Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: ASR  (Okunma sayısı 397 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

  • Ziyaretçi
ASR
« : 30 Ağustos 2005, 21:05:06 »
araçlarımızdaki asr yi devreden çıkarttığınızda son sürate yada ivmelenmeye  bir etkisi oldumu.deneyeniniz varmı.kalkıştaki katkısı tamam.

Edited by - halil on 30/08/2005  21:07:01
« Son Düzenleme: 09 Ağustos 2008, 01:01:45 Gönderen: Sercan Keklik »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
ASR
« #1 : 31 Ağustos 2005, 14:43:13 »
2. vitese geçişte patinaja izinverdiği için sanki ivmelenme daha iyimiş gibi geliyor ancak ben bir kere bu işi denedim. eger ayarlı basarsanız debriyaj ve gaza asr off halindekinden yani patinaja izin vermezken araç daha iyi kalkıyor. bunuda torku ayarlamasına bagladım. ASR devredeyken 10.0 sn devrede değilken 10.5 sn gibi degerde ulaştım. bana ASR devredeyken kullanmak  daha uygun geliyor...
« Son Düzenleme: 31 Ağustos 2005, 14:43:13 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
ASR
« #2 : 07 Ekim 2005, 21:07:03 »

Bildigim kadari ile, ASR, kalkista araci dizginler, ancak azami surate erisime bir etkisi yoktur.


Kalkistaki fren etkisinin sebebi sudur: arac, azicik da olsa patinaj cekmeye kalktigi anda, ASR belirgin sekilde gazi keser. Aracin gazina daha az basilmis gibi olur. Aracin hizlanmasi, gaza basilmasi ile dogru orantili oldugu icin, hizlanma azalir :P:P:P


:) Selamlar, Kerem.

« Son Düzenleme: 07 Ekim 2005, 21:07:03 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
ASR
« #3 : 07 Ekim 2005, 21:12:37 »
kerem hoşgeldin.özlemiştik.
« Son Düzenleme: 07 Ekim 2005, 21:12:37 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
ASR
« #4 : 07 Ekim 2005, 21:36:40 »
Abi, hoşbulduk :) Ben de özlemişim, forumu :) Direk topic'leri yarmaya başladım! :D
« Son Düzenleme: 07 Ekim 2005, 21:36:40 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

freyzer

  • Ziyaretçi
ASR
« #5 : 08 Ekim 2005, 22:25:05 »

Aynen öyle, ama bu gaz kesme esnasında devir ani bir şekilde düşeceği için kalkış daha yavaaş olabilir.


En iyisi ASR'yi kapatıp fazla patinaja kalmadan kalkmak. Alfam.net'tekilerle zamanında drag yapmıştık. Orda da tartışmıştık. Kalkışta kesinlikle kapatılmalı. Ama yüksek hızda hiç alaksı yok tabi ASR'nin.

« Son Düzenleme: 08 Ekim 2005, 22:25:05 Gönderen: freyzer »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
ASR
« #6 : 08 Ekim 2005, 23:43:13 »

çok yüksek hızlarda değilde 70-80 gibi bir aralıkta hızlı girdiğinizde araçın ön tarıfının kaymasınızı (understeering) engelliyor..


 



Edited by - Onur on 08/10/2005  23:44:42
« Son Düzenleme: 08 Ekim 2005, 23:43:13 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

freyzer

  • Ziyaretçi
ASR
« #7 : 10 Ekim 2005, 15:10:50 »
Doğru tabii ki, viraj içinde gaza basarsanız patinaja düşüp kafadan kayabilir araç. ASR bunu önler. Ama asıl yolda kalmayı sağlayan sistem VDC'dir. ASR her kafadan kaymada işe yaramaz, sadece gaza fazla basıldığı için tekerlekle yol arasındaki bağ kopmuşsa devreye girer ve lastikleri frenler.
« Son Düzenleme: 10 Ekim 2005, 15:10:50 Gönderen: freyzer »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

t_e_m

  • Membro
  • İleti: 724
    • Çevrimdışı
ASR
« #8 : 08 Aralık 2006, 23:33:00 »
dün farkında olmadan aracımın asr'si devre dışı kalmış ve çok dik bir yokuşta her zaman alıştığım gibi kalkmaya çalıştım, sonuç az kalsın kaza olacaktı.. aracın önü inanılmaz kaydı ve gezindi.. asr'nin önemini kavradım, ayrıca kalkışlarda birşeyleri yanlış yapıyormuşum demekki ama asr yüzünden farketmiyormuşum, ben de hiç kaydırmıyorum diye birşey becerdiğimi sanıyordum :)
« Son Düzenleme: 08 Aralık 2006, 23:33:00 Gönderen: t_e_m »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

147TI

  • Ziyaretçi
ASR
« #9 : 09 Aralık 2006, 02:23:06 »
Yağmurlu bir havada çok dik bir yokuşta kalmaya çalıştığınızda ise aracı stop ettirebilecek kadar güç kesiyor.

ASR virajlarda ve yol dönüşlerinde çok etkili düz yolda kalkarken kapamak sorun yaratmaz ama dönüşler virajlar açık olması  güvenlik açısından çok önemli.

Son olarak ASR aracın son süratine etki edemez sadece patinaj engelleme ve aracı yolda tutaya yarar ancak 5.viteste patinaja bincek bir Alfa varsa ben bilmem tabi :D
« Son Düzenleme: 09 Aralık 2006, 02:23:06 Gönderen: 147TI »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.467
    • Çevrimdışı
ASR
« #10 : 09 Aralık 2006, 03:39:15 »
bu arada ASR virajlarda cok etkili demişsin eren ama bence ASR adama kaza yaptıır.
« Son Düzenleme: 09 Aralık 2006, 03:39:15 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.2 JTS SeleSpeed
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

147TI

  • Ziyaretçi
ASR
« #11 : 09 Aralık 2006, 12:07:08 »
Viraj dediğim konuyu izah edim o zaman 50-70la girdiğim 90 derece kıvrılan bir viraj var yol üç şerit hergün geçiyorum ordan. ASR devrederken gaza basarak girdiğimde aracın benım ıstedığım cızgıde gitme çabası ve bunu gerçekleştirmesi beni şaşırtıyor açıkcası.

Ama ASR kazada yaptırır eğer dediğim viraja gaza basmadan girersen ki bir kere denedim çıkıyodum orta refuje zor kurtardım! Araba kendi halinde giderken sistemin hiç bir işlvi kalmıyor...

 Buda bir olasılık tabikide Sercan haklısın...
« Son Düzenleme: 09 Aralık 2006, 12:07:08 Gönderen: 147TI »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
ASR
« #12 : 09 Aralık 2006, 17:53:55 »
quote:

dün farkında olmadan aracımın asr'si devre dışı kalmış ve çok dik bir yokuşta her zaman alıştığım gibi kalkmaya çalıştım, sonuç az kalsın kaza olacaktı.. aracın önü inanılmaz kaydı ve gezindi.. asr'nin önemini kavradım, ayrıca kalkışlarda birşeyleri yanlış yapıyormuşum demekki ama asr yüzünden farketmiyormuşum, ben de hiç kaydırmıyorum diye birşey becerdiğimi sanıyordum :)



bndede tam tersi oldu..
çok dik bir yokuşuun ucu kavşağa bağlandığı için diğer yönden araç gelince tam ucunda durdum..
ön tekerlekler yokuşu tahminen tepe noktasında kaldı..
bütün ağırlıkta böylecene geride..
kaldırmaya çalışıorum ııı h yürümüo..
sanki karda asılmışım gibi enson kafayı eğimin gerisine SOL a doğru savurdu..bende ehh dedim karşı sokağa geçip geri dönüp geldim..çnkü patinaj çekebilse çıkıcak belki ama ASR gaza müdahale edince araç hiç kıpırdayamaz oldu..
« Son Düzenleme: 09 Aralık 2006, 17:53:55 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.467
    • Çevrimdışı
ASR
« #13 : 08 Ağustos 2008, 01:05:22 »
ASR off yapınca kesinlikle daha fazla benzin yakıyorsunuz.. 5 depodur deniyorum bunu.. gidip geldigim yollar genellikle hep aynı gazlama dur kalk trafigimde.. 5 depodur asr ON konumunda iken geziyorum depoda 75-100 km fark edıyor.. :shocked:

fakat asr cok tehlikeli birşey bence.. araba 3 de 2 ye atıp red line a girmek istiyosnuz ön 2 tekerı kıtleyıp göstergede hemen yanıyor lambası veya viraja adam akıllı gırıyosunuz asr devreye gırıyor.. ama benzin açısından ciddi rakamsal fark var..
« Son Düzenleme: 08 Ağustos 2008, 01:05:22 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.2 JTS SeleSpeed
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

Sportivo

  • Membro
  • İleti: 1.707
    • Çevrimdışı
ASR
« #14 : 08 Ağustos 2008, 17:46:21 »
Sercan neden redline girmek istedin anlamadım. 2viteste redline girmek için 3. viteste 5000devir civarıda olman demek, bu 5000devir zaten tam torkun en yükseklerde olduğu devir aralığı. Bu devirde arabanın 2.vitese atılması viraj girişinde tehlikeli olması doğal. ASR on veya off farketmez böyle bir durumda.
« Son Düzenleme: 08 Ağustos 2008, 17:46:21 Gönderen: Sportivo »
Alfa Romeo 156
35 AU 4494

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.467
    • Çevrimdışı
ASR
« #15 : 08 Ağustos 2008, 18:50:51 »
yanlış anlamıssın ugur konu su. 3 viteste 3 bin ile gidiyosun veya 4 viteste 2000 devirde.. birden hızlanmak istedigin an 2 vitese çekersin dogal olarak o andada devir 5-6 bin aralıgına denk gelır.. araba 7 binde keser.. torku lastiklere aktardıgı an asr devreye gırıyor ve 2 tekerıde kıtlıyorr. Bu konunun virajla alakası yok düz yolda deneyin görüceksiniz.. Göstergedede sarı uyarı ısıgı sürekli yanıyor bu durumda..

Virajda ise saga dogru dönülen bir viraj canlandır o virajda terse ver arabayı bak o zaman asr napıyor :)
« Son Düzenleme: 08 Ağustos 2008, 18:50:51 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.2 JTS SeleSpeed
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

147TI

  • Ziyaretçi
ASR
« #16 : 08 Ağustos 2008, 20:14:36 »
Bide ASRyi tam kapatabilsek çıktımı devreden tam çıksa daha tatlı olucak... :) Sercan var mı bi önerin? :)
« Son Düzenleme: 08 Ağustos 2008, 20:14:36 Gönderen: 147TI »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.467
    • Çevrimdışı
ASR
« #17 : 08 Ağustos 2008, 20:29:55 »
henüz çözemedim :) ama şöyle bi durum var amortisörleri gereginden fazla sert yaptıgın zaman o zaman güzel güzel kayıyosun :) ASR girmiyor devreye
« Son Düzenleme: 08 Ağustos 2008, 20:29:55 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.2 JTS SeleSpeed
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

Dentist

  • Membro
  • İleti: 4.206
    • Çevrimdışı
ASR
« #18 : 09 Ağustos 2008, 00:10:48 »
Bence tamamen devreden çıkarmayın dostlar.Basit düşünün;gerekmeseydi,koymazlardı.
« Son Düzenleme: 09 Ağustos 2008, 00:10:48 Gönderen: Dentist »
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.467
    • Çevrimdışı
ASR
« #19 : 09 Ağustos 2008, 01:01:45 »
eskı araçlarımızda yoktu abi ;) asr çok gereksız bı konu bence EBD konusunda sonuna kadar haklılar ama ASR ön 2 tekerı kıtlıyor ötesi yok..
« Son Düzenleme: 09 Ağustos 2008, 01:01:45 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.2 JTS SeleSpeed
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

 

GoogleTagged