Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Giuletta 1.4 T 120 HP lik mi 170 lik mi tercih edersiniz ?  (Okunma sayısı 434 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hllbls

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Arkadaşlar merhaba, uzun zamandır dizel temiz bir giulletta bakıyorum, fakat dizel seçeneklerinde temiz bulamadığım için hala kendi bütçem de benzinli seçeneklere yoneldim. Zaten çok fazla km yapmayacağım için mantıklı geldi, bu kararım üzerine tavsiyeler olursa da ayrıca öğrenmek isterim. Asil soruma gelicek olursam, 2014 model bir araç için hangisini tavsiye edersiniz 120 lik mi 170 lik mi ?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

oguzca

  • Membro
  • İleti: 35
    • Çevrimdışı
Bir dönem sizinle aynı ikilemde ben de kalmıştım. İki motor seçeneği arasında kalsam benim tercihim performansından ötürü kesinlikle 170'lik model olurdu.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kaanromeo

  • Membro
  • İleti: 133
    • Çevrimdışı
170 lik ve Manuel tadından yenmez :rock:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Can_Ekin

  • Membro
  • İleti: 20
    • Çevrimdışı
Merhabalar,
Açıkcası ben dizeli alfa ya pek yakıştıramıyorum. 159 1.9jtdm q tronic vardı. Tamam güzel araç ama bence dat devir bandında yüksek tork, alfa gibi bir araç için yeterli akıcılığı sağlayamıyor bence. Önceki 2 alfada (147 1.6ts ve 156 2.0ts manuel) benzinli olunca,159 genel olarak keyifli olsa da ben 1.8tbi yada 2.2jts şansımız olsaydı o yönde kullanırdım. Nitekim babam şuan 2015 giullietta 1.4 170hp tct sahibi.
Bende Egea sw 1.6mjet2 dct sahibiyim ( 120lik dizel giullietta ile aynı motor aynı şanzıman). 
Şimdi sadece motor olarak 170 lik tct giullietta ile 120hp dct yi rahatlıkla karşılaştırabilirim.

1.4 170hp tct :
Rölantide ve sabit devirde titreşimsiz konforlu motor, performanslı kullanımda keyifli egzoz sesi..
TCT geçişleri manuelde yeterli düzeyde hızlı ve kararlı. Otomatik modda ben fazla kararsızlık görmedim.
Performans olarak asla üzmez(önceden 200hp+ aracınız olmadıysa)
Tüketime gelirsek ş.dışı sakin kullanımda (90-110 sabit) 5.5-6.5lt/100km arası diye hatırlıyorum, İstanbul Kadıköy-zincirlikuyu arası trafikte 9.5lt/100km civarı diye aklımda kalmış (babamın olduğundan ben pek sık kullanma imkanım yok artık ayrı şehirde de oturduğumuzdan)


1.6 mjet2 120hp/320nm dct ye gelicek olursak :
Dizelin rölanti titreşimi ve sesini hiç sevmiyorum. Konforu bozuyor kesinlikle. Giullietta benzinliye binince araba çalışmıyor sanıyorum ışıklarda durunca dizele göre.
Yüksek torku sayesinde ara hızlanmaları gerçekten başarılı aynı hacimli neredeyse hiç bir dizel ara hızlanmada yanında duramıyor. (1.5dci, 118D, a180d,1.6tdci Vs.) buda dolu aracı yokuş yukarı bile.hiç.nefesi kesilmeden hızlandırabiliyor.sollamalar çok kolay.
Tüketim; eğer efendi gidebilirsem 90-100km/s bandında 4.6-5lt/100km  tüketim zor değil.. Ama ben genelde datça-marmaris yolunda sık sık gidip geldiğimden, iniş çıkış ve virajlarda dayanamadığım için 5.5-6.5lt/100km tüketim le gidiyorum. İstanbul dayken Anadolu yakasında trafikte ortalama 7.5-8.5lt/100km arası yoğunluğa göre.. Performanslı kullanımda dar devir bandını sevmiyorum. Çünkü benim performanslı kullanımdan anladığım virajlı dağ yolu tarzı, otoban yüksek hızlarından keyif almam, geniş devir bandı bana aslında daha uygun..

Benzinlinin bakım maaliyetleride daha düşük, önceden Dizelin nasıl,nereden yakıtla kullanıldığı çok önemli, benzinli bu konuda daha toleranslı.

Özete gelecek olursak: benzin mazot farkı azaldı, tüketim değerleri araları uçuk değil, aracı alırken benzinli model daha uygun, bakım masrafları benzinli de daha düşük ve sürüş keyfi benzinli de daha yüksek kesinlikle..

Ben şuan, tabi daha düşük bir bütçeyle, 2. Araç almam gerekiyor kesinlikle benzinli bakıyorum.2.el dizel araçlara hiç güvenemiyorum, mümkünse 2.0TS manuel bir araç arıyorum, işletmesinin daha az sorunlu olacağına eminim dizel 2.ele göre,ayrıca.daha fazla dizel gürültüsü istemiyorum. :)


1.4tb 170hp tavsiye olunur.


Not:  2014 modelde dizel giullietta lar 105hp ydi sanırım ve performansı gerçekten çok vasattı. 120likler daha yeni.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

hllbls

  • Membro
  • İleti: 13
    • Çevrimdışı
Yakıt açısından 170 lik daha verimli gözüküyor ilginç şekilde, bu arada dizel değil ikisi de benzinli secenek içindir benim sorum
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 5.851
    • Çevrimdışı
Tabi ki 170  :yukari-ok:
Cuore Sportivo...

Can_Ekin

  • Membro
  • İleti: 20
    • Çevrimdışı
Yakıt açısından 170 lik daha verimli gözüküyor ilginç şekilde, bu arada dizel değil ikisi de benzinli secenek içindir benim sorum
İlk cümlede temiz bir dizel giullietta bakıyorum deyince, ben 120 liğide 1.6 dizel olarak anladım.. Pardon.

O zaamaaann...yine 170 lik tabiki de  8)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Testarossa

  • Membro
  • İleti: 70
    • Çevrimdışı
Can_Ekin egea ya yazılım yaptırınca tork 400e yaklaşıyor 160 hp çok seri bir araç oluyor.Ben kullandığımda şaşırmıştım
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Can_Ekin

  • Membro
  • İleti: 20
    • Çevrimdışı
Can_Ekin egea ya yazılım yaptırınca tork 400e yaklaşıyor 160 hp çok seri bir araç oluyor.Ben kullandığımda şaşırmıştım
Kesinlikle.. Ancak sıkıntı şu ki Dct (alfa da tct aynı)C635 kodlu çift kavramalı şanzımanın maksimum tork değeri maalesef 350NM.
Eğer manuel olsaydı aracım novitec modül düşünüyordum kesinlikle. (novitec Powerrail5 150hp/368Nm)
Şanzımanın Tork değerlerinden dolayı cesaret edemedim. Birde ıslakta/hafif tozlu zeminde çok kolay sarıyor, çip/modül sonrası nolur bilemedim ELD gibi bir özellikte yok yada mekanik bi LSD takma olanağıda maalesef.. Fazla torquesteer olacaktır.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat_016

  • Membro
  • İleti: 208
    • Çevrimdışı
Tjeti tercih ederim,bence multiye göre daha sorunsuz bi motor.her multi bir gün robot arızasını tadacaktır.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

abdullahmutlukay

  • Membro
  • İleti: 7
    • Çevrimdışı
Bende 1.4tb 120 benzınlı giulietta var . 120ligi bile uçak gibi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

engin uzun

  • Membro
  • İleti: 335
    • Çevrimdışı
2 yıl boyunca 120 lik benzinli giulietta kullandım. Alırken standart 170 lik mi yoksa cam tavanlı mi olsun diye düşündüğüm için 120+ cam tavan tercih etmiştim. Aldıktan sonra da performansına artık alışınca yazılım ile 150 ps ye çıkmıştı. Gayet iyiydi. Şehir içi 8.5 lt tüketirdı. Bu arada isterseniz lpg ye de gayet uygun sağlam bir motoru var. En azından başa bela olabilecek multi air modülü yok

E6633 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bir zamanlar Giulietta 1,4 TB idi....

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 298
    • Çevrimdışı
Multiair o kadar da kronik bir konu değil ya, korkutmayın milleti. :)
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

murat_016

  • Membro
  • İleti: 208
    • Çevrimdışı
tabiki tjetinde ufak tefek kronik sorunları var yok değil ama multi kadar cep yakmıyor söz edelim,

1-termostat gövdesinde zamanla su kaçırıyor behr marka 150 lira bandında değişimi söz konusu,
2-triger değişirken triger tarafındaki su tapaları kontrol edilmeli gerekiyorsa değişimi 22 liramı ne tapası,
3-yağ soğutucunun orginlerinin değişmesi tjet diye arartırsanız bulamazsanız 1.3 mjetin 2 takım oringini alıp takabiliyorsunuz 50 tl.

aklıma gelen tjetin yaşanabileceğini kronik sıkıntıları bunlar,

gelelim multiye;

robotun en son fiyatı ne diye bakmadım iyimser olarak 6500-7500 bandı olacağını tahmin ediyorum,ve eğer multi arızası esnasında subablara zarar gelmediyse 8 bandında kapatabilirsiniz,eğer subablar zarar gördüyse geçmiş olsun üst kapak yapacaksınız demekki,gördüm multi arızasında üst kapak yapanları.

önü açıklık konusundada bizim ülkemizde tjetlerin daha oynamaya yatkın olduğuda bi gerçek,bugün giu alacaksam 1.6 jtdm alır geçerim ama illede benzinli olacak dersem tjeti alır geçerim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kaanromeo

  • Membro
  • İleti: 133
    • Çevrimdışı
Bi bitmedi bu multiair patlıyor geyiği :duvar:
Allahtan chip bile yapılmamış bmw. Wag grubu gibi düz motorlarin yolda giderken piston gömlek yatak blok kırması gibi olaylar gelmedi 170 ligin başına...
170 ligi kullanmayan uzun yıllar binmeyen yorum yapmasın şehir efsanesi olmuş cümlelerle...
Bu yıl 5. Senemi dolduracam multiar ile bir kere tık demedi
Maşallah.
Yağını önerilen yağları kulandiktan,bakimlarini aksatmadiktan sonra kendiliğinden patlamaz merak etmeyin.
Blok patlatan yolda piston kiran stok motorlu o hacimdeki bütün motorlarinda içinden geçer...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Can_Ekin

  • Membro
  • İleti: 20
    • Çevrimdışı
MA in patladığı ile ilgili ilk defa birşey duyuyorum.
Bizim MA 4 sene 80.000 oldu düzenli bakımları yapılıyor şükür daha birşey olmadı.
Fiat MA motorun atmosferik ve turbo lularını punto,bravo da çeşit çeşit kullanıyor.
Bu kadar sorunlu bir motor olduğunu ilk defa duydum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Dellobaltino

  • Membro
  • İleti: 354
    • Çevrimdışı
MA in patladığı ile ilgili ilk defa birşey duyuyorum.
Bizim MA 4 sene 80.000 oldu düzenli bakımları yapılıyor şükür daha birşey olmadı.
Fiat MA motorun atmosferik ve turbo lularını punto,bravo da çeşit çeşit kullanıyor.
Bu kadar sorunlu bir motor olduğunu ilk defa duydum.
Her 1.4 MA araçlar multiair arızası verecek diye birşey yok. Bakımları zamanında ve doğru bir şekilde yapılırsa sorunsuz uzun yıllar kullanılabilir. Lakin, efendim ne multiair arızası yok öyle birşey de denemez. Bu modül yüzünden sorun yaşayıp tamir yada yeni parça arayışına giren çok kişi oldu. Tamiri pek randıman vermiyor. Yeni parça çok maliyetli. Objektif olmak gerekirse performans anlamında iyi bir motor olsa da sorunsuzluk konusunda pek güven vermiyor. Sıfır alınıp kullanılır fakat ikinci el düşünmem şahsen. Çünkü herkes arabasına aynı şekilde bakmıyor ve doğru yağı kullanmak konusunda herkes bilinçli değil.

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Can_Ekin

  • Membro
  • İleti: 20
    • Çevrimdışı
Her 1.4 MA araçlar multiair arızası verecek diye birşey yok. Bakımları zamanında ve doğru bir şekilde yapılırsa sorunsuz uzun yıllar kullanılabilir. Lakin, efendim ne multiair arızası yok öyle birşey de denemez. Bu modül yüzünden sorun yaşayıp tamir yada yeni parça arayışına giren çok kişi oldu. Tamiri pek randıman vermiyor. Yeni parça çok maliyetli. Objektif olmak gerekirse performans anlamında iyi bir motor olsa da sorunsuzluk konusunda pek güven vermiyor. Sıfır alınıp kullanılır fakat ikinci el düşünmem şahsen. Çünkü herkes arabasına aynı şekilde bakmıyor ve doğru yağı kullanmak konusunda herkes bilinçli değil.

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yağ önemli bir etken sanırım bu arızanın kökeninde.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

devirsever

  • Membro
  • İleti: 906
    • Çevrimdışı
Her 1.4 MA araçlar multiair arızası verecek diye birşey yok. Bakımları zamanında ve doğru bir şekilde yapılırsa sorunsuz uzun yıllar kullanılabilir. Lakin, efendim ne multiair arızası yok öyle birşey de denemez. Bu modül yüzünden sorun yaşayıp tamir yada yeni parça arayışına giren çok kişi oldu. Tamiri pek randıman vermiyor. Yeni parça çok maliyetli. Objektif olmak gerekirse performans anlamında iyi bir motor olsa da sorunsuzluk konusunda pek güven vermiyor. Sıfır alınıp kullanılır fakat ikinci el düşünmem şahsen. Çünkü herkes arabasına aynı şekilde bakmıyor ve doğru yağı kullanmak konusunda herkes bilinçli değil.

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Nokta atisi olmuş, nasil ki cvt sanziman sifir alinip binilmeli diye dusunuyorsam ma motorda oyle. Teknik olarak cok guzel lakin önceki yapılan bakimlari cok onemli. Birde şu turbo yaglama rekoru temizlenirse tadından yenmez. Tjete lpg takana kadar ma unitesi ile 100bin kmde toplam maliyet olarak benzer rakamlarda olacak şekilde yaktirilabilir.

Birde tjet ve ma giu arasindaki fiyat farkina tjet nerelere getirilir bakmak lazim  :D
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
1999 156 3.0 V6 TB (Güncel)
2008 GT Q2 (Güncel)

Can_Ekin

  • Membro
  • İleti: 20
    • Çevrimdışı
T jet modifikasyona daha açık bir motor.
Daha büyük hybrid turbo, daha büyük intercooler,downpipe, baştan sona krom egzoz sistemi ve düzgün bir yazılımla 200+hp çok zor değil (punto abarth esseesse 180hp/270nm olduğu düşünülürse).
Ama ne için araç aldığımızı düşünmek lazım proje için mi sadece keyifle binmek için mi?  :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged