama sözkonusu,bir turbonun takıldığnı düşünürsek en azından 200 bg olur ki bu durumda o turbolu dizeller  arkadan bakarlar.)

Hernekadar  arasıra kendimize hakim olamayarak diğer sürücüler ile rekabete girişmiş olsak da,aslında hayatımızı tehlikeye atıp sorumlu olduğumuz insanları unutuyoruz(özeleştiri),umarım bundan sonra iki kere düşünür,üçüncüsünde karar veririz.
Hepimize kazasız,güvenli sürüşler dilerim.


« Son Düzenleme: 09 Ocak 2007, 00:21:29 Gönderen: selim »
156 1.6 t.s      
Gtv 2.0 V6 tb  
166 Super V6 tb