Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: kule gergisi  (Okunma sayısı 673 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

alfss

  • Membro
  • İleti: 143
    • Çevrimdışı
kule gergisi
« : 03 Mart 2008, 12:30:29 »
156 için uygun kule gergisi bulmakta zorluk çekiyorum istanbulda elinde hazırda olan biryer bilen var mı acaba.Teşekkürler
« Son Düzenleme: 24 Mart 2008, 09:10:36 Gönderen: n/a »
Current garage
2003 166 3.0 V6 s.tronic
2006 Brera 3.2 v6 q4

nagash

  • Ziyaretçi
kule gergisi
« #1 : 03 Mart 2008, 14:03:57 »
Alfa Romeo Milano rafta var gördüm.
Adres telefon, servisler topiğinde var.
« Son Düzenleme: 03 Mart 2008, 14:03:57 Gönderen: nagash »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kotchero

  • Ziyaretçi
kule gergisi
« #2 : 03 Mart 2008, 15:21:30 »
Bende aynısından kullanıyorum, milano dakinden
sorunsuz olarak alıp kullanabilirsiniz çok faydalı bir alet.
« Son Düzenleme: 03 Mart 2008, 15:21:30 Gönderen: kotchero »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
kule gergisi
« #3 : 03 Mart 2008, 20:32:03 »
bu alet yol tutuş dışında göğüsden gelen esneme seslerini de önler sanırım... doğru mu?
« Son Düzenleme: 03 Mart 2008, 20:32:03 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.381
    • Çevrimdışı
kule gergisi
« #4 : 03 Mart 2008, 22:45:53 »
Yol tutuştan ziyade, direksiyon tepkilerine daha hızlı cevap verir. Esneme seslerini önleyeceğini sanmıyorum ama allah korusun bir kaza anında iki kulenin birden esnemesi gibi bir durum yaratabilir. Bende momo-corse olan üstünde alfa romeo yazan modelden var.
« Son Düzenleme: 03 Mart 2008, 22:45:53 Gönderen: ATA »
916 GTV
Busso V6 Turbo

bugra

  • Membro
  • İleti: 460
    • Çevrimdışı
kule gergisi
« #5 : 05 Mart 2008, 21:27:55 »
quote:

ama allah korusun bir kaza anında iki kulenin birden esnemesi gibi bir durum yaratabilir.

evet maalesef..herhangi bir taraftan darbe anında diger kuleyede neredeyse eşdeğer yük binicek olup esnetmeyle hasar vermesi yüksek olasılıkta..

Edited by - bugra on 05/03/2008  21:28:47
« Son Düzenleme: 05 Mart 2008, 21:27:55 Gönderen: bugra »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kotchero

  • Ziyaretçi
kule gergisi
« #6 : 06 Mart 2008, 10:40:08 »
quote:

quote:

ama allah korusun bir kaza anında iki kulenin birden esnemesi gibi bir durum yaratabilir.

evet maalesef..herhangi bir taraftan darbe anında diger kuleyede neredeyse eşdeğer yük binicek olup esnetmeyle hasar vermesi yüksek olasılıkta..

Edited by - bugra on 05/03/2008  21:28:47



Avantaj
 Kule gergilerinin amacı, özellikle sert girilen virajlarda amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri minimize etmektir. Viraj alınırken amortisör kuleleri normalde esnerler, ve bu da bir miktar çekiş kaybına (ya da yol tutuşta bir miktar zaafiyete) yol açar. Kule gergileri amortisör kulelerinde meydana gelen esnemeleri önlemek üzere dizayn edildiklerinden, viraj alımı sırasında enerjiyi gücün yüklendiği tek bir kuleden alıp diğer kuleye de iletmek suretiyle paylaştırırlar. Bu, jantları yere paralel tutmaya, o da lastiklerin yere daha iyi temas etmesine yardımcı olur. Sonuçta, viraj sırasındaki çekiş ve yol tutuş iyileşir.

Dezavantajı
Yandan gelen darbelerde eğer aracın diğer tarafındaki tekerlek aksamına zarar verir.
arazi koşullarında diyelim ön tekerlek yere basarken diğeri bir çukura denk gelirse bu teker askıda kalır.
« Son Düzenleme: 06 Mart 2008, 10:40:08 Gönderen: kotchero »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

alfa146

  • Ziyaretçi
kule gergisi
« #7 : 06 Mart 2008, 11:17:31 »
[/quote]

Dezavantajı
arazi koşullarında diyelim ön tekerlek yere basarken diğeri bir çukura denk gelirse bu teker askıda kalır.
[/quote]

sanırım bu dezavantaj viraj demiri ile alakalı olması gerekiyor.
« Son Düzenleme: 06 Mart 2008, 11:17:31 Gönderen: alfa146 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
kule gergisi
« #8 : 06 Mart 2008, 11:30:10 »
Bu kule gergileri burulmayı engelleyerek bir miktar rijitlik sağlamıyor mu? Öyleyse ben de trim seslerine  katkısı olacağını düşünüyorum...

Ya da tam tersi şeklinde, esnekliği azalan amortisörler bozuk yolda, çukurda daha çok trim sesi duymamıza mı sebep olur ?
« Son Düzenleme: 06 Mart 2008, 11:30:10 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kotchero

  • Ziyaretçi
kule gergisi
« #9 : 06 Mart 2008, 11:36:10 »
quote:

Bu kule gergileri burulmayı engelleyerek bir miktar rijitlik sağlamıyor mu? Öyleyse ben de trim seslerine  katkısı olacağını düşünüyorum...

Ya da tam tersi şeklinde, esnekliği azalan amortisörler bozuk yolda, çukurda daha çok trim sesi duymamıza mı sebep olur ?



Stabilite artıyor ve dediğin gibi trim seslerine + yönde bir katkısı var yani daha çok hissedilir bir hal alıyor.
« Son Düzenleme: 06 Mart 2008, 11:36:10 Gönderen: kotchero »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
kule gergisi
« #10 : 06 Mart 2008, 12:04:50 »
Trim seslerine katkı derken azalmasını kastetmiştim ama anladığım kadarıyla sertlik arttığı için sesler de artıyor.Kule gergisi takılmış bir araçla çukura vs. düşmek daha hasar verici olacaktır o zaman...
« Son Düzenleme: 06 Mart 2008, 12:04:50 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

alfa146

  • Ziyaretçi
kule gergisi
« #11 : 06 Mart 2008, 13:40:49 »
quote:

Trim seslerine katkı derken azalmasını kastetmiştim ama anladığım kadarıyla sertlik arttığı için sesler de artıyor.Kule gergisi takılmış bir araçla çukura vs. düşmek daha hasar verici olacaktır o zaman...



helede altında 17 jant ve ince yanak lastik varsa değmeyin gürültünün keyfine. çukura düştüğünde bişey koptu dercesine ses geliyor. ama buna değermi değer kesinlikle, bence her araca takılması gerekli, özelliklede bildiğiniz üzere önden çekişli araçları derdi olan önden kayma olayını azaltmakla bağlantılı.
« Son Düzenleme: 06 Mart 2008, 13:40:49 Gönderen: alfa146 »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
kule gergisi
« #12 : 23 Mart 2008, 00:09:27 »
Bence Gerek yok Görüntü :=)
« Son Düzenleme: 23 Mart 2008, 00:09:27 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.627
    • Çevrimdışı
kule gergisi
« #13 : 23 Mart 2008, 00:16:18 »
Allah Allah daha neler görücez bakalım =)
« Son Düzenleme: 23 Mart 2008, 00:16:18 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.709
    • Çevrimdışı
kule gergisi
« #14 : 23 Mart 2008, 00:22:09 »
Sercan, çıkartayım ben o zaman.
« Son Düzenleme: 23 Mart 2008, 00:22:09 Gönderen: agucba »

///////////////

Sercan Keklik

  • Membro
  • İleti: 9.627
    • Çevrimdışı
kule gergisi
« #15 : 23 Mart 2008, 00:29:14 »
abi teknik arşiv açtık ama herkes bilgilenicegine cahilleşiyo sitede anlamadım gitti :)
« Son Düzenleme: 23 Mart 2008, 00:29:14 Gönderen: Sercan Keklik »
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
En Güzel Alfa Romeo, Arkadaşımın Alfa Romeo'su

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.381
    • Çevrimdışı
kule gergisi
« #16 : 23 Mart 2008, 02:13:16 »
350 ytl boşuna verdik o zaman biz. Demircide kaynattırsaydık iki boru görüntüyü tamamlardık
« Son Düzenleme: 23 Mart 2008, 02:13:16 Gönderen: ATA »
916 GTV
Busso V6 Turbo

Jakomo

  • Membro
  • İleti: 2.260
    • Çevrimdışı
kule gergisi
« #17 : 23 Mart 2008, 12:33:09 »
Demek ki biz takanlar ve daha önce kullananlar işi bilmiyormuşuz
« Son Düzenleme: 23 Mart 2008, 12:33:09 Gönderen: Jakomo »
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2 güncel devam
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik (satıldı)
1999 166 V6 TB
1997 145 QV

n/a

  • Ziyaretçi
kule gergisi
« #18 : 24 Mart 2008, 09:10:36 »
D-3 Söyleyecek sözünüz yoksa mesaj yazmayın: Sırf mesaj atmış olmak için mesaj yazmamalısınız. Sadece gülücük içeren mesajlar, (+1) gibi kirlilik yaratan mesajlara yönetim olarak tolerans tanımamaktayız.

Edited by - agucba on 24/03/2008  10:05:25
« Son Düzenleme: 24 Mart 2008, 09:10:36 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged