Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 156ya filtre :)  (Okunma sayısı 478 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

erkan_01

  • Ziyaretçi
156ya filtre :)
« : 20 Mart 2007, 20:35:24 »
arkadaşlar heryerde 156 1.6 için kutu içi K&N hava filtresi arıyorum fakat bulamadım bulabiliceğim bir yer varmı veya daha farklı bir hava filtresi markası varmı arabama uygun?
« Son Düzenleme: 25 Mayıs 2007, 22:01:36 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
156ya filtre :)
« #1 : 20 Mart 2007, 20:46:09 »
Ben bikaç ay önce maslakta driver's seat'den aldım..
oraya bakabilirsin..
« Son Düzenleme: 20 Mart 2007, 20:46:09 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfa 156

  • Ziyaretçi
156ya filtre :)
« #2 : 21 Mart 2007, 09:50:58 »
Vallahi ben yıllandan beri açık olarak kullanıyorum ama kutunun içine sallandırdık hem debiye zarar vermiyor hemde sesi ne fazla nede az .
Sadece bilgi amaçlıydı bu .
« Son Düzenleme: 21 Mart 2007, 09:50:58 Gönderen: Alfa 156 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
156ya filtre :)
« #3 : 22 Mart 2007, 12:31:21 »
bostancı laser tuning i ara genelde her araca bulunuyor.
ben 147 ye birtek orda bulmuştum.
astra gtc sine arkadaşında bitek hemen ordan bulmuştuk.
bir ara sor.bostancı minibüs caddesinde.
« Son Düzenleme: 22 Mart 2007, 12:31:21 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
156ya filtre :)
« #4 : 22 Mart 2007, 18:58:12 »
Tam bende bu konuda bilgi isteyecektim, ne kadar faydası olur bu K&Nnin ve ömrü ne kadar fazladır standart filtreye göre bilenlerin açıklaması mümkünmü?

Bakım sonrası rahatlayan araba şimdi tekrar sakinleşmeye başladı gibi geliyor da...
« Son Düzenleme: 22 Mart 2007, 18:58:12 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
156ya filtre :)
« #5 : 22 Mart 2007, 19:43:09 »
ömrü için 50.000 km deniyor ancak her 10.000km bakımında özel temizleyici sıvısıyla temizlemeniz gerekiyor..
Ben öyle çok hissedilir bir faydasını gördüm desem yalan olur..
« Son Düzenleme: 22 Mart 2007, 19:43:09 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
156ya filtre :)
« #6 : 22 Mart 2007, 21:38:47 »
2.0 ı bilmem ama bncede öyle hissedilir aşırı bir fark yok.
buarada km konusunda bnm bildiğim ömrünün 50k km ile alakası yoktu çok çok daha yüksek bi km olması gerek bakımı hatırlamıorum ama.
« Son Düzenleme: 22 Mart 2007, 21:38:47 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.568
    • Çevrimdışı
156ya filtre :)
« #7 : 23 Mart 2007, 14:40:00 »
Hava filtresi ile performans beklemek komik olur arkadaşlar aman diyim. Eğer standart filtreniz, yanma odasına yeterince havayı yetiştiremiyor ise, spor filtre ile "yeteri kadar havayı" motora gönderebilirsiniz. Ki böyle bir durum da yok.

Bizim motorlarımız atmosferik motorlar, yania dı üstünde atmosfer basıncıyla giriyorlar motor içine.

Başka yerde de yazmış mıydım emin değilim ama, motorun çalışma mantığını hafiften anlatmakta fayda var.

Bildiğiniz gibi motorlarımız 4 zamanlı motor. Emme-sıkıştırma-yanma ve egzos zamanlarından oluşuyor. Emme esnasına, emme sübapları açılır, yanma odasına maksimum yanma odasının hacmi kadar hava ve benzin pompanızın gönderdiği kadar yakıt girer. Sonra emme sübapları kapanır. Kapanma işi pistonun en alt noktasına geldiğinde tamamlanmış olur. Pistonun yukarı hareketinin başlamasıyla sıkıştırma fazı da başlamış olur. Piston en üst tepe noktasına geldiğinde yakıt ve hava ateşlenir. Yani yanma fazı oluşur. Oluşan yanma ya da patlama sonucu oluşan itme gücü pistonun aşağıya doğru ittirir. Piston yukarı hareketine başladığı anda da egzos sübapları açılır ve yanmış yakıt dışarı atılır. Ve bu işlemler sürekli devam eder.

Şimdi bunları niye anlatıyorsun ki diyebilirsiniz :)

Siz hava filtresine ne yaparsanız yapın yanma odasına "daha fazla hava" ve bunun karşılığı olarak ta "daha fazla yakıt" gönderemezseniz performans artışı sağlayamazsınız. Filtrenin geçirgenliğinin fazla olması yanma odasına daha fazla hava girecek demek değildir, aşırı besleme yapmadığınız sürece "en fazla yanma odasının hacmi kadar" hava gönderebilirsiniz.

Zaten turbo gibi aşırı besleme sistemlerinin de mantığı budur. Bu sayede "birim zamanda" yanma odasına daha fazla hava gönderilir ve özel ekipmanlar vasıtasıyla da daha fazla yakıt gönderilir. NE kadar ekmek o kadar köfte yani :)

Öte yandan, hava filtresinin mutlaka soğuk hava çekmesi gerekmesinin sebebi de ısınan havanın normalde olduğundan daha fazla hacim kaplaması yüzündendir. Yani siz sıcak hava gönderirseniz motora, aslında örneğin 1 m3 olan hava 1,1 m3 yer kaplayacağı için ve yanma odasının da hacmi sabit olduğu için "daha az" hava göndermiş olursunuz.

Sanırım lafı çok uzattım ama umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir.

Sonuç olarak, spor filtrenin sesi süper, almak isteyen sesi için alsın, performans beklemek benim fikrimce saçma. Öte yandan spor filtrelerin üzerinde yağ sebebiyle de debimetrelerimizin ölçüm yaptığı "film"in bozulabileceğini de unutmayın :)
« Son Düzenleme: 23 Mart 2007, 14:40:00 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.568
    • Çevrimdışı
156ya filtre :)
« #8 : 23 Mart 2007, 14:42:15 »
Ek bilgi: intercooler'ın amacı, aşırı besleme sistemleri vasıtasıyla yanma odasına gönderilmeye çalışılan havanın soğutulmasıdır, sebebini anladınız siz :)
« Son Düzenleme: 23 Mart 2007, 14:42:15 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.685
    • Çevrimdışı
156ya filtre :)
« #9 : 24 Mart 2007, 19:32:35 »
Bir de yurdumda yapılan özellikle açık hava filtresi uygulamalarının çoğu güç kaybıyla sonuçlanıyor :) Motor sıcaklığından mümkün mertebe uzak tutmak lazım , yoksa gidiyor güzelim HP'ler. Tabii kutu içinde bu sorun biraz daha az.
« Son Düzenleme: 24 Mart 2007, 19:32:35 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

  • Ziyaretçi
156ya filtre :)
« #10 : 24 Mart 2007, 21:16:37 »
haklısın bülent abi ama atmosferikte filtreyle performans beklememek lazım demek bence yanlış olurda bizim arabalarda bizim motorlarda diyebiliriz..
hatta birçok güncel atmosferik için de geçerlidir ama aradan istisnalar çıkabiliyor..
« Son Düzenleme: 24 Mart 2007, 21:16:37 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.568
    • Çevrimdışı
156ya filtre :)
« #11 : 24 Mart 2007, 22:00:11 »
Can'cım motorla ilgisi yok bu durumun. Yukarıda biraz değindim hatta.
Eğer standart filtrenin geçirgenliği yetersiz ise spor filtre takmak kazanç sağlar tabi ki. Ama motoru her bir civatasına kadar üretebilen bir firma, motorun ihtiyaç duyacağı havayı "yeteri kadar" geçirebilecek bir filtre koyamıyor ise geçerli bu.
Ayrıca aklıma gelmişken, spor filtreler üzerinde bulunan yağ, debimetreyi bozmasa da ilerleyen zamanlarda throttle body(gaz kelebeğinin olduğu kısım) üzerinde yağlanmaya sebep olup, gaz kelebeğinin yerine tam oturmamasına sebep olabiliyor. Gerçi bu soruna tek sebep spor filtreler değil ama...
« Son Düzenleme: 24 Mart 2007, 22:00:11 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

simendifer

  • Ziyaretçi
156ya filtre :)
« #12 : 28 Mart 2007, 02:10:03 »
http://www.otopol.com/product_info.php?products_id=127087

bu linke bir bak istersen bi tane var ingiliz malı 120 ay garantili 120 bg. motorlara 4.8 bg. güç vaad ediyor
« Son Düzenleme: 28 Mart 2007, 02:10:03 Gönderen: simendifer »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
156ya filtre :)
« #13 : 28 Mart 2007, 03:06:05 »
wlla bu klasik mod araçlarında dyno üzerinde çıkan sonuçlardan dolayı ben enazından bazı araçlarda işe yaradığını düşünüyordum :)
« Son Düzenleme: 28 Mart 2007, 03:06:05 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
156ya filtre :)
« #14 : 28 Mart 2007, 11:52:32 »
Açık hava filtresi, piston aşağıya doğru emme hareketi yaparken daha az dirençle karşılaşarak bu hareketi yapmasını amaçlar. Bülent Bey'inde dediği gibi daha çok hava çekmesini değil.Emerken az direnç sağlamak krank milinin dönüşünde rahatlık sağladığı için devirlenme hızlanır. Böylece her emme hareketinde aslında 0,000..değerlerinde bir rahatlama sağlıyor olması gerek. Mühendis olanlarımız hesaplasın artık.
Yani bu hava filtresi olayı aynen egzost için yapılan modifiyeyle aynı mantıkta. Biri girişi diğeri çıkışı "kolaylaştırıyor"
« Son Düzenleme: 28 Mart 2007, 11:52:32 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

AlfistiKerem

  • Ziyaretçi
156ya filtre :)
« #15 : 04 Nisan 2007, 01:58:17 »
Ben K&N derim.Ben kullanıyorum ve de çok memnunum.
« Son Düzenleme: 04 Nisan 2007, 01:58:17 Gönderen: AlfistiKerem »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

erkan_01

  • Ziyaretçi
156ya filtre :)
« #16 : 05 Nisan 2007, 16:02:13 »
arkadaşlar bugün Estremo tuninglr konuştum 156 1.6 ya daha oncedende hava filtresi takmış ve hiç birinde sorun yaşamamışlar hatta orda bir GTV V6 turbo vardı onada pipercross viper takmış onu gösterdi ve debimetreye zarar vermiyormuş...benim aracıma pipercross takabilirmiş ve orjinal kutuyu iptal etmeden kutu içine sarkacak şekilde yarı açık hava filtresi 70 euro dedi fiyatıda uygun geldi sizcee bir sorun yaratırmı aracımda?
« Son Düzenleme: 05 Nisan 2007, 16:02:13 Gönderen: erkan_01 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.568
    • Çevrimdışı
156ya filtre :)
« #17 : 05 Nisan 2007, 17:00:01 »
Erkan bey varsayalım birşey olmaz taktırın dedik, ve debimetreniz bozuldu ! Parasını bizden istemiyceksiniz herhalde :)

Spor filtrelerin debimetreyi bozma ihtimali olduğunu birçok yerde söyledik. İlla bozulur demiyorum zira kullanıp şikayeti olmayanlar da var. Bunların içinde debimetresi bozulup ta farkında olmayanlar da olabilir ya da gerçekten hiçbir problem yaşamadan kullananlar da.

Neticede madem heves ediyorsunuz taktırın deneyin. Baktınız bozuyor debimetreyi bi otomobil forumunda filtreyi satarsınız, BOSCH'tan da 55Euro+kdv'ye yeni bir debimetre sipariş edesiniz olur biter, dert etmeyin bu kadar :)
« Son Düzenleme: 05 Nisan 2007, 17:00:01 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

b.ozturk

  • Ziyaretçi
156ya filtre :)
« #18 : 05 Nisan 2007, 17:19:13 »
selam arkadaşlar kusura bakmayın konuyla alakası yok ama debimetrenin bozuk olup olmadığını nasıl anlayabiliriz?
« Son Düzenleme: 05 Nisan 2007, 17:19:13 Gönderen: b.ozturk »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.381
    • Çevrimdışı
156ya filtre :)
« #19 : 05 Nisan 2007, 17:56:54 »
benden daha iyi bilenler vardır ama bende cvp vereyim

debimetrenin fişini cekip performansın ve cekisin artıp armadıgını kontrol edin.. eger artar ise debimetreniz bozuktur. ama bunun yerine;
daha saglıklı sonuc veren examiner (diyagnoz da deniyor) cihazına baglayıp gormek.. serviste cihaza baglatırsanız onlar size ne var ne yok soylerler
« Son Düzenleme: 05 Nisan 2007, 17:56:54 Gönderen: ATA »
916 GTV
Busso V6 Turbo

b.ozturk

  • Ziyaretçi
156ya filtre :)
« #20 : 05 Nisan 2007, 18:09:33 »
Teşekkür ederim Ata Can Bey bu hafta sonu servise gitmeyi düşünüyorum. orada   ne varsa ne yoksa ortaya çıkar. ( derler ya neyse halin çıkar falın )
« Son Düzenleme: 05 Nisan 2007, 18:09:33 Gönderen: b.ozturk »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.685
    • Çevrimdışı
156ya filtre :)
« #21 : 05 Nisan 2007, 19:27:41 »
Estremo'daki GTV'den bahsettiniz de :) O da TR'deki diğer modifiyeli GTV :) Benzer parçalara sahip benimle , üç aşağı beş yukarı aynı yerlere dokunmuş :) Sahibi 46.000 YTL'ye satıyordu ama sonra fiyatı düşürdü sanırım 40.000 YTL civarına.

Ayrıca GTV'nin debimetresini bozmak özel çaba istiyor , GTV'deki debimetre daha mekanik bir altyapıya sahip , açık hava filtresiyle falan bozulacak bir yapısı yok.

Sizin 156'nızda kullanılan debimetre farklı , açık hava filtresi taktığınızda da bozulma riski yüksek. İlla bozulacak diye bir şey yok , ama bozulma riski yüksek , debimetre bozan çok kişi var :)
« Son Düzenleme: 05 Nisan 2007, 19:27:41 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.438
    • Çevrimdışı
156ya filtre :)
« #22 : 06 Nisan 2007, 02:32:30 »
şuda var...

Bizim araçlarda Spor filitre kullanmadanda debimetre bozuluyor.. Hassas bi cihaz bence oynamamak daha mantıklı..  Özellikle yapılıcaksada Orj. Hava filtresinin Litre miktarı ne ise ona göre alınmalı.. Aksi taktirde boşu boşuna motorunuzu öldüreceksiniz..

GTV konusuna gelince, araç sahibiyle bir serviste konuşup tanıştık.. İyi bi arkadaş yeni kasaya çevirim işi gayet başarılı yapılmış.. Ama araca bakarken dikkat ettim jantın 1 tanesi spacerlı ofsetti yanlış sanırım digerlerinde yok.. Bana sakat geldi birde Magnex egsoz var kafasını kesen ustaya inanın yolda görsem üzerine arabayı sürerim böyle bi olay olamaz.. Canııım magnexi sen al kafasını kes..! ve 4 puntoyla kaynat!!! gereksiz sanayi insanı...!!!

eklemeyi unutmuşum...
debimetrenin soketini cıkardıgınızda Göstergede Enjektör arıza lambası yanar..
Araç full Zengin çalışır bu durumdada ata can senin dedigin olumsuz olur gibime geliyor :)

Edited by - SerCy on 06/04/2007  02:40:09
« Son Düzenleme: 06 Nisan 2007, 02:32:30 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.2 JTS SeleSpeed
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

master

  • Editore
  • İleti: 4.685
    • Çevrimdışı
156ya filtre :)
« #23 : 06 Nisan 2007, 18:18:46 »
Sercan ben aracı canlı görmedim ama parça listesine bakınca hoşuma gitti :) Özellikle HKS EVC takmasını takdir ettim , çünkü GTV'ye EVC takmak sancılı biraz :) Benim beğenmediğim tek kısım egsoz oldu resimlerden , arabaya yakışmamış görüntü olarak.

Ayrıca Estremo'nun alakasız bir debimetreye sahip GTV'yi örnek göstererek , "bak debimetreye bir şey olmuyor" demesi de hoş değil.
« Son Düzenleme: 06 Nisan 2007, 18:18:46 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

  • Ziyaretçi
156ya filtre :)
« #24 : 25 Mayıs 2007, 22:01:36 »
quote:

Vallahi ben yıllandan beri açık olarak kullanıyorum ama kutunun içine sallandırdık hem debiye zarar vermiyor hemde sesi ne fazla nede az .
Sadece bilgi amaçlıydı bu .



+1


____________________________________
edit agucba: +1, katılıyorum, bence de, tek karakter'lik yanıtları vermemenizi, ayrıca FORUM KURALLARI'nı okumanızı rica ederim.
« Son Düzenleme: 25 Mayıs 2007, 22:01:36 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı