Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa 159 2.4 JTDm - Audi A4 2.7 TDI - BMW 325d  (Okunma sayısı 207 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.600
    • Çevrimdışı
Alfa 159 2.4 JTDm - Audi A4 2.7 TDI - BMW 325d
« : 02 Ağustos 2007, 03:07:02 »
Güç Denemesi
BMW'nin altı silindirli 197 beygirlik 325d modeli dört silindirli 320d ile Powerdiesel'i 330d arasındaki boşluğu dolduruyor. Peki Münih'li sıralı beş silindir ve 200 beygrilik 159 2.4 JTDm ile 180 beygirlik V6 A4 2.7 TDI'ye karşı neler yapacak?

Kompakt Sınıf'ta çok uygun fiyatlara güçlü motorlu araçların büyük bir zevk verdiğini Alfa ve BMW'nin geliştirme uzmanları altmışlı yılların sonundan itibaren Alfa Giulia veya 2000 Tii modellerinden itibaren bilmekteler. Buna yetmişli yılların ortalaından itibaren 80 GT/E modelini programına alan Audi'de öğrenmişti. Belirtilen bu Güç Sedanlar'ı günümüzde kendinden ateşlemeli motorlar ile ateşlenmekte. 200 beygir güç ve 400 Nm'lik torklar artık günümüzün orta sınıfı için alışılmış rakamaları olarak karşımıza çıkmakta.

Alfa'nın 159 2.4 JTDm ve Audi'nin de A4 2.7 TDI ile uzun bir süredir temsilcilerinin olduğu bu sınıfa BMW, 197 beygirlik 325d ile harika bir uyum sağlayacaktır. BMW aynı zamanda bu karşılaştırmanın en pahallı temsilcisi. 34.982 Euro'luk Almanya fiyatı ile BMW 35.000 sınırının biraz altında kalmakta. 33.500 fiyatı ile Audi biraz daha uygun bir fiyata sahip ve 32.750 Euro'luk fiyatı ile Alfa, Audi'nin çok da uzağında kalmamakta.





KAROSERİ
Alfa Hayranları arasında oldukça popüler olan narin ve yakışıklı 156'dan sonra aslında 159'un işi hiç de kolay değil. Ama yine de 159 elinde elle tutulur çok avantaj var. Buna göre 156'nın sahip olduğu genişlik göz önünde tutulduğunda 159 bir sınıf yukarıda değerlendirilmekte ve orta sınıfta çıtayı belirleyen Alman Orta Sınıfı Sedanların'dan da çok kötü değil. Ön koltukların süngerlerinin biraz fazla sert olması ve koltukların virajlarda yeterli yanal desteği sağlayamaması 159'un tek handikapı olarak karşımıza çıkmakta.

Bunun bir tutam daha nasıl iyi yapılması gerektiğini bize Audi ve BMW göstermekteler ki 325d teste opsiyonel donanımda yer alan spor koltuklar ile katılmakta (615 Euro).

BMW ayrıca opsiyel donanımda bulunan ve Audi ile Alfa'da olmayan Frenleme de yapan Mesafe Kontrol Radarı ve Ön ile Arka Görüş Kameraları ile puan toplamakta. Biraz daha iyi olan malzeme ve işçilik kalitesi ile birlikte Audi bu bölümü minimum bir fark ile önde kapatmakta.

Alfa Dostunu bagaj açma tutamağının olmaması ve fazla sesli çalışan uzaktan kumandası gibi ayrıntılar rahatsız etmekte. Çok iyi olmayan işçilik ve optimal olmayan kullanışlılık sebebi ile Alfa burada ancak üçüncü olabilmekte.

1. Audi: 624 Puan
2. BMW: 623 Puan
3. Alfa: 580 Puan
* Alınabilecek toplam puan 1.000

SÜRÜŞ KONFORU
Orta Sınıf dizelleri 200 km/s'in üstünde ilerlemeye başladıklarından beri bu sınıf için süspansiyon geliştiren mühendisler cevabı olmayan sorular ile karşı karşıya kalmaktalar. bu aile ve iş arabası olarak kullanılan arabalar yüksek süratte yol ile çok sağlam irtibat halinde olmalılar ancak aynı zamanda da kabul edilebilir bir konforu sunmaları gerekmekte. Bu sebeple her üç yarışmacının da çok yumuşak yarışmacılar olmadıklarına şaşırmamak gerek. Yüklü olmadıklarında her üç aracın yayları pek de istekli yaylanmamaktalar. Audi bu işi yine de en iyi yaparken Alfa oldukça sert kalmakta ve özellikle kısa engebelerde sarsılmakta. Her üç araç yüklenip azami ağırlığa ulaştıklarında yaylanma direncide daha iyi olmakta.

Bu olurken Alfa yüksek süspansiyon sesleri ile kendini belli etmekte. Ayrıca köşelerden gelen çıtırtı ve tıkırtı sesleri de Alfa'nın karoserisinin Alman rakipleri kadar stabil olmadığını kanıtlamakta. Audi'ye nazaran arka koltuk konforunun eksik olması ve sesli çalışan motor BMW'nin eksi puanları olarak karşımıza çıkmakta. Yüksek süratli seyahatlerde BMW'nin orta konsolunun ısınması da sanırız BMW'nin kendine has bir özelliği olsa gerek. Böylelikle Konfor bölümünü puan hesaplamasında BMW ve Alfa'nın önünde Audi kendi lehinde sonuçlandırmış oldu.

1. Audi: 724 Puan
2. BMW: 700 Puan
3. Alfa: 636 Puan
*Alınabilecek toplam puan 1.000

MOTOR & ŞANZIMAN
Ekonomik bir yakıt ile birlikte mükemmel güç dağılımı: Kullanıcıların tam da bu istekleri Audi ve BMW tarafından en iyi şekilde yerine getirilmekte. Sessiz ve ipek yumuşaklığında çalışan Common-Rail-Dizel-V6'sı ile İngolstadt'lı temsilci bizleri tatmin etmekte. Düşük devirlerden itibaren hazır olan güç ve 180 km/s sınırından sonra bile gaza anında tepki verebilen motor bunu yaparken 7,8 litrelik bir tüketim ile yetinebiliyor ki artık gazlamanın tadını çıkartırken hesap yapmamıza da gerek kalmıyor.

BMW kullanıcıları da artan gücün tadını çıkartabiliyorlar: Üç litrelik altı silindirli motorun 400 Nm'lik torku 1.300 devirden itibaren hazır olarak beklemekte. Sadece 2,4 litrelik hacme sahip olan beş silindirli Alfa motoru burada rakiplerinin yüksek çıtasına erişememekte. Sahip olduğu 400 Nm'lik torku da -biraz dengesiz aynı zamanda- ancak 2.000 devirden itibaren kendini hissettirmekte. Ayrıca dizel yakıt ihtiyacı da biraz yüksek seyretmekte (10,8 litre).

1. BMW: 718 Puan
2. Audi: 713 Puan
3. Alfa: 639 Puan
*Alınabilecek toplam puan 1.000

SÜRÜŞ DİNAMİĞİ
Yüksek bir tork ve üstün bir performans her şey değildir. Gücün virajlarda stabil bir şekilde sunulması ve ayrıca karayollarının dar açılı kombine virajlarında güçlü bir traksiyon bizlere ancak sürüş keyifini yaşatabilen unsurlardır. Ve tam da bu noktalarda BMW 325d ile üstünlüğünü sergilemekte. Dengelenmiş ağırlık dağılımı burada başarının anahtarı olarak karşımıza çıkmakta. Keskin bir direksiyon tepkisi, yol durumunu pilota hissettiren süspansiyon tepkisi ve motordan anında yanıt alınabilen gaz pedalı tepkimesi ile BMW bir kalıptan çıkmış gibi bir etki bırakmakta. Ayrıca çok başarılı olan fren sistemi ile birlikte bu BMW bu bölümde rakiplerine büyük bir fark atmakta: 100 km/s ile giderken yapılan frenlemede 34,4 metrelik bir durma mesafesi süper bir sonuç.

Başarılı BMW'ye karşılık Audi, sahip olduğu özellikleri yeteri kadar dinamizme dönüştürememekte. Bir önden çekerli aracın tipik reaksiyonu sonucu biraz fazla hızlı girilen virajlarda Audi, sınırlarını önde kayma eğilimi ile hissettirmekte. Virajlardaki ani ağırlık transferlerinde arabanın arkası hafif bir şekilde içeri doğru hareketlenmekte. Alfa'da da aşağı yukarı aynı tepkiler ile karşılaşılmakta. Yön değiştirmelerindeki başarısı ile Pirelli P Nero lastikleri ile Audi'den biraz daha stabil bir şekilde virajlara girmekte, ancak direksiyon tepkileri Audi kadar başarılı değil. Ancak yük değişimleri kendisine yabancı bir tanımlama olduğu için slalom gibi durumlarda çok güvenli yol almakta. Düzeltilemsi gereken ise bir noktası var. Sıcak frenler ile BMW'den tam 3,2 metre sonra durmakta veya başka bir değiş ile 30 km/s ile BMW'nin arkasına çarpmakta.

1. BMW: 621 Puan
2. Audi: 583 Puan
3. Alfa: 541 Puan
*Alınabilecek toplam puan 1.000

ÇEVRE & GİDERLER
Bu bölümde de yine Audi çıtanın yüksekliğini belirlemekte. Audi düşük egzoz emisyon değerleri, uygun sigorta/kasko giderleri, düşük değer kaybı ve oldukça makul garanti avantajları ile parlamakta. Pek de başarılı olmayan garanti özellikleri ve yüksek fiyatı ile BMW değerli puanlar kaybetmekte ki bu şekil ile Alfa'nın da gerisinde kalmakta. Alfa ise yüksek yakıt masrafı, ortalama egzoz emisyon değerleri ve yüksek sigorta/kasko giderleri ile puan kaybı yaşamakta.

1. Audi: 407 Puan
2. Alfa: 384 Puan
3. BMW: 383 Puan
*Alınabilecek toplam puan 1.000
**Bu bölümde Almanya şartları göz önünde bulundurulduğunda Türkiye şartları ile karşılaştırılamaz.

SONUÇ
Audi ve BMW tam da kendilerinden beklendiği gibi ve sonuçta Audi'nin lehine sonuçlanan bir düelloya karışmış oldular. Audi özellikle sessiz ve yumuşak çalışan ve aynı zamanda uygun yakıt tüketimi ile parlayan V6'sı, konforlu yürüyen aksamı ile farkını belli etti. BMW dinamik sürüş özellikleri ve güçlü motoru ile parıldamakta. Her iki Alman aracı arasında karar kılmak için ise tamamen kullanıcının kişisel beklentileri rol oynayacak. Alfa ise önde bulunan ağırlı dağılımı ve harmonik olmayan beş silindirli motoru ile tamamen bu markanın taraftarlarına hitap eden özelliklere sahip. Hiç bir bölümde yerel kahramanlara karşı ciddi bir rakip olarak karşılarına çıkamamkta. Ve ayrıca sempati puanları da malesef burada dağıtılamamakta.

MOTORLAR
Alfa - Audi - BMW
Silindir: S5, 4 Subaplı, Turbodizel - V6, 4 Subaplı, Turbodizel - S6, 4 Subaplı, Turbodizel
Hacim: 2387 ccm - 2698 ccm - 2993 ccm
Güç (kW/BG): 147/200 BG 4000 d/d - 132/178 3300 d/d - 145/197 3750 d/d
Maks. Tork: 400 Nm/2000 d/d - 380 Nm/ 1400 d/d - 400 Nm 1300 d/d
AKTARMA
Vites Kutusu: 6 ileri, manuel - 6 ileri, manuel - 6 ileri, manuel
Çekiş: Önden - Önden - Arkadan
SÜSPANSİYON
Frenler Ön/Arka: İ.S. Disk/İ.S. Disk - İ.S. Disk/Disk - İ.S. Disk/İ.S. Disk
Seri Donanım Lastkleri Ön/Arka: 225*60*17/225*60*17 - 215*55*16/215*55*16 - 225*45*17/225*45*17
ÖLÇÜMLER
Ağırlık: 1630 - 1540 - 1525
HIZLANMA/ARA HIZLANMA
0-100 km/s: 8.6 - 8.7 - 7.6
Azami Hız: 228 - 230 - 235
TÜKETİM
Test Tüketimi: 10,8 - 7,8 - 8,6
EU-Tüketimi: 6,8 - 6,7 - 6,4













Edited by - agucba on 02/08/2007  03:12:59
« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2007, 14:21:06 Gönderen: n/a »

///////////////

murat

  • Amministratore
  • İleti: 5.633
    • Çevrimdışı
Alfa 159 2.4 JTDm - Audi A4 2.7 TDI - BMW 325d
« #1 : 02 Ağustos 2007, 09:23:08 »
Serkancım eline sağlık..Testteki sonuç genel geçer değerlere göre normal sayılsa da Alman şovenizmi yine kendini göstermiş diye düşünüyorum.Ha benim fikrimi etkiler mi ? tabii ki hayır
« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2007, 09:23:08 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

BARLAS

  • Ziyaretçi
Alfa 159 2.4 JTDm - Audi A4 2.7 TDI - BMW 325d
« #2 : 02 Ağustos 2007, 09:49:48 »
Bence Audi ve BMW ile Alfa Romeo'yu aynı kategorilerde kıyaslamak doğru değil. Zaten yerleşmiş olan toplumsal önyargılar böyle bir yarışta da etken olacaktır mutlaka (ki olmuş da zaten)...
« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2007, 09:49:48 Gönderen: BARLAS »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfonso

  • Ziyaretçi
Alfa 159 2.4 JTDm - Audi A4 2.7 TDI - BMW 325d
« #3 : 02 Ağustos 2007, 11:36:34 »
üçünün resimlerine bakmak bile  seçim yapmak için yeterli.. bu arada geçen gün bir galeriye 159 hakkında bilgi almak için gittim.. ve dikkatimi çekti hiç kırmızı 159 yok.. sordum niye olmadığını, talep olmadığı için sipariş vermedikerini söylediler.. anlaşılan 159'ları alanlar birazcık daha makam aracı gibi düşünerek alıyorlar.. alfa siyahı ya da alfa grisi diye bir renk yok ama yine de kırmızıya talep yok, ilginç.. ama istanbul'da bir tane kırmızı görmüştüm gayette güzeldi :) sıfır alacak olsam ilk tercihim her zaman alfa rosso
« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2007, 11:36:34 Gönderen: Alfonso »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 159 2.4 JTDm - Audi A4 2.7 TDI - BMW 325d
« #4 : 02 Ağustos 2007, 13:03:01 »
159 bir tek tasarım konusunda audi ve bmw 'den önde görünüyor...
''Bu olurken Alfa yüksek süspansiyon sesleri ile kendini belli etmekte. Ayrıca köşelerden gelen çıtırtı ve tıkırtı sesleri de Alfa'nın karoserisinin Alman rakipleri kadar stabil olmadığını kanıtlamakta'' Alfa Romeo 70-80üsür milyarlık araçlarında hala daha bu trim sesleri ile uğraşiyorsa daha bu konuda çok yol alması gerekiyor..Bu gerçekten çok üzücü o kadar para vericeksiniz 159 alıcaksınız birde işi gücü bırakıp servislerde koşturacaksınız..Benim mantığım bu işi resmen almıyor..Bmw 'nin hızlanma değerleri gerçekten hem audiden hemde alfadan çok çok daha üstün...Bunun yanında yakıt tüketimindeki [alfa (10,8 ) audi(7,8) - bmw(8,6) ] alfanın yüksek tüketimide çok olumsuz seyretmekte...

Bunun dışında ben şu zamana kadar sadece bir tane alfa kırmızısı 159 gördüm oda balikesirdeki 159'du...Renk olarak çok güzel ama bir garip duruyor kırmızı 159'da...
« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2007, 13:03:01 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.600
    • Çevrimdışı
Alfa 159 2.4 JTDm - Audi A4 2.7 TDI - BMW 325d
« #5 : 02 Ağustos 2007, 13:57:35 »
BMW'nin performans olarak daha iyi olması 3.0 litrelik bir motora sahip olmasından kaynaklanıyor.

Alfa'nın şu anda kullanılan 2.4 litrelik motoru 210 beygir gücünde ve performans olarak da daha farklı imiş. Bu bilgiyi en azından alfisti.net'ten okuduğum son kullanıcı yazılarından anlıyorum.

Yakıt tüketimi konusunda ise Alfa biraz geride kalmakta ancak 1.9 JTD Bi Turbo (190 BG) bu konuda biraz daha başarılı olacaktır. Ancak bana kalırsa hacminin düşük olması sebebi ile yine performans olarak geri kalabilir.

Bir de Alfa'nın 159 için planladığı ağırlık tasarufu sonucu 90 kg (100 kg) zayıfladığını düşünürsek Audi ve BMW ile aynı kiloya gelecek ve performans olarak daha iyi olacaktır.

Alman dergileri her ne kadar Alfa'dan tıkırtı ve çıtırtı geldiğini söylüyor olsa da Audi (VW Grubu da diyebiliriz) ve BMW'nin servislerden pek fazla dışarı çıkamadığını oldukça sık okuyorum.
« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2007, 13:57:35 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 159 2.4 JTDm - Audi A4 2.7 TDI - BMW 325d
« #6 : 02 Ağustos 2007, 14:18:22 »
işte zaten 159 için beklentiler zaten kilosunun zayıflama yönündeydi..yapılacak olan bu hafifletme çalışması  çok çok iyi olucak..ayrıca biturbo 1.9jtdm ve ileride çıkıcak olan 1.8 turbo benzinli motorlarda 159 'u daha baştan çıkarıcı ve mantıklı hale getiricek gibi görünüyor...
« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2007, 14:18:22 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa 159 2.4 JTDm - Audi A4 2.7 TDI - BMW 325d
« #7 : 02 Ağustos 2007, 14:21:06 »
Auto motor und Sport un testinde bmw ve audinin başı çekmesi çok normal geliyor artık hele alfa ya karşı :)

bnce 2.4jtdm harika ama alfa olmassada arkadan itişli 325d de çok güzel olur :)
« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2007, 14:21:06 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı