Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 2004 model alfa Romeo 147 de motor kaybi en fazla ne kadar olmalidir.  (Okunma sayısı 1017 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ndiali

  • Membro
  • İleti: 112
    • Çevrimdışı
Günaydın herkese 2. El arac alirken motor durununun  en fazla  yüzde kac olmalidir
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 7.803
    • Çevrimiçi
Motor durumu mu demek istediniz ?

alfistahakan

  • Membro
  • İleti: 1.640
    • Çevrimdışı
Beygir gücü düşmez bildiğim.Ne kaybı olacakki başka anlamadım?
Hakan
Forever Alfa

ismet

  • Membro
  • İleti: 2.914
    • Çevrimdışı
bilgisayara bağlanınca "motor şu kadar" filan diye bir yüzde veriyor ya, arkadaş onu soruyor sanırım
I am the master of my fate
I am the captain of my soul

Ferhat_27

  • Membro
  • İleti: 265
    • Çevrimdışı
2.el araç alırken satarken  bazı kişiler yazıyor, % 85 motoru vs diye,arkadaş onu soruyor  :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.569
    • Çevrimdışı
Motorun genel durumunu söyleyebilecek bir parametre yok. Rakamla size bunu verebilecek tek bir veri yok. Toplam verileri iredeleyip hesaplayıp size bunu söyleyebiliyorlarsa ne mutlu onlara.
Kompresyona bakıp normal değerin ne kadar altında olduğunu % cinsinden söyleyebilirler ama bu da çok güvenilir bir veri değil. Sıcakken mi bakıldı soğukken mi bakıldı belli değil. Segmandan mı kaçırıyor da kompresyon düşük çıkıyor yokda sübaptan mı söyleyemezler.
Bir motora iyi ya da kötü diyebilmek için incelenmesi gereken yüzlerce parça varken ekspertiz yapanlar bu rakamı nasıl veriyorlar anlamıyorum. :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

mahoretti

  • Membro
  • İleti: 1.552
    • Çevrimdışı
Beygir ölçümü yapılıp, orda varsa bir eksilme görülebilir. Beygir kaybolmaz tabi ama fabrika verilerindeki değerlere ilk günkü gibi ulaşamaz. 120 değilde 115 beygir verebilir belki 6500devirde. (Tam hatırlamıyorum max hp nin elde edildiği deviri, kitapta yazar...)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ndiali

  • Membro
  • İleti: 112
    • Çevrimdışı
Bende onu soruyorum dyno test diye tabir ettikleri olay var mesela motor durumu % 92 felan filan diyolar o durumdan bahsediyorum
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

mahoretti

  • Membro
  • İleti: 1.552
    • Çevrimdışı
dyno ya gireceksiniz. Orda kaç beygir çıktığını dolayısı ile motorunuzun anlık durumunu görebilirsiniz.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 7.803
    • Çevrimiçi
Bende onu soruyorum dyno test diye tabir ettikleri olay var mesela motor durumu % 92 felan filan diyolar o durumdan bahsediyorum

O zaman şöyle söyleyeyim. Bunun yılla uzaktan yakından alakası yok.

ndiali

  • Membro
  • İleti: 112
    • Çevrimdışı
Bende onu soruyorum dyno test diye tabir ettikleri olay var mesela motor durumu % 92 felan filan diyolar o durumdan bahsediyorum

O zaman şöyle söyleyeyim. Bunun yılla uzaktan yakından alakası yok.
Şöyle de bi soylenti Var bu araclarin üretim Amaci sportif kullanim icin oldugundan motorun omru daha cabuk azalacigini söylüyorlar
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 7.803
    • Çevrimiçi
Hocam böyle şeylere inanmayın.

ndiali

  • Membro
  • İleti: 112
    • Çevrimdışı
Hocam böyle şeylere inanmayın.
dediğim gibi soylenti zaten en iyisi araca baktirmak
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

karakusak

  • Ziyaretçi
alfamı yeni sattım. alan arkadaş computeste soktu aracı, motorun durumu %70 çıktı. 2007 model 120bg 147 idi aracım. testi yapan kişi normal değerlerde olduğunu söyledi. hatta sıfır araçlarda bile %90 civarında çıktığını söyledi. ne derece güvenilir bilmiyorum
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ndiali

  • Membro
  • İleti: 112
    • Çevrimdışı
alfamı yeni sattım. alan arkadaş computeste soktu aracı, motorun durumu %70 çıktı. 2007 model 120bg 147 idi aracım. testi yapan kişi normal değerlerde olduğunu söyledi. hatta sıfır araçlarda bile %90 civarında çıktığını söyledi. ne derece güvenilir bilmiyorum
Bizim arkadas ta fiesta vardi % 74 du yag yakmaya baslamisti motor.  Birde km si neydi alfanizin?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

karakusak

  • Ziyaretçi
84.500 km'deydi. yağda eksilme oluyordu ama devirli kullanmamdan kaynaklandığını düşünüyorum. keza afaki miktarlarda azalma olmuyordu.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ndiali

  • Membro
  • İleti: 112
    • Çevrimdışı
84.500 km'deydi. yağda eksilme oluyordu ama devirli kullanmamdan kaynaklandığını düşünüyorum. keza afaki miktarlarda azalma olmuyordu.
alfalarda zaten olağan bişi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Veloce

  • Ziyaretçi
Beyler bu konuda geçen mevzuların %95'i sanayi efsaneleridir. Örneğin, yağ yakan birçok motor o anki duruma göre, diğer yakmayan bir motordan daha fazla performans verebilir. Düşünün aracı dynoya bağladınız ama debriyaj %12 13 kaçırıyor, siz fark bile etmemişsiniz, o zaman ne olacak? Dyno testleri yapılan cihazdan cihaza farklılıklar göstermektedir.

Bilgisayardan falanca test yapılıpta motorun % şu kadar denmesi zaten tamamen hikayedir kanımca. Örneğin çok sağlıklı bir modifiye ile, 235hp'lik aracımdan atıyorum 280hp güç elde ederken, bu testi yaptığımızda test aleti yaklaşık %120 mi diyecek? Neye göre ne hesaplanıyor vs. vs. Modifiyeli aracım yıprandı ve artık 280hp değilde 250hp veriyor, ama birşey farketmez, "motorum bitmeye başlamış olsa dahi verileri hala %110 görünüyor." Bu durumda mutlu mu olacağız?

Araçlarınızın tepkilerine, sarfiyatına, yağına suyuna, egzozundan çıkan herhangi renk bir duman olup olmamasına, yağ eksiltme oranlarına vs. bakarak aracınız hakkında bilgi edinmeniz en sağlıklısıdır. Bu tip veriler sonucundan yapılacak yorum ise "motorunuz % bilmemkaç şeklinde saçma bir parametre ile yorumlanamaz. 

Zaman ile yıpranan parçalar, diğer parçaların ömürlerini kısaltmalarına sebebiyet vermeden, çabucak ve ilk tespit anında değiştirildiğinde, uzun yıllar keyifle kullnılan araçlara ahip olursunuz. Olumsuzlukların çabuk farkedilmesi de bu noktada faydalı olacaktır.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.085
    • Çevrimdışı
Başka bir şehir efsanesi daha... (boya takıntısı başlamıştı eskiden yoktu, değişen takıntısı başladı eskiden yoktu, şimdi de motor durumu takıntısı başlıyor yavaştan)
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI

Veloce

  • Ziyaretçi
Başka bir şehir efsanesi daha... (boya takıntısı başlamıştı eskiden yoktu, değişen takıntısı başladı eskiden yoktu, şimdi de motor durumu takıntısı başlıyor yavaştan)

"Rare" araç dönemi başladı birde... bir üstüde var hatta "Very Rare"  :))
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

sacak

  • Membro
  • İleti: 158
    • Çevrimdışı
Beyler bu konuda geçen mevzuların %95'i sanayi efsaneleridir. Örneğin, yağ yakan birçok motor o anki duruma göre, diğer yakmayan bir motordan daha fazla performans verebilir. Düşünün aracı dynoya bağladınız ama debriyaj %12 13 kaçırıyor, siz fark bile etmemişsiniz, o zaman ne olacak? Dyno testleri yapılan cihazdan cihaza farklılıklar göstermektedir.

Bilgisayardan falanca test yapılıpta motorun % şu kadar denmesi zaten tamamen hikayedir kanımca. Örneğin çok sağlıklı bir modifiye ile, 235hp'lik aracımdan atıyorum 280hp güç elde ederken, bu testi yaptığımızda test aleti yaklaşık %120 mi diyecek? Neye göre ne hesaplanıyor vs. vs. Modifiyeli aracım yıprandı ve artık 280hp değilde 250hp veriyor, ama birşey farketmez, "motorum bitmeye başlamış olsa dahi verileri hala %110 görünüyor." Bu durumda mutlu mu olacağız?

Araçlarınızın tepkilerine, sarfiyatına, yağına suyuna, egzozundan çıkan herhangi renk bir duman olup olmamasına, yağ eksiltme oranlarına vs. bakarak aracınız hakkında bilgi edinmeniz en sağlıklısıdır. Bu tip veriler sonucundan yapılacak yorum ise "motorunuz % bilmemkaç şeklinde saçma bir parametre ile yorumlanamaz. 

Zaman ile yıpranan parçalar, diğer parçaların ömürlerini kısaltmalarına sebebiyet vermeden, çabucak ve ilk tespit anında değiştirildiğinde, uzun yıllar keyifle kullnılan araçlara ahip olursunuz. Olumsuzlukların çabuk farkedilmesi de bu noktada faydalı olacaktır.


Volkan bey gerekli açıklamayı yapmış zaten, Dyno degerlerinin motorun sağlıklı olup olmadığına dair kesin bir bilği değil ipucu bile  verebilecegine inanmam :)
yakın bir arkadaşımda tipo 2.0 vardı dyno degerleri mükemmelin üstünde olmasına rağmen gaza abandığında yağ çubuğunu yerinde tutana aşk olsun. zaten araç 3 hafta sonra kol çıkardı
Motor durumu hakkında en sağlıklı bilği kendi görüşümce kompresyon testidir Bir nevi motorun röntgeni gibidir

Komresyon testi ertık her köşe başında yapılmaya başlandığından usta ve bilğili ellerce yapılmasına önem gösterilmelidir Ustacıklar tarafından komresyon degerleri aracın sıkıştırma oranı x 14,5 = psi şeklinde kabataslak hesaplanır ve yol verilir :) aynı sıkıştırma oranlarına sahip farklı motorlarda sübab zamanlamaları farklı olduğu için böyle bir hesap yoktur tamamen ustacıkların uydurmasıdır

alfaya ait kopresyon degerlerine ulaşamadığım için Honda d16 ya ait kopmresyon degerleri
Compression check:
sıkıştırma oranı :9,4:1
Normal: 184 psi.
Minimum: 135 psi.
Max Variation: 28 psi.

156 2.0
INFINITI FX -35

huseyinsimsek

  • Membro
  • İleti: 148
    • Çevrimdışı
Başka bir şehir efsanesi daha... (boya takıntısı başlamıştı eskiden yoktu, değişen takıntısı başladı eskiden yoktu, şimdi de motor durumu takıntısı başlıyor yavaştan)

"Rare" araç dönemi başladı birde... bir üstüde var hatta "Very Rare"  :))

Aynen katılıyorum. Geçen sahibinden'de okuduğum bi ilana çok güldüm. Adamın aracında boya hasarı var. Yaptıramıyormuş. Sebep: yaptırsam boyalı diyorlar...yaptırmasam böyle satılmaz ne yapsam bilemedim diye dert yanıyor :)
156 2.0 TS - 1998

GT 2.0 JTS Selespeed - 2006

ihsany

  • Membro
  • İleti: 1.269
    • Çevrimdışı
Ben de arkadaşların yorumlarına katılıyorum,artı olarak motorun ömrünün uzunluğu tamamen aracın kullanımı ve bakımları ile ilgilidir.
Yani bugün piyasada taksi olarak gezen bir albea, bir milyon kilometreyi devirirken, bırakalım Alfayı bir kenara, çoğu marka bu sürelerde ve mesafelerde kullanılabilinir, yeterki bilinçli kullanılsın, bilinçli bakılsın..
Alfa Romeo 147 1.6 Eco
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MA TCT
Alfa Romeo 156 2.0

İhsan Yaprak
L'amore è diverso in italiano

Samet89

  • Membro
  • İleti: 242
    • Çevrimdışı
ben aracımı alırken lpg motor ölcümünde 94 hp cıktı benzin 113 hp cıkmıştı.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

myavuz

  • Membro
  • İleti: 105
    • Çevrimdışı
Forum sitesine adamın biri yardım istiyor,

Alfa romeo 147 almak istiyorum ,ustam bu arabaların 150.000 de moturu biter alma diyor,yardımcı olurmusunuz,

Bir tane uzman vatandaşın yorumu;

Malesef ustanızla ayni fikirde olduğumu belirtmek isterim, alfalar çabuk motor yer ve sanayide belki de en çok motor değiştirilen araçlar da alfalardır, gidin kendi gözlerinizle göreceksiniz, sahipleri ile de konuşun, ancak önemle hatırlatmak gerekir ki alfa kullanıcıları bu motorları fazlasıyla zorlamakta ve hırpalamaktadır ki bu da motor ömrünü belirleyen en önemli unsurdur.

Bence kimden aldığınızı bildiğiniz, nasıl kullandığına şahit olduğunuz biri ise güvenle alınabilir, zira değilse hiç bulaşmayın, elinizde gazete kağıdına sarılı yağlı parçalar ile o çıkmacı bu çıkmacı dolaşıp "abi bundan varmı" diyerek geçer ömrünüz. 
 


Gran Turismo Veloce

 

GoogleTagged