Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)  (Okunma sayısı 1005 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

  • Ziyaretçi
Merhaba.

 Üyeler kısmındaki mesajı saymazsak bu ilk mesajım, yani daha yeni düştüm :)

 Bu başlığı hem kendi derdime derman bulabilmek için hem de aynı dertten muzdarip olan/olacaklara net üzerinde bulabilecekleri bir döküman olması için açıyorum. Yani hem sizlere soru soracağım hem de arşiv olması için şu ana kadar katteğim mesafeyi detaylı bir şekilde aşama aşama anlatacağım. Bu yüzden biraz uzun olacak, kusuruma bakmayın.

 Aracımız 98 model 156 2.0 TS. İlk olarak (eğer yanılmıyorsam) sanırım Eylül yada Ekim ayında o güne kadar hiç bir emare yada sorun olmamasına rağmen marş basarken emme manifoldunun etraftaki insanları korkutup kaçıracak şekilde patlamasıyla başladı sorunumuz. Sesten hemen manifold patladıgını anladık ve hemen kaputu açtım. Manifold patlamış, üzerindeki fişler yerlerinden çıkmış, manifoldun arka kısmındaki panelde bulunan yalıtım keçeleri alev almıştı. Elimle vurarak ve ezerek ateşi söndürdüm ve arabayı ikamet ettiğim ildeki tek özel servise çekici ile götürdüm.

 Ustamız bunun kronik bir sorun olduğunu, sebebinin yada çözümünün olmadığını söyledi. Çıkma bir manifold temin ettik arabayı kullanmaya devam ettik. Bu arada patlama esnasında potansiyometremiz bozuldu ancak masrafımız ağır olduğu için onu değişmedik.

 Aradan 3 ay kadar bir süre geçti ve yine marş basarken tekrar aynı patlama oldu. İlkiyle birebir aynı bir süreç. DEJAVU!

 Ustamız ısrarla patlayacağı varsa patlayacak demeye etti ama sonuçta ne kadar teferruatlı olursa olsun bu makine 4 zamanlı bir benzinli motor, böyle saçmalık mı olur diyerek araştırmaya başladım. (Bu forum ile de bu araştırma sürecinde tanıştım ;) )

 İstanbulda bulduğum Sportivo ve Alfa Teknik servislerinin ustabaşları ile yaptığım telefon görüşmlerinde her iki usta da geçmiş tecrübelerinde benzin enjektörünü değiştererek sorunu hallettiklerini söyledi. Enjektörün sıfırına bir kaç Alfa servisinden ortalama 270 ytl, çıkmasına ise 100 ytl fiyatlar aldık. Arabanın üzerindeki enjektörleri sökerek öğrendiğim parça numarası ile dışardan araştırmaya başladım. (Enjektör Marka: Bosch, Parça Numarası: 0 280 155 769)

  Bosch ana bayiisi bir dostumun vasıtasıyla 37 euro/adet fiyatı aldım. Ancak parça stokta yok ve 6 hafta da geliyor.

 Sorunun kesin kaynağından emin olabilmek için enjektorleri takılı olduğu sabit boru ile birlikte manifolddan ayırıp uçlarına ölçekli deney tüpleri takarak yaklasık 6-7 dk marş bastık. Servisler ya kontak açık pozisyondayken sızdırma yapar ya da püskürtme esnasında biri yada bir kaçının debisi farklı olur demişlerdi. Ancak biz bu yaptığımız muayenede ne bir sızdırma bulabildik ne de tüplerde biriken benzin miktarlarında fark bulabildik. Ancak gözle görülür bir fark olmamasına rağmen servislrin ısrarı üzerine enjktörleri yenilemeye karar verdik.

 Sadede gelirsek bu arabada bir geri ateşleme var biz bunun sebebini bulamıyoruz. Bujiler orjinalleri ile değişeli 7.ooo / 8.ooo km oldu. aynı anda debimetre değişti, varyatör tamir edildi ve periyodik bakım yapıldı. Aklıma gelen sebep olabilecek her yeri kontrol ettik ve hiç bir sonuç alamadık.

 Araç şuanda serviste. Son patlamada kırılan manifoldun yerine başka manifold temin etmiştim ancak sorunu kesin çözmeden onu takmak pek şime gelmedi. Ayrıca manifold cok ustuplu kırılmıştı ve tamire cok müsaitti. Yapıştırıp arabanın üzerine taktık ve arabayı topladık. Amacım enjektörler gelene kadar araç serviste değil evin otoparkında durmasıydı. Ancak topladıktan sonra aracı dısarı cıkartmak için marşa bastık ve yine lanet dejavu :(

 Bu sefer manifold sağlam yapıştığı için kırılmadı ancak sanırım hortumlardan birisi patladı. Araba çalışıyor ama hava aldığı için sarsıntılı ve düzensiz çalışıyor. Yarın sabah ustamız kontrol için söktüğümüz parçaları toplayacak ve enjektörler gelene kadar muhafaza etmek için evin parkına getireceğim o şekilde.

 Ben başımdan geçenleri mümkün mertebe anlatmaya çalıştım. Bu konu hakkındaki her türlü fikirlerinize can kurtran simidi gibi sarılacağımı bildirir bu kadar yazıyı sonuna kadar okuduğunuz için sizi tebrik ederim :)

Edited by - Arıza on 19/03/2008  03:57:42

Edited by - Arıza on 27/03/2008  02:06:40
« Son Düzenleme: 31 Mart 2008, 16:07:55 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.627
    • Çevrimdışı
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #1 : 19 Mart 2008, 06:18:57 »
eger emme manifoltunda delik yoksa ve contası yenıyse ondan umudunuzu kesın o yuzden degıl..
enjektörlerlede alakası olmadıgını söyleyebilirim (kesin emin olmamakla beraber)

bu arada manifoltu yapıştırdıgınızı söylemişsiniz yapıştırdıgınız yer er yada geç patlar hava alır, ordaki emiş cok kuvvetlidir. bu yöntemden vazgeçip saglam manifoldu bi kere kesinlikle alın.

manifoltun saglamıyla degiştirip, enjektörleri taktıgınızdada problem geçmediyse ateşleme kablolarını herhangi bir 147 veya 156 ile 5-10 dk lıgına takas edin. buji degişimi sırasında bu kablolara insan gibi davranılmadıgından kablolar kırılıp problemlere yol açabiliyor.

cevapları bekliyoruz.. geçmiş olsun
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 06:18:57 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.627
    • Çevrimdışı
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #2 : 19 Mart 2008, 07:54:03 »
bu arada eklemeyı unutmusum..
2.0 ile 1.6 emme manifoldları degişiktir, aracınıza uygun olanı alın.. görüntü olarak aynıdır fakat içi farklı
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 07:54:03 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.587
    • Çevrimdışı
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #3 : 19 Mart 2008, 08:22:29 »
Şu an tam hatırlayamadım ama 98 model 156 2.0 emme manifodlu alaşım metal olmalı ancak sizinki plastik anladığım kadarıyla.
Ayrıca, enjektörler sağlam ise enjektör o-ringleri kontrol edilebilir. Basit lastikler ama enjektör etrafından kaçak olmasına sebep oluyor olabilir.
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 08:22:29 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kotchero

  • Ziyaretçi
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #4 : 19 Mart 2008, 09:37:16 »
quote:

Şu an tam hatırlayamadım ama 98 model 156 2.0 emme manifodlu alaşım metal olmalı ancak sizinki plastik anladığım kadarıyla.
Ayrıca, enjektörler sağlam ise enjektör o-ringleri kontrol edilebilir. Basit lastikler ama enjektör etrafından kaçak olmasına sebep oluyor olabilir.



Bu dikkate alınması gereken en önemli konu bence... .
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 09:37:16 Gönderen: kotchero »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

alfarda

  • Ziyaretçi
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #5 : 19 Mart 2008, 12:33:53 »
bugun öğrendiğim bilgi kadarı ile 156. 1.6 ların emme manifoldları metalmiş 2.0 larınki plastiktir.
Bunu metali ile değiştiriniz şimdi aklımıza bir kaç soru takılacak
1-İç ölçüleri farklımıdır?
Cevap: Evet bir kaç mm fark olabilir
2-Peki bunu nasıl düzeltiriz?
Cevap :Giriş  bölümlerinin içini port polish (taşlama) yaparak önüne geçebiliriz
diye düşünüyorum
Enjektörler  az işer ise zaten araçta bi çekiş kaybı yaşanabilir araç stop edebilir
Eğer fazla ise araç bu benzini yakamayıp gene bir güç kaybı yaşatabiliyor
Probleminizin giderilmesi dileği ile

Edited by - egeturbo on 19/03/2008  12:35:38
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 12:33:53 Gönderen: alfarda »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.627
    • Çevrimdışı
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #6 : 19 Mart 2008, 13:21:56 »
1.6-2.0 degil 98 de üretilenlerin ve ilk partilerin hepsininki dökümdür.
Iç ölçüeri farklı fakat öyle taşlanarak falan yapılıcak çapta bi olay degil.
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 13:21:56 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

alfa146

  • Ziyaretçi
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #7 : 19 Mart 2008, 14:18:32 »
Öncelikle çok geçmiş olsun.

Bence bu iş Sercan'ında dediği gibi buji kablolarından olma ihtimali çok yüksek.

Anlattıklarınızdan sübaplar açıkken yanan karışımdan bahsediyorsunuz. bunun içinde, buji kablolarının yanlış takılması, yada yanındaki kabloya kaçak yapması olabilir. Ayrıca o kadar şiddetli bir patlama aklıma enjektörlerin püskürtme yaparken yakıtın bir kısmının emme maniforltundayken yandığı.
 
Ateşleme zamanını ayarlayan 2 tane sensör var bildiğim kadarıyla; 1.si eksoz eksantriğinin kafasındaki dişlinin altında, 2. side krank üzerinden okuyor.
 
Benim görüşüm buralardan yola çıkmanız olacaktır.
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 14:18:32 Gönderen: alfa146 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Jakomo

  • Membro
  • İleti: 2.260
    • Çevrimdışı
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #8 : 19 Mart 2008, 14:56:16 »
Marşa basılması sırasında emme manifolt patlamasının sebebi şudur beyler:
Marş sırasında motor unitesi bujilere ateşleme veriri ve 4'üde aynı anda ateşler.
Bu ateşleme sırasında enjektörlere herhangi bir şekilde kacak bile olsaa  benzin gelirse
patlama kacınılmaz olur veee buuuuuuummmmmm.

Peki gelelim nedenlere:
1.Sebep: Enjektörler olabilir (kaçırma olayı), bu yüzden enjektörler kesınlıkle kontrol edilmeli
2. Sebep manfolt subabının calişiyor olması bu cok onemli !!!
3.Sebep: Sente yanı zamanlama da kacık olursa ğatlamaya sebep olabilir
4. Sebep: bujilerin durumu

Ben aynı tecrübeyi 2 kerke istemeyerek' de olsa başka 156'larda yaşadım, hatta bir tanesinin tamirinde yardım ettim ve bildiklerim bu kadar.
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 14:56:16 Gönderen: Jakomo »
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2 güncel devam
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik (satıldı)
1999 166 V6 TB
1997 145 QV

n/a

  • Ziyaretçi
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #9 : 19 Mart 2008, 15:10:57 »
145'te benim de başıma gelmişti. Kanımca sorun bizzat manifoldun dizaynında yada malzemesinde, çünkü sadece Twin Spark'larda oluyor bu...
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 15:10:57 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #10 : 19 Mart 2008, 15:11:35 »
Bu Cuma üretimi......
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 15:11:35 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #11 : 19 Mart 2008, 15:55:10 »
Hepinize ilgini için teşekkür ederim.

Öncelikle şunu belirteyim manifold tamamen plastik. Dış kutuda içindeki hava boruları da plastik (Dış kutunun içersinde beşik hareketi ile sallanan hava boruları var. Hava yanma odasına dönerek giriyormuş.)

Ayrıca şuanda elimde hali hazırda bir adet sağlam (tamir görmemiş) manifold var zaten. Ama bu patlamanın sebebini bulmadan onu takmak istemiyorum zira manifoldun sıfırı 1.ooo euro civarında ve bu bizim aldığımız ikinci manifold :(

Bujilern durumu daha önce de yazdığım gibi gayet iyi, kabloları da ustamızın söylemsine göre iyi durumda. Tabii iyice kontrol etmek lazım. Eve getirince kendim söker bakarım adam gibi.

Bujilerin değiştiği ağır bakımda aracın sente ayarının da hafif kaçık olduğunu farketmiştik ve sente ayarı yerine getirilmişti. zaten o bakımdan önce araba çok güçsüz yürüyordu. Debimetre değiştik, potansiyometre ve varyatörü tamir ettirdik, buji değişip sente ayarı yaptırdık arabanın şirazesi yerine geldi resmen.

Dün akşam yeni enjektör sipraişi vermeye karar verince arabanın eve gelmesi durumu ortaya çıktı. Üzerindeki enjektörleri enejktör ve dizel pompası tamiri yapan bir tanıdığa götürdim ve temizlettirdim. O sırada oringlerin durumunun iyi olmadığını gördüm (ki bayağı ezilip incelmişler). Biraz sonra sanayiye gidip aynı çapta yeni oring arayacağım. Ama diğer taraftan da işi garantiye almak için 4 adet enjektör siparişi verdim. Zaten 10 yıllık ejektörler, değişmiş olur arada.

Off tam da aracı satma kararı aldığımız dönemde oldu bu olay. Bu şekilde sorun varken de satmam, alana karşı çok büyük ayıp olur. Bu sorunu kesin çözmle halletmem lazım :(
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 15:55:10 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #12 : 19 Mart 2008, 16:05:20 »
quote:

Marşa basılması sırasında emme manifolt patlamasının sebebi şudur beyler:
Marş sırasında motor unitesi bujilere ateşleme veriri ve 4'üde aynı anda ateşler.
Bu ateşleme sırasında enjektörlere herhangi bir şekilde kacak bile olsaa  benzin gelirse
patlama kacınılmaz olur veee buuuuuuummmmmm.




 İşte bu kısımda bi tuhaflık var. Ustamıza sordugumuzda marş anında ilk anda 4 adet enjektörün dördünün de cok kısa bir sürelikte olsa birlikte işeme yaptığını söylemişti. Açıkcası bana pek inandırıcı gelmemişti bu. Ama enjektörleri söküp ölüm yaptığımız sırada bunun ustenın dediği gibi olduğunu gördük. Marşa basıldığı anda 4 enjektörde lama tükürmesi gibi bi tükürüyor ondan sonra sıraya girip işemeye başlıyor.

 Yani bu durumda sizin dediğiniz gibi 4 buji çakıyorsa benim gördüğüm ve ustamın dediği gibi de 4 enjektör işiyorsa (ki işiyor gözümle gördüm) ilk anda 4 yanma odasında da aynı anda yanma var demektir. Bunu benim aklım almıyor çünkü emme subabı açıkken yanma olursa bu patlama manifolda kadar çıkar ve her marş kabus olur.

 Subap zamanlaması, sente kaçıklığı, buji ateşlememesi gibi seçenekler var, hatta ben bir ara üst kapağı açıp subaplarda sorun mu var diye bakacaktım ama ustam ısrarla karşı çıkıyor. Böyle bir sorun olsa araba çalışırken düzensiz çalışır, bu araba çalışırken kusursuz çalışıyor diyor, lanet olsun ki haklı :(
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 16:05:20 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.627
    • Çevrimdışı
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #13 : 19 Mart 2008, 16:08:13 »
manifoldu nerden alıyosunuz yahu :)
2. el daha uygun fiyataydı :(
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 16:08:13 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.627
    • Çevrimdışı
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #14 : 19 Mart 2008, 16:11:16 »
quote:

quote:

Marşa basılması sırasında emme manifolt patlamasının sebebi şudur beyler:
Marş sırasında motor unitesi bujilere ateşleme veriri ve 4'üde aynı anda ateşler.
Bu ateşleme sırasında enjektörlere herhangi bir şekilde kacak bile olsaa  benzin gelirse
patlama kacınılmaz olur veee buuuuuuummmmmm.




 İşte bu kısımda bi tuhaflık var. Ustamıza sordugumuzda marş anında ilk anda 4 adet enjektörün dördünün de cok kısa bir sürelikte olsa birlikte işeme yaptığını söylemişti. Açıkcası bana pek inandırıcı gelmemişti bu. Ama enjektörleri söküp ölüm yaptığımız sırada bunun ustenın dediği gibi olduğunu gördük. Marşa basıldığı anda 4 enjektörde lama tükürmesi gibi bi tükürüyor ondan sonra sıraya girip işemeye başlıyor.

 Yani bu durumda sizin dediğiniz gibi 4 buji çakıyorsa benim gördüğüm ve ustamın dediği gibi de 4 enjektör işiyorsa (ki işiyor gözümle gördüm) ilk anda 4 yanma odasında da aynı anda yanma var demektir. Bunu benim aklım almıyor çünkü emme subabı açıkken yanma olursa bu patlama manifolda kadar çıkar ve her marş kabus olur.

 Subap zamanlaması, sente kaçıklığı, buji ateşlememesi gibi seçenekler var, hatta ben bir ara üst kapağı açıp subaplarda sorun mu var diye bakacaktım ama ustam ısrarla karşı çıkıyor. Böyle bir sorun olsa araba çalışırken düzensiz çalışır, bu araba çalışırken kusursuz çalışıyor diyor, lanet olsun ki haklı :(



zaten teki dahi az işese araçta rolantide kesiklik olur, teki çalışmassa istop eder.
bu patlamaya yol açmaz.. eger bahsettıgım durumlar varsa araç direk kendini stop eder ve bi patlama yaratmaz.

Enjektör olmanız yerinde bi karar olur cünkü; 10 yıllık araçta mutlaka enjektör degişimi şart bence. Yerinde bi karar almışsınız, dedigim gibi onları takıp yeni manifoldunuzuda takın.. Daha sonra bujilerinizi söküp tekrar bakın, Islanmış veya ateşlemememiş buji olabilir..Eger herşey tamamsa sorunuzuz %90 kablolamadan kaynaklanıyor.
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 16:11:16 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

n/a

  • Ziyaretçi
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #15 : 19 Mart 2008, 16:16:00 »
quote:

manifoldu nerden alıyosunuz yahu :)
2. el daha uygun fiyataydı :(



İlk patlamadan sonra İstanbuldan 700 ytl civarına cıkma almıştık, ikinci patlamadan sonra ise belçikadan getirttim. Üzerinde boğaz kelebeği, potansiyometre, kablolar vs ile birlikte.
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 16:16:00 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #16 : 19 Mart 2008, 16:22:53 »
Sercan'ın dediği gibi, yeni enjektörler takıldığında yeni manifold ile sorun yaşamanız düşük olasılık. Muhtemelen işemeyen enjektörden değil de, o-ringleri can vermiş enjektörün, kendi etrafından sızıntı yaratması gibi sorunlardan dolayı patladı daha öncekiler.
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 16:22:53 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #17 : 19 Mart 2008, 16:28:58 »
quote:

Sercan'ın dediği gibi, yeni enjektörler takıldığında yeni manifold ile sorun yaşamanız düşük olasılık. Muhtemelen işemeyen enjektörden değil de, o-ringleri can vermiş enjektörün, kendi etrafından sızıntı yaratması gibi sorunlardan dolayı patladı daha öncekiler.



 O-ringlerin durumu iyi değil tamam ama bu o-ringler yakıtı degil havayı izole ediyor. yakıtı enjektörün içerisindeki bobin açıp kapatıyor. Yani o-ringin bozuk olması durumunda yakıt patlaması değil en kötü ihtimalle hava sıkışması gerekmez mi? Oysaki bizim patlamada yangın tehlikesi atlatıyoruz ikidir. Bu da gösteriyor ki emme subabı açık olan yanma odasında patlama oluyor bu arabada.

« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 16:28:58 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.627
    • Çevrimdışı
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #18 : 19 Mart 2008, 16:30:41 »
o ring olayından öte sizin kablolamanızda bi problem var gibi gözüküyor
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 16:30:41 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

n/a

  • Ziyaretçi
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #19 : 19 Mart 2008, 16:34:16 »
quote:

quote:

Sercan'ın dediği gibi, yeni enjektörler takıldığında yeni manifold ile sorun yaşamanız düşük olasılık. Muhtemelen işemeyen enjektörden değil de, o-ringleri can vermiş enjektörün, kendi etrafından sızıntı yaratması gibi sorunlardan dolayı patladı daha öncekiler.



 O-ringlerin durumu iyi değil tamam ama bu o-ringler yakıtı degil havayı izole ediyor.  





Oksijen de yanıcıdır unutmayın
Tabii bütün bunlar birer olasılık.
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 16:34:16 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #20 : 19 Mart 2008, 22:57:30 »
çok geçmiş olsun...uyanılması gereken bir kabus gibi ..en kısa zamanda uyanmanız dileklerimle..allah yardımcınız olsun   bendede 99 2.0 t.s var allah korusun cümlemizii iyi kandillerr
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 22:57:30 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.587
    • Çevrimdışı
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #21 : 19 Mart 2008, 22:58:49 »
o-ringlere ek olarak, benim aklıma patlamaya sebep olan şeyin 2. bujiler olma olasılığı geldi. Biliyorsunuz silindirdeki ilk buji ana patlamayı sağlarken ikinci buji egzos fazının hemen öncesinde ateşleme yapar ve aracın atık gaz-emisyon değerlerinin iyi olmasına yardım eder. Eğer bu ikinci bujinin zamanlamasında bir problem olur da emme subabı açıkken çakarsa patlamaya sebep olur. Unutmayınız ki ilk seri T.Spark motorların buji kablolaması ile ikinci seri buji kablolamaları farklıdır.
Doğru manifold-doğru kablolama-doğru ateşleme zamanı çok önemli.
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 22:58:49 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Jakomo

  • Membro
  • İleti: 2.260
    • Çevrimdışı
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #22 : 19 Mart 2008, 23:10:36 »
quote:

o-ringlere ek olarak, benim aklıma patlamaya sebep olan şeyin 2. bujiler olma olasılığı geldi. Biliyorsunuz silindirdeki ilk buji ana patlamayı sağlarken ikinci buji egzos fazının hemen öncesinde ateşleme yapar ve aracın atık gaz-emisyon değerlerinin iyi olmasına yardım eder. Eğer bu ikinci bujinin zamanlamasında bir problem olur da emme subabı açıkken çakarsa patlamaya sebep olur. Unutmayınız ki ilk seri T.Spark motorların buji kablolaması ile ikinci seri buji kablolamaları farklıdır.
Doğru manifold-doğru kablolama-doğru ateşleme zamanı çok önemli.


Ben'de unu demiştim.....
« Son Düzenleme: 19 Mart 2008, 23:10:36 Gönderen: Jakomo »
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2 güncel devam
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik (satıldı)
1999 166 V6 TB
1997 145 QV

n/a

  • Ziyaretçi
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #23 : 20 Mart 2008, 00:42:54 »
Tekrar merhaba.

Bu gece arabayı günler üstüne eve getirmeyi başardım. Üzerinde tamir gören manifold var. Bir yerlerinde bir hata var ve hava alıyor ama hiç umrumda değil. Hatta daha iyi çünkü şu anda düz giderken gayet iyi ama rölantide hem çok düzensiz çalışıyor hem de ara ara ufak patlamalar yapıyor. Bu patlamalar sanırım havanın girdiği yerden tahliye oluyor ve basınç oluşamıyor :)  Zaten enjektör gelene kadar da arabayı kullanmayacagım. Bu şekilde binmek arabaya eziyet olur.

 Gelelim gelişmelerimize. Maslak Oto Sanayisinden Alfa Milanonun ustası Bahattin beyle görüştüm telefonla. Baştan sona derdimi ve yaşadıklarımı anlattım. Enjektör dedi ilk başta ama enjektöre yaptımız kontrolun sonucunu söyleyince "yok o zaman başka bi sebep var, enjektör sızdırmıyorsa sorun yok demektir" dedi. Ben siparişi verdim, zaten çok fazla umurumda değil yenilenmiş olur.

 Başka neler olabilir dedim, enjektörden sonra yazılım sorunu ilk sıraya gelir dedi. Kontrol ünitesi bi sebepten ötürü buji+enjektöre yanlış zamanda sinyal gönderirse baam olur dedi. Yazılım güncelleriz ve sorun çözülür dedi. Ayrıca bir de motorun ısısını ölçen NTC sensörünü de kontrol etmek gerekir dedi. NTC 30 ytl imiş sanırım, enjektörler gelince işi sağlama almak için onu da değiştireceğim.

 Şimdi yine gelelim sadede. Enejktörler 6 haftaya kadar gelecek kısmetse, o güne kadar bekleyeceğim. Enjektörler gelince yeni manifoldu da takıp yazılım peşine düşeceğim. Samsun birmotta varsa orada yoksa bu araba bizi İstanbula kadar götürecek gibi duruyor.
« Son Düzenleme: 20 Mart 2008, 00:42:54 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
« #24 : 20 Mart 2008, 00:51:50 »
quote:

o-ringlere ek olarak, benim aklıma patlamaya sebep olan şeyin 2. bujiler olma olasılığı geldi. Biliyorsunuz silindirdeki ilk buji ana patlamayı sağlarken ikinci buji egzos fazının hemen öncesinde ateşleme yapar ve aracın atık gaz-emisyon değerlerinin iyi olmasına yardım eder. Eğer bu ikinci bujinin zamanlamasında bir problem olur da emme subabı açıkken çakarsa patlamaya sebep olur. Unutmayınız ki ilk seri T.Spark motorların buji kablolaması ile ikinci seri buji kablolamaları farklıdır.
Doğru manifold-doğru kablolama-doğru ateşleme zamanı çok önemli.



Hmmm, bu buji çakma sırasını bilmiyordum ve gayet mantıklı geldi bu önermeniz. Aslına bakarsak yazılım sorunu bu şekilde zuhur edebilir.

Sanırım biz yazılım işinin peşine düşeceğiz.
« Son Düzenleme: 20 Mart 2008, 00:51:50 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged