Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Spider 3.2 JTS V6 24V Q4  (Okunma sayısı 309 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.605
    • Çevrimdışı
Alfa Spider 3.2 JTS V6 24V Q4
« : 11 Şubat 2007, 19:44:48 »


İtalyan Sevgili

autobild.de 260 beygirlik Spider 3.2 V6 ile Akdeniz?de bir keşif turu çıktı. Il mio amore ? başlayan bu flörtten daha çok şeyler olabilir.

Jan Kriebel Hamburg?da soğuk bir şubat sabahında İtalya?ya uçmak üzere uçağa biniyorum. Napoli?de beni sevgilim bekliyor olacak. Kendisini soylu, çıtır ve çekici kelimeleri ile tarif edebilirim. Kendisi ile Hamburg?daki bir Showroom?da tanıştık ve daha ikinci randevumuz için beni kendi memleketine çekmiş oldu. Orası daha sıcak olmalı ve içimde onu tekrar üstsüz görebilme umudu gittikçe yükseliyor. Çünkü bu stil Milano?nun Top Model?i olan yepyeni Alfa Spider?a daha çok yakışıyor.




Vietri sul Mare Oteli?ne vardığımda karşıma seçim yapabilmenin zorluğu çıkıyor. İtalya Güzeli karşıma bir çok yüzü çıkıyor, özellikle Rubin Kırmızı?sı, Oro, Alfa Kırmızı?sı, Siyah ve Misano Mavisi. Napoli Körfezi?nin sahip olduğu maviden ilham alarak deniz mavisi versiyonun direksiyonuna kuruluyorum, tente tavanı açıyorum ve Start Düğmesi?ne basıyorum. Bam! Bunu kesinlikle beklemiyordum. Dört çıkışlı egzozdan çıkan ses beni iradesiz bırakıyor ve sevgilime sorgusuz itaat ediyorum. Kıyı şeridi boyunca Amalfi istikametine devam ediyorum. Solumda uçurum tehdit ediyor, aşağıda Akdeniz, sağda ise düzgün oyulmamış kayalıklar cızırdıyor. Ve bunlar nerede ise 1.8 tonluk bir Cabrio?nun içinde oluyor. Önümde 260 beygirlik V6, altımda ise sürekli dört çeker Q4 ile büyülenmiş bir şekilde tatlıcığımı uçurmaya başlıyorum. Fren yap, birinci vitese tak, virajdan önce kornaya bas (yol iki araç için fazla dar), gaza yüklen ve ikinci vitese geç. 4000, 5000, 6000 devir ve tekrar frenleme. Dikkat! Bağımlı olma tehlikesi var. Hafif önden kayar bir şekilde sahip olduğum bu mavi güzellik beni yolun tüm alanını kullanmak için teşvik ediyor. Sert ve sportif bir şekilde asfaltın pürüzleri bana kadar geliyor, tünellere yanaşmadan önce yavaşlıyorum. Çünkü tünelin içinde hızlandığımda o tüyleri diken diken eden tarifsiz sesin keyfini çıkarmak istiyorum.

Amalfi?ye vardığımda kendimden geçmiş bir şekilde ve birazda çevrenin güzelliğini algılamak için gazdan ayağımı çekiyorum. Gururlu bir şekilde bana gıpta ile bakan İtalyan beylerinin bakışlarının keyfini çıkartıyorum, yanlarından geçerken bana doğru bakan kafaları hissediyorum.

Artık geriye dönüp Otel?e doğru gidiyorum. Erkenden yatağa gidiyorum, çünkü yarın ki gezinti için dinlenmiş olmak istiyorum.

Tüm gece boyunca yağmur yağdı, fırtına vardı. Yan otelin elektriği kesildi, banyomdaki ampul mors alfabesi alıştırmas yaptı. Sabah hala yağmur yağıyordu, bulutlar hiçbir şekilde bana güneşi göstermiyordu. Bu demek oluyor ki, bugün kapalı olacağız. Baş mesafesi yeterli, rüzgar sesi iyi bir şekilde absorbe edilmiş, tavan mekanizmasından gelen gıcırtılar ise sert süspansiyondan dolayı oluyor.

Güneşi bulmak için dağlara doğru yola çıkıyoruz. Yağmurdan ıslanmış yolda sevgilimin sınırlarını sorguluyorum. Ne kadar ileri gidebilirim, 43-57 oranlarına sahip dört çeker ne zaman ?artık yeter diyecek?, ne zaman elimin altından kaçacak? Ama sakin bir şekilde sırtımı ESP?ye yaslayabiliyorum, ABS beni kendi şeridime girmiş olan yerel otobüslerle çarpışmaktan kurtarıyor. Beşinci veya altıncı kök frenden sonra önde 330 mm, arkada 292 mm?lik çapa sahip olan diskler ve ben artık yeter diyoruz. Oluşan Fading gerçekten çok fazla.

Ama sonunda yedi saniyelik hızlanmanın cazibesine kapılmamaya ve edepli bir şekilde otele gitmeye karar veriyorum. İnsan, en güzel anlarda bırakmayı bilmeli. Dönüş yolculuğunda ama kısa bir kesintiye uğruyor. Bu çıkış sonuna kadar kullanılıyor, üçüncü viteste 160?a çıkılıyor. Fenomenal.

Kalbimi kıra kıra safkan italyanı geride bırakıp eve dönüş yolculuğuna hazırlanıyorum. Ama yol uzun ve eziyetli, adım yolcu listesinde kayıtlı değil, nerede ise diğer uçağı da kaçıracağım ve terden sırılsıklam oldum. Önelmiş değil, sevgilim olan yeni Spider için değer. Onu Hamburg?daki garajıma çekebilmek için şimdi sadece 42.100 Euro?ya ihtiyacım var. Veya Q4?den vazgeçiyorum ve o zaman sadece 34.300 Euro?ya ihtiyaç kalıyor.

Ayrıca; Alfa daha şubat ayı içerisinde 3.2 JTS V6 24V Q4 ve 2.2 JTS 16V?in yanına beş silindirli ve 200 beygirlik dizeli de (2.4 JTDM 20V, 38.200 Euro) koyacak. Hatta bir süre sonra da sansayonel dört çeker sistemi Q4 ve 210 beygir güç ile birlikte. Bundan sonra 400 Nm dört tekere ve sıcak bir tasarıma etki edecek. Benim aşkım tekrar uyanacak.

Alfa Spider 2.2 JTS 16V  136 kW/185 PS 34.300 Euro
Alfa Spider 2.2 JTS 16V Exclusive  136 kW/185 PS 37.800 Euro
Alfa Spider 3.2 JTS V6 24V Q4  191 kW/260 PS 42.100 Euro
Alfa Spider 3.2 JTS V6 24V Q4 Exclusive  191 kW/260 PS 45.200 Euro
Alfa Spider 2.4 JTDM 20V  147 kW/200 PS 38.200 Euro
Alfa Spider 2.4 JTDM 20V Exclusive  147 kW/200 PS 41.300 Euro






















kaynak: autobild.de

« Son Düzenleme: 13 Haziran 2007, 15:59:58 Gönderen: omeroguz »

///////////////

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.583
    • Çevrimdışı
Alfa Spider 3.2 JTS V6 24V Q4
« #1 : 11 Şubat 2007, 21:29:07 »
Testlerde, karşılaştırmalarda çıkan sözüm ona kötü sonuçları kim takar, bir alman bile böyle bir yazı yazıyorsa bizim gibi bu markayı gerçekten sevenlerede, ağzının suları aka aka zevkle okumak düşer. Kullanmak zor çünkü.

Eline sağlık Serkan...
« Son Düzenleme: 11 Şubat 2007, 21:29:07 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.568
    • Çevrimdışı
Alfa Spider 3.2 JTS V6 24V Q4
« #2 : 11 Şubat 2007, 21:55:02 »
Serkan'cım çok hızlısın doğrusu, buluşmada "gidince çeviriyi yapayım dedin, eve gelip baktım ki çoktan yapmışsın bile..Teşekkürler..
« Son Düzenleme: 11 Şubat 2007, 21:55:02 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Spider 3.2 JTS V6 24V Q4
« #3 : 11 Şubat 2007, 21:55:49 »
keyifli bir yazı olmuş sağolasın serkan..
Farkettimki alfa tecrübesinden sonra testır insanı sevgilisini hafiften unutmuş : )
« Son Düzenleme: 11 Şubat 2007, 21:55:49 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tufan

  • Membro
  • İleti: 3.130
    • Çevrimdışı
Alfa Spider 3.2 JTS V6 24V Q4
« #4 : 11 Şubat 2007, 22:25:33 »
bu almanlar da tuhaf. bu muhteşem yazıdan sonra şimdi spider'ı herhangi bir alman cabrio ile karşılaşıtırırlar ve yerin dibine sokarlar.
« Son Düzenleme: 11 Şubat 2007, 22:25:33 Gönderen: Tufan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Spider 3.2 JTS V6 24V Q4
« #5 : 11 Şubat 2007, 23:49:41 »
sonunda alfa romeo hakkında güzel bir yazı okumanın mutluluğunu yaşıyorum..
Ama tufan abinin de dediği gibi yarın clk 320 cabrioyla falan karşılaştırdılar mı bu yazıyı unutuverirler iki dakikada..
« Son Düzenleme: 11 Şubat 2007, 23:49:41 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.605
    • Çevrimdışı
Alfa Spider 3.2 JTS V6 24V Q4
« #6 : 12 Şubat 2007, 10:49:13 »
Erhan'cim. Spider, SLK, Z4 ve TT ile rakip ama emin ol, onlara karşı da şansi yok :))

Sonuçları şimdiden söyleyeyim.
Alfa Spider gerçekten duygulara hitap eden bir araba, bir sevgili, bir sanat eseri. Motoru'nun sesi tahrik ediyor, iç dizaynı bir heykeltraşın elinden çıkmış gibi, yol tutşu iyi ama şasisi yeterince rijit değil. Malzeme kalitesi ve işçilik vasat, karoseri aralıkları fazla geniş, vs vs...
« Son Düzenleme: 12 Şubat 2007, 10:49:13 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Spider 3.2 JTS V6 24V Q4
« #7 : 12 Şubat 2007, 13:06:50 »
serkana katılıyorum spider ın açıklarını ve eksikliklerini slk , z4 ve tt kapattığı için bu araçları alfa karşısında bu kadar çok öne çıkartıyorlar..
« Son Düzenleme: 12 Şubat 2007, 13:06:50 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfa 145

  • Ziyaretçi
Alfa Spider 3.2 JTS V6 24V Q4
« #8 : 12 Şubat 2007, 20:02:58 »
Onu bunu bilmem ama şu 4. seri danaburnu spider'ın hastasıyım. Bir de veloce si olacaktı...
« Son Düzenleme: 12 Şubat 2007, 20:02:58 Gönderen: Alfa 145 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ck-alfa147

  • Ziyaretçi
Alfa Spider 3.2 JTS V6 24V Q4
« #9 : 13 Şubat 2007, 09:28:09 »
[/quote]

hayır değil...

alfa spıder, bmw z4 ten daha rijit, işçiliği ve iç mekanda kullanılan malzeme kalitesi de z4 e göre çok daha yüksek...
z4 e karşı tek handikapı 231hp olan z4 3.0i den 270kg daha ağır olması(yuh!)...
z4-spider karşılaştırması bundan 3 ay önce autobild te yayınlanmıştı....

slk yla olan durumunu net olarak bilemiyorum ama z4 ten çok farklı olduğunu da sanmıyorum....



Alper Bey, autobild.de bahsettiğiniz haberi bulamadım. Bana bu test ile ilgili linki bulmamda yardımcı olur musunuz?

Edited by - agucba on 13/02/2007  12:30:12
« Son Düzenleme: 13 Şubat 2007, 09:28:09 Gönderen: ck-alfa147 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa Spider 3.2 JTS V6 24V Q4
« #10 : 13 Şubat 2007, 11:54:16 »
almanlar slk dedinmi kadınlarını bile tanımazlar ustune mercedes dedinmi pek gozleri baska bişey gormuyo herseyi daha altında sanıyorlar!
« Son Düzenleme: 13 Şubat 2007, 11:54:16 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Jakomo

  • Membro
  • İleti: 2.255
    • Çevrimdışı
Alfa Spider 3.2 JTS V6 24V Q4
« #11 : 13 Şubat 2007, 11:56:51 »
quote:

Erhan'cim. Spider, SLK, Z4 ve TT ile rakip ama emin ol, onlara karşı da şansi yok :))

Sonuçları şimdiden söyleyeyim.
Alfa Spider gerçekten duygulara hitap eden bir araba, bir sevgili, bir sanat eseri. Motoru'nun sesi tahrik ediyor, iç dizaynı bir heykeltraşın elinden çıkmış gibi, yol tutşu iyi ama şasisi yeterince rijit değil. Malzeme kalitesi ve işçilik vasat, karoseri aralıkları fazla geniş, vs vs...



Kesinlikle katılmaktayım, başka söze hacet yok !!!!!
« Son Düzenleme: 13 Şubat 2007, 11:56:51 Gönderen: Jakomo »
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2 güncel devam
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik (satıldı)
1999 166 V6 TB

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.605
    • Çevrimdışı
Alfa Spider 3.2 JTS V6 24V Q4
« #12 : 13 Haziran 2007, 11:50:16 »
« Son Düzenleme: 13 Haziran 2007, 11:50:16 Gönderen: agucba »

///////////////

krm

  • Ziyaretçi
Alfa Spider 3.2 JTS V6 24V Q4
« #13 : 13 Haziran 2007, 13:16:05 »
üstü kapanıncaki görüntüsüne alışamadım hala.. biraz dengesiz geliyor..


ya bu da trim sesi veya tentenin kenarlarından falan rüzgar sesi yaparsa ?
« Son Düzenleme: 13 Haziran 2007, 13:16:05 Gönderen: krm »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

omeroguz

  • Membro
  • İleti: 1.915
    • Çevrimdışı
Alfa Spider 3.2 JTS V6 24V Q4
« #14 : 13 Haziran 2007, 15:59:58 »
Ya birileri çıkıpta Avrupa'da bu araçların ikinci ellerini toplayıp buraya getirse...
Malum bu fiyatlar bize (bana demek daha doğru olur) uzak olduğu için en azından oranın ikinci el araçlarını burada keyifle kullanabiliriz diye düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 13 Haziran 2007, 15:59:58 Gönderen: omeroguz »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı