Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 156 Triger kayisi  (Okunma sayısı 308 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

adnan.geyik

  • Membro
  • İleti: 883
    • Çevrimdışı
156 Triger kayisi
« : 24 Mart 2008, 10:33:00 »
156 1.6 Dist. Triger kayisi kac km de degistiriyorsunuz. Ben önceki Alfamda 70.000 de degistirmistim. Simdi 40.000 de degistirin diyorlar. Bu kadar erken triger degisen var mi?
42-453.000 de trigeri kopan varmis. Malzemeyi mi ucuzlastirdilar ne oldu...
« Son Düzenleme: 24 Mart 2008, 14:50:18 Gönderen: adnan.geyik »
Adnan Geyik
35 Y 3282 - Lancia Delta

n/a

  • Ziyaretçi
156 Triger kayisi
« #1 : 24 Mart 2008, 10:35:52 »
43000km'de triger kayışı değişimi için servise gitmeden yolda triger kayışını sıyırdım..
O yüzden ne kadar erken değiştirirseniz o kadar kafanız rahat olur..
« Son Düzenleme: 24 Mart 2008, 10:35:52 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
156 Triger kayisi
« #2 : 24 Mart 2008, 10:39:23 »
50bini geçme derim
« Son Düzenleme: 24 Mart 2008, 10:39:23 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.381
    • Çevrimdışı
156 Triger kayisi
« #3 : 24 Mart 2008, 11:08:38 »
Yetkili servisteki tablo 60.000km ama 50.000km ye gelmeden değiştirmekte fayda var.
« Son Düzenleme: 24 Mart 2008, 11:08:38 Gönderen: ATA »
916 GTV
Busso V6 Turbo

AlfistiKerem

  • Ziyaretçi
156 Triger kayisi
« #4 : 24 Mart 2008, 11:29:22 »
En ideali 40.000 dir.Daha fazla uzatırsanız risk alırsınız.
« Son Düzenleme: 24 Mart 2008, 11:29:22 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Jakomo

  • Membro
  • İleti: 2.260
    • Çevrimdışı
156 Triger kayisi
« #5 : 24 Mart 2008, 11:36:48 »
Kesinlikle katılıyorum.... Erken değiştir ki kafan rahat olsun..
« Son Düzenleme: 24 Mart 2008, 11:36:48 Gönderen: Jakomo »
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2 güncel devam
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik (satıldı)
1999 166 V6 TB
1997 145 QV

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.710
    • Çevrimdışı
156 Triger kayisi
« #6 : 24 Mart 2008, 12:08:48 »
Kullanıma bağlı diyerek biraz daha kafa karıştırayım.
« Son Düzenleme: 24 Mart 2008, 12:08:48 Gönderen: agucba »

///////////////

Cem

  • Ziyaretçi
156 Triger kayisi
« #7 : 24 Mart 2008, 12:52:57 »
Hatta fabrika verisi 120.000 iken,garanti olsun diyerek bu rakam 60.000'e çekildi. Hava sıcaklığı gibi unsurlar yüzünden kayış fiziken yıpranıyor ve kompresyon yapıldığında kopabiliyor. EN güzeli 40.000-50.000 gibi değiştirmek.
« Son Düzenleme: 24 Mart 2008, 12:52:57 Gönderen: Cem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
156 Triger kayisi
« #8 : 24 Mart 2008, 13:07:55 »
quote:

Kullanıma bağlı diyerek biraz daha kafa karıştırayım.



"Ben çok kibar kullandım, bi 10bin daha gider" türü 1 bakım tablosu opsiyonu var da bizmi bilmiyoruz Serkan?

Hiç kullanılmasa bile 4 yıl sonunda değiştirmek zorunlu olmazdı o halde ama? Alfa Romeo motorunu yaşatan triger kayışı bu yahu, fren balatası değil ki
« Son Düzenleme: 24 Mart 2008, 13:07:55 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.710
    • Çevrimdışı
156 Triger kayisi
« #9 : 24 Mart 2008, 13:55:20 »
V6 motorlarda bakım periyodu 120.000 km veya 5 yıl, T.Spark 16V motorlarda ise 60.000 km veya 3 yıldır.

Türkiye şartları için bence ideal değiştrime aralığı 40.000 km, en fazla ve aşmamak şartı ile 50.000 km olmalıdır. Ancak çok hor kullanıldı ise kayışın aşınma ihtimali daha yüksek olacağı için tabi ki o kadar beklememek gerek. Hava sıcaklığı sebebi ile daha da erken değiştirin opsiyonunun aslında baştan elemek gerek, çünkü İtalya'nın hava şartlarının TR'den çok da fazla bir farkı yok.
« Son Düzenleme: 24 Mart 2008, 13:55:20 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
156 Triger kayisi
« #10 : 24 Mart 2008, 14:05:49 »
Evet haklısın, iklimsel olarak fazla fark yok. Hor kullanmaktan kastın devamlı tam gaz devirlenme ve sık yapılan kompresyon ise, onda da haklısın. Takılıyorum ben sana alınma

Ama 50bini geçmek gibi 1 riski kesinlikle almazdım ben olsam... Sonuçta bu masraf yapılacaksa 10bin km erken yapmanın 1 sakıncası yok. Bu işlerde vaktinde harcanan para, tasarruf sağlar...

« Son Düzenleme: 24 Mart 2008, 14:05:49 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.710
    • Çevrimdışı
156 Triger kayisi
« #11 : 24 Mart 2008, 14:18:21 »
Yok canım, alınma falan yok.  Neticede hepimiz bilgilerimizi en doğrusu için paylaşıyoruz.

Bir de 60.000 km olan triger değişim periyodunu en geç 50.000 km'ye almak mantıklı olacakatır. Çünkü olası bir triger arızasında/kopmasında motorun yenilenme maliyeti en az 2.500-3.000 YTL'den başlar. Ancak 300.000 km'yi baz alırsak 50.000 km'lik bakım aralığında 60.000 km'lik bakım aralığına göre sadece 1 kez fazla değişim yapılmış olacak ki bu da ortalama 500-600 YTL fazladan harcanan bir rakam olmuş olur.

300.000 km = 5 x 60.000 km --> 600 YTL x 5 = 3.000 YTL
300.000 km = 6 x 50.000 km --> 600 YTL x 6 = 3.600 YTL
Motor Yenileme Maliyeti = 2.500 - 3.000 YTL

Biraz karışık oldu ama yine de anlaşılıyordur umarım.

Edited by - agucba on 24/03/2008  14:20:04
« Son Düzenleme: 24 Mart 2008, 14:18:21 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
156 Triger kayisi
« #12 : 24 Mart 2008, 14:22:22 »
Yoo gayet doğru, matematik ortada...
« Son Düzenleme: 24 Mart 2008, 14:22:22 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Jakomo

  • Membro
  • İleti: 2.260
    • Çevrimdışı
156 Triger kayisi
« #13 : 24 Mart 2008, 14:28:09 »
sonuçta ve netice itibariyle er yada geç o rtriger değişiecek ve o para harcanacak...Sağlıklı bir şekilde işlemeleri gerçekleştirmek her zmn akılın yolurudr, o2 da zaten birdir...
« Son Düzenleme: 24 Mart 2008, 14:28:09 Gönderen: Jakomo »
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2 güncel devam
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik (satıldı)
1999 166 V6 TB
1997 145 QV

adnan.geyik

  • Membro
  • İleti: 883
    • Çevrimdışı
156 Triger kayisi
« #14 : 24 Mart 2008, 14:50:18 »
2000 de 156 yi aldigimda servis kitapciginda 90.000km yaziyordu. Aydin Usta 60.000 de degistir. Cünkü Alfa motoru cekisi sebebiyle Trigeri yipratir seni üzer demisti. TEM oto yolunu kullanarak ise gittigimden 70.000 e kadar sorun yasamamistim. Demek 40.000 ler uygun zamanmis. Bizde ne kafayla 70.000km ye beklediysek? Allahtan basim belaya girmemis. Kulagima küpe olsun.
Herkese tesekkürler.
« Son Düzenleme: 24 Mart 2008, 14:50:18 Gönderen: adnan.geyik »
Adnan Geyik
35 Y 3282 - Lancia Delta