Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: hiç birsey olmaz  (Okunma sayısı 396 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« : 04 Eylül 2005, 00:34:21 »
valla beyler selam. konuya bir küçük yorum. bu arabalar gitmek istiyor!!! 1000 ile 3500 devir arası ne kadar da nazlı değilmi? illa, kardeşim yürüsene biraz diyor sanki. o yüzden çok üzmeyin alfanızı ve istediğini sık sık verin derim. tabii uygun yer ve ortamlarda. alfacılara bol selam, ve arkamızda kalanlarada
« Son Düzenleme: 01 Ocak 2007, 19:54:15 Gönderen: master »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #1 : 04 Eylül 2005, 00:39:08 »
Ayrıca 1.6 olsun 2.0 olsun 2.5 olsun fark etmez karoseri 1.3 mm. yani diğer araçlara göre ciddi bir fark var( genelde 0.6-0.8 bildiğim kadarı ile. yani sağlam araba
« Son Düzenleme: 04 Eylül 2005, 00:39:08 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #2 : 04 Eylül 2005, 03:03:29 »
Kesinlikle katılıyorum.. Karoseri guven veren bir araba alfa 156.. Arkamızda kalanlar hayranlıkla izliyorlar çook şahit oldum, Tabi sadece yanından geçip gittiğimiz araçlar izlemiyor.. Geçenlerde sol şerittren 230 gibi bir hızla ilerlerken arkamda bir anda bir audi belirdi.. uzaktayekn bastı geldi arkama kadar ve sonra sanırım 200 lere dusurdu hızını ve saga gecti.. bende bir yokuşta boşa attım ve sakin ilerlerken o audi yanımdan geçti.. Arkasında S4 yazıyordu ve sanırım sol şeriti işgal eden alfa kimdir diye bakmaya gelmişti.. : )
« Son Düzenleme: 04 Eylül 2005, 03:03:29 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfa 156

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #3 : 05 Eylül 2005, 08:19:00 »

Bazi şeylere lafım yok .Ama sen arabanı (156) nı önden bir krikoya kaldırsana??


Sonra kapıları ön/arka fark etmiyor bir aç ve kapa nasıl kama yapıyor kapılar bir gör.Yani saç kalınlığı 1.3 olması bunu fark ettirmiyor şasinin zayıflığı bu.



quote:


jigy01 wrote:

Ayrıca 1.6 olsun 2.0 olsun 2.5 olsun fark etmez karoseri 1.3 mm. yani diğer araçlara göre ciddi bir fark var( genelde 0.6-0.8 bildiğim kadarı ile. yani sağlam araba

« Son Düzenleme: 05 Eylül 2005, 08:19:00 Gönderen: Alfa 156 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #4 : 05 Eylül 2005, 10:54:25 »
bana d pek saglamlık hissi vermiyor gibi özellikle kapıları kapatırken

Edited by - Onur on 05/09/2005  10:58:44
« Son Düzenleme: 05 Eylül 2005, 10:54:25 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #5 : 05 Eylül 2005, 11:03:19 »

: ) çoğu arabadan daha çok veriyor ama ..


Tabi sadece hissettim benim arabam sağlam yada saçı kalın buna bişey olmaz diye düşünmemek lazım.. Kazalarda arabanın güvenli olmasını sağlayan bir çok etmen var, saç kalınlığı belki artık önemsiz bile kalıyor .. Ama yol tutuş, frenajın iyi olması gibi unsurlar sürücüye güven veriyor..

« Son Düzenleme: 05 Eylül 2005, 11:03:19 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #6 : 05 Eylül 2005, 11:05:23 »

yol tutuş ve frenaj konusunda söylencek hiç bişi yok kesinlikle,sınıfının üstünde perforansa sahipler...

« Son Düzenleme: 05 Eylül 2005, 11:05:23 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tufan

  • Membro
  • İleti: 3.130
    • Çevrimdışı
hiç birsey olmaz
« #7 : 05 Eylül 2005, 13:09:09 »
quote:

jigy01 wrote:

Ayrıca 1.6 olsun 2.0 olsun 2.5 olsun fark etmez karoseri 1.3 mm. yani diğer araçlara göre ciddi bir fark var( genelde 0.6-0.8 bildiğim kadarı ile. yani sağlam araba



Alfa yandan darbelerde süperdir ancak ön çarpışmalarda sınıfta kalır. Saç kalınlığının da bununla hiç ilgisi yoktur. "Bu apartmanda birsürü kolon var, depremde bişey olmaz" demekle aynıdır.


Gerçekler bunlar ama psikolojik olarak hissettiklerimiz aynı...Araba devir istiyor, gaz istiyor. Fakat namussuz üstüne bir de benzin istiyor!!!

« Son Düzenleme: 05 Eylül 2005, 13:09:09 Gönderen: Tufan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #8 : 05 Eylül 2005, 13:19:09 »
hakkaten de araç devir istiyor. dün akşam evde oturmaktan sıkılıp bir kaç tur atim dedim maşallah bu karşıyaka festivali muhabbetine herkez sokaklarda. bir kaç tane tuning-çi arkadaşla yollarda bi süre gazladık. 1265 kilo 120 beygir kalkışta cogunda önüme geçiyolar ama bi kere hızını aldımı yakalamaları çok zor...
« Son Düzenleme: 05 Eylül 2005, 13:19:09 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #9 : 06 Eylül 2005, 01:01:10 »
ilk darbeyi neresi alır arkadaşlar? darbeyi yumuşatıp, sonra diğer elemanlara ne aktarır.? pekiii, adac almanyada niçin ilk önce kza testlerinde karoseri testini yapar? ilk an en önemli an olduğu için. darbe gücü kaporta tarafında azaltılıp sonra diğer bölüme geçer. sıra budur. yani o yüzden kaportalı araçlar yaptılar!! yani çıplak şasili araba yapmamışlar adamlar.
« Son Düzenleme: 06 Eylül 2005, 01:01:10 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfa 156

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #10 : 06 Eylül 2005, 08:20:34 »
Onur ben sana tek bir sey söylim,beni cok nadiren araclar gecebilmistir sadece 106 ve benzeri cok hafif arabalar .Ama kalkista gazini ayarlarsan ve ikiye de atarken biraz ara gaz seni gecemezler.



quote:

Onur wrote:

hakkaten de araç devir istiyor. dün akşam evde oturmaktan sıkılıp bir kaç tur atim dedim maşallah bu karşıyaka festivali muhabbetine herkez sokaklarda. bir kaç tane tuning-çi arkadaşla yollarda bi süre gazladık. 1265 kilo 120 beygir kalkışta cogunda önüme geçiyolar ama bi kere hızını aldımı yakalamaları çok zor...

« Son Düzenleme: 06 Eylül 2005, 08:20:34 Gönderen: Alfa 156 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #11 : 06 Eylül 2005, 12:45:54 »
benim geçemediğim tek araba 2.5 Mondeo:) bir arkadaşımda var delirtiyo beni...
« Son Düzenleme: 06 Eylül 2005, 12:45:54 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Tufan

  • Membro
  • İleti: 3.130
    • Çevrimdışı
hiç birsey olmaz
« #12 : 06 Eylül 2005, 16:58:27 »



Sıra doğru da kaporta kalınlığının darbe emme konusundaki etkisi bu kadar önemli olmamalı. Aksi taktirde daha ince saç kalınlığına sahip araçların neden Alfa'dan daha güvenli olduklarını açıklayamayız, değil mi?


quote:


jigy01 wrote:

ilk darbeyi neresi alır arkadaşlar? darbeyi yumuşatıp, sonra diğer elemanlara ne aktarır.? pekiii, adac almanyada niçin ilk önce kza testlerinde karoseri testini yapar? ilk an en önemli an olduğu için. darbe gücü kaporta tarafında azaltılıp sonra diğer bölüme geçer. sıra budur. yani o yüzden kaportalı araçlar yaptılar!! yani çıplak şasili araba yapmamışlar adamlar.

« Son Düzenleme: 06 Eylül 2005, 16:58:27 Gönderen: Tufan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #13 : 07 Eylül 2005, 01:16:54 »




quote:

Alfa 156 wrote:

Bazi şeylere lafım yok .Ama sen arabanı (156) nı önden bir krikoya kaldırsana??


Sonra kapıları ön/arka fark etmiyor bir aç ve kapa nasıl kama yapıyor kapılar bir gör.Yani saç kalınlığı 1.3 olması bunu fark ettirmiyor şasinin zayıflığı bu.



quote:


jigy01 wrote:

Ayrıca 1.6 olsun 2.0 olsun 2.5 olsun fark etmez karoseri 1.3 mm. yani diğer araçlara göre ciddi bir fark var( genelde 0.6-0.8 bildiğim kadarı ile. yani sağlam araba





156ların sağlam olduğu konusunda bende pek iddialı değilim ama liftte esnemediğini ve kapılarının rahatlık açılıp kapandığını adım gibi biliyorum


sağlamlık ve sorunsuzluğuyla övünen araçlardan birini (honda mesela) bi lifte çıkarın bakiim kapıları kapanıyomu liftte


alfa çok iyi bi araba değildir ama italyan arabasıdır ve keyifli arabadır zaten hepimizin derdine tasasına katlanıp alfa ya binmesinin sebebi budur

« Son Düzenleme: 07 Eylül 2005, 01:16:54 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfa 156

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #14 : 07 Eylül 2005, 08:15:25 »




quote:

yiltawar wrote:





quote:

Alfa 156 wrote:

Bazi şeylere lafım yok .Ama sen arabanı (156) nı önden bir krikoya kaldırsana??


Sonra kapıları ön/arka fark etmiyor bir aç ve kapa nasıl kama yapıyor kapılar bir gör.Yani saç kalınlığı 1.3 olması bunu fark ettirmiyor şasinin zayıflığı bu.



quote:


jigy01 wrote:

Ayrıca 1.6 olsun 2.0 olsun 2.5 olsun fark etmez karoseri 1.3 mm. yani diğer araçlara göre ciddi bir fark var( genelde 0.6-0.8 bildiğim kadarı ile. yani sağlam araba





156ların sağlam olduğu konusunda bende pek iddialı değilim ama liftte esnemediğini ve kapılarının rahatlık açılıp kapandığını adım gibi biliyorum


sağlamlık ve sorunsuzluğuyla övünen araçlardan birini (honda mesela) bi lifte çıkarın bakiim kapıları kapanıyomu liftte


alfa çok iyi bi araba değildir ama italyan arabasıdır ve keyifli arabadır zaten hepimizin derdine tasasına katlanıp alfa ya binmesinin sebebi budur



Alp ben anlamadım lift zaaten ön tekerkerin arkasından ve arka tekerleklerin önünden arabayı kaldırır.Bu durumda arabada nasıl bir esneme olurki kapılar kapanmaz???


Benim dediğim kriko hani tek taraftan ve önden veya arkadan arabayı kaldırırsın ya ben ondan bahsediyorum.

« Son Düzenleme: 07 Eylül 2005, 08:15:25 Gönderen: Alfa 156 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #15 : 07 Ekim 2005, 23:32:26 »

Merhaba;


Kendi otomobilimi aldığım zaman ilk dikkatimi çeken özelliklerden biri (vw bora'dan sonra), şasinin rijit olmaması oldu. Bozuk yollarda, katlanmış asfaltta bunu çok iyi hissedebilirsiniz.


Honda, sorunsuzluğu ile meşhur bir marka. Sonuçta, bu özelliğinin kapılarının esnemesi ile pek alakası yok. O aracın kapıları, lift üzerindeyken açılıp kapanmayabilir. Ama, o araba çok nadiren lift yüzü göreceği için, bu sorun o kadar endişelendirmeyecektir, bir accord ya da civic sahibini :)


Her neyse, hiç Honda kullanmadığım için, şasilerinin ne durumda olduklarını bilemiyorum. Ama, sorunsuzlukta iyi olduklarını biliyorum.. Ve güvenlik durumları da fena değil, yeni modeller hep iyi sonuçlar alıyorlar.


Sac kalinligi, nasil 1.3mm 'dir, diye beyan edilebilir ki? Hangi sacin kalinligi 1.3mm? Hangi rakibininki 0.7mm? Dünya üzerinde otomobil üretimi yapan onlarca firma var, ve bunların kimisinin sacı kalındır, kiminin ince. otomobilin üzerinde tek bir parça sac yok ki? nasıl bu kadar spesifik değerler ile örnekleme yapabiliriz ki?


Bir otomobilin güvenliği, sayısız etkene bağlıdır. Fakat, asıl değinilmesi gereken nokta, karoseri tank gibi sert bir zırh ile kaplanmış olan bir otomobilin, beklendiği kadar güvenli olamayabileceğidir. Aslında, önemli olan, otomobilin karoserinin gereken yerlerde yumuşak, ve gereken yerlerde sert tasarlanarak, olası bir darbe anında, ortaya çıkan enerjiyi emmesi, ve kokpite asgari enerji iletimini sağlaması; böylece yolcuların savrulmasının engellenmesidir. bunun yanında, karoseri, darbenin şiddetini kokpite deformasyon ile yansıtmayacak kadar da sağlam olmalıdır. Bu işler, sağlam mühendislik gerektirir, bilgisayar teknolojisi gerektirir, para gerektirir. ne airbag sayısı, ne de sac kalinligi ile de olculemez, karsilastirilamaz. sadece, crash test'ler bize bu konuda bilgi verir.


Mesajın başlığı 'hiç birşey olmaz'. Neye birşey olmaz, otomobile mi? Eğer, Alfa kullanmıyor olsam, inanabilirdim. Neye birşey olmaz, bize mi? Eğer euroncap.com olmasa, inanabilirdim. Ama, ben tam aksini idda etmekteyim; her an her şey olabilir.... O yüzden dikkatli olmak, lazım. Kollamak lazım. Otomobilimizi de, kendimizi de :)


Benim dusuncelerim bunlar , arkadaşlar. :)



Edited by - dantelk on 07/10/2005  23:34:53
« Son Düzenleme: 07 Ekim 2005, 23:32:26 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #16 : 08 Ekim 2005, 00:10:08 »
Alfaları ufak bir kazada bile dagılmasının nedeni ni ben darbe emmek için tasarlanıyorlar diye düşünüyorum. çok abartılı bir örnek gibi gelebilir ama en ufak kazada F1 otomobilleri de dagılır ama saglam çıkarsın...
« Son Düzenleme: 08 Ekim 2005, 00:10:08 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #17 : 08 Ekim 2005, 02:37:33 »

Hmm, bu mantikli bir yorum aslinda. Eger Alfa'lar, yuksek suratlerdeki kazalarda saglam kalmak adina , dusuk suratlerdeki kazalarda kurban oluyor olsalar, basim uzerine.


Ammavelakin, bizim Alfa 147 mesela, yuksek suratte gerceklesen bir carpisma testinde de, cok kotu sonuclar aliyor. Dusuk hizda kazada zarar aliyorsun, onu anladik. Bari yuksek hizdaki kazalarda koru, be bilader :)


Insallah FIAT ortakligi, pasif guvenlik konusundaki kariyerimizde gelisme olmasini saglar.

« Son Düzenleme: 08 Ekim 2005, 02:37:33 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #18 : 08 Ekim 2005, 11:19:30 »

euroncap in düşük süratlerde yapılamasının nedeni de budur zaten. 150 yle giderken paristeki alt geçide mercedes le de çarpsanız ölürsünüz palio ile çarpsanızda ölürsünüz...


 

« Son Düzenleme: 08 Ekim 2005, 11:19:30 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #19 : 08 Ekim 2005, 13:34:00 »

Ama, crash testlerin yapildigi 64km/s'lik surat, dusuk gorunse de, araclarin deforme olmayan bir bariyere, ve %40 opusme payi ile carpistirildigini unutmamak lazim. Bu kosullar, dusuk gorunen 64km/s hizdaki darbenin, otomobillerin sasilerini acimasizca zorlayabilmesini sagliyor.


147, EuroNcap'in 'dusuk surat testi' diye nitelendirdiginiz kaza simulasyonunda BİLE, yolcularini cok az koruyabilmis. Kimse, 147'den 150'yle duvara girdiğimizde bizi kurtarmasını beklemiyor şimdilik. Ama 64 ile girersek, zahmet olmazsa kurtarsin. Bu kadar çok otomobil insanları kurtarmak için tasarlanırken, 147'nin böylesine sallapati, ve darbeyi homojen bir şekilde emmekten uzak tasarlanması, üzücü. Ön darbede, %18'lik başarı.... Bu, tekerlekli tabut Citroen Saxo'dan bile kötü!.. :)


Yine de, 159'dan umutluyuz. 5 yıldız, inşallah...!

« Son Düzenleme: 08 Ekim 2005, 13:34:00 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #20 : 08 Ekim 2005, 13:46:32 »

ben %40 örtüşmeli çarpışları deforme olabilen bir bariyerle yapıldıgını biliyorum. ama yanlış olabilir.


nyse GT ve 159 iyi sonuçlar alır umarım...


 

« Son Düzenleme: 08 Ekim 2005, 13:46:32 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #21 : 08 Ekim 2005, 14:17:54 »

GT'den pek ümitli değilim; ne de olsa 156'nın platformunu kullanıyor. Ama 159, bence kesin 5 yıldız alacak. Almazsa, zaten bittik demektir :)


Selamlar..

« Son Düzenleme: 08 Ekim 2005, 14:17:54 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #22 : 08 Ekim 2005, 18:26:34 »

F1 otomobilleri normal yollar için değil güvenli pistler için tasarlanmış araçlar.. Gerçekten abartılı örnek olmuş : ) 147 ve 156 ise ilginç ncap'ta başarılı olamamalarına rağmen yılın otomobili seçilmiş araçlar.. ki 156 resmen rekor sayılabilecek farkla bu ödülü kazandı en yakın rakibine 454 puan fark attı.. 147 ise "güvenli araçtır" denen mondeo'nun 1 puan önünde bu ödülü kucakladı.. 




quote:


Onur wrote:

Alfaları ufak bir kazada bile dagılmasının nedeni ni ben darbe emmek için tasarlanıyorlar diye düşünüyorum. çok abartılı bir örnek gibi gelebilir ama en ufak kazada F1 otomobilleri de dagılır ama saglam çıkarsın...

« Son Düzenleme: 08 Ekim 2005, 18:26:34 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.685
    • Çevrimdışı
hiç birsey olmaz
« #23 : 08 Ekim 2005, 22:06:29 »
Yalniz kaza yapmis birkac 147 gordum ve okudum , herkes kaza anindaki korumasindan cok memnundu. EuroNCAP sadece fikir vermeli bence ama kesin yargiyi EuroNCAP'e dayanarak yapmamaliyiz. Sonucta milyonlarca farkli kombinasyon mevcut kaza aninda , bunlardan bir kisminda belki 147 Avensis'ten bile guvenlidir. Ancak ayni seyi 156 icin soyleyemeyecegim. Gordugum kazali 156'larin cogu cok vahim haldeydi , yalniz dikkatimi ceken nokta su ki Alfa'yla surucunun kendi kusurundan olusan hafif kaza gormedim hic. Hani ne bileyim karsi taraftaki carptiysa yavasca o tur kazalar var ama surucu hatasindan olanlarin hepsi icler acisiydi. Bunun sebebi de sanirim adamin Alfa'nin buyusune kapilip gazi kokleyip sonra duramamasi. Allah korusun. Bu arada aklima birisinin 147'nin EuroNCAP sonuclariyla ilgili yorumu geldi , o arabayla o hizla bi yere carpsam zaten yasamak istemem diyordu :)
« Son Düzenleme: 08 Ekim 2005, 22:06:29 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

  • Ziyaretçi
hiç birsey olmaz
« #24 : 08 Ekim 2005, 22:51:16 »

Haklısınız, pek çok insanın, EuroNcap testlerinin güvenilirliği ile ilgili şüpheleri var. Bunun arkasında temel sebep olarak da, tek bir 'pozisyonda' yapılan testlerin, milyonlarca kaza kombinasyonu olan dünyada, yeterince fikir vermediği düşüncesi var. Örneğin, bir takla anında, önden çarpışma sonuçları iyi olan bir otomobilin, başarılı koruma sağlayacağı ne malum?


Gerçekten de, örneğin taklalar konusunda, EuroNcap'in, ne kadar fikir verebildiği meçhul. Ama, şöyle bir şey var: yapılan araştırmalar gösteriyor ki,


- ...adamlar 147'yi 64'le, ve %40 örtüşme ile duvara patlatmış. 147, akordiyon gibi olmuş. Ama, bu test, 70km/s ile, %60'lık örtüşme payı ile yapılmış olsa, 147, tüm kompaktlar arasında en güvenlisi olurdu...


diye düşünmek, doğru değil. Neden? Zaten burada bir mantık hatası var: sözkonusu test, zaten otomobilerin koruma sistemlerini çok ciddi olarak zorluyor. En kötü senaryodaki çarpışma testinde bile iyi sonuçlar alabilen bir otomobil (mesela, focus), daha rahat atlatılabilecek bir kazadan, neden daha kötü sonuçlar alsın ki? Kulağa doğru gelmiyor.


Bir diğer nokta ise şu: Yapılan araştırmalar gösteriyor ki, çarpışma testlerinde yüksek yıldız alan bir otomobil ile düşük yıldız alan bir otomobilin karışacağı bir önden darbeli HAFİF kazada, yaralanma riskleri arasında ciddi bir fark yok.


Ama, CİDDİ bir kazada, istatistiksel olarak, yüksek yıldız alan otomobillerdeki insanlar, düşük yıldız alan modellere göre daha az yaralanma riski ile karşılaşıyor. Kısacası, NCAP testleri, gerçek hayat ile örtüşüyor. (kaynak : http://www.euroncap.com/downloads/test_procedures/area_4/swedish_study.doc) (en sondaki conclusions kısmı dikkat çekici, gerisi matematiksel açıklamalar zaten :))


Pert otomobil satışı yapan siteleri bir incelerseniz, tanınmayacak hale gelmiş ne Volvo'lar, ne Renault'lar var... Günlük hayatta karşılaştığımız kazaları göz önüne alarak, otomobillerin güvenlikleri üzerine fikir yürütmek sağlıksız geliyor bana. Kimi geliyor, 150 ile kamyona girdim, burnum bile kanamadı diyor. Kimi, 200'le bariyere taktım, sapasağlamım diyor.. :) O kaza anında, araç nasil bir açı ile, ne kadarlık bir sürat ile çaptı, kazadan önce ne kadar fren yapıldı... vs. Bunların hepsi muallakta. Sadece, yorumlar dinleniyor: Çaktık ama, araba sağlammış valla, bize bişi olmadı. E Allah korusun, bir yeriniz kırılsa, bu sefer de araba dandikmiş mi olacaktı :) Rahmetli Prenses Diana'ya bakarsanız, Merso pek de güvenli alet değil...


EuroNcap, bilimsel bilisel takılıyor mis gibi. Yararlanmak lazım, dikkate almak lazım. Dikkate alalım ki, üreticiler, daha güvenli otomobiller tasarlamak zorunda kalsınlar, satmak için...

« Son Düzenleme: 08 Ekim 2005, 22:51:16 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı