Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: BAKIM  (Okunma sayısı 261 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

  • Ziyaretçi
BAKIM
« : 12 Nisan 2007, 14:21:57 »
hazır rölanti düsmüs ve kaputu kaldırmısken bakım yaptırmayı dusunuyorum sızce arkadaslar ılk etapta nerelerıne bakım uygulanıyo aracın...genel kapsamlı olarak masrafım ne olur??tüm yorumlar ıcın sımdıden tesekkurler
« Son Düzenleme: 13 Nisan 2007, 11:33:22 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
BAKIM
« #1 : 12 Nisan 2007, 14:39:56 »
triger,balatalar,yag degişimi yürür aksamında gözden geçirilmesi bende en başta olması gerekenler.
« Son Düzenleme: 12 Nisan 2007, 14:39:56 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 5.635
    • Çevrimdışı
BAKIM
« #2 : 12 Nisan 2007, 16:06:21 »
km.si ve yaşı büyük miktarda belirleyici olacak ?
« Son Düzenleme: 12 Nisan 2007, 16:06:21 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

Tufan

  • Membro
  • İleti: 3.130
    • Çevrimdışı
BAKIM
« #3 : 12 Nisan 2007, 16:06:50 »
aracınız kaç binde? bakım kilometresine göre değişen standart parçalar var. bir de en son kaç km önce bakım yaptırdınız?

edit: 20 sn ile aynı şeyleri murat yazmış:)
« Son Düzenleme: 12 Nisan 2007, 16:06:50 Gönderen: Tufan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

simendifer

  • Ziyaretçi
BAKIM
« #4 : 12 Nisan 2007, 16:34:38 »
2004 156'ımın bakımını az önce yaptırdım. 42.400 km.de hava filtresi, yağ, yağ filtresi değşiti. Hatırlarsanız aracım su eksiltiyordu kelepçeyi sıkınca düzelmişti ama sonradan farkettim ki su deposu ve motor arasındaki borunun altından metal bir demir geçiyor (isteyen olursa resmini çekip eklerim.) ve bu demirdeki bir parça boruyu biraz delmiş (kelepçeyi sıkarken benimde yardımım oldu sanırım). Sonuçta boruda değişti. Kullanılan yağ: 6lt. selenia. Triger kayışını kontrol edilmesini söyledim fakat daha zamanı var 80.000de değiştiririz dediler. Bujileri falan temizlemeye gerek varmı dedim. 80.000de onlarıda değiştiririz şimdi gerek yok denildi. Sonuçta 180 YTL kredi kartına 2 ye bölündü. Servise gittiğim yer arabanın önceki sahibi olduğu için zaten önceden yapılan işlemler orada kayıt altında ve arabayı tanıyorlar yani değişmesi gereken parçalar konusunu onlara bıraktım. Seninse arabanın kilometresi önemli ve önceki bakımlarda neler yapıldığı da tabi. Mesela fren balatalarım öncedeki bakımda değiştiği için (33500 km.de şimdi gerek duyulmadı). 60000 80000 gibiyse triger kayışı (bizim pahalı bujiler sanırım 100.000 km. idare ediyor.)(kastedilen: araban 100.000 kilometrenin altındaysa buji değşimine gerek yoktur) başta olmak üzere fren balatalarınıda kontrol ettirmen ve değiştirmende fayda var. Ama az (kastedilen: düşüktür) kilometreli ve düzenli bakım yapılan bir aracın varsa aşağı yukarı benimle aynı miktarda bir masrafın olur sanırım. Daha uzun süredir alfa (kastedilen: Alfa Romeo'dur) kullanan arkadaşlar triger kayışı, fren balatası gibi konularda sana rakam (kastedilen bakım ve değişen parçanın ücretidir) verebilirler sanırım. Ek bilgi olarak şunu ekliyeyim: alırken sorduğumda debriyaj baskısının fiyatı 220 ytl. civarında söylenmişti (tam fiyat vermişlerdi ama hatırlamıyorum malesef).


Bektaş Beyin uyarısı doğrultusunda düzeltilmiştir.

Edited by - simendifer on 12/04/2007  17:04:19
« Son Düzenleme: 12 Nisan 2007, 16:34:38 Gönderen: simendifer »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.583
    • Çevrimdışı
BAKIM
« #5 : 12 Nisan 2007, 16:49:41 »
Sürekli aynı tip uyarıları söylüyoruz, bu yüzden şimdi bana gene kıllık yapıyor diyeceksiniz belki ama, şu yazdıklarınızı, düzgün ve anlaşılır bir biçimde yazsanız ve biz okuyanlar, şifre çözer gibi uğraşmasak ve tek okuyuşta anlayabilsek. Çok mükemmel bir türkçe beklemiyoruz ama, hiç değilse bir kaç noktalama işareti, büyük/küçük harf ayrımı, cümle nerde başlıyor, nerde bitiyor bunlara dikkat etseniz.

Bakın bu konudaki kurallarımız ne diyor...

Bu forumları her kesimden Türk'ün ve Türkçe dili konuşan insanların takip ettiğini unutmayınız. Bozuk Türkçe ile yazılmış mesajlar uyarılmadan silinecektir. Eğer üye, ısrarla bozuk Türkçe ile mesaj yazmaya devam ederse üyeliği silinecektir.


Düzgün Türkçe kullanın: Bu forumları her kesimden Türk'ün ve Türkçe dili konuşan insanların takip ettiğini unutmayınız. Bozuk Türkçe ile yazılmış mesajların forumda kirlilik yarattığı gibi, hiç bir üye tarafından da bozuk Türkçe ile yazılmış mesajları deşifre edilmek zorunda değildir.


Okunaklı mesaj yazın: Mesaj yazarken, okunması ve anlaşılmasının kolay olması açısından, büyük-küçük harf ve yazım kurallarına dikkat etmelisiniz. Büyük harflerle yazmanın net kullanıcıları arasında bağırmak anlamına geldiğini, noktamala işareti olmayan metinlerin ise okumayı işkence haline getirdiğini unutmayın.


Detay belirtin: Sorun belirten mesajlarınızda, araç özellikleriniz gibi gerekli olabilecek detayları olabildiğince açık bir şekilde yazmanız yine sorununuza çabuk çözüm bulunması açısından önemlidir. Aksi halde boşu boşuna mesaj trafiği oluşacaktır ve konunun silinmesine neden olacaktır.


Burada da tüm kurallarımız var. İhmal etmeyip birde şunları baştan sona okusanız.
« Son Düzenleme: 12 Nisan 2007, 16:49:41 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

  • Ziyaretçi
BAKIM
« #6 : 12 Nisan 2007, 20:30:19 »
aracım 157 000 km de ve ocak ayında aldım fakat aldıgım kısı gecen yıl tum agır bakımlarını yaptırdıgını söledı fakat bana pek ınandırıcı gelmedı
« Son Düzenleme: 12 Nisan 2007, 20:30:19 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ati

  • Ziyaretçi
BAKIM
« #7 : 12 Nisan 2007, 20:51:54 »
bende aynen herşeyi yapıldı diye aldım arabamı fakat işin aslı öyle olmuyor. 40-50 bin km arası trigger kayışı değişiyor  tavsiyem aracın servis kaydı varsa araştır yoksa triggeri kontrol ettir.ben bu hafta trigger değiştirdim trigger değişimi+varyatör tamiri 500 ytl tuttu  2 ay öncede yağ bakımına gitti fakat süpriz arızalar sonucu devir daim pompası ve termostat değişti onlarda 500 ytl civarı tuttu. km si yüksek olan araçlarda neler çıkabileceği belli olmuyor. bujiler 100000 km gidiyor. tahminim değiştirmene gerek kalmaz.
« Son Düzenleme: 12 Nisan 2007, 20:51:54 Gönderen: ati »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tufan

  • Membro
  • İleti: 3.130
    • Çevrimdışı
BAKIM
« #8 : 12 Nisan 2007, 21:13:51 »
quote:

aracım 157 000 km de ve ocak ayında aldım fakat aldıgım kısı gecen yıl tum agır bakımlarını yaptırdıgını söledı fakat bana pek ınandırıcı gelmedı



Bu kilometrede bir aracın bakımının dikkatli ve atlanmadan yapılmış olması gerekir. Arkadaşların söyledği gibi en hayati parça triger. Bunun dışında eğer ilk çalıştırmada traktör sesi gelmiyorsa şimdilik varyatör ile ilgili bir sorun yok demektir.
Diğer belalı olabilecek parçalar ön takımlar, debriyaj ve fren balataları, elektrik aksamı ve hortumlardır. Bunların dikkatlice kontrol edilmesi gerekir.
Ayrıca yaz bakımı niyetine klimayı da kontrol ettirmekte ve gaz takviyesi yaptırmakta fayda var.
« Son Düzenleme: 12 Nisan 2007, 21:13:51 Gönderen: Tufan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

AlfistiKerem

  • Ziyaretçi
BAKIM
« #9 : 12 Nisan 2007, 23:51:55 »
Km'sine göre bakım yaptırmakta fayda var ama ilk önce triger e bi baktırın.
« Son Düzenleme: 12 Nisan 2007, 23:51:55 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
BAKIM
« #10 : 13 Nisan 2007, 11:33:22 »
cok tesekkurler arkadaslar
« Son Düzenleme: 13 Nisan 2007, 11:33:22 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı