Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Lastiklere nitrojen  (Okunma sayısı 406 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

BARLAS

  • Ziyaretçi
Lastiklere nitrojen
« : 07 Kasım 2006, 12:12:53 »
Selam arkadaşlar,

Bir konuda size danışmak istiyorum;

En son Birmot Küçükyalı'ya gittiğimde "abi senin lastiklere de nitrojen dolduralım, çok iyi oluyor" tarzı bişey söylediler serviste ve bazı avantajlarından bahsettiler. Lastik ve cant içinde korozyonu engellemesi, genleşme ve ısınma yapmaması, benzin sarfiyatında az da olsa tasarruf gibi avantajlardı bunlar. Ben de nitrojen doldurttum (tabi bunun için de ufak bir ücret alıyorlar).

Peki şimdi benim lastiğim olurda biraz hava kaçırırsa ben ne yapacağım. Benzincilerde lastiklere hava bastığımız yerde şişirmek doğru olmaz herhalde, eğer lastiklerimden birinin hafif inik olduğunu falan görürsem servise mi gideceğim?
« Son Düzenleme: 25 Ağustos 2008, 20:37:05 Gönderen: agucba »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Lastiklere nitrojen
« #1 : 07 Kasım 2006, 12:23:54 »
ben geçen sene doldurtmuştum nitrojeni.esasında çok da gerekli bir şey değil.sonuçta bastıkları normal havanında % 78 e yakını nitrojen(azot).
« Son Düzenleme: 07 Kasım 2006, 12:23:54 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 5.666
    • Çevrimdışı
Lastiklere nitrojen
« #2 : 07 Kasım 2006, 12:23:59 »
Benim bildiğim nitrojen basılmış lastikler ööle normaller gibi inmiyolar.Ama bildiğim kadarıyla yine nitrojen koyulması gerek.O nedenle de subap kapaklarını yeşil filan yapıyolar.Nitrojenli olduğu belli olsun diye...
« Son Düzenleme: 07 Kasım 2006, 12:23:59 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

BARLAS

  • Ziyaretçi
Lastiklere nitrojen
« #3 : 07 Kasım 2006, 12:31:26 »
Hehe.. Evet kapaklar yeşildi, hem de türbe yeşili.. Servisten çıkar çıkmaz CMS'ye gidip gümüş renkli setlerden alıp onları taktım... Arabam da gümüş giri olduğu için çok da güzel uydu. 10 YTL'ye mi ne aldım, sizlere de tavsiye ederim...
« Son Düzenleme: 07 Kasım 2006, 12:31:26 Gönderen: BARLAS »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 5.666
    • Çevrimdışı
Lastiklere nitrojen
« #4 : 07 Kasım 2006, 13:03:44 »
Barlas Beyciim siz bence depo ağzının kurşunsuzu temsil eden yeşil girişini de değiştirin gri ile güzel durur
« Son Düzenleme: 07 Kasım 2006, 13:03:44 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.571
    • Çevrimdışı
Lastiklere nitrojen
« #5 : 07 Kasım 2006, 14:38:13 »
Serviste azot ile ilgili verilen bilgilerin tamamı doğru, ben de azot tavsiye ederim. Bunların yanında  normal hava basılmış lastiklerde zamanla oluşan hava ve basınç kaybı da olmuyor azotta.

Çok gerektiğinde hava bastırabilirsiniz. Ancak azotun havayı iter özellikte olduğu düşünülünce ilk fırsatta tamamen boşaltılıp tekrar azot basılması iyi olur.
« Son Düzenleme: 07 Kasım 2006, 14:38:13 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kotchero

  • Ziyaretçi
Lastiklere nitrojen
« #6 : 07 Kasım 2006, 14:49:06 »
Nitrojen gazı nedir?
Nitrojen nem içermediği için dengeli ısınıp soğumasını sağladığı için lastiğe %30 35 oranında ömür sağlar.
Nitrojen molekülleri daha büyük bir gaz olduğu için hava kaybı olmaz, hava kontrol periyotları 3-4 misline çıkar.
Nitrojen daha hafif bir gaz olduğu için araçta %2'lik yakıt tasarrufu sağlar.
Nitrojen içinde nem bulundurmadığı için lastiğin topuk tellerinde ve jantta paslanma olmaz.
Bunun için senelerdir Formula 1 yarışlarında ve uçakların lastiklerinde nitrojen gazı kullanılmaktadır.

Bende kullanıyorum ve 1.5 aydan fazla oldu hava değerlerinde bir değişiklik olmadı kış aylarında gerekli bence - derecelerde lastiklerde genleşme fazla oluyor, sıcak havalarda da tabi.
« Son Düzenleme: 07 Kasım 2006, 14:49:06 Gönderen: kotchero »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kotchero

  • Ziyaretçi
Lastiklere nitrojen
« #7 : 07 Kasım 2006, 14:52:23 »
LASTİK ŞİŞİRME ESNASINDA NİTROJEN (AZOT) KULLANILMASI
 
GENEL                                                                                                                                                            

Nitrojenin lastiği oluşturan kauçuk karışımlarına olumlu etkisi

?Oksijen ve nem ? lastik katilleri?

Tüm havalı lastikler; keşfedildikleri günden beri, ?bozulma/tahribat veya kalitesini her geçen gün kaybetme? sorunuyla mücadele etmek zorunda kaldılar. ?Lastik zayıflaması? maskesi altındaki bu bozulma bir  kimyasal oksitlenmedir.

 Düşman OKSİTLENME !

 Şişirme için kullanılan hava; %78 Azot (Nitrojen), % 21 Oksijen, % 0.9 Argon ve %1 diğer gazların karışımından oluşur.

Karışımda yer alan oksijen molekülleri bu bozulmanın temel nedenidir.

Lastik bünyesindeki:

a-      Hava sızmasını engelleme görevi olan liner (en içte kalan, özel kauçuk karışımı olan kat)

b-     Antioksidan (oksijen istilasına karşı koyan, engellemeye çalışan)

c-      Yaşlanmayı geciktirici kimyasallar

vasıtasıyla bu bozulmadan korunacak bir şekilde tasarlanmıştır.

 Kimyasallar belirli bir sürede kendilerini kullanıp bitirirler. Lastik içindeki şişirme basıncıyla, dış ortamdaki atmosfer basıncı arasındaki fark nedeniyle haraket içten dışa doğrudur. Böylece bozulma; lastiğin iç kısmından (liner) başlayarak tahrip oranı artan bir şekilde dışa doğru yayılmaya devam eder. Bozulma eyleminin yönü daima bu olduğundan, oksijen molekülleri kauçuk karışımının yapısında bulunan doymamış iki bağlantılı atomlarla kimyasal reaksiyona girerek ve kauçuk karışımı moleküllerinin gücünü zayıflatır, esnekliklerini azaltır (sertleştirir).

Bu tahribat, lastik şişirme basıncı ayarlamalarında hızlanır çünkü içeriye her seferinde biraz daha oksijen molekülleri girer.

Nitrojenin içinde ne nem ne de oksijen olduğundan bu tahribat oluşmayacaktır.

Oto ve kamyon grubunda lastiklere Nitrojen (Azot) gazı basmak şu avantajları sağlıyor.

Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır. Nitrojen gazı lastik içinde normal hava gibi nem oluşturmayacak. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır.
Yapılan labaratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuz etkisi nitrojenle kıyaslandığında 4 kat daha fazladır.
Nitrojen; normal hava gibi ısınmıyor.
Nitrojen; normal hava gibi patlamıyor çünkü normal hava gibi genleşme yapmıyor
Yanmıyor çünkü içinde oksijen yok.
Çevreye hiçbir zararı yok.
Dikkat:

Kapalı ve küçük servis alanlarında oksijen azalması konsantrasyonun azalmasını ve kaza riskini artırabilir.

ÇALIŞMA SİSTEMİ
 Kompresörden gelen hava elektrik kullanılmaksızın özel nitrojen jeneratörü sayesinde otomatik Nitrojene dönüşür.

Makine, hava saatinden ister hava, ister Nitrojen basabilir.
 
Tüm Bu Bilgiler Türk Pirelli Lastikleri A.Ş. 'nin Kaynaklarından Alınmıştır.
 
« Son Düzenleme: 07 Kasım 2006, 14:52:23 Gönderen: kotchero »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

BARLAS

  • Ziyaretçi
Lastiklere nitrojen
« #8 : 07 Kasım 2006, 15:26:19 »
quote:

Barlas Beyciim siz bence depo ağzının kurşunsuzu temsil eden yeşil girişini de değiştirin gri ile güzel durur



O kısım kapağın altında kaldığı ve görünmediği için gerek duymuyorum Murat Beycim.. Ama yine de bu hafta içi autoshow'u tekrar ziyaret ettiğimizde aksesuarcıların olduğu hall'e de bakalım derim...

Edited by - BARLAS on 07/11/2006  15:27:51
« Son Düzenleme: 07 Kasım 2006, 15:26:19 Gönderen: BARLAS »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 5.666
    • Çevrimdışı
Lastiklere nitrojen
« #9 : 07 Kasım 2006, 15:32:11 »
quote:

quote:

Barlas Beyciim siz bence depo ağzının kurşunsuzu temsil eden yeşil girişini de değiştirin gri ile güzel durur



O kısım kapağın altında kaldığı ve görünmediği için gerek duymuyorum Murat Beycim.. Ama yine de bu hafta içi autoshow'u tekrar ziyaret ettiğimizde aksesuarcıların olduğu hall'e de bakalım derim...

Edited by - BARLAS on 07/11/2006  15:27:51



Keşke bakabilsek ama orada aksesuardan pek eser yok bu sene..Çok fos...Ha pardon aksesuar var aslında güneş gözlüğü falan
« Son Düzenleme: 07 Kasım 2006, 15:32:11 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

147TI

  • Ziyaretçi
Lastiklere nitrojen
« #10 : 07 Kasım 2006, 16:51:33 »
quote:

Nitrojen daha hafif bir gaz olduğu için araçta %2'lik yakıt tasarrufu sağlar.



Bir depo benzinde 1,2Ltyani  3,3Ytl tasarruf sadece lastik havasıyla 100 depo benzinde 330YTL para eder hiç yoktan iyidir o zaman ya :)


« Son Düzenleme: 07 Kasım 2006, 16:51:33 Gönderen: 147TI »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.467
    • Çevrimdışı
Lastiklere nitrojen
« #11 : 07 Kasım 2006, 20:53:48 »
şehir içinde hiç bir işinize yaramıcak bi GAZ. şehirler arası yollarda yaradıgı bizzat tecrübe edilmiştir :)
« Son Düzenleme: 07 Kasım 2006, 20:53:48 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.2 JTS SeleSpeed
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

n/a

  • Ziyaretçi
Lastiklere nitrojen
« #12 : 08 Kasım 2006, 01:32:41 »
Nitrojen gazı, bildiğim kadarı ile, genelde pist otomobillerinde, lastiğin kullanıma göre ısınıp soğuması esnasında, içindeki havanın genleşmesinin azalmasi, lastiğin içindeki basıncın idealden daha az sapması için, kullaniliyor. Çünkü nitrojenin genleşme katsayısı daha düşük herhalde?. :)  

Binek otomobillerde ise, bana pek lüzumlu gelmiyor. Lastiğin ömrüne bir etkisi olacağını sanmiyorum herşeyden önce; çünkü lastiğin ömrü zaten yoldaki aşınma ile ilgili daha çok. Tüketime, kayda değer bir faydası olacağını da sanmam. Hava azalması durumu daha az yaşanıyor olabilir ama, benzinci de zaten burnumuzun dibinde be kardeşim :P N'olucak ayda bir kere kontrol etsen :P

Hani beleş olsa tamam da, parayla satılan bir gaz olduğu için bence manası yok :) Parayla gaz mı alınır, beleş hava makinalari varken :P Fayda-maliyet ilişkisi, bana göre kurtarmaz :)))

Yeşil sübap kapaklarını da hiç beğenmiyorum laf aramizda, ama zevk meselesi tabi :)
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2006, 01:32:41 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.571
    • Çevrimdışı
Lastiklere nitrojen
« #13 : 08 Kasım 2006, 09:33:54 »
Havaların sürekli kontrol edilme gerekliliğini ortadan kaldırması, ve özellikle otoban kullanımlarında lastik içindeki havanın genleşmesi büzülmesi olayını ortadan kaldırdığı için faydalı. Bir kereye mahsus toplam 20 YTL vermenin, getirilerinin yanında büyük bir külfet olduğunu düşünmüyorum. Bence değer.
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2006, 09:33:54 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kotchero

  • Ziyaretçi
Lastiklere nitrojen
« #14 : 08 Kasım 2006, 11:23:51 »
Herkesin konuya bakış açısı farklı, bir çoğumuz faydalı olduğunu düşünüyoruz, peki gerçekte kullanan kişilerin yorumları kullanmayanlara neden inandırıcı gelmiyor, tamam her fikre saygımız sonsuz, ama gerçekler ve arabanıza olan sevginiz önemli bence, lastikler arabanın can damarı, malum hava değişiklikleri ulkemizde sürekli farlılıklar gösteriyor, bi faydası olmaz düşüncesinde olan arkadaşlar bence denemeden karar vermeyin bu gün aracına 20 YTL vermeyecek bir alfisti söyleyin yoktur bence 2 kere araba yıkama parası en nihayetinde, getirisi ise bence bu rakamdan daha fazla, bütün lataratürler bunu anlatıyor yularda da yazılmış bir çoğu zaten...

Saygılar.
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2006, 11:23:51 Gönderen: kotchero »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Burak

  • Membro
  • İleti: 1.305
    • Çevrimdışı
Lastiklere nitrojen
« #15 : 08 Kasım 2006, 11:52:01 »
izmirde rot balans yapan bir çok yer nitrojen basıyor artık, lastik alırken veya rot balans yaptırdığınızda da ücret almıyorlar ( yada ben hiç vermedim ) .
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2006, 11:52:01 Gönderen: definitive »
1997 Gtv V6 TB

n/a

  • Ziyaretçi
Lastiklere nitrojen
« #16 : 08 Kasım 2006, 13:02:56 »
Ben yazın bastırtmayı düşünüyorum çünkü şu anki lastiklerim ısındığında performans veriyor, nitrojen de lastiklerin geç ısınmasını sağlıyor diye biliyorum...
Bi daha bridgestone potenza G3 alan ne olsun..
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2006, 13:02:56 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.467
    • Çevrimdışı
Lastiklere nitrojen
« #17 : 08 Kasım 2006, 16:24:45 »
quote:

Herkesin konuya bakış açısı farklı, bir çoğumuz faydalı olduğunu düşünüyoruz, peki gerçekte kullanan kişilerin yorumları kullanmayanlara neden inandırıcı gelmiyor, tamam her fikre saygımız sonsuz, ama gerçekler ve arabanıza olan sevginiz önemli bence, lastikler arabanın can damarı, malum hava değişiklikleri ulkemizde sürekli farlılıklar gösteriyor, bi faydası olmaz düşüncesinde olan arkadaşlar bence denemeden karar vermeyin bu gün aracına 20 YTL vermeyecek bir alfisti söyleyin yoktur bence 2 kere araba yıkama parası en nihayetinde, getirisi ise bence bu rakamdan daha fazla, bütün lataratürler bunu anlatıyor yularda da yazılmış bir çoğu zaten...

Saygılar.



1.5 Yıla yakın zamandır aracımda var (eski aracımdada vardı yani) Çünkü sürekli şehirler arası yolculuk yapıyorum. Şehirler arası yolculuklarda faydaları var herkesete bunu kabulleniyor fakat bogaz trafiginde vs. bi işe yaramadıgıda kesin.
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2006, 16:24:45 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.2 JTS SeleSpeed
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

Levent Kobaza

  • Ziyaretçi
Lastiklere nitrojen
« #18 : 08 Kasım 2006, 20:11:02 »
Vallaha durağını fazla bir 147 im olduğu için nitrojen iyi geldi
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2006, 20:11:02 Gönderen: Levent Kobaza »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Lastiklere nitrojen
« #19 : 09 Kasım 2006, 02:57:15 »
quote:
...peki gerçekte kullanan kişilerin yorumları kullanmayanlara neden inandırıcı gelmiyor...

Ya hayır, kendi adıma inandırıcı gelmemesi gibi birşey yok. :) Aksine, söylenenleri kabul ediyorum ben.

Ama burada sadece görüş farkları var..

Mesela özellikle lastiklerin daha az hava kaçırması konusunda , kullanan herkes çok memnun. Bunlar herkes için önemli olan şeyler, kimse lastiğinin daha az hava kaçırmasına hayır demez. Ama doğrusu, ben bunun için lastiğime azot bastırmam.. Onun yerine arada lastiklere hava basarım benzincide :PPP

Lastik ve jant içerisinde korozyonun engellenmesi, bana göre geçerliliği olan bir özellik değil. Çünkü hayatım boyunca, jant ya da lastiği içindeki korozyondan şikayetçi olan kimseyi duymadım.

Azotun az genleşmesi, ve lastiğin hava basıncının ideale daha yakın olması bence de önemli birşey, ama eğer aracı sert biçimde kullanmiyorsanız, bu basınç farkı, bence sürüş özelliklerinde fark yaratacak seviyelere ulaşmayacaktır. Sık sık da uzun yol yapmama rağmen, lastik basınçlarımın uzun yolda yükselmesi beni hiç rahatsız etmedi (belki de yükselmiyorlardı????) :) Yolda benim gibi kullananlarin da, böyle bir farkı hissedeceğini sanmam. :)

Azotun f1 otomobillerinde kullanılmasını da, binek otomobillerle kıyaslamamak lazım zaten..

Azotun lastik ömrüne katkısı nasıl oluyor, onu da anlamiyorum. Bana göre lastiğin ömrünü etkileyen iki şey vardır: diş derinliği ve yüzey elastikiyeti. Zaten azotun diş derinliği ömrüne bir katkısı olmayacağı belli; dişler sürtünmeden gidiyor. :) E azotun yüzey elastikiyetine nasıl bir katkısı olacak ki? Zaten yüzeyin elastikiyetini bozan asıl unsurlar, otomobili çevreleyen dış dünyadaki, yağmur, güneş, kar, tuz, mazot, ve yollardaki daha bir ton kimyasallar. :) Lastiğin taaaaa içinde azot olunca, yüzey elastikiyeti daha mı uzun korunuyor ki.. :) Lastik ömrü %30-35 artiyor denmiş. Yani, bence bu rakamlar çok abartılı ya... Takımını 600 liraya aldığımız lastikler, %30 daha mı uzun gidecek, 20 liralık azotla? Kuşkuluyum doğrusu :)

Azalan ağırlık sayesinde %2 benzin ekonomisi sağlaniyor denmiş. Azotun lastiklerdeki gaz yoğunluğu katkısı, benim hesabıma göre (dikkat, kimya-fizik bilgilerim çok kötüdür, inşallah alakasız bir hesap yapmamışımdır :)) en fazla 0.7kg/m3 civarında. E bunun, ne kadar katkısı olabilir ki tüketime.. Bakın tüketime katkısı olmaz demiyorum kesinlikle; ama ne kadar olur ki diyorum! :) 700 gram'ın %2 etkisi olacağını pek sanmam..

Kısacasi, benzincide ayda bir kere hava basma merasimini sona erdirmesi dışında, -bence- bir faydası yok. Uzun yolda basıncın artmasına engel oluyor deniyor ama, ne bileyim, bence lastiğinizin hız endeksine uygun gittiğiniz sürece, zaten sorun yok?.. Şimdiye kadar uzun yolda, lastik basıncı sorununa tanık olmadım hiç...

Nette biraz araştırma yaptım, ve azot kullanımını savunan bir ton site buldum.

Ama katır kadar inatçı, ve Varyemez Amca kadar pinti olduğum için, yine bildiğimi okuyorum; bence gerekli bir numara değildir diyorum :))
« Son Düzenleme: 09 Kasım 2006, 02:57:15 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.571
    • Çevrimdışı
Lastiklere nitrojen
« #20 : 09 Kasım 2006, 09:13:16 »
Kerem'cim lastiğime azot bastırmam demişsin, ama azot parlayıcı ya da patlayıcı bir gaz değil ki nedir bu inadın :))

İkincisi çok spesifik olmasa da lastik basınçlarının "stabil" olması lastiğin burulmasınde ve yuvarlanma direncinde sinüzoidal bir hareketi engelleyeceği için %2'lik benzin tasarrufu çok ta mantıksız gelmiyor bana aslında. Daha basit anlatımla lastikte basınç değişimlerini engellemek lastiğin her zaman aynı özellikte iş görmesini de sağlıyor.
Lasitik basınçlarının düşmesini arada bir kontrol etme gerekliliği olarak görmeyin sadece, bu basıncı sabit tutmak demek, lastiğin her zaman emniyetli çalışma koşullarda görev yapması anlamına geliyor.

Kerem'cim emniyet kemerini "lazım olsun" diye değil, "lazım olduğu anda" görevini yapsın diye takıyoruz değil mi? Lastik basıncınız da sizi, beklemediğiniz bir anda  ani bir manevrada hayatınızı kurtarmak ya da maddi hasarlı bir kazayı engellemek açısından da önemli diye düşünüyorum. Ben zaten arabayı sakin kullanırım diye düşünmeyin. Hiç beklemediğiniz bir anda ani bir manevra yapmak durumunda kalabilirsiniz, işte o anda havası biraz düşmüş bir lastik sizin kaza yapmanıza sebep olabilir.
« Son Düzenleme: 09 Kasım 2006, 09:13:16 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kotchero

  • Ziyaretçi
Lastiklere nitrojen
« #21 : 09 Kasım 2006, 13:34:21 »
Budur yani daha fazla söze gerek yok anlatıldığı gibi (Bkz.. Alfadanadam Gönderilme Tarihi - 09/11/2006 :  09:13:16  
)
« Son Düzenleme: 09 Kasım 2006, 13:34:21 Gönderen: kotchero »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Lastiklere nitrojen
« #22 : 10 Kasım 2006, 00:14:00 »
quote:
Kerem'cim emniyet kemerini "lazım olsun" diye değil, "lazım olduğu anda" görevini yapsın diye takıyoruz değil mi?
Bülent Abi, canevimden vurdun beni :P

Okeydir, kabul ediyorum :) Az da olsa(), faydası olan bi ürün. :PPPP Faydası var zararı yok
« Son Düzenleme: 10 Kasım 2006, 00:14:00 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.571
    • Çevrimdışı
Lastiklere nitrojen
« #23 : 10 Kasım 2006, 09:30:58 »
Kerem'cim ben de kime ne yazılır az çok bilirim yani :)
« Son Düzenleme: 10 Kasım 2006, 09:30:58 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.653
    • Çevrimdışı
Lastiklere nitrojen
« #24 : 11 Kasım 2006, 10:34:02 »
quote:

Nitrojen gazı nedir?
Nitrojen nem içermediği için dengeli ısınıp soğumasını sağladığı için lastiğe %30 35 oranında ömür sağlar.
Nitrojen molekülleri daha büyük bir gaz olduğu için hava kaybı olmaz, hava kontrol periyotları 3-4 misline çıkar.
Nitrojen daha hafif bir gaz olduğu için araçta %2'lik yakıt tasarrufu sağlar.
Nitrojen içinde nem bulundurmadığı için lastiğin topuk tellerinde ve jantta paslanma olmaz.
Bunun için senelerdir Formula 1 yarışlarında ve uçakların lastiklerinde nitrojen gazı kullanılmaktadır.

Bende kullanıyorum ve 1.5 aydan fazla oldu hava değerlerinde bir değişiklik olmadı kış aylarında gerekli bence - derecelerde lastiklerde genleşme fazla oluyor, sıcak havalarda da tabi.




Tamamen katılıyorum.
Babamın arabasında dört senedir kullanıyoruz. Lastiklerden hiç biri hava kaçırmadı. Bir keresinde sağ arka tekerleğe çivi batmıştı ve lastiğin havası çok çok geç azalmıştı. Yani arabayı kullanmadığımız biz zamanda dikkat etmiştim. Lastiğin havasının inmesi bayağı bir uzun sürmüştü.

Kendi aracımda da kullanmaya başladım ve herhangi bir hava kaçağı yok.

Tabi ilk dolumdan sonra bir hafta sonra kontrol amaçlı olarak aynı yerde tekrar bir baktırmak lazım.
« Son Düzenleme: 11 Kasım 2006, 10:34:02 Gönderen: agucba »

///////////////