Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 145 1.4 ts  (Okunma sayısı 561 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

umur

  • Ziyaretçi
145 1.4 ts
« : 17 Aralık 2007, 23:42:51 »
Bir kaç aydır sitenizi takip ediyorum fakat yeni üye oldum.Yaklaşık 1 ay önce alfa romeo 145 1.4 twin spark sahibi oldum.Aracım 114.000 km de oldukça temiz görünüyordu fakat bindigim sürede debimetre arızası kendini gösterdi herhalde debimetre patlama sesini bilirsiniz servise götürüp yaptırdım 425 ytl ye degiştirdiler onunla birlikte lambda sensörümde degişti 115 ytl ye sorunlarım çözüldü.İleriki günlerde varyatörün varolan sesi daha da yükseldi ve araba hızlanırken 2000 devirden 3000 devir e kadar tutukluk yapiyor sanki arkadan biri ben gaza bastıkça daha çok çekiyormuş gibi ama sonradan kurtuluyor fakat çok büyük bi güç degil servis bunun degişmeyen bujiler we varyatör sorunu oldugunu soyledi geçtigimiz haftasonu bujilerimi we varyatörümü degiştirdim ayrıca aracımı CC yede soktum gayet olumlu düşünürken.3 gün önce sabah arabayı çalıştırdıktan sonra debimetre patlamasına benzer sesler duydum we hala geliyor fakat motor ısındıktan sonra problem kalmıyor.Servise gittigimde arıza yapabilcek bütün parçaların degiştigini soylediler.Sizden yardım istiyorum benzer bi sorunlar karşılaşan warmı?? tşk ler
« Son Düzenleme: 06 Mart 2008, 21:18:48 Gönderen: umur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
145 1.4 ts
« #1 : 17 Aralık 2007, 23:50:47 »
Debimetre patlama sesiyle bozulmaz bildiğim;ama yinede arkadaşlar görüş bildirirler..425 ytl de bu parça için pahalı geldi bana..Bu arada hoş geldiniz demeden konuya girdik aaffola
« Son Düzenleme: 17 Aralık 2007, 23:50:47 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

umur

  • Ziyaretçi
145 1.4 ts
« #2 : 18 Aralık 2007, 00:08:11 »
tşk ederim hoşbulduk.Patlama sesi dedigim boyle vakumlama sesi gibi bir ses oyle adlandırılıyomuş.Servis ilk gittigimde o sesi duyunca debimetre arızası war demişti debimetre degişti fakat yine o ses geliyor ve o ses gelince araba gaza nerdeyse hiç tepki wermeden öksürmeye başlıyor.
« Son Düzenleme: 18 Aralık 2007, 00:08:11 Gönderen: umur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.381
    • Çevrimdışı
145 1.4 ts
« #3 : 18 Aralık 2007, 12:06:09 »
Serviste muhabbet ettiğimiz arkadaş olmalısın..
Bütün sorunların giderilmiştir umarım :) Artık o 145 tatdından yenmez. Hoşgeldin

Debimetre patlama sesini bende hiç bilmiyorum. En güzeli işi bilen birisine tekrar göstermek!
« Son Düzenleme: 18 Aralık 2007, 12:06:09 Gönderen: ATA »
916 GTV
Busso V6 Turbo

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.617
    • Çevrimdışı
145 1.4 ts
« #4 : 18 Aralık 2007, 12:12:24 »
Anlattığın sorunlar debimetreyi tarif ediyor ama, debimetre değişti diyorsun. Burası ilginç bir durum. Gaz kelebeklerinde ya da potansiyometrede im sorun var acaba?
« Son Düzenleme: 18 Aralık 2007, 12:12:24 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

umur

  • Ziyaretçi
145 1.4 ts
« #5 : 18 Aralık 2007, 14:44:39 »
ewet ata serviste konuşmuştuk :) Debimetre arızasını başka nerden anlayabilirim arkadaşlar.Burdan yaptıgım araştırmada potansiyometre yede baktırmam gerek diye düşündüm fakat alfa teknikten özgür abi dewam ederse yine gel dedi çıldırcam yetkili servise de götürdüm orda da araba 1 gün kalması gerekli diyolar çözüm bulamıyoruz yani.
« Son Düzenleme: 18 Aralık 2007, 14:44:39 Gönderen: umur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.617
    • Çevrimdışı
145 1.4 ts
« #6 : 18 Aralık 2007, 14:51:03 »
Debimetre arızasını ancak yenisi ile değiştirip tecrübe ederek anlayabilirsiniz. Debimetre ancak tamamen ölmeye yakın xaminer'de hata verir.
« Son Düzenleme: 18 Aralık 2007, 14:51:03 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

desilvera

  • Ziyaretçi
145 1.4 ts
« #7 : 18 Aralık 2007, 15:32:45 »
Debimetreyi en iyi test etmenin yolu bağlantı kablosunu söküp kullanmaktır.. hiçbir sakıncası yoktur.. yakıt tüketimi biraz artabilir.. egzost dumanı gri/siyah olabilir bunun dışında performansta ciddi bir artış görürseniz debimetrenin arızalı olma ihtimali yüksektir.

Ayrıca yukarıda yaptığınız içlemlerden sonra examiner a girmediyseniz mutlaka ECU' yu resetleyiniz, sorun buradan da kayanklanıyor olabilir.
« Son Düzenleme: 18 Aralık 2007, 15:32:45 Gönderen: desilvera »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.381
    • Çevrimdışı
145 1.4 ts
« #8 : 18 Aralık 2007, 18:58:27 »
quote:

Debimetreyi en iyi test etmenin yolu bağlantı kablosunu söküp kullanmaktır.. hiçbir sakıncası yoktur.. yakıt tüketimi biraz artabilir.. egzost dumanı gri/siyah olabilir bunun dışında performansta ciddi bir artış görürseniz debimetrenin arızalı olma ihtimali yüksektir.

Ayrıca yukarıda yaptığınız içlemlerden sonra examiner a girmediyseniz mutlaka ECU' yu resetleyiniz, sorun buradan da kayanklanıyor olabilir.



Bunu sana servistede söylemiştim :) En iyi yöntem bu ;)
« Son Düzenleme: 18 Aralık 2007, 18:58:27 Gönderen: ATA »
916 GTV
Busso V6 Turbo

umur

  • Ziyaretçi
145 1.4 ts
« #9 : 19 Aralık 2007, 22:05:49 »
sağolun ark lar bugun yeni debimetre siparişim werildi takılan parça bozukmuş garantiden degişicek ayrıca yırtık olan hawa borumda degişecekmiş o zaman sorun kalmaz umarım.Son olarak "examiner" we "ecu" nun benim arızamla olan baglantısını açıklayabilirmisiniz bende servisten istekte bulunurum bunlar için.
« Son Düzenleme: 19 Aralık 2007, 22:05:49 Gönderen: umur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
145 1.4 ts
« #10 : 19 Aralık 2007, 22:11:10 »
aramıza hoşgeldiniz umur bey..inşallah problemlerinizi atlatırsınız...Aracınızın fotolarını da eklerseniz daha da güzel olur.... :)
« Son Düzenleme: 19 Aralık 2007, 22:11:10 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

umur

  • Ziyaretçi
145 1.4 ts
« #11 : 19 Aralık 2007, 23:00:26 »
Yeni sislerimi taktırıp öyle koymak istiyorum xenon lar bikaç ay sonra inş :)
« Son Düzenleme: 19 Aralık 2007, 23:00:26 Gönderen: umur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

umur

  • Ziyaretçi
145 1.4 ts
« #12 : 24 Aralık 2007, 00:03:23 »
ark lar yeni takılan debimetrem için ecu resetlenmesi şartmı şartsa neden açıklayabilirmisiniz bana??Büyük ihtimal yarın yeni debimetrem geliyor da
« Son Düzenleme: 24 Aralık 2007, 00:03:23 Gönderen: umur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.381
    • Çevrimdışı
145 1.4 ts
« #13 : 25 Aralık 2007, 23:07:55 »
Gerekeni servisin yapar. ecu resetlemesi ne bilmem ama hava akışmetresi hatası (debimetre hatası yani) ecu'dan silinecektir.

Sen sisler,xenonları taktırmadan öncre resimleri bi koyda, yaptıklarınla ilk hali arasındaki farkları görelim :)
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2007, 23:07:55 Gönderen: ATA »
916 GTV
Busso V6 Turbo

desilvera

  • Ziyaretçi
145 1.4 ts
« #14 : 26 Aralık 2007, 08:35:59 »
Yeni MAF sensörü ile birlikte ecu da ki değerlerin yeni sensördün verdiği değerlere göre kendini kalibre etmesi gerekmektedir. bu işler "ECU Reset" olarak geçer ve aşağıdaki adımlardan oluşur, kolaylıkla kendin yapabilirsin.

ECU Resetleme Process i :

1- Akünün (-) kutupunu söküp en az 45 dakika bekle.
2 -Aküyü yeniden bağla ve 15 dakika süre ile motoru çalıştır fakat gaz pedalına dokunma (bu sırada motor deviri düşüp yükselebilir, göstergedeki bazı uyarı lambaları, ABS, AIRBAG yanıp sönebilir telaşlanma)
3- Motoru kapat ve en az 10 dakika bekle.

resetlendin.
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2007, 08:35:59 Gönderen: desilvera »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

umur

  • Ziyaretçi
145 1.4 ts
« #15 : 26 Aralık 2007, 19:53:39 »
bu bilgi için tşk ederim yarın takılıyor debimetrem kargodan yeni gelmiş tarif ettigin gibi yapmaya çalışacağım sagol
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2007, 19:53:39 Gönderen: umur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

onr

  • Ziyaretçi
145 1.4 ts
« #16 : 27 Aralık 2007, 01:51:00 »
Aramıza hoşgeldiniz. Fotoğraflarınızı sabırsızlıkla bekliyoruz.
« Son Düzenleme: 27 Aralık 2007, 01:51:00 Gönderen: onr »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

umur

  • Ziyaretçi
145 1.4 ts
« #17 : 30 Aralık 2007, 01:02:41 »
ark lar yok , sorunum geçmiyor 2. debimetrem yine aynı arıza dewam ediyor.Bu arıza için şuana kadar yaptıgım işleri yazıcam size bana lütfen yardımcı olun :) çıldırmak üzereyim.
   Varyatör
   Bujiler
   Debimetre
   lambda sensörü
bunların maliyeti bana 1.120 ytl olarak çıktı fakat araba da düzelmeye yönelik bi hareket yok.Ecuyu dahi resetledim ama elimden başka bişy gelmiyor.Bir arkadaş sadece kışın başına boyle bişy geldigini soyledi benimde hawa sogukken oluyor sadece başından geçen yokmu boyle bir sorun??
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2007, 01:02:41 Gönderen: umur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.381
    • Çevrimdışı
145 1.4 ts
« #18 : 30 Aralık 2007, 01:20:29 »
Rolanti akuvatöründe de sorun olabilir. Tabi bunu böyle ezbere söylemek saçma olur ama benim en büyük problemim buydu ve arıza examiner cihazında gözükmüyordu. Bahsettiğim parça gaz kelebeğinin üstüne olan parca ve bozulduğunda hem debimetreni hemde lambda sensörünü eline alabiliyorsun.

Servisin daha çok yardımcı olur, yada olamıyorsa servisi değiştir farklı yerlerden fikir al. Bi yerin bilmediğini başka bir yer daha önce tecrübe ederek bildiği oluyor. 3. sanayide bi sürü alfa özel servisi var zaten :)
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2007, 01:20:29 Gönderen: ATA »
916 GTV
Busso V6 Turbo

umur

  • Ziyaretçi
145 1.4 ts
« #19 : 30 Aralık 2007, 01:31:16 »
ata biliyosun alfa teknikte karşılaştık seninle zaten orda baktırıyorum arabamı.Gaz yememe problemi konusunda yazmışsın sende ilk yüklendiginde araba bastıgın halde gitmiyormuş sogukken peki o sırada pop pop diye boyle hawa sesi geliyormu sanki vakumlanıyormuş gibi??
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2007, 01:31:16 Gönderen: umur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

bugra

  • Membro
  • İleti: 460
    • Çevrimdışı
145 1.4 ts
« #20 : 30 Aralık 2007, 10:31:35 »
kalkışta ve ilk 2 vites değişiminde,ayağını gazdan çektiğinde silkeleme sorunu varsa rolanti valfi olma olasılığı da muhtemel..bence 3.kere de olsa debimetreyi degistirmeyi deneyin.motor soğukken çalıştırmada da sorun varmı acaba?geç algılama gibi?
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2007, 10:31:35 Gönderen: bugra »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.381
    • Çevrimdışı
145 1.4 ts
« #21 : 30 Aralık 2007, 13:58:21 »
Benimkinen "pop pop" diye değil de, "BOOoop" diye gittikçe kısılan bir ses çıkıyor, hemen ardından kendine geliyor.
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2007, 13:58:21 Gönderen: ATA »
916 GTV
Busso V6 Turbo

umur

  • Ziyaretçi
145 1.4 ts
« #22 : 30 Aralık 2007, 14:07:17 »
eee pes ediyorum artık bu sabah hiç yapmadı heralde kış sorunu bizdeki sabah gittigimde güneşin altındaydı zaten araba umarım hawalar ısındıkça düzelir :) Bşy daha war 145 yayları 147 yle aynı mı??
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2007, 14:07:17 Gönderen: umur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.381
    • Çevrimdışı
145 1.4 ts
« #23 : 30 Aralık 2007, 14:22:36 »
145 ile 147 yayları aynı olmaması lazım. Birbirlerine uymuyorlar.
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2007, 14:22:36 Gönderen: ATA »
916 GTV
Busso V6 Turbo

bugra

  • Membro
  • İleti: 460
    • Çevrimdışı
145 1.4 ts
« #24 : 31 Aralık 2007, 01:10:19 »
aynı degil.bi ara bravo brava yaylarının uygun oldugunu soylemişlerdi ama bence mantıklı degil.zaten 145 icin yay fiyatları uygun ve piyasada da bulunabilir.alternatif araştırmaya gerek bile yok.
« Son Düzenleme: 31 Aralık 2007, 01:10:19 Gönderen: bugra »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged