Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: elektrikli supercharger  (Okunma sayısı 769 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

CSL

  • Membro
  • İleti: 119
    • Çevrimdışı
elektrikli supercharger
« : 06 Ekim 2010, 00:41:35 »
Herkese selamlar,

Belki internette daha önce bu konu ile ilgili müthiş iddialarda bulunan birkaç yüz dolarlık cihazları siz de görmüşsünüzdür. Ancak emme borusunun üzerine takılan ufacık fanlardan öteye geçen bir ürün göremedim henüz. Sadece bir tane ciddi ürün gördüm o da sadece 15sn liğine tam gaz verdiğinizde ek güç sağlıyor, ancak bir sorun var ki aracın motor yazılımı standart kalacağı için ateşleme beyni ekstradan motora girecek havayı MAF'tan okuyarak buna uygun doğru hava - yakıt karışımını sağlayamayacak. Dolayısıyla çok büyük ihtimalle motor gaz kelebeğini kısacak veya motor arıza ışığı yanacak. Ben de turbo ve supercharger ların dezavantajlarını ortadan kaldıracak, kolaylıkla geri dönülebilir, ortalama maliyetli ve kullanıcının isteğine göre ayarlanabilir bir aşırı besleme sistemi tasarlamaya karar verdim.

Belki bir çoğunuz bilmiyor, ben yeditepe üniv. elektrik-elektronik müh. bölümünde okuyorum ve bu dönem son dönemim, dolayısıyla bitirme projesi almam gerekiyordu. Ben de makine müh. bölümü ile ortak olarak bu fikri bitirme projem olarak seçtim. Şuana kadar hep fikir toplama üzerinde yoğunlaştım, sizlerin de bu konudaki fikirlerinizi almak isterim. Sİzin böyle bir sistemden beklentiniz ne olabilir?

Benim bu yolu seçmemdeki neden, emme manifold basıncı kontrol edilebilir olup istediğim zaman aşırı beslemeyi devreye sokup istemediğimde kapabilecek olmam veya ne kadar basınç basacağımı kontrol edebilecek olmam, turbo ve mekanik supercharger sistemlerinde olduğu gibi basınç beklemek(turbo boşluğu) veya üst devirde basınç kaybı, düzensiz güç dağılımı gibi sorunların giderilebilir olması.

« Son Düzenleme: 22 Ekim 2010, 00:07:19 Gönderen: cloverleaf »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

TRUPHASE

  • Membro
  • İleti: 928
    • Çevrimdışı
elektrikli supercharger
« #1 : 06 Ekim 2010, 02:42:45 »
kolay gelsin. Ben de elektronik mühendisiyim ama yaşlandım galiba :)  Bence bu işte başarılı olabilirsen bunu satın alabilecek binlerce kişi bulabilirsin. Tek sorun ise ecu'yu tekrar programlamak gerekiyor.Programlamayı başarabilirsen (her marka araç için) yanma odasına istediğin kadar hava doldurabilirsin. Kolay gelsin.
« Son Düzenleme: 06 Ekim 2010, 02:42:45 Gönderen: TRUPHASE »

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.569
    • Çevrimdışı
elektrikli supercharger
« #2 : 06 Ekim 2010, 08:51:19 »
Yüksek güç için yüksek hava ve yüksek yakıt gerekiyor haliyle. Sizin üzerinde çalışmayı düşündüğünüz ekipmanın -ki istediğiniz zaman devreye sokup istemediğiniz zaman devreden çıkarmayı düşünüyorsunuz, aracın mevcut ECU'sü ile değişimli olarak çalışabilecek standalone bir ecu olması gerekir diye düşünüyorum. Megasquirt gibi bir ecu işe yarayabilir ama dönüşümlü olarak çalıştırılabilir mi bilemiyorum zira konuya çok hakim değilim.
Öte yandan bu işlemler için, aracın atmosferik çalışmaya göre tasarlanmış emme manifoldunun bunun için yeterli olamayabileceği aklıma geliyor. Ayrıca aşırı besleme hattının mevcut hava girişi ile bypass'lı halde olabilmesi gerekiyor. Mevcut MAF'ın bu işe yeterli olamayacağını en azından aşırı beslemeli halinin gerektirdiği aralığa çıkamayabileceği düşünülerek, aşırı beslemeli modunun sadece MAP değerine bakarak çalışması gerekir diye düşünüyorum. Ayrıca mevcut aşırı besleme sistemlerinde bir turbonun çok çok ciddi devirlerde döndüğü düşünüldüğünde sizin uygulayacağınız ekipmanın da çok ciddi devirlerde döneceğini hesaba katmanız gerekiyor.

Bunun yanında mevcut enjektörlerinizin aşırı beslemeye yetememesi gerekir düz mantıkla, bu durumda bir takım enjektör ihtiyacı da olacaktır.

Ayrıca, atmosferik motorlarda ortalama 9,10'a 1 olan sıkıştırma oranı aşırı besleme modunda ciddi problemlere sebep olabilir. Kaldı ki kayda değer bir güç artışından bahsediyorsak aracın stok ekipmanlarının yani piston, segman, piston kolu, krank, sübap gibi ekipmanların bu yeni duruma ne şekilde uyum sağlayıp saylayamayacağı muamma.

Yapmayın ya da yapamazsınız diyemem ama sağlıklı bir netice almanızın oldukça uzun uğraşlar gerektireceğini bilerek bu işe girerseniz iyi olur diye naçizane öneririm.
« Son Düzenleme: 06 Ekim 2010, 08:51:19 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

CSL

  • Membro
  • İleti: 119
    • Çevrimdışı
elektrikli supercharger
« #3 : 07 Ekim 2010, 11:26:13 »
Değerli görüşleriniz için teşekkür ederim.

Bu megasquirt firmasını daha önce duymamıştım, şuanda incelemeye başladım çok ilgimi çekti. Çok teşekkür ederim.

MAF - MAP konusunda şöyle bir düşüncem var, aracın üzerindeki MAF tabiki aşırı besleme durumunda yetersiz kalacak, bu nedenle herhangi bir aşırı beslemeli (temin kolaylığı açısından 1.9jtd) aracın MAF 'ı ile değiştireceğim. MAP ise sürücünün belirleyeceği emme manifoldu basıncını takip etmek için kullanılacak, belirlenen basınç değerine karşılık bir referans voltajı sürekli olarak elektrik motorunun sürücüsüne bildirilecek. Elektrik motorunun sürücüsü bu referans voltajı ve MAP'dan gelen voltajları karşılaştırıp motorun hızını ayarlayacak.

Bahsettiğiniz gibi enjektörler çok büyük ihtimalle değişmesi gerekecek.

Orjinal manifold her ne kadar atmosferik koşullar için tasarlanmış olsa da bildiğim kadarıyla Autodelta ve novitec in aşırı besleme kitlerinde orjinal plastik manifold kullanılıyor. Eğer ki o basıncı karşılamazsa o zaman mk1 156 döküm manifoldu veya sanırım 155 ts manifoldu birebir uyuyor veya 145-146 ts manifoldları biraz modifiye ile takılabiliyor. Öyle bir çözüm düşünebilirim.

Sıkıştırma konusunda çok kararsız kaldım, daha önce yurt içinde ve yurt dışında yapılmış t.spark aşırı besleme uygulamalarını inceleme fırsatım oldu bir parça, bir tek novitec in aşırı beslemesi var motor standart haldeyken yapılmış yanlış hatırlamıyorsam, bunun dışındaki gördüğüm tüm uygulamalarda 9:1 civarında bir sıkıştırma kullanılmış(orjinal 10.3:1). Bunun için de standart piston kafalarının tornada işlenebileceğini öğrendim. Ancak mühendis bakış açısıyla çok da mantıklı, makul bir yöntem olmadığı kanaatindeyim. Bir diğer öneri kalın kapak contası kullanmak. Bu yüksek basınç uygulamaları için tehlikeli olabileceği söyleniyor, ancak benim aklımdaki basınçta sorun olmayacağını düşünüyorum. Ancak sıkıştırma oranını düşürmekle ilgili beni asıl rahatsız eden konu, aşırı beslemeyi devreden çıkardığımda aracın performansının aşırı derecede düşecek olması. Sonuçta gündelik olarak da rahatlıkla kullanılabilir olarak kalmasını istediğim için sıkıştırma oranını ciddi anlamda düşürmekten çekiniyorum.

Tabi bir de sıkıştırma oranı düştükçe her ne kadar vuruntuya karşı motoru korumuş olsam da alacağım güç de düşmeye başlıyor. Düşük basınç ile kazanacağım güç zaten düşükken bir de sıkıştırmayı düşürüp bu kazancı da kaybetmek istemiyorum.

Dayanıklılık konusunda da 9:1 civarı sıkıştırma ile 0.8-1.1 bar arası basınçla kullanılmış bir 1.6ts sahibi aracın segman hariç tüm parçalarının bunu çok rahat kaldırdığını söyledi. Motorun içinde hiçbir değişiklik yapmadan 60 bin km civarı kullandıktan sonra motoru açtıklarında sadece supap yuvalarında hafif bir yorulma başladığını ama aracın rahatlıkla 30-40bin km daha kullanılabileceğini ve aşırı beslemeye geçildiğinde de aracın 20bin km de olduğunu söylediğinde epey hayret etmiş olmakla beraber bir sürü standart yüksek km de 1.6ts motorunun söküldüğünü gördüğümde bunun gerçek dışı olmadığı kanaatine vardım. Aslında motorlarımız her ne kadar varyatör gibi kırılgan tasarımların kurbanı olmuş olsa da yağ bakımları düzenli yapıldığı sürece çok uzun km ler boyunca sorunsuz hizmet edebilecek şekilde tasarlanmış ve üretilmiş. Zaten bildiğim kadarıyla autodelta da 0.7 bar ve 8.9:1 sıkıştırma ile 180hp veya istenirse daha yüksek basınç ile 198hp güç alıyor ve bunları bir tek piston kafasını değiştirerek yapıyor.

MAF kullanmaktaki israrım da MAP kullanıldığı zaman motora giren hava miktarı hesaplamaya dayandığı ve bu hesaptaki farkların ancak AFR ile giderilebileceği, yani motor zengin veya fakir karışımla çalışmaya başlayıp ortaya çıkan koşullara göre bir düzeltme yapılabiliyor olması. Oysa ki MAF kullanıldığında motora giren gerçek hava miktarı bilindiğinden dolayı daha hızlı ve anlık koşula uygun tepki vereceğinden daha sağlıklı olacağını düşünüyorum.

Tekrar ilginize ve vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim.

« Son Düzenleme: 07 Ekim 2010, 11:26:13 Gönderen: CSL »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

erdem1904

  • Membro
  • İleti: 7.572
    • Çevrimdışı
elektrikli supercharger
« #4 : 21 Ekim 2010, 17:51:32 »
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-honda-civic-honda-civic-turbo-vti-0-8-bar-400hp-29561342/detay    başlık kirliliği olmaması bakımından konuyu bu başlıkta paylaşmayı istedim. Honda ilanlarını incelerken bir çok araçta turbo olduğunu farkettim. Bu örnek ilanda 1,6 vti 0,8 barda 400 hp ye ulaşmış. Vatandaşın maliyeti bir sürü değişen parça ve işçilik var 2000 usd ;)
Alfa için bu tarzda kitlerden servisler bile bilhaber.
« Son Düzenleme: 21 Ekim 2010, 17:51:32 Gönderen: erdem1904 »
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.679
    • Çevrimdışı
elektrikli supercharger
« #5 : 21 Ekim 2010, 21:34:59 »
quote:

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-honda-civic-honda-civic-turbo-vti-0-8-bar-400hp-29561342/detay    başlık kirliliği olmaması bakımından konuyu bu başlıkta paylaşmayı istedim. Honda ilanlarını incelerken bir çok araçta turbo olduğunu farkettim. Bu örnek ilanda 1,6 vti 0,8 barda 400 hp ye ulaşmış. Vatandaşın maliyeti bir sürü değişen parça ve işçilik var 2000 usd ;)
Alfa için bu tarzda kitlerden servisler bile bilhaber.



Araç Bilal Aktepe'nin aracı, 2000$ dediği parçalar en alt tarafta sonradan eklenen Aem wideband sensoru , aem water methanol kit (upgraded pump), greddy profec b spec 2 boost controller, m&w ateşleme sistemi. Russell çelik fren hortumları. Gm su sıcaklığı sensoru.

Yukarıda diğer belirtilen parça ve işçilik yaklaşık 10.000$ yakın işlemlerdir. 0.8,1.1 v.s bu bahsettiğiniz basınçlar stock internal bulunan motorlarda çok yüksek rakamlardır.Pratikte herşey kağıt üstündeki gibi olmuyor malesef. Araca uygun bir standalone beyin ve bunu düzgün tune edebilecek alfadan anlayan birisi şart.Ki bu düşündüklerimiz sadece motor içi için geçerli.Aktarma olayı ayrı bir dünya. Tabi yapılamaz diye bir şey yok fakat yapılırsada bence herşeyi ile tam olmalı kimse 500 km de bir kırmak istez.
Bu arada Erdem abi senden alıntı yaptım ama konuya genel olarak yazıyorum yanlış anlaşılmasın.
« Son Düzenleme: 21 Ekim 2010, 21:34:59 Gönderen: tunerviper »
Turbo Twin Spark

cloverleaf

  • Ziyaretçi
elektrikli supercharger
« #6 : 22 Ekim 2010, 00:07:19 »
Selam Map mafdan üstündür. Çünkü map in önü çok açıktır zira 3.0 barlık sensorler mevcuttur.map ve iat sensoru beraber çalışmaktadır.  M.S. işi ise çok zevkli ama açıkcası elektronik bilgin müsait değilse bulaşma derim. SS e gelince biliyorsunuz Kasnak çapı, devir, sıkıştırma v. s .v.s gibi değerler hesaplanarak basınc basılıyor öyle basınc ayarı falan yok. Turbo boşluğu isterseniz olmaz. Yüksek sıkıştırma ör: 4g63 mitsubishi kodlu motor aynı motor 10.1 sıkıştırma ile atmo gene 10.1 sıkıştırma ile turbodur. Turboyu swap yapıp oynayabilirsiniz içerden kontrollu bir selenoidlede basıncı oynayabilirsiniz M.s tarzı birşey kullanırsanız afr ile oynayarak turboyu dolduracak bir güç cıkartmayabilirsiniz zaten v3 modunda ayrı ayrı maping yapabiliyorsunuz. yani bugun benzin basıncını kıstığınızda turbo doldurmaz,yakış miktarı düşer. Yakan araba gider:) mantığı oluşur.

Biraz konu dağıldı galiba kusura bakmayın
« Son Düzenleme: 22 Ekim 2010, 00:07:19 Gönderen: cloverleaf »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

erdem1904

  • Membro
  • İleti: 7.572
    • Çevrimdışı
Ynt: elektrikli supercharger
« #7 : 15 Ekim 2015, 14:16:00 »
@CSL Can Bey var mı gelişme ? :)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

erdem1904

  • Membro
  • İleti: 7.572
    • Çevrimdışı
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.323
    • Çevrimdışı
Ynt: elektrikli supercharger
« #9 : 15 Ekim 2015, 18:52:17 »
http://www.superchargerswarehouse.com/Alfa-Romeo-156-Superchargers/

Bunu yapmak zor olmasa gerek Erdem abi, ama fiyatı da uğraşmaya deydirtmeyecek nitelikte 😊

Ama anladığım kadarı ile her devirde motora basılan hava aynı miktarda gibi gözüküyor, detaylı bakmadım. Spercharger v kayışla tahrik aldığı için, değişken devirlerde değişken hava debisi oluyor sanırım.

TRSemih

  • Membro
  • İleti: 3.595
    • Çevrimdışı
Ynt: elektrikli supercharger
« #10 : 15 Ekim 2015, 18:57:24 »
159 '06 1.9 JTDM (2016-...)
156 '05 1.6 TS (2012-...)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

erdem1904

  • Membro
  • İleti: 7.572
    • Çevrimdışı
Ynt: elektrikli supercharger
« #11 : 16 Ekim 2015, 10:08:49 »
http://www.superchargerswarehouse.com/Alfa-Romeo-156-Superchargers/

Bunu yapmak zor olmasa gerek Erdem abi, ama fiyatı da uğraşmaya deydirtmeyecek nitelikte 😊

Ama anladığım kadarı ile her devirde motora basılan hava aynı miktarda gibi gözüküyor, detaylı bakmadım. Spercharger v kayışla tahrik aldığı için, değişken devirlerde değişken hava debisi oluyor sanırım.

Dün iş durumum müsaitti tüm gün supercharger ı araştırdım. Astarı yüzünden pahalıya geliyor. Bu başlığı görünce de baktım ki Can Bey arada sırada siteye uğruyor proje sonuçlandı mı merak ettim :)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

erdem1904

  • Membro
  • İleti: 7.572
    • Çevrimdışı
Ynt: elektrikli supercharger
« #12 : 16 Ekim 2015, 10:09:58 »
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

CSL

  • Membro
  • İleti: 119
    • Çevrimdışı
Ynt: elektrikli supercharger
« #13 : 25 Aralık 2015, 23:03:45 »
Merhabalar,

Çok uzun süredir siteye girip yazmamıştım, tesadüf bu akşam bir bakayım dedim, başlığın altına yazıldığını görünce sizlerle paylaşacak şeyler olduğunu düşünüp yazayım dedim.

Bu başlığı açtığımda henüz üniversite öğrencisiydim ve otomotive meraklı alfisti bir elektronik mühendisi adayı olarak içten yanmalı motorlarla ilgili araştırmalar yaparken kendi aracımı turbolamaya niyetlenmiş şekilde buldum. Turbo seçiminin önemini fark edip bununla ilgili araştırma yaparken de aslında klasik turboların neden turbo boşluğu hissiyatı yarattıkları ve değişken geometrili turboların bunu nasıl iyileştirdiğini okurken neden elektronik olarak kontrol edebileceğim bir hava pompasını motoru beselemek için kullanamayım diye düşünmüştüm. Mezuniyet tezimi çok temel hesaplamalarla kompresör, elektrik motoru, intercooler vb. seçimini içerecek şekilde tamamladım ve konu o gün için rafa kalktı.

O zamanki çok sevgili aracım 147 mi bir süre daha kullandım, ancak elektrikli turbo işinin batarya, elektronik vs. gibi maliyetlerinden öte motor kontrolü gibi noktalarda da yaşatması muhtemel sorunlarından dolayı ve o gün itibariyle bu konularda kendimi yeterli görmemem dolayısı ile Türkiye'de birkaç ve yurt dışında birkaç turbo projesi inceleyip yavaş yavaş parçaları toplamaya başlamıştım. Mezuniyetin ardından yine otomotiv sektöründe birkaç iş değiştirdikten sonra hala çalışmakta olduğum Ford Otosan Ürün Geliştirme'de işe girdim. Özellikle başvurduğum departman bu konuların doğrudan merkezinde olan motor kontrol ve kalibrasyon departmanıydı ki kaba tabirle motor beyni yazılımlarını geliştirmekte olan departman oluyor. Her ne kadar Ford Otosan'da genel olarak dizel motorlar üzerine uzmanlık olsa dahi geçtiğimiz 4 yıldan fazla süredir motor kontrolü, emisyon, motor dayanımı, yakıt tüketimi vb. konularında birçok şey öğrendim.

Tabi bu sürede iş güç yoğunluktan kendi projelerime vakit ayırmaya pek imkan olmadı, arabamın de kmsinin yükselmesi ile hali hazırda İtalya'da benden bu işi daha bilen birileri tarafından turbolanmış bir araba almanın daha iyi bir çözüm olduğuna karar verdim :) Şuanda 2 yıldan fazladır bir 1.4MA 170hp Giulietta sahibiyim ve yaptığım tercihten çok memnunum.

ELektrikli turbo konusuna geri gelirsek, o zamanki tespitlerimin doğru olduğunu henüz şimdilerde iyi anlamaya başladım ki, öncelikle elektrikli aşırı besleme sistemleri bir mühendisin hayal edebileceği en iyi aşırı beseleme sistemi olabilir. Merak ederseniz teknik detaylarını anlatabilirim, ancak yine kabaca beni doğrulayan birkaç şey söyleyim, Volvo yeni 2lt 450hp benzinli motorunda 2 adet normal turbo ve 1 elektrikli turbo kombinasyonu kullanıyor, bu motoru yakında tüm Volvo modellerinde T6 modellerinin yerinde görmeye başlayacaksınız. Bunun yanında Audi başta olmak üzere birkaç üretici bu tip aşırı besleme sistemlerine sahip motorları geliştirmeye başladıklarını duyurdular. Yani teknoloji doğru, ancak maliyet için makul yerlere gelmesi ve teknolojinin olgunlaşması için henüz biraz daha zaman gerekiyor. Valeo, BorgWarner, vb. birçok ismini sayabileceğimiz otomotiv sistemleri imalatçıları şuanda bu teknolojileri makul fiyatlara indirebilmek için çok çaba sarf ediyorlar.

Bunu kendi arabanıza koymak için 3-5 sene daha vakit geçmesi gerekebilir, ancak çok isteyen varsa bugün Rotrex'den sipariş edebilir. Aracınızda bunun nasıl bir performans geri dönüşü olacağını merak ediyorsanız size bir elektrikli araba test sürüşü yapmanızı öneririm (mesela BMW i3). Elektrikli araçların sürüş/performans hissiyatı ile ilgili en çarpıcı özelliği bence çok düşük devirlerden itibaren sabit max. torku vermesi ve elektrikli aşırı besleme sistemleri de buna benzer etkileri sağlayabilecekler. Bunun yanında yakıt tüketimine de iyi yönde katkısı olacaktır.

Otomotiv'in içinde bu kısa sürede çok tecrübe edinme fırsatı yakalamış şanslı bir mühendis olarak yine de sizlere tavsiyem aracınızı mümkün olduğunca üreticinin ürettiği haliyle kullanmanız. Emin olun bir ürün geliştirmenin ardında korkunç büyük bir bilgi birikimi ve yıllar süren dayanıklılık testleri vb. var. Bazı limitlemeleri sırf emisyonlar vs. veya müşterilere gıcıklık olsun diye yapmıyoruz. Mühendislik anlamında yapılabilecek her iyileştirme başka bir takım konularda kötüleşmeye yol açıyor. Ne yazıkki fizik-doğa ve müşteri beklentileri her zaman birbirine karşı savaş içinde ve bizler de bunu çözmek için çok çalışıyoruz. Sokakta eline bilgisayar, kablo ve birkaç tablo gösteren bir program alan herkes motor yazılımında birşeylere müdehale edip aracınızı bambaşka birşeye dönüştürebilir. Ancak bu işleri kuralına göre yapmak her yaptığınız değişikliği binlerce, yüzbinlerce hatta bazen milyonlarca km test etmek ihtiyacı doğuruyor. Buna rağmen alıp kullandığımız araçlarda gündelik hayatta bile sorunlar ve arızalarla karşılaşabiliyoruz. Eğer ki aracınızı özel zevkiniz ve gündelik beklentilerden farklı yönde geliştirip kullanmak istiyorsanız lafım yok ancak tek aracınız var ve bunu gündelik olarak kullanıyorsanız önce kendi sağlığınız ve güvenliğiniz için sonra da trafikteki diğer insanlar için böyle değişiklikleri uygulamamanızı tavsiye ederim.


Merak edenler için Rotrex e-charger:
http://www.rotrex.com/Home/Products/E-Chargers

Volvo triple turbo:
https://www.youtube.com/watch?v=cNzYty1gAZI

Audi V6 bi-turbo:
https://www.youtube.com/watch?v=btK6dsBrUVs

Yine ben bu işlere çok meraklıyım illa yapacağım diyenlere de bilgim çerçevesinde yardımcı olmaktan memnun olurum.

Hepinize çok selamlar
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

balesanist

  • Membro
  • İleti: 477
    • Çevrimdışı
Ynt: elektrikli supercharger
« #14 : 25 Aralık 2015, 23:12:26 »
Atmosferik, kafa rahat...
"Mantığınla sev, duygularınla seç"

Bandırmalı

  • Membro
  • İleti: 672
    • Çevrimdışı
Ynt: elektrikli supercharger
« #15 : 25 Aralık 2015, 23:38:53 »
Felaket bi hort olmuş sanki :))   ;) :alfisti:

alisto

  • Membro
  • İleti: 388
    • Çevrimdışı
Ynt: elektrikli supercharger
« #16 : 26 Aralık 2015, 08:17:37 »
Konu gerçekten fena hortlamış ama bi çırpıda okuyuverdim.

Aracın limitlere yakın üretildiğiyle ilgili hemfikirim ama anlık performans için "novitec, magneti marelli" gibi markaların chipbox'ları ile ilgili ne düşünüyorsunuz ?

araç tct 170hp giulietta.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

CSL

  • Membro
  • İleti: 119
    • Çevrimdışı
Ynt: elektrikli supercharger
« #17 : 31 Aralık 2015, 12:59:48 »
Magnetti Marelli'de bu piggy back ECU'yu geliştiren ekiple birkaç yazışmam olmuştu, ben kendi aracıma farklı turbo vs. takarsam bana yazılımı açık verir misiniz ben kendim tune etsem falan diye sallamadılar ama, zaten 1.4MA'lerin motor kontrol üniteleri ve yazılımları Magnetti Marelli ve muhtemelen o beyinlerdeki yazılımı da normal motoru geliştiren kişiler geliştiriyor. Dolayısıyla gönül rahatlığıyla alıp kullanabilirsiniz. Motordan ek güç almak benzinlilerde her ne kadar daha zor görünse de sorunsuzluk anlamında benzinliler dizellere göre üstün, yakıt tüketimini dert etmezseniz ve soğutma sistemi (su pompası, radyatör, vb.) açısından limitte değilseniz 20% daha güç alınabilir diye tahmin ediyorum. Yalnız 1.4TB ve MA motorların turboları her ne kadar sorunsuzlukları ile ünlü olsalar da, böyle yüksek güç alındığı durumda yataklarda daha fazla ısıl yük oluşacak, bu nedenle örneğin uzun yolda dip gaz saatlerde gitmemeniz iyi olur (belki bunun için beyinde bir takım önlemler de almışlardır örneğin zaman sayacı gibi, 30sn - 1dk 200hp ver sonra 190hp ver 5dk, sonra 180hp ve 15dk sonra 170hp standart a geç gibi).

Ne olduğu bilinmeyen diğer harici kutu tarzı işlere girmeyin derim, MA'lerin supap kontrol mekanizması çok karmaşık bir sistem, bu motoru iyi bilmeyen birinin (üretici firmalar normalde aracın seri imalat şartlarında üzerinde olmayan yüzlerce sensör ile geliştirme esnasında basınç-sıcaklık-akış- vb. bilgisini ölçerek size verilen araçlardaki yazılımları geliştiriyorlar) doğru limitlerde bu sistemi anlaması pek olası görünmüyor. Ör. TSI gibi motorlar nispeten klasik tarzda sayılır, bu motorların turbo basıncına karşılık hava-yakıt kontrolünü yapmak MA bir motora kıyasla çok daha kolay.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı