Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8  (Okunma sayısı 380 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

omeroguz

  • Membro
  • İleti: 1.915
    • Çevrimdışı
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« : 23 Mart 2007, 10:33:37 »
Dün akşam Discovery kanaldı Alfa 3,2 gtv ve Mazda RX-8 karşılaştırılması yapıldı. Büyük bir heyecanla bekledim acaba sonuç nasıl çıkacak diye.
Test devam ederken testi yapan vatandaşın anlatımlarından ve aldığı keyiften ektilenmeye başladım ve Alfa ile ilgili düşüncelerime + yönde bazı ilaveler daha oldu.
Anlatım devam ettikçe virajda bizim aracın mazdaya göre başarısı sönük kaldı. Hatta test bitince açıklanan sonuçlar içler acısıydı.
Arada çok büyük farklar yoktu ama sonuçta iki araç arasında yapılan testtin sonunda kaybeden bizimki olunca moralim bozulmadı değil.
Aracın duruşu, iç mekan, ergononi, direksiyon vs. herşeyi çok iyi, ama performans değerleri bu güzellikleri desteklemiyor. Neyse iki güzellik bir arada olmazmış, her güzelin bir kusuru olurmış bizimkilerin kusuru da bu olsun :)
« Son Düzenleme: 27 Mart 2007, 01:40:53 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tufan

  • Membro
  • İleti: 3.130
    • Çevrimdışı
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #1 : 23 Mart 2007, 10:43:10 »
RX8 için Top Gear'ın muhteşem bir yorumu vardır: "Hızlı giden fakat elektrikli süpürge sesine sahip bir arabayı kim kullanmak ister ki" diye:)
« Son Düzenleme: 23 Mart 2007, 10:43:10 Gönderen: Tufan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #2 : 23 Mart 2007, 11:01:14 »
3.2 GT'nin çekişinin önden olması RX-8'in gerisinde kalmasının en büyük nedeni, arkadan çekiş yada brera gibi Q4 olsa zamanları Rx-8 ile kafa kafaya olur diye düşünüyorum..
« Son Düzenleme: 23 Mart 2007, 11:01:14 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 5.721
    • Çevrimdışı
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #3 : 23 Mart 2007, 11:07:21 »
Rx-8 de yabana atılacak bi alet değil.O da kendi çapında bir efsanenin devamı.O nedenle saygın bir rakibe az bir farkla kaybetmek üzmesin seni Ömerim ..Erhan'ın işaret ettiği noktaya katılıyorum ben de..Haaa dış görünüşte Alfa'nın yanına bile parketmemeli bence RX-8
« Son Düzenleme: 23 Mart 2007, 11:07:21 Gönderen: murat »
Cuore Sportivo...

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.695
    • Çevrimdışı
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #4 : 23 Mart 2007, 12:51:40 »
Hatırlatma yapmakta fayda görüyorum. GTV, yürüyen aksam konusunda 1996-97 senesinin teknlojisine sahip iken Mazda, 8 sene sonrasının bir ürünü. Bunu göz ardı etmeyin.
« Son Düzenleme: 23 Mart 2007, 12:51:40 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #5 : 23 Mart 2007, 12:54:20 »
önden çekiş 240hp 320nm tork altında eziliyor ve sürekli torquesteer dan bolca understeer(önden kayma) yaşanıyor buda virajlardaki keyfi mahveden en büyük etki oluyor.
2.0JTS okadar güçlü olmadığı için daha az tedirgin ediyor 3.2 ye göre..
3.2 nin ara hızlanmaları falan harika tabi ona lafım olamaz.
kullandığımda inanamıodum nezmn 180 e geldiğimi enson 90 dan hızlanmaya başladığı hatırlıyordum ama bikaç saniye sonra baktığımda 120-130 daymışım gibi geldiğinde çoktan 180 i devirmiş oluodum :)

kısaca o açıdan çok güzel alet.ama önden çekişin azizliğine uğruyor.
« Son Düzenleme: 23 Mart 2007, 12:54:20 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

omeroguz

  • Membro
  • İleti: 1.915
    • Çevrimdışı
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #6 : 23 Mart 2007, 14:36:15 »
Evet, her fırsatta önden çekiş olmasının dezavantajı söyleniyordu testte de.
Bir de Can'ın söylediği gibi önden kayma olayı en büyük dezavantajlardan birisiydi.
« Son Düzenleme: 23 Mart 2007, 14:36:15 Gönderen: omeroguz »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

simendifer

  • Ziyaretçi
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #7 : 23 Mart 2007, 18:08:05 »
bende izledim o programı rx 8 taktı alfaya ama teknolojiler ve ağırlıklar çok farklı. rx8 düşük hacimle ve az ağırlıkla çok verim alınabilen bir motora sahip alfanınkiyse klasik bir tasarımdı. çekişe gelince bence arkadan itiş her alfaya lazım sportif ruhu pekiştirirdi arabamda gördüğüm 2 eksikten biri bu diğeri düşük devirlerdeki isteksizlik ama büyütülecek şeylerde değil
« Son Düzenleme: 23 Mart 2007, 18:08:05 Gönderen: simendifer »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #8 : 23 Mart 2007, 20:22:26 »
bende seyrettim o programı gerçekten benimde moralim bozuldu mazda motoru beygir olarak iyi olabilir ama tork bakımından fakir bir araba nasıl geçti kocaman 3.2 ltlik v6 motoru anlamadım.
« Son Düzenleme: 23 Mart 2007, 20:22:26 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #9 : 23 Mart 2007, 20:52:57 »
quote:

bende seyrettim o programı gerçekten benimde moralim bozuldu mazda motoru beygir olarak iyi olabilir ama tork bakımından fakir bir araba nasıl geçti kocaman 3.2 ltlik v6 motoru anlamadım.



gayet normal rx8 in geçmesi.
ağırlık oranları,çekiş,şanzıman bunlar hep bütün iş motorla bitmiyor..tabi alfa nın genel ağırlığıda etki.
« Son Düzenleme: 23 Mart 2007, 20:52:57 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
« Son Düzenleme: 23 Mart 2007, 21:33:29 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #11 : 24 Mart 2007, 00:37:19 »
147,156 ve GT modellerinde bu alfa gtv de bulunan 2.0 v6 turbo 240 bg sanırım motoru neden alfa firması bu modellerde kullanmaz anlamak mümkün degil halbuki 3.2 lt lik motora yakın serilik ve vergi avantajı elde edebilir bence çokda satardı yıllardır opel ve diger firmalar bu tür araçlarında turbo 2.0lt lik motorlar kullanıyorlar.
« Son Düzenleme: 24 Mart 2007, 00:37:19 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.695
    • Çevrimdışı
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #12 : 24 Mart 2007, 09:40:43 »
quote:

147,156 ve GT modellerinde bu alfa gtv de bulunan 2.0 v6 turbo 240 bg sanırım motoru neden alfa firması bu modellerde kullanmaz anlamak mümkün degil halbuki 3.2 lt lik motora yakın serilik ve vergi avantajı elde edebilir bence çokda satardı yıllardır opel ve diger firmalar bu tür araçlarında turbo 2.0lt lik motorlar kullanıyorlar.



V6 Turbo motoru 240 Bg değil, 200-205 Bg.
Sanırım, bu motor artık miyadını doldurduğundan ve artık zamanın gereksinimlerini karşılayamadığından 3.0/3.2 V6 motoru gibi üretimden kaldırıldı. Gerçi yeni GM V6'sının da az yakıt tüketen bir motor olmadığı açık ama FIAT'ın GM ile yaptığı kısa süreli evlilik, ki o zaman Alfa Romeo'nun başında Sayın Testore vardı, bu güzel ve nadide motoru müzelik yaptı.
« Son Düzenleme: 24 Mart 2007, 09:40:43 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #13 : 24 Mart 2007, 13:07:37 »
artık zaman aşırı besleme zamanı oldu :)
yada caponlar gibi teknoloji kastırıp 9000 çevirip atmosferik küçük hacimden büyük güçler çıkarcaksın..
3.2 fln çok büyük ve gereksiz,gereksiz demek haksızlık olur ama en büyk sorun araç ağırlaşıyor 1kere..
tüketim ve emisyon değerleri çok yüksek oluyor.

neyse anladılar,baktılar herkes downsizing e başladı sonunda alfada 1.4 ve 1.8 turboların ilanıyla işi anladığını belli etti.
« Son Düzenleme: 24 Mart 2007, 13:07:37 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

147TI

  • Ziyaretçi
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #14 : 24 Mart 2007, 13:29:31 »
Bende izlemiştim tv de o programı ama zaten bu sorunu gidermek içinde Alfa Q2 yi yarattı. Q2 olan ve standart bi araç arasındaki farkı youtube dan izleyebilirisiniz eğerk
 o araç Q2 olsaydı o zaman understeer gibi bir problemde kalmayacaktı aradaki yarım saniyelik farkta olmayıp belkide(ki bence kesin) GT önde bitirecekti.
« Son Düzenleme: 24 Mart 2007, 13:29:31 Gönderen: 147TI »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.689
    • Çevrimdışı
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #15 : 24 Mart 2007, 19:15:45 »
Bahsedilen testin gerçeğini yaşamış bulunuyorum ben ve RX-8'in yol tutuşu GTV'den iyi değil bunu gördüm :) Ya da şöförü iyi değildi :)
« Son Düzenleme: 24 Mart 2007, 19:15:45 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

  • Ziyaretçi
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #16 : 24 Mart 2007, 20:05:39 »
http://www.youtube.com/watch?v=OBaV1VsBw_M adresinden sözkonusu videoyu izleyebilirsiniz... :)

Önder, bana da Rx8'in yol tutuşu etkileyici gelmişti. Performans olarak vasat idi, ama hayvan gibi tutuyordu alet. Ama işte, koşullara da çok bağlı, sonuçta :)

Sonuçta rx8 arkadan çekiş, GT önden... Sürüş dinamikleri konusunda bu açıdan Mazda'nın bir avantajı olacaktır. GT de, kendine özgü başka özellikleri (ses, motor karakteri..vs) ile, Mazda'ya fark açacaktır. Aralarında yaklaşık 20bin lira fiyat farkı var, motor hacmi yüzünden. Mazda, Alfa'dan daha sorunsuzdur, ama yeni nesil rotary motor her ne kadar rektifiye edilebiliyor olsa da, sorun çıktığı zaman sahibinin başını ağrıtma ihtimali vardır. Kokpit olarak, rx8 daha güzel bence. Tasarım olarak ikisi de pek hitap etmiyor bana. Mazda'nın arka tasarımı hiç etkileyici değil hatta.

Mazda bence biraz daha mantıklı bir otomobil, ama bu işlerde insanın gönlünden geçen çok daha önemli, mantıktan. Çünkü bunlar zaten mantık otomobili değil, gönül otomobilleri :):)
« Son Düzenleme: 24 Mart 2007, 20:05:39 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.695
    • Çevrimdışı
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #17 : 24 Mart 2007, 20:12:39 »
quote:

Hatırlatma yapmakta fayda görüyorum. GTV, yürüyen aksam konusunda 1996-97 senesinin teknlojisine sahip iken Mazda, 8 sene sonrasının bir ürünü. Bunu göz ardı etmeyin.



Pardon, başlığa bakıp burada GTV'den bahsediliyor sandım. GT ile GTV arasında dünya kadar fark var. Hem şekil hem de kelime bakımından!!!
« Son Düzenleme: 24 Mart 2007, 20:12:39 Gönderen: agucba »

///////////////

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.695
    • Çevrimdışı
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #18 : 24 Mart 2007, 20:15:46 »

Mazda bence biraz daha mantıklı bir otomobil, ama bu işlerde insanın gönlünden geçen çok daha önemli, mantıktan. Çünkü bunlar zaten mantık otomobili değil, gönül otomobilleri :):)
[/quote]

Mazda hangi açıdan daha mantıklı?
Tasarım, bagaj, yer, motor, presitj?
« Son Düzenleme: 24 Mart 2007, 20:15:46 Gönderen: agucba »

///////////////

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.587
    • Çevrimdışı
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #19 : 24 Mart 2007, 21:50:31 »
Kerem Mazda'yı ne açıdan daha mantıklı görmüş bilrmiyorum ama en basitinden servis ağı anlamında daha avantajlı olacağı kesin. Ereğli'de 2 tane Rx-8 var ve yolda kaldıkları zaman ne yapacaklarını Alfa Romeo sahiplerinden daha az düşündükleri de bir gerçek...
« Son Düzenleme: 24 Mart 2007, 21:50:31 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.689
    • Çevrimdışı
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #20 : 24 Mart 2007, 22:00:49 »
RX-8'in müthiş yol tutuşu var bunu biliyorum. Hatta pistte sırf bu yüzden E46 M3 ile aynı zamana imza atıyor. Sanırım karşılaştırma da GT ile RX-8 arasında , dolayısıyla benim söylediğimin pek bir etkisi yok :) Ben GTV vs RX-8 sanmıştım.

Ancak sorunsuzluk kısmına hiç mi hiç katılamıyorum. Belki bir Mazda 3 , Mazda 6 , Alfa Romeo'lardan daha sorunsuz araçlardır , ancak unutmayalım ki burada aşırı yağ ve yakıt tüketimine sahip , "ömrü acaba 100.000 km'den fazla olur mu?" sorusuyla karşı karşıya olan Wankel motordan bahsediyoruz ve Mazda RX-8 bir kere geri çağrılma yaşamış bir araç Wankel motorundaki sorundan ötürü (sorunu tam hatırlayamıyorum ama yağ eksiltmeyle ilgiliydi sanırım , gerekirse arar bulurum.). Mazda RX-8 ilk çıktığında çok mantıklı gibi duruyordu ancak Wankel motor bence avantajdan çok dezavantaja sahip , özellikle de Türkiye'de. Aşırı yakıt ve yağ tüketimi bir yana (bir RX-8 kullanıcısı 100 km'de sakin kullanımla bile 12-13 litre yaktığını söylüyordu) motorla ilgili en ufak bir sorun çıktığında ben bunu Türkiye'de çözebilecek usta tanımıyorum.
« Son Düzenleme: 24 Mart 2007, 22:00:49 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

master

  • Editore
  • İleti: 4.689
    • Çevrimdışı
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #21 : 24 Mart 2007, 22:02:52 »
Bu arada forumun w-a-n-k kısmını sansürlemesi beni benden aldı :) Ehem , neyse çok kurcalamayalım :)
« Son Düzenleme: 24 Mart 2007, 22:02:52 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.587
    • Çevrimdışı
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #22 : 24 Mart 2007, 22:10:17 »
quote:

Bu arada forumun w-a-n-k kısmını sansürlemesi beni benden aldı :) Ehem , neyse çok kurcalamayalım :)



Önder'cim motorun ismi de ordan geliyo olmasın :) Kullanımı zevkli olduğu kesin, ama ne kadar zevkli :)))

Şaka bir yana bu motorun mucidi Flix W A N K E L. Adam 1902 doğumlu ve başarısız bir dereceyle lise mezunu biri. Diplomasız kaşif diyorlar. Rotary ya da burada kullanıldığı adıyla W a n k e l motoru 1954 yılında keşfetmiş ve ilk motor üretimi 1957'de olmuş(NSU).
Ardından da Mazda el atmış.
Açıkçası bu motorlar üzerinde daha fazla firma çalışmış olsa daha başarılı sonuçlar elde edilebilirdi diye düşünüyorum. Ama böyle giderse Mazda'nın bir fantazisi olarak devam edecek gibi. :)

« Son Düzenleme: 24 Mart 2007, 22:10:17 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.695
    • Çevrimdışı
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #23 : 24 Mart 2007, 22:13:17 »
quote:

Kerem Mazda'yı ne açıdan daha mantıklı görmüş bilrmiyorum ama en basitinden servis ağı anlamında daha avantajlı olacağı kesin. Ereğli'de 2 tane Rx-8 var ve yolda kaldıkları zaman ne yapacaklarını Alfa Romeo sahiplerinden daha az düşündükleri de bir gerçek...



Alfa ile yolda kalınsa en kötü ihtimalle bir Tofaş Servisi'ne gidilir. Ama RX-8 öyle bir durum yok bildiğim kadarı ile.
« Son Düzenleme: 24 Mart 2007, 22:13:17 Gönderen: agucba »

///////////////

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.587
    • Çevrimdışı
Alfa GTV 3.2 ve Mazda RX-8
« #24 : 24 Mart 2007, 23:03:36 »
quote:

quote:

Kerem Mazda'yı ne açıdan daha mantıklı görmüş bilrmiyorum ama en basitinden servis ağı anlamında daha avantajlı olacağı kesin. Ereğli'de 2 tane Rx-8 var ve yolda kaldıkları zaman ne yapacaklarını Alfa Romeo sahiplerinden daha az düşündükleri de bir gerçek...



Alfa ile yolda kalınsa en kötü ihtimalle bir Tofaş Servisi'ne gidilir. Ama RX-8 öyle bir durum yok bildiğim kadarı ile.



Alfa GT 3.2 ile yolda kaldınız ve Tofaş Servisine gittiniz, öyle mi? Peki ya sonra?
Yaşadığım yer ile ilgili olarak, ne kadar konuya hakimdirler bilmiyorum ama bir Mazda servisi var en azından...
« Son Düzenleme: 24 Mart 2007, 23:03:36 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged