Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 6000k vs. 8000k  (Okunma sayısı 617 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Volkan

  • Membro
  • İleti: 332
    • Çevrimdışı
6000k vs. 8000k
« : 22 Mart 2008, 18:36:40 »
Merhaba arkadaşlar..gecenlerde güçsüz halojen farlarımı değiştirip xenon yapmak aklıma geldi ve bu konuda arastırma yapmaya basladım.turkce,ingilizce ve bazıları almanca olmak uzere cesitli forumları okudum ve inceledim.alfistiturkey de bu konuyla ilgili yapılan tartısmaların da hepsini okudum..

sonuc olarak biraz once performance'dan cyclone marka 6000k donusum seti sipariş ettim.fiyatı da uygun geldi.2 sene garanti de var..

oncelikle sunu soyliyim farları merceksiz kullanıcam,mercekli kullan diye tavsiyede bulunmanıza gerek yok..

takıldıgım nokta 6000k ya da 8000k olması..bu konuda agır basan kısım genelde 6000k kullanılmasının tavsiye edilmesi..bu sitede bazı arkadaslarımızın da belirttigi gibi yabancı forumlarda da 6000k ve 8000k arasındaki lümen farkından bahsedilmiş.4300k lumen olarak cok guclu ama goruntusu itibariyle halojenle arasında pek fark yok gibi duruyor.8000k'nın lümen  seviyesi biraz dusundurucu ve renginin de mora yakın olması beni dusunduruyor.farları satın aldıgım shopun sahibi ise bu konularla pek alakası olmayan bir adam herhalde pek bi fark yok diye gecistirdi,ayrıca lümenin ne demek oldugunu da bilmiyordu..elinde sadece 8000 kalmıs,6000 i sipariş etmek zorunda kaldı ve 8000 i satamamıs olması pek hosuna gitmedi heralde..

sizden ricam 6000k ya da 8000k kullanan alfistilerin memnuniyet ve sikayetleri..bircok video ve foto da arastırdım ama eger kendiniz resim koyabilirseniz cok iyi olur benim için..tesekkurler..
« Son Düzenleme: 24 Mart 2008, 18:51:58 Gönderen: Volkan »

n/a

  • Ziyaretçi
6000k vs. 8000k
« #1 : 22 Mart 2008, 18:49:50 »
Öncelikle merceksiz kullanıcaksan hiç Xenon yapma derim..  Xenon mercekli kullanım için üretilmiş bir sistemdir. Mercek olmadan dağı taşı aydınlatırsın..
O kadar masrafa gireceğine bir çift Osram Nightbreaker al, en azından karşıdan gelen insanların gözlerini almazsın..

Ama ben merceksiz fara xenon takıcam kafaya koydum dersen, daha önce FSK'da merceksiz 8000k kullandım, Ad'de de şu an merceksiz 6000k var (müsait bir zamanda ona da mercek yapıcam).. 8000k merceksiz, iyi bir halojen ampulle hemen hemen aynı aydınlatmayı sağlar ama renk olarak daha mavidir.. 6000k daha iyi aydınlatma sağlar ama rengi daha beyazdır, ancak karşıdan gelenlerin gözünü de o kadar alır..

Hayır göz almaz dersen merceksiz aydınlatma aynen şu şekilde olur..


Mercekle de şu şekilde olur..
« Son Düzenleme: 22 Mart 2008, 18:49:50 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Volkan

  • Membro
  • İleti: 332
    • Çevrimdışı
6000k vs. 8000k
« #2 : 22 Mart 2008, 19:21:29 »
xenon farlar genel olarak mercekle kullanılan bir sistem olsa da bugun bazı üretici markalar merceksiz xenonu aracların standartlarına koymuslardır.volvo nun bazı modellerinde bu gorulebilir.
« Son Düzenleme: 22 Mart 2008, 19:21:29 Gönderen: Volkan »

n/a

  • Ziyaretçi
6000k vs. 8000k
« #3 : 22 Mart 2008, 19:25:59 »
Onlar fabrika üretim Xenon farlar değil..
Arabayı alırken xenon seçeneği istiyorsun, fabrikadan halojen çıkan arabayı alıp, xenonla değiştirip sana teslim ediyorlar..
Bugün üretimde fabrika çıkış merceksiz xenonlu araç yok..
« Son Düzenleme: 22 Mart 2008, 19:25:59 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
6000k vs. 8000k
« #4 : 22 Mart 2008, 19:39:04 »
Erhanında dediği gibi fabrikadan merceksiz xenon kitli araçlar yok..Misal bir Jeep Grand Cheeroke ve Dodge 'nin yeni jipi Nitro 'da aynı şekilde..Araçlara tonla para veriyorsun ama fabrika üretimi mercekli far olmadığı için xenon olayı standart 'ında bulunmuyor..İstek doğrultusunda sonradan xenon'u ekliyorlar..


Bana kalırsa merceksiz kullanıcaksan, 6000k kullanmanı öneririm..Hoş gerçi merceksizde olsa her türlü karşıdakinin gözünü alıyor ama hiç olmazdan far ayarlarını yaptırarak bir şekilde bunu birazda olsa azaltabilirsin..Ben 6000k xenon'larımı bu şekilde kullanıyorum...
« Son Düzenleme: 22 Mart 2008, 19:39:04 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Volkan

  • Membro
  • İleti: 332
    • Çevrimdışı
6000k vs. 8000k
« #5 : 22 Mart 2008, 20:03:24 »
arkadaşlar fabrika cıkısı merceksiz ve standartında xenon bulunan arac olmadıgına emin misiniz?

Annemin kullandıgı arac 2002 model Mercedes-Benz C200 Kompressor Avantgarde.Avantgarde modeli mercedeslerde en üst donanım modeli olarak sunulur.elektrikli koltuklar,koltuk ısıtmaları,elektrikli perdeler standart olan bu aracta xenon farlar da standart haldedir.Ve fabrika cıkısı standart xenon olan bu aracta mercek yok!Biraz once bi daha baktım.
Artık oyle mi uretiliyo diye sorcak olursanız o zaman haklı olabilirsiniz.Bahsettigim modelin 2003 ve sonraki versiyonlarının hepsi mercekli olarak üretilmeye baslandı..

Tam emin olmamakla beraber VOLVO XC 60 alan bir tanıdıgım da kendi arabasında buna benzer bi şey soyledi..Ama arabasını gormedim tam olarak bilemiycem..

Xenonlar sadece mercekli farlar için üretilmeye baslandı demek yanlıs bir bilgidir.Su an cıkan aracların yuzde 90 dan fazlasının mercekli xenon oldugunu zaten soylemiştim.
« Son Düzenleme: 22 Mart 2008, 20:03:24 Gönderen: Volkan »

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.628
    • Çevrimdışı
6000k vs. 8000k
« #6 : 22 Mart 2008, 20:15:37 »
merceksiz xenon var fabrika çıkışı ama çok nadir..
en yakın örnek Alfa Romeo 147
Merceksiz kullanım evet göz alıyor buna yapabiliceginiz en kısa yol.. far ayarını gereginden aşagıda ayarlatmak.. Buda ileri görüşünüzü bi nebze engellicek ama illa xenon diyorsanız yapıcak başka yol İlker adlı arkadaşımızla temasa geçip mercekli far yaptırmak.

Tabiki Merceklinin yeri ap ayrı ama bu şekilde düşünerek yola çıkarsanız (Merceksiz Fab. Cıkısı Xenon var bende taksam bişey olmaz) hata yaparsınız.
« Son Düzenleme: 22 Mart 2008, 20:15:37 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

Volkan

  • Membro
  • İleti: 332
    • Çevrimdışı
6000k vs. 8000k
« #7 : 22 Mart 2008, 20:21:04 »
buyrun bu da bazı arkadaslarımızın ''dag ve tas aydınlatmak da kullandıgı'' merceksiz xenona sahip 2002 model Mercedes S 320



aynı arabanın mercekli 2004 modeli


« Son Düzenleme: 22 Mart 2008, 20:21:04 Gönderen: Volkan »

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.381
    • Çevrimdışı
6000k vs. 8000k
« #8 : 22 Mart 2008, 20:23:45 »
Bende 8000K var, alırken o denk geldiği için onu almıştım. Ama yakın zamanda bende renk ısımı 6000K ya indirmeyi düşünüyorum. 6000K lardan memnun kalırsınız bence...
« Son Düzenleme: 22 Mart 2008, 20:23:45 Gönderen: ATA »
916 GTV
Busso V6 Turbo

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.628
    • Çevrimdışı
6000k vs. 8000k
« #9 : 22 Mart 2008, 20:23:46 »
ama bunların far yapıları farklı seninki farklı..
seninki halogene göre tasarlanmış bir fardır.
Bunlar ise Xenona göre tasarlanmış farlardır.
147 xenonlu diye orj. olarak satılan araçlarında iç projektörlerı farklıdır
« Son Düzenleme: 22 Mart 2008, 20:23:46 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

Volkan

  • Membro
  • İleti: 332
    • Çevrimdışı
6000k vs. 8000k
« #10 : 22 Mart 2008, 20:26:02 »
quote:

merceksiz xenon var fabrika çıkışı ama çok nadir..
en yakın örnek Alfa Romeo 147
Merceksiz kullanım evet göz alıyor buna yapabiliceginiz en kısa yol.. far ayarını gereginden aşagıda ayarlatmak.. Buda ileri görüşünüzü bi nebze engellicek ama illa xenon diyorsanız yapıcak başka yol İlker adlı arkadaşımızla temasa geçip mercekli far yaptırmak.

Tabiki Merceklinin yeri ap ayrı ama bu şekilde düşünerek yola çıkarsanız (Merceksiz Fab. Cıkısı Xenon var bende taksam bişey olmaz) hata yaparsınız.



tesekkur ederim sercy bey,mercekli far taktırmaya karar verirsem mutlaka ilker bey'le temasa gecmeye calısırım..
benim zaten burda anlatmaya calıstıgım mercekli xenonların merceksizlerden kotu oldugu değil,sadece merceksiz xenon üretimi olmaz diyen arkadasların yanlıs bilgilerini düzeltmek..
« Son Düzenleme: 22 Mart 2008, 20:26:02 Gönderen: Volkan »

n/a

  • Ziyaretçi
6000k vs. 8000k
« #11 : 22 Mart 2008, 20:26:57 »
Peki birşey sorucam:
2003 Mercedes C200'ün farları 147 gibi şeffaf mı? Mercedes'in o farlarla Xenon'u piyasaya sürdüğünü düşünürsek gerekli ayar ve geliştirmeleri yaparak, testlerden geçirmiş midir? Zaten daha sonra aynı kasada mercekli fara dönüldü..

147'nin farları Xenon için mi üretilmiş yoksa halojen için mi?
Xenon normal bir ampulden daha fazla ışık verirken aynı şartlarda göz almaması sence mümkün mü?

Yukarda merceksiz xenon'un duvar fotoğrafı var.. Bence bu sağlıklı aydınlatır ve göz almaz diyorsan bişey diyemem..

Birde yanlış bilgi değil merceksiz xenonla fabrikadan çıkan araba yok ısrarla tekrarlıyorum.. 2003 yılı bundan 5 sene önceydi farkındaysan sene 2008..

Edited by - shame on 22/03/2008  20:30:07
« Son Düzenleme: 22 Mart 2008, 20:26:57 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
6000k vs. 8000k
« #12 : 22 Mart 2008, 20:30:53 »
quote:

Onlar fabrika üretim Xenon farlar değil..
Arabayı alırken xenon seçeneği istiyorsun, fabrikadan halojen çıkan arabayı alıp, xenonla değiştirip sana teslim ediyorlar..
Bugün üretimde fabrika çıkış merceksiz xenonlu araç yok..



Şuraya da bir bakmanı öneririm
http://www.geceucusu.com/makaleler/xenonyukseltme/

Edited by - shame on 22/03/2008  20:40:26
« Son Düzenleme: 22 Mart 2008, 20:30:53 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Volkan

  • Membro
  • İleti: 332
    • Çevrimdışı
6000k vs. 8000k
« #13 : 22 Mart 2008, 20:41:26 »
Mercoları far yapısına kadar arastırmadım.zaten bnm tek derdim illa mercekli diyenlere merceksiz oldugunu gostermekti o kadar..

Ayriyeten shame nickli Erhan bey'in daha onceki forum yazılarında merceksiz 8000k mtechlerinden gayet memnun oldugunu anlatan yazılarına da rastladım bu sabah forumu bu konuyla ilgili aratırken.Şimdiki görüşleri belki daha değişiktir bunu bilemem.

Ben zaten en başta belirtmiştim şimdilik mercek dusunmuyorum diye,sadece 6000k ya da 8000k arasında hangisi daha iyi olur diye tavsiye istemiştim..

İlgilenip yardım etmek isteyen arkadaslara tesekkur ederim..
« Son Düzenleme: 22 Mart 2008, 20:41:26 Gönderen: Volkan »

n/a

  • Ziyaretçi
6000k vs. 8000k
« #14 : 22 Mart 2008, 20:53:27 »
O mesajlar 1-1.5 sen önceydi sanırım.. Daha sonra aynı memnuniyetim devam ettiği için mercek yaptım

Ben 8000k'yı merceksiz de mercekli de kullandım, 6000k'yı AD'de merceksiz de opel astra'da mercekli de kullandım.. Sanırım bu konuda teorikte de pratikte de bişeyler biliyorum..

Ben senin iyiliğin için bildiklerimi ve doğru olduğunu düşündüklerimi sana aktarmaya çalışıyorum ki işine yarasın ama bu konuda benim birşey bilmediğimi yada benden daha iyi bildiğini iddia ediyorsan bişey diyemem..

Benim sana tavsiyem merceksiz kullanıcaksan 8000k al, belki önününü daha az görürsün ama en azından karşıdan gelenlerin gözünü daha az alırsın..
« Son Düzenleme: 22 Mart 2008, 20:53:27 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Volkan

  • Membro
  • İleti: 332
    • Çevrimdışı
6000k vs. 8000k
« #15 : 22 Mart 2008, 21:10:38 »
quote:

O mesajlar 1-1.5 sen önceydi sanırım.. Daha sonra aynı memnuniyetim devam ettiği için mercek yaptım

Ben 8000k'yı merceksiz de mercekli de kullandım, 6000k'yı AD'de merceksiz de opel astra'da mercekli de kullandım.. Sanırım bu konuda teorikte de pratikte de bişeyler biliyorum..

Ben senin iyiliğin için bildiklerimi ve doğru olduğunu düşündüklerimi sana aktarmaya çalışıyorum ki işine yarasın ama bu konuda benim birşey bilmediğimi yada benden daha iyi bildiğini iddia ediyorsan bişey diyemem..

Benim sana tavsiyem merceksiz kullanıcaksan 8000k al, belki önününü daha az görürsün ama en azından karşıdan gelenlerin gözünü daha az alırsın..



Estafurallah zaten bi şey bilmediğinizi düşünsem hiç tartısmaya girmezdim..
Farlar buyuk ihtimal 6000k olcak artık en asagı pozisyona alıp idare etmeye calıscam..
Tesekkurler..
« Son Düzenleme: 22 Mart 2008, 21:10:38 Gönderen: Volkan »

master

  • Editore
  • İleti: 4.689
    • Çevrimdışı
6000k vs. 8000k
« #16 : 23 Mart 2008, 01:26:55 »
Volkan Bey 4300K'larin rengi halojen gibi degil. Ben zamaninda kullandim, aksamlari bembeyaz isik veriyor, sabahlari ise cok yakindan bakarsaniz cok hafif sariymis gibi gorunebiliyor, ama uzaktan bakinca yine beyaz.

6000K'lar ise biraz mavimsi.

8000K isine benim fikrime gore girmeyin derim.

4300K en iyi aydinlatmayi sagliyor, 6000K ise hem iyi aydinlatiyor hem de rengi cok guzel. Yani tek derdiniz aydinlatmaysa 4300K, sekil+iyi aydinlatma diyorsaniz 6000K daha ideal.
« Son Düzenleme: 23 Mart 2008, 01:26:55 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

  • Ziyaretçi
6000k vs. 8000k
« #17 : 23 Mart 2008, 10:51:21 »
arkadaşlar öncelikle merceksiz fabrika çıkışlı xenonlu araçlar mevcut :
bi önceki kasa makyajsız renault laguna lar
önceki kasa volvo S60 ve makyajsız XC90 lar
98-2001 arası C ve E ler
ve tabiki 2005 sonrası MK2 147 ler
merceksiz fabrika çıkışı xenon kullanıyor ve göz alma oranları mercekli kadar olmasa da çok çok düşük..
yani sonradan xenon takılmış halojen farla merceksiz fabrikasyon far arasında da dünya kadar fark var..

bunu açıklığa kavuşturalım önce..

mercedes parabolic denilen desenli cam vasıtasıyla ve farın iç dizayn farıyla uyguladı bu sistemi..
burada önemli olan takılan AMPÜL ün far içindeki ODAK NOKTASI..

free form denilen şeffaf camlı araçlardaki farlarda ise birkaç farklılık daha war..
öncelikle bütün ampüllerin önünde ŞAPKA var !
sonra kullanılan ampül mercekli farlarda kullanılandan farklı ..
mercekli araçlarda : D2S ampül kullanılırken
merceksiz araçlarda D2R ampül kullanılır..

D2S :
D2R :



gördüğünüz gibi AMPÜL ün üstündede kendine ait bir siper bulunuyor bunlara EK olarak örneğin HALOJEN mk2 147 farının ODAK noktası ile D2R ampül kullanan merceksiz Xenon farlı mk2 147 nin ODAK noktaları farklı..
çnkü xenon ampülle halojen ampüllerin boyları farklı, boyu daha uzun olan xenon ampülü odak noktasını daha ileri bir noktaya taşıdığı için kırılmalar oluşuyor ve göz alıyor buna ŞAPKASIZ far ve kullanılan dönüşüm kitlerindeki AMPÜLLERİN üzerlerinde SİPER olmamasıda eklenince göz alıyor...

kısaca ne takarsan tak naaparsan yap HALOJEN ampülle çalışacak şekilde üretilmiş fara XENON ampülü taktığında göz alacaktır..

RENK konusuna gelince..
4300K sarı değil TAM BEYAZ dır..
fotoğraflardan yanılabilirsiniz en iyi örnek annenin merceksiz xenonlu S serisine bakman..
o SARI mı yanıyor yoksa beyaz mı ??
ayrıca yine bahsettiğim diğer araçlarada bak onlarında hiçbirinde farlarında mercek olmamasına rağmen sarılık göremezsin...

Edited by - Can on 23/03/2008  11:44:23
« Son Düzenleme: 23 Mart 2008, 10:51:21 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
6000k vs. 8000k
« #18 : 23 Mart 2008, 11:15:46 »
quote:
kısaca ne takarsan tak naaparsan yap HALOJEN ampülle çalışacak şekilde üretilmiş fara XENON merceği taktığında göz alacaktır..


Ben buna tam olarak katılmıyorum, sonuçta farın önündeki mercek ışığın üstten de alttan da belirli bir alanda toplanmasını sağlıyor.. Şu an gözlemlediğim kadarıyla 8000k H7 mercekli xenonlarım halojen far kadar göz almıyor.. Zaten mercek ışığı göz almayacak bir konumda topluyor, orjinal mercekli fardan biraz şapma payı olabilir ama göz alacak kadar bir sapma payı yok bence..


Bu arada Bilgi kaynağı olması açısından:

Halojen far  vs.  Merceksiz Xenon


Xenon Renk Skalası:


6000k Xenon Merceksiz:


Ampul Renkleri:
« Son Düzenleme: 23 Mart 2008, 11:15:46 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.710
    • Çevrimdışı
6000k vs. 8000k
« #19 : 23 Mart 2008, 11:28:58 »
Yardımcı olması amacı ile.

« Son Düzenleme: 23 Mart 2008, 11:28:58 Gönderen: agucba »

///////////////

n/a

  • Ziyaretçi
6000k vs. 8000k
« #20 : 23 Mart 2008, 11:42:39 »
quote:

quote:
kısaca ne takarsan tak naaparsan yap HALOJEN ampülle çalışacak şekilde üretilmiş fara XENON merceği taktığında göz alacaktır..


Ben buna tam olarak katılmıyorum, sonuçta farın önündeki mercek ışığın üstten de alttan da belirli bir alanda toplanmasını sağlıyor.. Şu an gözlemlediğim kadarıyla 8000k H7 mercekli xenonlarım halojen far kadar göz almıyor.. Zaten mercek ışığı göz almayacak bir konumda topluyor, orjinal mercekli fardan biraz şapma payı olabilir ama göz alacak kadar bir sapma payı yok bence..




yanlış anladın Erhan, ben free form merceksiz HALOJEN farlardan bahsediyordum ve onları MERCEKSİZ fabrika çıkışlı xenonlarla karşılaştırıyordum...

senin farında göz alma olmaz mercek sayesinde sadece duvarda baktığında kesilme çizgisinde sadece 1-2 ince kaçak görebilirsin ki oda aydınlatmanı asla - yönde etkilemez..karşıyıda rahatsız etmez asla..


EDİT : şimdi fark ettim "mercek" yazmışım oraya.. "ampül" olacaktı tabi :)

Edited by - Can on 23/03/2008  11:47:45
« Son Düzenleme: 23 Mart 2008, 11:42:39 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Volkan

  • Membro
  • İleti: 332
    • Çevrimdışı
6000k vs. 8000k
« #21 : 23 Mart 2008, 16:47:32 »
can bilim adamı mısın?

ayriyeten annemin merceksiz S serisi arabası diye bi şey yok..C desen hadi neyse:)
« Son Düzenleme: 23 Mart 2008, 16:47:32 Gönderen: Volkan »

Volkan

  • Membro
  • İleti: 332
    • Çevrimdışı
6000k vs. 8000k
« #22 : 23 Mart 2008, 20:15:03 »
bu arada mercekle ilgili bir sorum daha var..

en son birmota trigeri değiştirmeye gittiğimde mercekli xenon yapıp yapmadıklarını sordum.öyle birşey olmaz diye cevap verdiler.Yapanlar var ve çok memnunlar dediğimde aslında olabilir ama pahalıya patlar,en az 3000-4000 ytl tutar,aracın salıncaklarından tutun ön kısımda bir çok aksamın değiştirilmesi gerektiğini anlattılar..
doğruluk payı ya da bu konu hakkında bilgisi olanlar var mı?
« Son Düzenleme: 23 Mart 2008, 20:15:03 Gönderen: Volkan »

n/a

  • Ziyaretçi
6000k vs. 8000k
« #23 : 23 Mart 2008, 20:20:18 »
Yok artık diyorum..
Birmot sallamakta son noktaya varmış.. :)
Farlarla salıncakların falan ne alakası var? Şaşkınlık içerisindeyim şu an.. :)
Maliyeti 300-400 lira yani bi sıfır atmak lazım.. :)
Neden aracın salıncaklarının ve ön kısımdaki aksamlarının değişmesi gerektiğini söylediler mi?

Benim Farlarımın yapılışı:
http://www.geceucusu.com/mods/xenon/32/

Ön takımla, ön kısma hiç dokunamdım

Bu da Can'ın 147'sinin farları:
http://www.geceucusu.com/mods/xenon/28/

Edited by - shame on 23/03/2008  20:24:12
« Son Düzenleme: 23 Mart 2008, 20:20:18 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.381
    • Çevrimdışı
6000k vs. 8000k
« #24 : 23 Mart 2008, 20:21:59 »
Merceği alt takımamı monte edeceklermiş Keşke orda olsaydımda bu soruyu onlara sorsaydım

Şu merceğin açı problemi olmasaydı eğer, gerçekten çok basit bir işlem olacaktı...

Edited by - ATA on 23/03/2008  20:26:02
« Son Düzenleme: 23 Mart 2008, 20:21:59 Gönderen: ATA »
916 GTV
Busso V6 Turbo