Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V - Mazda RX-8  (Okunma sayısı 510 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.653
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V - Mazda RX-8
« : 04 Haziran 2007, 00:14:59 »
Saf Zevkler

Sürüş Keyfi ve günlük kullanım için yüksek bir bir elverişlilik. Ayrıca Mazda'nın RX-8'i ve Alfa'nın Bertone tarafından çizilmiş olan GT'si bir noktadan diğerine giderken özellikle sahip oldukları çekicilik faktörü ile çok dikkat çekmekteler. Ama aslında her ikisi de temelde birbirlerinden çok farklılar.

Coupé'ler. Bu tip arabalar konusunda laf açılmaya başlayınca masa başı muhabbetleri birden bire tersine döner. Metala dönüşmüş bir us, çocuksuz burjuvalar için aşırı yüksek fiyata sahip araçlar ki bunlar Isofix'in kelime manasının bir çizgi kahramnı olduğunu sanmaktalar (Isofix; çocuk koltıkları için özel yapılmış bir kilit mekanizmasıdır). Coupé'ler; en güzel şekli ile yaratılmış arabalar, bir ustanın elinden çıkmış, özel zevk makineleri.



Tüm bu özelliklerin ortasında karşımıza Mazda'nın RX-8'i çıkmakta. Kendisini bu alanda tek yapan rotasyon hareketine sahip olan motorunun yanında sahip olduğu dört kapısı ile güzel ama pratik olmayan Coupé tasarımı bu eksikliğini gidermekte. İtalya'dan ise karşımıza tüm bakışları üstüne çekme konusunda listenin en üstünde yer alan ve heyecan veren Alfa GT çıkmakta.

Karoseri
156'dan 6 santim daha uzun olan boyu ile Bertone ve Centro Stile'nin çizdiği GT beş kişiye kadar yer sunması bekleniyor. Ön koltuklarda RX-8'e göre biraz daha geniş bir alan sunan GT, arka koltuklarda biraz dar kalmakta. Pratikte Alfa dört kişilik bir araç, aynı Mazda gibi. Ama Alfa'da arka sıraya geçmek için içeri kıvrılmanız gerekirken Mazda'da gidiş yönünün tersine açılan arka kapıları ile arka koltuklara oturmak çok daha rahat.

Buna karşılık bir mücevher güzelliğine sahip olan İtalyan'ın bagajı 30 litre daha büyük (320 litre) ve asimetrik yatırılabilen arka sırtlıkları bu hacim 905 litreye kadar büyütülebilmekte. Yalnız tıkırtı sesleri çıkartan sürücü kapısı, temiz bir şekilde birleştirilmemiş yolcu Airbag kapağı ve orta konsol test için kullandığımız arabadan kalite konusunda puan silmemize sebep oldu.

Sürüş Konforu
Hem İtalyan hem de Japon temsilci oldukça sert bir şekilde ayarlanmışlar ve yoldaki bozukluklara aynı sekilde sert tepki vermekteler. Alfa boş iken oldukça iyi tepkiler vermekte. Yalnız arka aks kısa bozuklukları filtrelemeden içeriye iletmekte. Tam yüklü iken İtalyan yaylanma sınırlarına çok çabuk ulaşmakta.

RX-8'de tam yüklü ile boş halde olan durum arasındaki farklar Alfa'daki kadar yoğun değil. Boş halde iken bile yoldaki bozukluklar nerede ise aynı şekilde içerideki yolculara iletilmekte. Alfa GT'nın koltuk konforu yüksek beklentileri bile karşılayabilecek kadar yüksek. Sürücü ve yolcu ferah bir boyuta sahip olan deri koltuklarda oturmakta iken uzun oturma alanı ve iyi şekillendirilmiş sırtlıkları ile hızlı sürüşlerde de tutunma sağlamakta.

Mazda spor koltukları oldukça dar bir tasarıma sahip ve onlar da iyi bir tutuş sağlamakta ve uzun yolculukta yorgunluk vermemekteler. Yalnız hassas bir doğaya sahip olan kullanıcılar ön koltukların biraz daha kalın bir süngeri arzulayabilirler.

Coupéler'den hangisi ile yola çıkmış olursanız olun, her ikisinde de yüksek ses mevcut. Yoldan gelen sesler ve rüzgar sesi Mazda da yüksek devirler çeviren motorun sesi tarafından bastırılmakta. Alfa'da ise 100 km/s'ten itibaren çerçevesiz kapılardan sesler artmaya başlamakta.

Motor & Şanzıman
Alfa GTA Modellerinden tanıdığımız 240 beygirlik (GTA 250 BG) 3,2 litre V6 motor, bulunduğu sınıf içerisinde belki de en iyi sese sahip olan motordur. Rölanti devrinde olan tok hırlama gaza basılması ile birlikte devirlenen motorun dolgun sesi ve daha sonra tam güç altında ortaya çıkan güçlü ses tarafından bastırılmakta. Her ne kadar 300 Nm'lik tork değeri 4800 d/d'de ortaya çıkıyor olsa da dört subaplı motoru vites değiştirmeye gerek kalmayacak şekilde kullanabiliyorsunuz. Rölanti devrinden itibaren çok oldukça güçlü olan İtalyan, oldukça hassas çalışan altı adet vitesin de yardımı ile vitesleri yükseltirken arada iki vites bile değiştirebilirsiniz. Bunu yaparken kesinlikle motordan bir protesto ile karşılaşma olasılığı olmayacaktır. Yalnız bunları yaparken 63 litrelik depodan her 100 km'de 14 litre eksilmekte.

Mazda benzin stokunu daha hızlı tüketmekte. Ortalamada 15,5 litrelik bir tüketim karşımıza çıkmakta. İki adet rotasyon diskine sahip olan 231 beygirlik motor çok hızlı bir şekilde gaz komutlarına cevap verebilmekte ve 9000 d/d'ye de çok rahat bir şekilde ulaşmakta. Devir saatinde bu hızlı dönüş ise biraz kemikli çalışan altı vites ile kesintiye uğramakta. Çalışkan bir şekilde vitesleri değiştirirseniz ve devri de hakkı ile kullanırsanız iyi bir performans edebiliyorsunuz ki, bu değerler Alfa çok minimal arkasında kalmakta.

Sürüş Dinamiği
Mazda'nın ciddiye alınması gereken bir araba yaptığını karşımıza çıkan sürüş davranışları göstermekte. Hızlı girilen virajlara önce önden kaymaya mehili ile tepki veren ve arabanın hız kaybetmesine sebep veren bu davranışa gaza basarak cevap verirseniz, bu sefer de arka dışta bulunan tekere tüm güç binmekte ve araç arkadan kaymaya başlayacaktır. Seri donanıma dahil olan stabilite programı DSC bu duruma çok geç müdahalede bulunmakta ve aracın kaymasını da böylelikle tam zamanında engellemekte. Bu arada oluşan kısa korku süreci ise sürücüye keyif vermekte. Belli bir rutine sahip olan motor sporları sever sürücüler bu durumu seveceklerdir ve DSC'yi kapatarak arabanın yön değiştirmesini gaza basarak sağlayacaklardır.

Alfa GT, kendi serisinin en top versiyonu olan 3,2 V6'da sıkı bir spor süspansiyonu tercih etmiş. Ağır bir V6'yı ön tarafında taşıdığından bu arabanın önden kaymaya meyilli olduğunu söylemeye gerek yok. Provoke edici sürüşlerde bile arabanın sükûnetini bozamıyorsunuz. İptal edilemeyen VDC ayrıca daha da güvenli bir sürüş sağlamakta. Alfa'nın direksiyonu oldukça direkt çalışmakta iken Mazda'da direksiyon biraz daha fazla yol hakkında bilgi vermekte.

Fiyat
37.000 Euro'luk fiyatı ile Alfa GT 3,2 V6-deri döşeme standart-, Mazda'dan 5.400 Euro daha pahallı. Mazda bunun yanında üç yıllık garantisi ve 12 yıllık paslanmama garanti fazlası ile karşımıza çıkmakta. Piyasa Uzmanı DAT'ın araştırmalarına göre ise bu Coupé'ler oldukça yüksek bir değer kaybı yaşayacaklardır. Dört senenin sonunda ve 80.000 km'lik bir kullanımdan sonra her iki aracın değeri alış fiyatının sadece % 45,9'u kadar olacaktır (Bu fiyatlar, garanti koşulları ve değer kaybı Almanya için geçerlidir).

Sonuç
İster Alfa GT 3,2 olsun ister Mazda RX-8, her iki Coupé piyasada bulunan otomobil kitlelerinden çekici görünüşleri ile ayrılmaktalar. Alfa pratikte günlük kullanımdaki başarısı, Mazda ise sahip olduğu sedan rahatlığındaki koltukları ile puanları toplamakta.

Teknik olarak damakta güzel bir tat bırakan Mazda W A N K E L Motoru'nun karşısına Alfa çok güzel görünüşe sahip altı silindirli bir motor çıkarmakta ki bunun gücü ve sesi insanı coşturmakta. Daha yüksek bir fiyata sahip olsa da Alfa bu karşılaştırmayı kazanmakta. Alfa daha yüksek bir konfor sunmakta ve bunun yanında daha tutumlu bir motora sahip.











Edited by - agucba on 04/06/2007  00:18:56
« Son Düzenleme: 09 Eylül 2008, 16:52:21 Gönderen: 147BLACK »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V - Mazda RX-8
« #1 : 04 Haziran 2007, 01:34:01 »
Bu dediğime şaşırcaksınız ama bu ikisinin arasındaki tercihim GT'den yana olabilir.. Ama yinede ikisi arasında baya tereddütte kalırım..

GT başarılı bir otomobil, bir de Q4 olsa sanıyorum RX-8'i rahat bir şekilde dümdüz edebilir..

Ayrıca özellikle ülkemiz açısından servis, yedek parça açısından avantajlı.. Bir de konfor ve kullanışlılıkta da RX-8'den baya bir önde.. Navigasyonlu göğüs ile içi de rx-8den güzel ancak navigasyonsuz hali bu avantajı kaybediyor maalesef..

RX-8'in avantajı ise (ayrıca dezavantaj) W a n k e l motoru (9000d/d), arkadan çeker bir safkan spor oluşu ve 1.3lt motorun vergi avantajı..
Ancak özellikle TR şartları gözönüne alındığında GT ağır vergisine rağmen daha avantajlı..

Edited by - shame on 04/06/2007  01:36:18
« Son Düzenleme: 04 Haziran 2007, 01:34:01 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V - Mazda RX-8
« #2 : 04 Haziran 2007, 01:37:21 »
w a n k e lin saçma tüketiminin dışında eskilere dayaranak söyleyebilecegimiz aşırı masraflı bakımları var. ama vergi avantajı ve aracın arkadan itiş olması beni cezbetmiyor değil :)

Edited by - Onur on 04/06/2007  09:24:12
« Son Düzenleme: 04 Haziran 2007, 01:37:21 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.467
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V - Mazda RX-8
« #3 : 04 Haziran 2007, 02:02:13 »
mantık mazda desede
Gönül alfa diyor.. İçine bi bakıyorum birde mazdanın içine bakıyorum... Hele o heybetli v6 yı gördünmü bu arabayı bunlamı kıyaslamışlar yahu! demeden edemiyorum :)
« Son Düzenleme: 04 Haziran 2007, 02:02:13 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.2 JTS SeleSpeed
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

murat

  • Amministratore
  • İleti: 5.666
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V - Mazda RX-8
« #4 : 04 Haziran 2007, 08:58:25 »
Testi Mazda'nın karşısında yapan GT'den oldukça etkilenmişe benziyor Ben de kesinlikle sübjektiflikten kurtulmak istemiyerek GT diyorum .Ama bence de birbirlerinin dişine göre sayılmazlar bu ikisi ..

"İtalya'dan ise karşımıza tüm bakışları üstüne çekme konusunda listenin en üstünde yer alan ve heyecan veren Alfa GT çıkmakta."


Eline sağlık Serkan
« Son Düzenleme: 04 Haziran 2007, 08:58:25 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.617
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V - Mazda RX-8
« #5 : 04 Haziran 2007, 09:44:44 »
3.2 motora sonunda tutumlu dedilerya, ölsemde gam yemem artık
« Son Düzenleme: 04 Haziran 2007, 09:44:44 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

t_e_m

  • Membro
  • İleti: 724
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V - Mazda RX-8
« #6 : 04 Haziran 2007, 09:48:06 »
ya mazda neymiş, alfa dururken mazda mı alınır, herşeyden önce bu var..
rotary motor iyi hoş yüksek devir çeviriyor ama yakıt tüketimi yüksek ve tork yerlerde..

gt de gerçi 147 ile aynı iç mekana sahip bir araç, onu da ne kadar savunabilirim bilmiyorum.. bu alfa'nın güncel olarak sadece iki adet iç mekana sahip olması bana gerçekten batıyor (8c'yi saymıyorum izninizle).

Edited by - t_e_m on 04/06/2007  09:49:10
« Son Düzenleme: 04 Haziran 2007, 09:48:06 Gönderen: t_e_m »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Jakomo

  • Membro
  • İleti: 2.255
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V - Mazda RX-8
« #7 : 04 Haziran 2007, 10:23:15 »
Kesinlikle Alfa diyorum zira bence duruşu, asalet
 ve cazibesi Mazdaya nazaran kat kat fazladır.... Kaldı ki Wankel diye tabir edilen rotary motor'un ömrü diğer motorlara nazaran çok daha kısadır...
« Son Düzenleme: 04 Haziran 2007, 10:23:15 Gönderen: Jakomo »
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2 güncel devam
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik (satıldı)
1999 166 V6 TB

AlfistiKerem

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V - Mazda RX-8
« #8 : 04 Haziran 2007, 11:19:41 »
Tabiki de GT.Tartışma konusu bile olamaz.Serkancım zaten başından beri GT meraklısı olduğunu biliyordum.
« Son Düzenleme: 04 Haziran 2007, 11:19:41 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V - Mazda RX-8
« #9 : 04 Haziran 2007, 11:41:10 »
GT derim. başka söze ne hacet
« Son Düzenleme: 04 Haziran 2007, 11:41:10 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.685
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V - Mazda RX-8
« #10 : 04 Haziran 2007, 16:32:21 »
Hehehe 3.2lt için tutumlu diyolarsa düşünün artık wankel'i :)

Mazda'yı bu wankel olayından dolayı takdir ediyorum , adamlar inatla devam ediyorlar ancak RX-8'ler bir geri çağırma operasyonuna maruz kaldılar wankel motor yüzünden , ayrıca ne yaparsanız yapın çok yakıt tüketiyor ve çok yağ eksiltiyor , torku düşük ve sürekli vites kurcalamanız lazım , birçok eksiği var yani. Hani böyle sırf farklı bir şey almış olmak için alınacak bir araba değil. Eskiden çok beğeniyordum ama tasarımını canlı görüp wankel'in özellikle TR'deki dezavantajını da düşününce cazibesini kaybetti benim gözümde , bence RX-8 alınmaz , 2-3 sene sonra ikinci elde komik fiyatlara buluruz kanımca , hele bi 100.000 km civarına gelsinler :)
« Son Düzenleme: 04 Haziran 2007, 16:32:21 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

selim

  • Membro
  • İleti: 427
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V - Mazda RX-8
« #11 : 04 Haziran 2007, 16:40:25 »

İkisi arasında seçim yapmak durumunda kalsam kesninlikle 3.2 gt derim.Herşeyden önce o bir alfa ve 3.2 lik bir güç.
Ancak alfa gt den sonra bu güç aralığında otomobil alacak olsam mutlaka bir rx 8 alırdım.O fiyata o performans,vergi avantajı,yüksek devir ve herşeyden önemlisi kolay modifye imakanı.
Bmw 330 veya Mercedes aklımın ucundan dahi geçmezdi,gereksiz pahalı fiyatları yüzünden.70-80 milyara bir rx 8 alıp onu modifye etmeyi tercih ederdim.Benim konfor anlayşım servo direksiyon,klimadan ibaret olduğundan rx 8'i seçerdim.(Alfa Romeo 3.2 lt dışında)
« Son Düzenleme: 04 Haziran 2007, 16:40:25 Gönderen: selim »
156 1.6 t.s      
Gtv 2.0 V6 tb  
166 Super V6 tb

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.653
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V - Mazda RX-8
« #12 : 04 Haziran 2007, 17:20:34 »
Bilmiyorum Mazda'nın sesini duydunuz mu? Hani devirleri ayarlanabilen elektrik süpürgeleri var ya, ondan biraz daha iyi. Alfa'nın V6'sının sesini ise tarif etmek için kelimeler yetmez. Bu sesin tanımını eğer günümüzde yaşıyor olsaydılar, Baki, Fuzuli gibi Türk Edebiyatı'nın usta kalemleri ancak yapabilirlerdi (biraz abarttım ama olsun ).
« Son Düzenleme: 04 Haziran 2007, 17:20:34 Gönderen: agucba »

///////////////

Jakomo

  • Membro
  • İleti: 2.255
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V - Mazda RX-8
« #13 : 04 Haziran 2007, 17:25:29 »
quote:

Bu sesin tanımını eğer günümüzde yaşıyor olsaydılar, Baki, Fuzuli gibi Türk Edebiyatı'nın usta kalemleri ancak yapabilirlerdi (biraz abarttım ama olsun ).



Bencede... Bu arada çeviri için teşekkürler kardeşim !!!!
« Son Düzenleme: 04 Haziran 2007, 17:25:29 Gönderen: Jakomo »
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2 güncel devam
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik (satıldı)
1999 166 V6 TB

AlfistiKerem

  • Ziyaretçi
Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V - Mazda RX-8
« #14 : 05 Haziran 2007, 01:44:48 »
quote:

Bilmiyorum Mazda'nın sesini duydunuz mu? Hani devirleri ayarlanabilen elektrik süpürgeleri var ya, ondan biraz daha iyi. Alfa'nın V6'sının sesini ise tarif etmek için kelimeler yetmez. Bu sesin tanımını eğer günümüzde yaşıyor olsaydılar, Baki, Fuzuli gibi Türk Edebiyatı'nın usta kalemleri ancak yapabilirlerdi (biraz abarttım ama olsun ).


Valla bence abartmadın kardeşim.Aynen öyle.3.2 nin motor sesi senfoni orkestrası gibi...Varmıdır acaba onun gibi ses.Tabiki Ferrari,Maserati hariç.Sırf oturup 5 saat de olsa o sesi sürekli dinlerim.Alfacılık ruhumuza mı işlemiş ne Birde şu GT yi kullanmak nasip olsa.Geçen seferki Suadiye Birmot toplantısına katılamadım.Anlattığın kadarıyla bayılmışsın.Bende bayılacam yakında...

Edited by - AlfistiKerem on 05/06/2007  01:46:46
« Son Düzenleme: 05 Haziran 2007, 01:44:48 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

147BLACK

  • Membro
  • İleti: 1.559
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo GT 3.2 V6 24V - Mazda RX-8
« #15 : 09 Eylül 2008, 16:52:21 »
Bu başlıktaki karşılaştırmayı dergide okumuştum ama şimdi Aktif Konular'da bir arkadaş incelerken tekrar gördüm ve okudum.

Geçen hafta 3.2 GT kullandık... bizim Tarkan kanıttırarak kullandı aracı ve trafik olmasa daha da kullanacaktı.
Ben sakin kullandım limitlerini bilmediğim için.
Ve daha 4. vitesten yukarıya geçirmemiştik aracı bu kadar hız yeter dedik.
Motor sesi ve her vites attığımızda arkadan tekme yemiş gibi olması inanılmazdı.
İçini 147 ile aynı buluyoruz ama
bana gayet çekici geliyor.
Şöyle ki 3.2 GT'den sonra 3.2 Q4 159 kulandık ve 159'un içi beni açmadı.
O hissi yaşayamadım. Kabin sürücüyü çok sarıyor ve kendimi biraz boğuluyormuş gibi hissettim.Bir de elimi her vitese attığımda kolumun çarptığı orta kol dayamalık beni sinir etti. Belki de benim Progression 147'de olmadığı için alışkanlık gerektiriyordu kol dayamalıkla vites kullanmak.

Bir de pek uzun olmayan boyuma rağmen 147'yi genelde gömük bir oturma pozisyonu ile kullanıyorum ve 159 denerken kısa bir zaman dilimine sahip olduğumuz için koltuğu pek indiremedik. Ön konsol rengide bej di ve güneşte parlayınca rahatsızlık veriyordu.

GT'nin içinin bir önceki nesil 147 ve 156'lara benzemesi fena değil ama biraz daha değiştirselerdi daha iyi olurdu.
Fakat yine de 159 hissinden daha iyi buldum.

Mazda'nın Wankel motoruna ise sözde 300.000 km garanti veriyorlar ama  fazla gider mi gitmez mi tartışılır. Fakat sağlam bir V6 ne kadar cefakardır herkes bilir.
« Son Düzenleme: 09 Eylül 2008, 16:52:21 Gönderen: 147BLACK »
please teach me how to dream
I long to be more than a machine