Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Basında Alfa Romeo ve Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Haberleri  (Okunma sayısı 39411 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı


Alfa Romeo, özellikle Alman Premium markalarına karşı daha iyi bir pozisyon almak ve satışı cazip kılmak için Cassino Üretim Tesisi'nde 1 Temmuz itibarı ile üretilecek olan tüm modellere 5 yıllık garanti verecek. Garantiye ayrıca 5 yıllık yol yardımı da dahil olacak.

Bu garantinin Türkiye'de de geçerli olup olmayacağı belirsiz.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

martini_lancia

  • Membro
  • İleti: 239
    • Çevrimdışı
Dün yakın bir dostum bayiden sıfır Honda Cıvıc satın aldı,6 yıl garanti kendisini baya etkilemiş olmalı ki,kahve içerken lafa 6 yılla başladı masadan kalkarken hala garanti diyordu:)

Dürüst olmam gerekirse, pek sanmıyorum ama umarım güncellenen bu Alfa Romeo garantisi ülkemizde hayat bulur.
2002 Cosmo Blu manual 156 2,0ts.

halil

  • Membro
  • İleti: 1.649
    • Çevrimdışı
6 yıl garanti demek ,6 yıl boyunca yetkili servise gitmek,yetkili servis fiyatları ile hizmet almak demek.müşteri açısından çok cazip olmayabilir.malum yetkili servis fiyatları pahalı.kimse işin bu tarafını düşünmüyor.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.172
    • Çevrimdışı
Cassino üretim tesislerinde sadece Giulia ve de Stelvio üretiliyor bildiğim kadarı ile. Yani Giulietta alacaklar ya da almayı planlayanlar için bu garanti durmunun birşey fartk ettirdiğini söylemek zor...
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

Muratözdemir

  • Membro
  • İleti: 948
    • Çevrimdışı
Otohaber dergisi eski sayılarından biri masada denk geldi ve bir özel haber :)

Sent from my LG-LS997 using Tapatalk

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.691
    • Çevrimdışı
Son bir habere göre Sergio Marchionne'nin bu sene içerisinde Ferrari ve FCA başkanlığından ayrıcalığı söyleniyor.
Bunun sebebi Marchionne'nin geçirdiği omuz ameliyatı sonrası komplikasyon olması.
Ferrari için belli değil ancak FCA için Phillip Morris International CEO'su Louis Carey Camilleri veya John Elkann (Agnelli'nin kızından olan torunu) olabileceği söyleniyor.

Tapatalk Bericht


///////////////

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.691
    • Çevrimdışı


Son bir habere göre Sergio Marchionne'nin bu sene içerisinde Ferrari ve FCA başkanlığından ayrıcalığı söyleniyor.
Bunun sebebi Marchionne'nin geçirdiği omuz ameliyatı sonrası komplikasyon olması.
Ferrari için belli değil ancak FCA için Phillip Morris International CEO'su Louis Carey Camilleri veya John Elkann (Agnelli'nin kızından olan torunu) olabileceği söyleniyor.

Tapatalk Bericht

Kendi yazdığımdan devam ediyorum.

FCA'dan yapılan açıklamada FCA CEO'su Mike Manley olurken Ferrari CEO'su eski Philip Morris yöneticisi Louis C. Camilleri oldu.

Marchionne'nin sağlığının omuz ameliyatı sonrası ciddi derecede etkilendiği ve işine devam edemeyecek duruma getirdiği belirtiliyor.

Tapatalk Bericht


///////////////

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.691
    • Çevrimdışı

Kendi yazdığımdan devam ediyorum.

FCA'dan yapılan açıklamada FCA CEO'su Mike Manley olurken Ferrari CEO'su eski Philip Morris yöneticisi Louis C. Camilleri oldu.

Marchionne'nin sağlığının omuz ameliyatı sonrası ciddi derecede etkilendiği ve işine devam edemeyecek duruma getirdiği belirtiliyor.

Tapatalk Bericht
Devam edeyim.

Sergio Marchionne'nin Temmuz başında ameliyat olduğu ve ameliyat sonrası komplikasyon olduğu ve hatta şu anda da komada olduğu bilgisi var. Sağlık durumunun tekrar geri dönmesini el vermediği söyleniyor.

FCA için CEO olabilecek üç aday üzerinde duruluyordu. Biri Mike Manley biri Alfredo Altavilla ve diğeri Richard Palmer idi.
Mike Manley Jeep ve RAM'den sorumlu kişi idi, en yetkili yöneticilerden birisi olan Alfredo Altavilla ve FCA'nın finans direktörü Richard Palmer.
Mike Manley Jeep güncel başarısında en etkili kişilerden biri. 2009 yılında 337.000 satan Jeep'in 2017 yılında 1,4 milyon satmasını sağladı.

Marchionne bunca başarıya rağmen aslında Alfista tarafından pek sevilmez diye, çünkü Alfa Romeo'nun ruhunu kaybettirdiğine inanırlar ve ayrıca Lancia'nın ölüm fermanına da karar vermesi tartışılır.

Ancak finansal anlamda FCA hiç olmadığı kadar sağlam ve seneye borçsuz olacak (ki bu otomobil dünyasında büyük bir başarı), mekanik anlamda Fiat ve Alfa Romeo oldukça başarılılar.

Tapatalk Bericht


///////////////

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Son gelen bilgiler Sergio Marchionne'nin basit bir omuz ameliyatı değil, kanser olduğu yönünde.  :(
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

tughan

  • Membro
  • İleti: 822
    • Çevrimdışı
Son gelen bilgiler Sergio Marchionne'nin basit bir omuz ameliyatı değil, kanser olduğu yönünde.  :(

Beyin ölümünün gerçekleştiği söyleniyor haberlerde. Yoğun bakımdaymış.  :(
Tuğhan.
156 Selespeed

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.691
    • Çevrimdışı
Sergio Marchionne'nin vefat ettiği bildirildi.



Tapatalk Bericht


///////////////

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 7.829
    • Çevrimdışı
Allah rahmet eylesin :(

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.172
    • Çevrimdışı
Sevdiği gibi nefret edenleri de oldukça fazlaydı. Geçtiğimiz "15" yıl içerisinde önce FIAT daha sonra FCA çatısı altında gerçekleştirdikleri ve de gerçekleştirmeye çalıştıkları noktasından bakıldığında takdiri fazlası ile hak ediyor fakat LANCIA'nın başına gelenlerden sonra ise otomobil tarihinin onu FCA'da başardıkları ile değil daha çok LANCIA gibi rally ve motorsporlarında  unutulmayacak bir yere sahip olan firmanın ölüm fermanını imzalaması ile hatırlayacağını düşünüyorum. Açıkçası Lancia sevdalılarının kötü dileklerinin gerçek olduğuna dair geyikler de internet ortamında dönmüyor değil...
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Sevdiği gibi nefret edenleri de oldukça fazlaydı. Geçtiğimiz "15" yıl içerisinde önce FIAT daha sonra FCA çatısı altında gerçekleştirdikleri ve de gerçekleştirmeye çalıştıkları noktasından bakıldığında takdiri fazlası ile hak ediyor fakat LANCIA'nın başına gelenlerden sonra ise otomobil tarihinin onu FCA'da başardıkları ile değil daha çok LANCIA gibi rally ve motorsporlarında  unutulmayacak bir yere sahip olan firmanın ölüm fermanını imzalaması ile hatırlayacağını düşünüyorum. Açıkçası Lancia sevdalılarının kötü dileklerinin gerçek olduğuna dair geyikler de internet ortamında dönmüyor değil...

Genel anlamda dış basında ve ayrıca forumlarda yapılan yorumlardaki ana konu, her ne kadar bazı kararları tartışılsa da, Sergio Marchionne'nin Fiat için çok büyük bir çaba sonrasında başarı gösterdiğidir.

Bir şekilde bugünkü duruma gelebilmek için bir fedakarlıkta bulunulması gerekiyordu ve en zayıf halka olan Lancia feda edildi. 1980 sonrasında sadece parlak bir ralli kariyeri hayatta kalmak için yeterli olmuyor ne yazık ki. Her ne kadar farklı fikirler olacak olsa da FCA'nın bugünkü durumunu görüp bunu "Lancia'yı öldürdü" ile gölgelemek, Marchionne'ye yapılan bir haksızlık olarak görmek mümkün.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
FCA ve General Motors gümrük savaşları nedeni ile yıllık kar beklentilerinde düzeltmeye gittiler

Otomobil üreticileri General Motors (GM) ve ayrıca Fiat Chrysler Alliance (FCA) yaptıkları açıklamada daha önce belirlenen karlılık hedeflerinde düzeltme yaptıklaırnı belirttiler. GM yıllık anlamdaki karlılıkta ilkbaharda, düşük seyreden satışlar nedeni ile, düzeltme bilgilendirmesi yapmıştı. GM, yılın ikinci çeyreği için 2,4 milyar dolar kar beklentisinde. Ciro anlamında %0,6'lık gerileme ile 36,8 milyar dolar rakamları var.

GM'nin içinde bulunduğum yıl için kar hedefini düşürmesinin nedeni yükselen gümrük vergileri nedeni ile hammadde fiyatlarının, özellikle ham çelik fiyatlarının artış göstermesinden kaynaklı.

İtalyan-Amerikan otomobil üreticisi Fiat Chrysler da yıl anlamındaki hedeflerinde düzeltme yaptı. Bunun sebebi olarak Çin'e ithalat vergilerindeki problemler nedeni ile Çin ticaretinin etkilenmesi.

Ancak Çarşamba günü sayılar ile ilgili yapılan sunum, uzun yıllar Fiat ve FCA'da CEO olarak görev yapmış olan Sergio Marchionne'nin ölümü ile gölgelendi. Uzun zamandır rakamlarda düzeltme yapılması beklenen FCA'da Marchionne'nin ölümü beraberinde FCA'nın Milano borsasındaki hisse senedi değeri %11'den fazla bir düşüş gösterdi. FCA, içinde bulunduğumuz yıl için vergi ödemeleri öncesi karını 7,5-8 milyar Euro olarak düzeltme yoluna gitti. Daha önce belirlenen rakam 8,7 milyar Euro'luk bir kar idi.

Ciro anlamında da Fiat Chrysler aşağı doğru bir düzeltme yaparak yıl sonu için öngörülen 125 milyar Euro rakamını 115-118 milyar Euro'ya çekti.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Fiat Chrysler 210.000 aracı servise çağırıyor.

Fiat Chrysler'in tekrardan bir servise çağırma durumu ile karşımızda ve bu kez 210.000 adet aracın geri çağrılması gerekiyor. Geri çağırmaya sebep olan durum, fren sisteminde karşılaşılan bir üretim hatası kaynaklı. Tahmin edildiği kadarı ile üretim aşamasındaki bir hatadan dolayı fren sistemindeki hidrolik sıvısında kabacıklar oluşmakta. Frenlerin çalışmasında herhangi bir sıkıntı gözlenmese de fren mesafesinin daha uzun olduğu bildirilmiş. Bu durumdan etkilenen araçlar Dodge ve Jeep markalarına ait 2018 ve 2019 model Minivab ve SUV'lar.

FCA'nın bildiriminde bu hatadan kaynaklı bugüne kadar herhangi bir kazanın gerçekleştiğine dair bir bilgi olmadığıdır.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Ferrari'nin 4 silindirli kompresör ve elektrik jeneratörlü bir motor için patent başvurusunda bulunduğu haberi yapıldı. Ayrıntılar daha sonra gelecek. Şimdilik sadece patent başvuru çizimi ile yetinelim.



Patent başvurusu sonrası bir motorun çıkması uzun zaman alsa da acaba makyajlı Giulietta kullanılırsa nasıl bir sonuç çıkar diye insan kendini düşünmeden alamıyor.  8)
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Fiat Chrysler, Magneti Marelli'yi satmak istiyor.

Haber ajansı Bloomberg'e göre Fiat Chrysler kendi tedarikçisi Magneti Marelli'yi satmak istiyor. Bloomberg'in bu haberi sonrasında MM'nin hisse değeri %5 oranında arttı. Aslında FCA, MM'yi Nisan'da satmak istemişti ancak herhangi olumlu bir adım atamamıştı.

Bloomberg'in haberine göre FCA, finans yatırımcısı KKR ile onların katılımı konusunda görüşme halinde.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
FCA, Melfi Üretim Tesisi'ne 200 Milyon Euro Yatırıyor

FCA, hidrit versiyonların üretimini gerçekleştirebilmek için Melfi'deki üretim tesisine 200 milyon Euro yaparak üretim temellerini oluşturuyor. FCA'nın Melfi'deki tesisinde iki SUV modeli olan Jeep Renegade ve Fiat 500X üretilmekte. Hibrit modellerin ön seri örneklerinin üretimi için hibrit üretim hattının 2019 yılında hazır olacağı belirtilmekte. Buna göre sipariş verilebilecek olan araçların 2020 yılında, belki biraz daha erken şekilde bayilerde yerini alacağı düşünülüyor. Melfi tesisinde Renegade'in üretimine başlandığı tarihten beri günümüze kadar 742.000 adet araç üretildi.

Hatırlatma: Renegade'te kullanılan güncel benzinli motorların gelecekte Giulietta'da da kullanılacağı düşünüldüğünde, yakın gelecekte Giulietta'nın da hibrit versiyonunun sipariş edilebileceğini tahmin etmek zor olmasa gerek.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Fiat, Magneti Marelli'yi Japonlara satıyor

İtalyan-Amerikan otomibl üreticisi FCA, kendi bünyesinde yer alan tedarikçi konumundaki Magneti Marelli'yi Calsonic Kansei'e satıyor. Marchionne'den sonra göreve Manley için bu ilk büyük anlaşma olmuş olacak.

Milano/Londra - Fiat Chrysler (FCA) tedarikçisi Magneti Marelli'yi finans yatırımcısı KKR bünyesinde yer alan Japon Calsonic Kansei'e satıyor. FCA bunun bilgisini geçtiğimiz Pazartesi günü verdi. İtalyan-Amerikan otomobil üreticisinin bünyesinde yer alan Magenti Marelli'nin satış fiyatı konusunda 6,2 milyar Euro'dan (daha önce 5 milyar Euro gibi bir değeri olduğu yazılıyordu) bahsediliyor. Satışın 2019'un ilk yarışında gerçekleşeceği belirtiliyor.

Magneti Marelli'nin satış kararı Sergio Marchionne sonrası göreve gelen Mike Manley'nin ilk büyük çaplı kararı olmuş olacak. Mike Manley, Sergio Marchionne'nin ağır hastalığı sonrası görevini bırakması ve akabinde vefat etmesi sonrası bu senin Temmuz ayında bu göreve getirilmişti. FCA bundan önce, bu senenin Nisan ayında, Magneti Marelli'nin FCA içerisinde ayrıştırılarak borsaya gireceği yönünde bilgiler vermişti.

FCA'nın sonunda Magneti Marelli ile borsaya girmek yerine satışına yönelmesi, KKR'nin MM için olan son teklifinin tatmin edici olmasından kaynaklandığı düşünülüyor. Evercore ISI'den analistleri MM'nin satış fiyatının yıllık karın 17 katı olmasını çok etkileyici bulduklarını belirtmişler.

Bu satış yine de Milano Borsası'nda, dünya genelinde ABD ile Çin arasnda yaşanan ticari kavga nedeni ile piyasaları almasından dolayı, çok büyük etkisi olmadı. Buna karşın FCA hissedarları biraz olsun rahatlamış görünüyorlar, çünkü FCA hisse değerleri yüzde dörtlük bir artış göstermiş oldu.

MM'nin satışı FCA'nın parçalara ayrılmak konusunda atmış olduğu adımların bir yenisi anlamına geliyor. Selef Marchionne zamanında da Fiat-Chrysler spor otomobil markası Ferrari ile borsaya girmiş ve böylece bu markanın şirket bünyesi içerisinde sahip olduğu atıl değeri piyasa şartlarında değerlendirilmiş oldu. Böyle bir adımın atılması konusunda özellikle Agnelli ailesi ısrarcı olmuş. Ferrari'den sonra ticari araç üreticisi Iveco için de borsaya girebileceği konnusunda dedikodular yayılmıştı.

Calsonic Kansei, geçtiğimiz yıl ABD'li finans yatırım şirketi KKR tarafından bünyesine katılmış idi. Bundan önce otomobil üreticisi Nissan'a ait olan Calsonic Kansei'in en büyük müşterileri arasında Nissan, Renault ve Mitsubishi ortak girişimi bulunmaktadır.

Otomobil endüstrisi gelecek yıllar için köklü değişimlere gitmek istediğinden tedarikçiler de bunun baskısını hissetmekteler. Japon Calsonic daha çok ısı kalkanı ve egzoz sistemleri üretirken Magneti Marelli motor ve egzoz gazlarının işlenmesi konusunda üretim yapmakta. Bunun yanında Magneti Marelli aydınlatma, elektronik ve motorsporlarında oldukça güçlü.

Magneti Marelli'nin satışı ile Manley, FCA'nın şirket değişimi ve ana konuya odaklanma konusunda atılan adımı da ilerletmiş oldu. Kendi mentoru Marchionne gibi Manley'den de "Turnaround-Manager" olarak bahsedilmekte. Mike Manley'in yönetimi altında Jeep markası, FCA içerisinde bir elmas gibi parlayarak çok büyük başarılar elde etti.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Fiat Chrysler karında gerileme.

İtalyan-Amerikan otomobil üreticisi FCA, bu yılın üçüncü çeyreğinde satışlar daha yüksek olsa da daha az kar etti. Geri çağrılması gereken dizel motorlu aaçlar nedeni ile FCA'nın kenara 700 milyon Euro koyması gerekti ve bu beklenmedik bir gider kalemi oldu. Şirketin verdiği bilgiye göre üçüncü çeyrekteki kar 1/3 azalarak 564 milyon Euro olarak gerçekleşti.

Buna karşın ciro yüzde 9'luk artış ile 28,8 milyar Euro olarak gerçekleşirken hedeflerin üstüne çıkılmış oldu. FCA, Magneti Marelli satışı sonrasında hissedarlarına yaklaşık 2 milyar Euro dağıtarak özel bir kar payı dağıtmak istemekte.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Fiat Chrysler elektrikli otomobil gelişimi için milyarlık yatırım yapacak

İtayan-Amerikan otomobil devi Fiat Chrysler Alliance kendi kendine cesaret vererek İtalya'daki tesislerinde elektrikli otomobil üretebilmek için 5 milyar Euro'dan fazla yatırım yapacağını bildirdi. Atılan bu adım ile Fiat'ın çeşitli yarı elektrikli (hibrit) otomobiller ile Fiat 500'ün tam elektrikli bir modelinin üretilmesi planlanıyor.

Güncel olarak Fiat 500 (Cinquecento) modeli ABD'de tam elektrikli olarak sunulurken bundan sonra İtalya'da da üretilmesi planlanıyor. Fiat 500e'nin kısa süre içerisinde İtalya'da satışına başlanması düşünülürken 2021 yılına kadar bu tip araçlar için 5 milyar Euro harcanacak.

Gerçekleştirilecek bu elektrikli araç atılımı ile Torino'daki ana üretim tesisi Mirafiori'de tam elektrkli Fiat 500 haricinde başka elektriklendirilmiş araçların üretimine geçilecek. 5 milyar Euro'luk yatırımın bir kısmı şu anda Fiat Panda'nın üretiminin gerçekleştirildiği Napoli yakınındaki Pomigliano üretim tesisine aktarılacak. Panda'nın hibrit model olarak üretilmesi planlanırken Alfa Romeo'nun bir SUV modelinin (bu muhtemelen Stelvio altında konumlandırılacak kompakt SUV olacak) de Napoli'de üretilmesi planlanıyor.

FCA ayrıca Jeep markasında da elektriklenmeye gidecek ve en önemlisi Çin pazarı için elektrikli araçlar geliştirecek.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.691
    • Çevrimdışı
"ClubAlfa"nın 12.12.2018 sayısından;

"Alfa Romeo Giulietta ve Fiat Punto ile ilgili yeni haberler"

Alfa Romeo Giulietta ve Fiat Punto geçmiş yıllarda geniş bir müşteri kitlesi vardı ve bu sebeple heri iki modelin de yenileneceği, haleflerinin geleceği düşünülüyordu. Ancak kesin olmamkla beraber durum çok farklı ve her iki modelin yenisinin gelmeyeceği veya en azından beklendikleri şekil ile gelmeyeceği gibi bir gelecek beliriyor.

Fiat Punto'nun üretimi geçtiğimiz Ağustos ayı ile beraber durdurulmuştu, onun yerine Melfi Üretim Tesisi'nde yeni Jeep Compass'in üretimine başlanmıştı. Bugüne kadar geçerli olan bilgilere göre Punto'nun üretimine Polonya'da devam edilecekti, anck güncel olarak bu yönde bir adım atılmamış ve bu saatten sonra da adım atılması gerçekçi görünmüyor. Şu anda izlenen yol ayrıca kısa süre önce vefat eden FCA CEO'su Sergio Marchionne'nin söyledikleri ile uyuşuyor. Marchionne, her iki aracın bulunduğu sınıflardaki rekabetten dolayı kar oranlarının çok az olması kaynaklı olarak bu sınıflardan çıkmanın doğru bir adım olacağını belirtmişti. Ona göre Avrupa'daki müşteriler daha çok SUV veya Crossover araçlara yönelmekte ve alt sınıflardan uzaklaşmakta.

Bu sebeple hala daha C sınıfı modellere yatırım yapmanın mantıklı olup olmadığı sorusu karşımıza çıkıyor. Yani talebi azalan C ve B sınıfı modellere yatırım yapıp güncel olarak pazarda daha başarılı olan SUV veya Crossover'ların yatırım tutarında kısıntıya gitmek büyük bir risk olacaktır. Yine bu sebepledir ki Giulietta bildiğimiz C sınıfı hatchback şekli yerine bir SUV veya Crossover olarak karşımıza çıkacaktır. Her ne kadar bu senaryo pek arzu edilmese de güncel olarak tüm işaretler bu yönde gösteriyor.

*****

İtalyan devleti, benzinli ve dizel motorlu araçlarda daha yüksek vergiler planlamakta.

İtalya devletinin başındaki yönetim, dizel ve benzinli motorlu araçlar için bir ek vergi almak niyetinde ve ek vergi ile beraber otomobillerin fiyatlarında hissedilir şekilde bir artış söz konusu olacak. Bonus-Malus-Sistemine göre düzenlenecek ek vergi ile beraber başka araçlardan daha fazla yakıt tüketen benzinli ve dizel araçların satış fiyatları da ona göre daha yüksek olacak.

İtalya hükümetinin bu düşüncesi Fiat-Chrysler'da iyi karşılanmamakla beraber kısa süre önce yapacaklarını bildirdikleri 5 milyar Euro'luk yatırımın askıya alınması hatta tamamen vazgeçilmesi düşüncesi masaya yatırıldı. Hükümet ve FCA tarafından gelen bu bilgiler ışığından sendikalarda alarm seviyesine geçtiler, çünkü fiyatların yükselecek olması sonrasında İtalyanların daha az araç satın alması durumunda mevcut işçi çıkartmaların önüne geçmek istemekteler. Uzmanlar ek verginin gelmesi durumunda yaklaşık 100.000 araçlık bir otomobil satışı daralmasını öngörmekteler. Ek verginin çıkması sonrasında Lamborghini, Ferrari ve Maserati gibi otomobilleri tercih eden müşteriler de fiyatların aşırı yükselecek olması durumunda bunları almamaya başlayacaklardır.

İtalyan hükümeti 2019 için planlanan vergide öncelikle küçük sınıf otomobilleri hedeflemekte ve ek vergi yaklaşık 300 Euro tutacak, benzinli ve dizel motorlu daha yüksek sınıf araçlarda ise bu vergi tutarı 2.000 Euro'ya kadar çıkacak.

///////////////

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Yine "ClubAlfa"dan bir haber;

"Polis ve Motor, beraber uzun yıllar" isimli bir etkinlikte yer alan John Elkann (FIAT Spa CEO'su), FCA'nin gelecek yıllarda da Alfa Romeo'ya yatırım yapmaya devam edeceğini belirtti. Elkann yaptığı bu açıklama ile aslında Marchionne'nin ölümünden sonra onun belirlemiş olduğu planlardan sapma olmayacağını teyit etmiş oldu. Bu şu anlama geliyor ki Alfa Romeo'nun canlandırılması adına atılan olan adımlara devam edilecek ve muhtemelen önümüzdeki yıl içerisinde Kompakt-SUV piyasaya sürülecek.

Buna göre neler olacağını bekleyip görmekten başka yapacak bir şey yok ve yeni Giulietta'nın yenilenip yanında bir kompakt SUV ile mi geleceği yoksa sadece kompkat SUV mu geleceğini zaman gösterecek. Her halikarda yeni çıkan 1,33 litrelik 4 silindirli motor Giulietta'da olacaktır.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
FCA, ABD'de dizel meselesi nedeni ile 800 milyon ABD Doları ceza ödeyecek.

İtalyan-Amerikan otomobil üreticisi Fiat Chrysler (FCA), ABD Adalet Bakanlığı ile anlaşarak 500 milyon dolar ceza ödemeyi kabul etti. Bunun haricinde açılan bir toplu dava için de yaklaşık 304 milyon dolarlık bir ödeme yapılacak.

Yine de adalet bakanlığı ile FCA arasında gerçekleşen anlaşmanın mahkeme tarafından onaylanması gerekirken, genel olarak yapılan anlaşmanın her iki taraf açısından tatmin edici olduğu belirtiliyor. Fiat ve onların dizel motorları ile ilgili olan davada Alman üretici Bosch'da nasibini almıp ve davaya dahil edilirken onların ödemesi gereken rakam yaklaşık 27,5 milyon dolar seviyesinde.

Fiat davasında söz konusu 100.000 adet araçtan bahsedilirken ve Fiat'ın herhangi bir art niyeti gözlenmeyip adaletin sağlanması için aksi yönde engelleyici bir için adım atmadığı için, VW davasının aksine düşük sayılabilecek bir cezaya karar verildi. Dava çerçevesinde Fiat Chrysler, suç işlediğine dair herhangi bir açıklamada bulunmayacak.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

 

GoogleTagged