Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo 750 Competizione  (Okunma sayısı 282 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.594
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo 750 Competizione
« : 27 Ocak 2016, 17:31:20 »
Alfa Romeo 750 Competizione

Alfa’nın tanınmayan yarışçısı

Giulietta temeli üzerine geliştirilen 750 Competizione ile Alfa Romeo, 1955 yılında 1,5 litre sınıfında başarılar elde etmek istese de nihayetinde proje rafa kaldırılmıştı. Günümüzde prototiplerden biri tekrar yürür vaziyette karşımıza çıktı.
 

Akıllı bir yarış otomobili sürücüsü için birinci kural: Mekanikerler her zaman haklıdır.  Bu aslında çok adilane bir durum, çünkü sayın sürücünün yol üstünde yeteneği veya yol tükendi ise, veya her ikisi tükendi ise burada durumu düzeltme işi her zaman çalışkan mekanikerlere düşüyor. Bu sebeple 1,5 litrelik Alfa Romeo 750 Competizione’nin ısınma evresinde ansızın stop etmesi sonrasında sesimizi çıkarmıyoruz.

"Muhtemelen ateşlemedendir" diyen Alfa Romeo Müzesi mekanikeri hemen dört silindirdeki sekiz bujiyi kısacık zamanda çıkardı. Ancak tüm bujiler içimizi ısıtırcasına kıvılcımlar saçsa da motor bir türlü çalışmak bilmedi. “Bana göre yakıt ile ilgili sıkıntı olabilir” dememle beraber mekaniker bana kızgın bir bakış atıp kendi kendine söylendi.

Küçük dört silindirli birden homurtularla çalışmaya başladı
Distribütör kontrol edildi, çift weber karbüratörler kontrol edildi ama hiçbir şey yok. Alfa Romeo 750 Competizione‘nin motor bölmesindeki hiçbir şeyde sorun görünmüyor. Ben hala daha sürücü koltuğunda oturuyorum ve birden bire sağ yanımda duran, üç tane boru çıkışı olan bir mekanizmayı fark ediyorum.

"Yakın akabilmesi için acaba kolun nasıl durması gerekiyordu?” diye sormamla beraber tekrar kızgın bakışlar bana yönelmiş oldu. Bunun üzerine İtalyan mekaniker kendisi de iç mekana bir göz atıyor, gülümsüyor ve mekanizmanın kolunu çeviriyor. Saniyenin binde ikisi gibi bir süre geçmiyor ki Alfa Romeo 750 Competizione’nin motoru bağrışlar içerisinde çalışmaya başlıyor. Mekanikerin yüzünde bir gülümseme.

İlk yarış öncesinde emanette kayboldu
Aslında bu küçük güzelliğin çalışmaması yazık olurdu, çünkü klasik otomobil tutkunları arasında bile çok büyük bir ilgi uyandıran Alfa Romeo 750 Competizione’yi yürür ve hatta yarışır halde görmek, tarifi imkansız bir zevk vermekte. Ve bunun haricinde 50’li yıllardan kalma bir çekimde de bu otomobili göremiyorsunuz, çünkü henüz yarışa bile giremeden Milano yakınındaki Arese’de emanette kaldı.

Alfa 750 Competizione aslında bu kaderi bir Disco Volante veya 2000 Spider ile de paylaşıyor. Henüz daha 1951 yılında Formula 1’de herşeyi domine ederken gelecek yıllar için izlenecek yol belirlenmişti. Motorsporlarında başarı olsa da savaş öncesindeki gibi devam edilemeyecekti, çünkü bu otomobillerin yapımı inanılmaz derecede pahalı idi.

Alfa Yarış Mühendisleri üretimin yanında yarış otomobilleri geliştiriyorlardı
Yepyeni spor otomobiller üretmek yerine yüksek sayıda üretim adetlerine sahip Alfa Romeo 1900 veya Giulietta gibi modeller üretmek, kasanın daha çabuk dolmasını sağlıyordu. Zaten bunların AR-GE ve üretimi için yarış departmanından mühendisler ve teknikerler buraya kaydırılmışlardı. Ancak bunlar, içlerindeki yarışçı ruhu dizginlemek yerine tutkularının peşinden koşarak yine d yarışçılar üretiyorlardı.

750 Competizione sıkı rekabetin yaşandığı 1,5 litre sınıfı için düşünülürken Maserati, Porsche ve benzeri markaları kullanan özel katılımcılara da ayrı bir seçenek olarak düşünülmüştü. Tip tanımlamasındaki 750, temelini kullandığı modelden geliyordu. Üretim Serisi 750, yani Giulietta.

Carlo Abarth’tan gelen boru çerçeve
Torino’lu modifiyeci Carlo Abarth bu şasinin üzerne 1955 yılında boru bir iskelet geliştirdi. Grugliasco’lu Mario Felice Boano da bunun üzerine alışılmışın dışında, prensipte kapılar haricinde nerede ise tek parçadan oluşan iki kişilik bir çelik bir Spider karoserisi geliştirdi.

Aynı Alfa Romeo Disco Volante’de olduğu gibi bu modelin tasarımı da Milano’nu şirketin genel tasarım çizgisinin çok dışında idi. Öndeki soğutma açıklığından itibaren keskin kenarlı bir hat ön cama kadar devam etmekte, iki koltuk arasından ince bir hat arkaya doğru uzanmakta ve 3,47 metrelik kısa otomobil arkada iki adet kanat ile sonlanmakta.

Giulietta süspansiyon sistemi ve 100 BG motor
Önde bağımsız süspansiyon ve arkada sabit aks ile dört tekerdeki kampana fren sistemi Giulietta’dan geliyordu. 1.488-cm3’lük, üstten çift egzantrikli ve tamamı ile hafif metalden üretilen motor da yine şekilde Giulietta’dan alınma idi.

Özel silindir kafaları, yüksek sıkıştırma oranı, genişletilmiş kanallar, iki büyük çift boğazlı çift Weber karbüratör ve silindir başına çift buji ile beraber motor Alfa Romeo 750 Competizione’de 8.000 devirde 145 BG üretiyordu. Bu litre başına nerede ise 100 BG demek oluyordu ki bulunduğu zaman için bu inanılmaz bir değer idi.

Bastırılmamış motor sesi
Alfa Romeo 750 Competizione’nin yaşam belirtisini gösteren ve sol tarafta nerede ise hiçbir yaltım malzemesi kullanılmayan egzozlardan gelen ses, daha ısınma aşamasında bile inanılmaz. 8 litre motor yağı nihayet ısındı ve artık çıkma vaktı geldi.

Alfa Uzmanı Hartmunt Stöppel yola çıkmadan önce "Aslında beş ileri vites senkromeçe sahip ancak yine de vites değişimlerinde debiyaja iki kere basmakta ve ara gazı vermekte fayda var” diye tavsisyede bulundu ve buna itaat etmekte de fayda var. Das Fünfganggetriebe ist zwar eigentlich synchronisiert, freut sich aber über Doppelkuppeln und Zwischengas", hatte Alfa-Spezialist Hartmut Stöppel zuvor noch geraten, und das sollte man in der Tat beherzigen. Ne yazık ki Alfa Romeo 750 Competizione’de pedallar birbirinden fazla uzaktalar ve bu frenleme esnasında hem gaza hem de frene aynı anda basmayı oldukça zor kılıyor ki 80’lerin ünlü Dünya Ralli Şampiyonları’ndan bir olan Walter Röhrl bile daha sonraki bir deneme sürüşünden bu sıkınıtıyı dile getirdi.

Küçük Spider’da kulak tıkacı bir zorunluluk
Bunun haricinde bu küçük Spider çok olumlu bir izlenim vermekte. Motorun yüksek devirlere ihtiyacı var ve ancak 5.000 devirden sonra tam uyanmaya başlasa da 690 kg’lık otomobil hem sürüş keyfi hem de motor sesi açısından zirveye tırmamakta. Ne şanstır ki egzoz çıkışları tam tersi tarafımızda.

Frenler, hafiflik ile çok kolay başedebiliyorlar, virajlar hafif arkadan kayma eğiliminde ancak devamlı kontrolünde bizde olduğunu hissettirecek şekilde alınabiliyor. Ne yazık ki bu modelden sadece iki adet var bu şu anda içinde olduğumuz örnek, kısa bir süre önce Alfa Müzesi tarafından sürüşe hazır hale getirildi.

Acaba Alfa Romeo 750 Competizione 50’li yıllarda Nürburgring ve Monza gibi uzun yol yarışlarında başa güreşebilir miydi? Bu kez gerçekten doğru olduğuna inandığımız İtalyan mekanikerin cevabı “Kesinlikle” idi.


Bunu tanıyor olabilir misiniz? Hayır? Sürpriz değil, çünkü yarışlarda kullanılmak üzere üretilen ancak bunu başaramayan Alfa Romeo 750 Competizione’den sadece iki adet üretildi.


Tek parça. Tek parça karoserideki oturma açıklığı ortadan ikiye bir sac parça ile ayrılıyor. Camlar tek başına bir sanat eseri.


İçeri bir bakış atalım. Siyah boyalı gösterge paneli, krom çerçeveli saatler, şalterler. Saf yarış atmosferi budur işte.


Yakıt akışını düzenleyen mekanizma, sağda, boru iskeletin ardında konumlanmış.


Aslında biraz dar olduğunu kabul etmek gerek. Pedallar ince bir ayak yapısına ihtiyaç duyuyor.


Yepyeni hali ile Alfa Romeo 750 Competizione.


Koltuklara hiçbir şekilde eğilip bükülmeden, kapılardan oturmak mümkün.


Alfa Romeo 750 Competizione sadece iki adet üretildi.


Ve artık piste yola çıkma zamanı. 630 kg’lık bir boş ağırlık ile çok keyifli bir şekilde yol almak mümkün.


220 km/s’e kadar çıkmak mümkün.


Geniş şaft tüneli ve yüksek konumlu vites kolu.


Yandaki yolcu için yastık benzeri bir dayanak mevcut.


Sağ kapının altındaki yakıt akış mekanizması. Kolayca gözden kaçabiliyor.


Kompakt ölçüler. 3,47 mt uzunluk ve 2,4 mt aks aralığı.


Küçücük aynadan nerede ise hiçbir şey seçilemiyor.


Yürür vaziyete getirmenin haricinde o ruha sadık kalmak. Alfa Müzesi Mekanikerleri zanaattan anlıyorlar.


Büyük ihtimalle hiçbir yalıtım malzemesi mevcut değil. Küçük 750 Competizione’nin sesi nefes kesici.


Böyle bir prototipi görmüş olmak çok az sıklıkla gerçekleşen bir durum.


Tek parçadan oluşan Boano karoserisi o zamanın Alfa tasarım çizgisinin oldukça dışında yer alıyordu.


Arkada büyük kanatçık, Alfa’ya asıl keskinliği katmakta.


Alfa Romeo 750 Competizione, Alfa’nın o zamanki yarış mühendislerinin bir projesi olarak hayata geldi.


Alfa Romeo 750 Competizione’nin boru iskeleti Carlo Abarth tarafından kaynakla birleştirildi.


5.000 devir itibarı ile tam performans alınmaya başlaken, 1,5 litrelik 8.000 devre kadar kesintisiz çıkabiliyordu.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

ahmetali

  • Membro
  • İleti: 150
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo 750 Competizione
« #1 : 27 Ocak 2016, 22:08:47 »
Müthiş bir tasarım.  Şöför arkasından uzanan kanat harika bir detay. 

LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

R.I.P. Ayrton Senna
Respect Niki Lauda

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 7.803
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo 750 Competizione
« #2 : 27 Ocak 2016, 22:22:51 »
Ellerine sağlık admin abi keyifle okudum.
« Son Düzenleme: 28 Ocak 2016, 10:26:19 Gönderen: admin »

depeche101

  • Membro
  • İleti: 1.917
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa Romeo 750 Competizione
« #3 : 27 Ocak 2016, 23:31:25 »
Eline sağlık Serkan .  :yukari-ok:

Tolga033

  • Membro
  • İleti: 5.876
    • Çevrimiçi
Ynt: Alfa Romeo 750 Competizione
« #4 : 01 Şubat 2016, 01:34:57 »
Yıl 1955 ,tasarıma bak.  :yukari-ok: Emeğine sağlık .