Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: SS vites sistemi  (Okunma sayısı 302 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

  • Ziyaretçi
SS vites sistemi
« : 23 Ocak 2008, 11:48:55 »
Arkadaşlar geçen gün mevzusu oldu..Alfa ss den önce bu tarz yani elle kumanda ile alışan başka model varmı idi tabiki seri üretim arabalarda ??
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2008, 19:55:34 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.708
    • Çevrimdışı
SS vites sistemi
« #1 : 23 Ocak 2008, 11:56:32 »
Selespeed normal otomobillerde kullanılan türevinin ilk örneğidir.

Öncesinde Ferrari kullandı. Peşinden porsche.... diye gitti. Şimdi herkes yapıyor.
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2008, 11:56:32 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

GONENC

  • Ziyaretçi
SS vites sistemi
« #2 : 23 Ocak 2008, 14:27:06 »
orta sınıfta bence ilk alfa yaptı.
porsche veya ferrari lüks sınıftalar..
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2008, 14:27:06 Gönderen: GONENC »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ermansavut

  • Membro
  • İleti: 339
    • Çevrimdışı
SS vites sistemi
« #3 : 23 Ocak 2008, 21:45:12 »
ilk alfa yaptı diye biraz problemli sanırım
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2008, 21:45:12 Gönderen: ermansavut »
34 AE 4277
2001 156 selespeed

n/a

  • Ziyaretçi
SS vites sistemi
« #4 : 23 Ocak 2008, 22:42:01 »
Sanırım SS, Magneti Marelli'nin bir ürünü imiş..
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2008, 22:42:01 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

AlfistiKerem

  • Ziyaretçi
SS vites sistemi
« #5 : 23 Ocak 2008, 23:09:29 »
Evet orta sınıfta ilk Alfa çıkardı.Her ne kadar da sorunlu deseler de ss sistemini biraz da kullanmaya bağlı.

Magneti Marelli böle şeyler yaparmıymış ya...Vay be
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2008, 23:09:29 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
SS vites sistemi
« #6 : 24 Ocak 2008, 01:05:38 »
Selespeed şanzımanın bir dönem insanlara arabalarını sattırdığı oldu.. Ancak şu an çok daha stabil ve alınabilir..

Edited by - shame on 24/01/2008  01:06:04
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2008, 01:05:38 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
SS vites sistemi
« #7 : 24 Ocak 2008, 11:38:51 »
quote:

Evet orta sınıfta ilk Alfa çıkardı.Her ne kadar da sorunlu deseler de ss sistemini biraz da kullanmaya bağlı.

Magneti Marelli böle şeyler yaparmıymış ya...Vay be



Magneti Marelli sadece ECU üretimini yapıyor. Yazılım geliştirilmesi ve sistemin mekanik dizaynı Fiat Auto SPA'ya ait.

Selespeed'de bilinenin aksine, kullanmaya bağlı olarak sorun çıkartan bir sistem değil. İki pedala genellikle beraber basılması, veya 2'den 1'e, 1'den geriye yüksek devirlerde atılması gibi büyük kazmalıklar yapılmadığı sürece, Selespeed sistemine veya debriyaja zarar vermeniz pek mümkün değil. Burada kullanıma bağlı bir kusur daha var ama o kusur aslında kullancıyla değil, sistemin kendi zaafiyetiyle ilgili: Sistemin hidrolik iticilerinin o-ring'leri kolaylıkla yıpranıp yağ bırakmaya başlıyor. Bu yüzden sık sık yağını kontrol etmeniz ve tamamlamanız gerek. Yağsız bırakılırsa, işte o zaman robota zarar veriyorsunuz. 5 yıl kullandım, bir kere bile senkromeç sesi gelecek şekilde vites değiştirmişliğim yoktur, sürekli yüksek devirlerde gezinen biri de değilim, vites değiştirirken genellikle ayağımı gazdan çekerdim. Ki, mekanik ve hidromekanik düzeneklere mesleğim gereği nasıl davranmam gerektiğini de iyi bildiğimi düşünüyorum =)

Buna rağmen 1 kez robot revizyonu, 2 kere de o-ring takımı değiştirmek zorunda kaldım. Mesela debriyaj ayar pimi de sık sık bozulur, onu da yaklaşık her 10bin km'de 1 ayarlatmak durumunda kalıyordum. aksi halde vites geçişleri inanılmaz yavaşlar. Maalesef henüz olması gerektiği kadar dayanıklı ve ayakları yere sağlam basan bir sistem değil bence.
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2008, 11:38:51 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
SS vites sistemi
« #8 : 24 Ocak 2008, 12:10:56 »
Bu işi ilk yapansın vede sürücüsüne zevk veren bir sistem.1997-2008 11 sene be adamlar gelişim yapsanıza,bünyenizde Ferrari gibi markada varken hemide,,yanii
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2008, 12:10:56 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
SS vites sistemi
« #9 : 24 Ocak 2008, 12:53:39 »
Şu an VW grubu DSG şanzıman ile F1 vites olayını bitirdi.. Boynuz kulağı geçti maalesef..
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2008, 12:53:39 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
SS vites sistemi
« #10 : 24 Ocak 2008, 13:22:27 »
quote:

Bu işi ilk yapansın vede sürücüsüne zevk veren bir sistem.1997-2008 11 sene be adamlar gelişim yapsanıza,bünyenizde Ferrari gibi markada varken hemide,,yanii



97'de değil, 2000'de çıktı sistem.
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2008, 13:22:27 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
SS vites sistemi
« #11 : 24 Ocak 2008, 13:28:27 »
quote:

Şu an VW grubu DSG şanzıman ile F1 vites olayını bitirdi.. Boynuz kulağı geçti maalesef..



Erhan, hem Passat'ta hem de Jetta'da DSG kullandım, Selespeed kadar tad vermedi. Motor agresif olmayınca, sistem istediği kadar başarılı olsun, hiç keyif vermiyor. Ama sistemsel olarak katılıyorum, DSG çok daha iyi çalışıyor. Hatta bana fazla konforlu geldi, vites geçişleri normal tiptronic şanzıman gibi, tork konvertörü var sanırsın...

Bunun sebebi, aslında DSG şanzımanlı araçlarda Tek vites kutusu içinde 2 tane 3 ileri manuel şanzıman ve 2 debriyaj var. Aslında 2 tane manuel şanzıman demek yerine 2 ayrı priz direk üzerinde 3'er vites demek daha doğru olur. Mesela araç 1. viteste gidiyorsa, boştaki şanzıman 2ye takılı bekliyor, debriyajlar, şanzımanları değiştiriyor. Araç hangi viteste ise, bir sonraki vitesi motorun devirlenme durumuna göre tahmin edip, boştaki şanzımanı o vitese göre ayarlıyor (bir üst vites veya bir alt vites)

Bunun tek dezavantajı, Selespeed'deki gibi 2 vites birden küçültmeye kalkarsanız, Selespeed'den daha yavaş kalıyor, hatta çoğu zaman komutu yerine getirmiyor.

Edited by - Futuro Della Alfa on 24/01/2008  13:55:26

Edited by - Futuro Della Alfa on 24/01/2008  13:57:42

Edited by - Futuro Della Alfa on 24/01/2008  13:59:25
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2008, 13:28:27 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

AlfistiKerem

  • Ziyaretçi
SS vites sistemi
« #12 : 25 Ocak 2008, 19:55:34 »
Şu BMW nin CSL sisteminin de çok beğenildiğini duydum.M3 modelinde kullanılıyor zannedersem.
Ama kim ne derse desin Selespeed sistemi son derece kullanışlı ve keyifli.
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2008, 19:55:34 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı