Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: FCA Grubu Motorsporları Haberleri  (Okunma sayısı 2385 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri 2016
« #50 : 25 Şubat 2016, 10:58:38 »
Ferrari, yeni Formula 1 yarış otomobili SF16-H’yi tanıttı.

Ferrari, yeni Kırmızı Tanrıça’sını internette tanıtırken adının SF16-H olduğunu belirtti. Scuderi, bu yarışçı ile eski kazanan takım günlerine dönmek istemekte. Yeni otomobillerine oldukça sevinen Sebastian Vettel ve Kimi Räikkönen ilk yarışlardan itibaren podyuma çıkmayı ummaktalar.

Kırmızı Tanrıça yeni bir renk tasarımında karşımıza çıkarken beyaz rengin daha önceye göre daha hakim olduğu gözleniyor. Otomobilin burnu geçen seneye göre daha kısa ve ön süspansiyon sisteminde kullanılan yapıdan vazgeçilip yeni bir konspete dönüş var. Aslında yeni dediğimiz şey, önceki yıllarda kullanılıyordu.



Otomobilin yan duvarları (hava girişleri) ve motoru kapatan kapak da bir önceki yıla göre daha dar. Bunun yanında motor gücü arttırılan üniteden beklentiler yüksek. Motor Bölümü Geliştiricileri, yeni bir Hybrid Ünitesi geliştirdiler. Test laboratuarındaki ilk denemeler sonucunda çıkan değerlerin oldukça iyi olduğu belirtildi.

Ferrari’de herkesin dile getirdiği şey ise iyi bir motor geliştirmek için hiçbir masraf ve çabadan kaçınılmadığıdır. Hissedilen baskı inanılmaz yüksek ve muhtemelen Ferrari Yönetimi’de bu baskıyı daha da fazla hissettiriyor. Çünkü herşey şampiyonluk ünvanına ulaşmak için yapılıyor.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.691
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Bölüm : Motor Sporları
« #51 : 28 Nisan 2016, 12:38:58 »


Bilindiği üzere henüz kesinleşmeyen ve tartışmaları devam eden ve muhtemelen Soçi'de gerçekleşecek açıklama ile gün yüzüne çıkacak bir konu var. Formula 1 otomobillerinin hızlandırılması ve güzelleştirilmesi, daha agresif görünmesi amaçlanmakta. Yapılan görüşmelerde kesinlik kazanmayan maddelere göre otomobillerde gelecek sene olacak olan değişiklikler ve olası bir modelin nasıl görüneceği örneği yukarıda mevcut. Ayrıca aşağıdaki linkte bu örneklemenin çeşitli hallerini görmek de mevcut.

Olası değişiklikler nedir mesela; Daha geniş lastikler, uzun burun, oldukça geniş arka yapı.

Düşünülen plan. Otomobiller genişleyecek, daha agresif olacak. Tur başına nerede ise şimdikilere göre 5 saniye daha hızlı olacaklar.
Yeni kurallardaki en önemli ayrıntılar;
► Tekerler daha kalın olacaklar. Önler 24,5'ten 30,5'e, arkalar 32,5'ten 40,5 cm çıkacak.
► Ön kanat azami genişliği 1,80 metre (güncel 1,60 metre), arka kanat yüksekliği azami 90 cm (güncel 75 cm) olabilecek.
► Otomobilin kendi genişliği (tekerler ve kanatlar hariç) 1,40 metre yerine 1,60 metre olabilecek.
Bu değişiklikler aerodinamiği iyileştirip otomobilleri hızlandırırken 2014 ve 2015 dünya şampiyonu olan Mercedes'in üstünlüğünü de bitirecek.
Mercedes bu değişikliği engellemekte başarısız oldu.
Şampiyon Lewis Hamilton (31) düşünülen planı eleştirmekte. "Daha fazla aerodinamiğe değil, öndekini geçebilmek için daha fazla mekanik tutunmaya ihtiyacımız var. Önümüzdekini geçemedikten sonra 5 saniye daha hızlı olmamızın bir anlamı yok."

http://andriesvanoverbeeke.com/red-bull-2017-formula-1-concept

///////////////

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri 2016
« #52 : 03 Mayıs 2016, 10:54:14 »
Rosberg, Hamilton ve Raikkönen'in önünde yine birinci

Sezonun dördüncü yarışı olan Soçi'deki Rusya GP'si geçtiğimiz hafta sonu koşuldu. Sürücüler genel olarak Supersoft ve Soft kullanırken sadece 3 sürücü Medium hamurlu lastikleri kullandılar.

Yarışın başlangıcı biraz heyecanlı olmanın yanında bolca kazaya da sahne oldu. Ferrari sürücüsü Vettel, Daniel Kvyat'ın kendisine arkadan iki kez çarpmasının ardından sadece 5 viraj ileride yarışı bırakmak zorunda kaldı. Kvyat daha ilk virajda Vettel'e arkadan çarpıp her iki aracın zarar görmesinin yanında Vettel'in başka bir araca dokunmasına da sebep oldu. Kısa bir süre sona Kvyat bu kez daha da ileri giderek Ferrari'yi yan bariyerlere doğru iterek çarpmasına ve yarış dışı kalmasına neden oldu. Bu olay sonrasında Vettel'in oldukça kızgın bir şekilde konuşmasının beş kez biplenmesine neden oldu.

Nico Rosberg, yarış başlar başlamaz liderliği sürdürüp devam ettirirken bu sezonun ilk dört yarışında dört birincilik alarak tam puan ile zirvedeki yerini korudu. Yarışa onuncu sırada başlayan Lewis Hamilton yarışı ikinci sırada tamamladı. Kimi Räikkönen bir kaç kez savunmak zorunda kaldığı üçüncülük pozisyonunda damalı bayrağı görmüş oldu.

Kvyat sebebiyet verdiği kaza sonrasında on saniyelik bir dur-kalk cezası alırken bu ceza tifosiler tarafından çok az bulundu. Kvyat yarış sonunda on beşinci olabildi.

Rusya GP Yarış Sonucu
 1. Nico Rosberg, Mercedes 1:32:41.997
 2. Lewis Hamilton, Mercedes +25.022
 3. Kimi Raikkonen, Ferrari +31.998
 4. Valtteri Bottas, Williams +50.217
 5. Felipe Massa, Williams +74.427
 6. Fernando Alonso, McLaren 1 Lap
 7. Kevin Magnussen, Renault 1 Lap
 8. Romain Grosjean, Haas 1 Lap
 9. Sergio Perez, Force India 1 Lap
 10. Jenson Button, McLaren 1 Lap
 11. Daniel Ricciardo, Red Bull Racing 1 Lap
 12. Carlos Sainz Jr, Toro Rosso 1 Lap
 13. Jolyon Palmer, Renault 1 Lap
 14. Marcus Ericsson, Sauber 1 Lap
 15. Daniil Kvyat, Red Bull Racing 1 Lap
 16. Felipe Nasr, Sauber 1 Lap
 17. Esteban Gutierrez, Haas 1 Lap
 18. Pascal Wehrlein, Manor 2 Laps
 19. Max Verstappen, Toro Rosso Out
 20. Sebastian Vettel, Ferrari Out
 21. Nico Hulkenberg, Force India Out
 22. Rio Haryanto, Manor Out
– Alfonso Celis Jr, Force India Dns
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

salimulas

  • Membro
  • İleti: 126
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri 2016
« #53 : 03 Mayıs 2016, 15:27:02 »
2014 sezonunun gunahini Fernando'ya yuklemis, gecen sezonki ufacik kipirtinin sebebinin ise Fernando'nun takimdan ayrilmasi sonrasi olusan birlik beraberlige baglamislardi. Heralde bu sezonki basarizisligi da, "Biz araci Raikkonen'e gore, ön tarafi daha dengeli olarak tasarladik, Vettel uyum saglayamadi, Raikkonen de isteksiz sezon gecirince, butun emekler boşa gitti" diyerek, sezon sonu takimdan gonderirler
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri 2016
« #54 : 17 Mayıs 2016, 10:28:28 »
Hamilton ve Rosberg çarpıyorlar, Verstappen iki Ferrari'nin önünde en genç yarış kazanan sürücü

Barcelona'daki yarış Mercedes takımı için sadece 4 viraj sürerken dördüncü virajda Mercedes'ler birbirine çarparak yarış kaldılar ve favoriler için yarış böylece bitmiş oldu. Dördüncü virajdaki kaza tüm otomobillerin tam da hızlanma esnasında meydana geldi. İlk bakışta Rosberg'in tam hızlanma esnasında takım arkadaşına çarparak yarış dışı bıraktığı düşünülse de yarış sonrası yapılan analizde Rosberg'in yanlış bir motor ayarı seçtiği ve bu sebeple fren ışıklarının yandığı, bu sinyal sebebi ile arkadan gelenlerin liderin olası bir sıkıntı nedeni ile yavaşlayacağı veya kenara çekileceğini düşünmelerinden kaynaklandı. Bu durum sebebi ile Hamilton Rosberg'in sağından geçmeye çalıştığı anda Rosberg önüne kırdı ve Hamilton'un çimlere çıkmasına sebep. Bu andan itibaren Hamilton döner bir tehlike oldu ve Rosberg'in otomobiline çarparak her ikisinin yarış dışı kalmasına sebep oldu.

İlk başta büyük bir kaza gibi görünen bu durum sonrasında her iki sürücünün kavga edeceği düşünülse de uzun bir görüşme sonrasında bir orta bulunduğu belirtildi.
FIA Komiserleri Hamilton'un suçunun olmadığını belirtirlerken seyirciler ilk başta hata başlangıç noktasının Rosberg'te olduğu konusunda hemfikir idiler.

Her iki Mercedes sürücüsünün yarış dışı kalması sonrasında yarışı Red Bull Racing'den Max Verstappen kazanarak Formula 1 Tarihi'nin En Genç Yarış Kazanan Sürücüsü ünvanını da elde etti. Kaza sonrasında piste üç tur için çıkan Güvenlik Aracı safhasında yarış biraz yavaşladı. Bu esnada Max Verstappen ve Ferrari sürücüleri Vettel ile Raikönnen'in önünde Daniel Ricciardo liderliği ele geçirdi.

Her dört sürücü birbirine hiç bir ikramda bulunmaz iken uzun süre boyunca Red Bull'un mu veya Ferrari'nin daha güçlü olduğu tam anlaşılamadı. Ancak yarış sonunda, henüz daha üç hafta önce Torro Rosso'da oturan 18 yaşındaki Red Bull sürücüsü Max Verstappen kazanmasını bildi. Çok baskı uygulamasına rağmen Kimi Räikkönen ikincilik ile yetinmek durumunda kaldı. Vettel üçüncü olarak podyumu tamamlamış oldu. Vettel tarafından geçilen Daniel Ricciardo patlak lastik ile boğuşmak durumunda kalırken bir ara dördüncülüğü de tehlikeye girdi.

İspanya GP Yarış Sonucu
1. Max Verstappen, Red Bull Racing 1:41:40.017
2. Kimi Raikkonen, Ferrari +00.616
3. Sebastian Vettel, Ferrari +05.581

4. Daniel Ricciardo, Red Bull Racing +43.950
5. Valtteri Bottas, Williams +45.271
6. Carlos Sainz Jr, Toro Rosso
7. Sergio Perez, Force India
8. Felipe Massa, Williams
9. Jenson Button, McLaren 1 Lap
10. Daniil Kvyat, Toro Rosso 1 Lap
11. Esteban Gutierrez, Haas 1 Lap
12. Marcus Ericsson, Sauber 1 Lap
13. Jolyon Palmer, Renault 1 Lap
14. Felipe Nasr, Sauber 1 Lap
15. Kevin Magnussen, Renault 1 Lap
16. Pascal Wehrlein, Manor 1 Lap
17. Rio Haryanto, Manor 1 Lap
18. Romain Grosjean, Haas Out
19. Fernando Alonso, McLaren Out
20. Nico Hulkenberg, Force India Out
21. Nico Rosberg, Mercedes Out
22. Lewis Hamilton, Mercedes Out
23. Esteban Ocon, Renault Dns
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri 2016
« #55 : 17 Mayıs 2016, 12:11:16 »
Sürücüler Puan Durumu (Toplam 21 yarıştan 5. yarış sonrası)
1   Nico Rosberg   Mercedes AMG - 100
2   Kimi Räikkönen   Ferrari - 61
3   Lewis Hamilton   Mercedes AMG - 57
4   Sebastian Vettel   Ferrari - 48
5   Daniel Ricciardo   Red Bull - 48
6   Max Verstappen   Red Bull - 38
7   Felipe Massa   Williams - 36
8   Valtteri Bottas   Williams - 29
9   Daniil Kvyat   Toro Rosso    - 22
10   Romain GrosjeanHaas   - 22
11   Carlos Sainz Jr.   Toro Rosso    - 12
12   Fernando Alonso   McLaren - 8
13   Sergio Perez   Force India - 8
14   Kevin MagnussenRenault - 6
15   Nico Hülkenberg   Force India - 6
16   Jenson Button   McLaren - 3
17   Stoffel VandoorneMcLaren - 1
18   Jolyon Palmer   Renault - 0
19   Esteban GutierrezHaas - 0
20   Marcus Ericsson   Sauber - 0
21   Pascal Wehrlein   Manor - 0
22   Felipe Nasr   Sauber - 0
23   Rio Haryanto   Manor - 0

Takımlar Puan Durumu (Toplam 21 yarıştan 5. yarış sonrası)
1   Mercedes - 157
2   Ferrari - 109
3   Red Bull - 94
4   Williams - 65
5   Toro Rosso - 26
6   Haas F1 - 22
7   Force India - 14
8   McLaren - 12
9   Renault - 6
10   Sauber - 0
11   Manor - 0
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri 2016
« #56 : 18 Mayıs 2016, 11:10:36 »
17.05.2016

Ferrari’nin Rosberg ile transferi konusunda pazarlık yapıldığı iddiası

Kulağa gelen söylentilere göre Ferrari’nin 2017 yılı için Kimi Räikkönen’in yerine Alman Nico Rosberg ile görüştüğü söyleniyor. Alman sürücüler Vettel ile Rosberg’in Rüya Takım olarak fanları etkilemesi düşünülüyor. Alman sürücü ile pazarlık sürecine girildiği bilgileri de var.

Milano’lu günlük gazete Corriere della Sera’nın bu bilgiyi içeriden aldığı düşünülse de henüz kesinleşmiş bir şey yok. Bir çok uzmana göre bu durum bir dedikodudan öte bir şey değil.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Bölüm : Motor Sporları
« #57 : 06 Haziran 2016, 16:32:23 »
19 Haziran'da gerçekleşecek olan Azerbaycan Yarışı'nın bir videosu. Yerel yarışçı Gulhuseyn Abdullayev tarafından bir GP3 otomobilinden görüntü alındı.
Monaco, Adelaide veya Macau gibi bir şehir yarışı ancak yolların genişliği kimi yerlerde oldukça fazla. Özellike 8-9-10-11 virajlarda oldukça heyecan yaşanabileceği belirtiliyor.

http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/f1-aserbaidschan-8834074.html
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

salimulas

  • Membro
  • İleti: 126
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri 2016
« #58 : 26 Mart 2017, 10:01:25 »
Bugün son 10 yılın en rekabetci Ferrari aracını izledim.  Takım iyi iş çıkartmış gibi görünsede, bana göre zaferin sebebi, bu yıl araçlara ve tulumlara eklenen Yonca logosunda gizli  8) 
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.649
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri 2016
« #59 : 26 Mart 2017, 17:32:22 »
Araçtaki ve sol koldaki yonca çok şık durmuş.ahde vefa bu olsa gerek.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri
« #60 : 27 Mart 2017, 10:33:27 »
Evet, 2017 sezonu başladı ve ilk yarış Ferrari'nin galibiyeti ile bitti.
Bu sonuç ile Ferrari 2012 yılından beri ilk defa takımlar sıralamasında lider olurken (ilk yarış olsa da) Ferrari ve Sebastian Vettel de 20 Eylül 2015'de kazanılan son yarış olan Singapure GPP'den sonra ilk kez birinci oldu.





Bazı yorumlara göre Mercedes'e galip gelen Ferrari değil, Vettel deniyor olsa da bu sonuç, Ferrari'nin 2017 için dersini iyi çalıştığı yönünde bir fikir birliği var. Ancak unutulmamalı ki Mercedes Benz hala da en iyisi ve yüksek bir potansiyelleri var ama bu sene zorlanacakları kesin.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri
« #61 : 03 Ekim 2017, 14:32:41 »
Ferrari belki de tarihinin en kötü Eylül ayını yaşadı. Vettel'in ve Ferrari'nin Ekim ayının ilk günü gerçekleşen yarışındaki muhteşem performansı, belki gelecek yarışlar için bir umut olabilir.

Umut, zaten fakirin ekmeğidir.

Buna göre eğer Sebastian Vettel geri kalan 5 yarışın tamamını kazanıp Lewis Hamilton 5 yarışta da ikinci olursa, Vettel 1 puan farkla (372'ye 371) şampiyon olabilecek.

Hatta Hamilton bir yarışı bitiremeyip birinde 1. olsa ve 3 ikincilik ile, o zaman bile Vettel 4 birincilik ve bir ikincilik ile şampiyon olabiliyor.

Bekleyelim ve görelim.
« Son Düzenleme: 03 Ekim 2017, 14:38:02 Gönderen: admin »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

Kibitzer

  • Membro
  • İleti: 2.234
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri
« #62 : 03 Ekim 2017, 22:13:43 »
Ferrari belki de tarihinin en kötü Eylül ayını yaşadı. Vettel'in ve Ferrari'nin Ekim ayının ilk günü gerçekleşen yarışındaki muhteşem performansı, belki gelecek yarışlar için bir umut olabilir.

Umut, zaten fakirin ekmeğidir.

Buna göre eğer Sebastian Vettel geri kalan 5 yarışın tamamını kazanıp Lewis Hamilton 5 yarışta da ikinci olursa, Vettel 1 puan farkla (372'ye 371) şampiyon olabilecek.

Hatta Hamilton bir yarışı bitiremeyip birinde 1. olsa ve 3 ikincilik ile, o zaman bile Vettel 4 birincilik ve bir ikincilik ile şampiyon olabiliyor.

Bekleyelim ve görelim.

Bu hesaplamalar klasik "Gruptan nasıl çıkarız Türkiye'si" gibi olmuş.

Bence iş mucizelere kaldı. Mercedes bariz daha iyi. Sadece bazı pistlerde zayıflar ki o zayıf olduğu pistlerde bile birdenbire pole pozisyonu falan alabiliyorlar. Sonra "Hamilton arabanın canını çıkardı da öyle oldu" falan diyorlar. Yine bizim futbol dünyamızda eskiden çok karşılaştığımız "Avrupa kupalarında Türkiye'ye gelen rakip takım teknik direktörünün maçtan önce '________ çok iyi güçlü bir rakip, en iyi ihtimalle beraberliği alıp ülkemize dönmeye çalışacağız' deyip bizim takıma güle oynaya 3-5 gol atıp geri dönmesi" durumu gibi. Sıralama turlarına kadar sürünen Mercedes birdenbire "iman kuvveti" kazanıp yarışa lider başlıyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.691
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri
« #63 : 04 Ekim 2017, 10:01:33 »
Mercedes'in güçlü olduğu kesin ama önceki yıllardaki üstünlüğü yok, Ferrari'nin şu anda daha hızlı olduğu belirtiliyor ve hatta Vettel'in 34 puan geride olmasına karşın şampiyonluk için favori olduğunu yazanlar bile var. Ancak Singapur'daki gibi bir saçmalık veya Malezya'da yaşanan aksilikler (Her iki Ferrari'nin motor sorunu yaşaması nedeni olarak büyük ihtimalle turbo ile motor arasında yer alan çok kısa bir karbon borunun hava sızdırmasından olduğu düşünülüyor. Ne olursa olsun hem tedarikçi hem de Ferrari tarafında yaşanan bir kalite kontrol zaafiyeti olduğu belli.) tabi ki Ferrari'nin eksi hanesine yazılan durumlar. Ferrari'nin şanssız olduğu da apaçık belli. Yarış bittikten sonra Stroll'ün Vettel'in Ferrari'sine çarpması ve otomobilin arkasını hurdaya çevirmesi başka bir şey ile ifade edilemez. Ferrari'nin şansı varmış ki bu çarpışma esnasında şanzıman zarar görmedi ve değişime gitmek zorunda kalmayacaklar. Bir değişim 5 sıra arkadan başlamaya neden olacaktı. Ben yine de çok iyimser değilim. Bu çarpışma neticesinde belki görünmeyen arızalar olmuş olabilir.

Yukarıdaki senaryoyu okuyunca aklıma 2007 yılında Kimi Räikkönnen'in şampiyonluğu geldi.
Son yarış öncesinde Räikkönnen puanlamada 3. sırada idi ve yanlış hatırlamıyorsam şampiyon olabilmesi için 3-4 farklı olasılığın bir araya gelmesi gerekiyordu. Yarış öncesinde Räikkönnen'in şampiyon olabileceği bir senaryo yapmış ve bunları bir kağıda yazmıştım. İnanması güç olacak ama yarış esnasında kağıda yazdığım tüm ihtimaller gerçekleşmiş ve Räikkönnen şampiyon olmuştu.  :)

///////////////

Kibitzer

  • Membro
  • İleti: 2.234
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri
« #64 : 04 Ekim 2017, 16:04:23 »
Mercedes'in güçlü olduğu kesin ama önceki yıllardaki üstünlüğü yok, Ferrari'nin şu anda daha hızlı olduğu belirtiliyor ve hatta Vettel'in 34 puan geride olmasına karşın şampiyonluk için favori olduğunu yazanlar bile var. Ancak Singapur'daki gibi bir saçmalık veya Malezya'da yaşanan aksilikler (Her iki Ferrari'nin motor sorunu yaşaması nedeni olarak büyük ihtimalle turbo ile motor arasında yer alan çok kısa bir karbon borunun hava sızdırmasından olduğu düşünülüyor. Ne olursa olsun hem tedarikçi hem de Ferrari tarafında yaşanan bir kalite kontrol zaafiyeti olduğu belli.) tabi ki Ferrari'nin eksi hanesine yazılan durumlar. Ferrari'nin şanssız olduğu da apaçık belli. Yarış bittikten sonra Stroll'ün Vettel'in Ferrari'sine çarpması ve otomobilin arkasını hurdaya çevirmesi başka bir şey ile ifade edilemez. Ferrari'nin şansı varmış ki bu çarpışma esnasında şanzıman zarar görmedi ve değişime gitmek zorunda kalmayacaklar. Bir değişim 5 sıra arkadan başlamaya neden olacaktı. Ben yine de çok iyimser değilim. Bu çarpışma neticesinde belki görünmeyen arızalar olmuş olabilir.

Yukarıdaki senaryoyu okuyunca aklıma 2007 yılında Kimi Räikkönnen'in şampiyonluğu geldi.
Son yarış öncesinde Räikkönnen puanlamada 3. sırada idi ve yanlış hatırlamıyorsam şampiyon olabilmesi için 3-4 farklı olasılığın bir araya gelmesi gerekiyordu. Yarış öncesinde Räikkönnen'in şampiyon olabileceği bir senaryo yapmış ve bunları bir kağıda yazmıştım. İnanması güç olacak ama yarış esnasında kağıda yazdığım tüm ihtimaller gerçekleşmiş ve Räikkönnen şampiyon olmuştu.  :)

Aynı şekilde ben de çok istiyorum. Ferrari şampiyon olsun, en azından Vettel. Ferrari'nin şampiyonluğu çok daha zor ama Vettel yine bir ihtimal. Umarım gerçekleşir :))
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.691
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri
« #65 : 09 Ekim 2017, 10:50:19 »
Eğer...

Vettel tüm yarışları kazanır ve Hamilton;

2 kez ikinci, 1 kez sekizinci olup ve bir kez yarış dışı veya ilk ona giremez ise,
veya,
2 kez üçüncü, 1 kez beşinci olup bir kez yarış dışı veya ilk ona giremez ise,
veya,
1 kez ikinci, 1 kez üçüncü, bir kez yedinci olup bir kez yarış dışı veya ilk ona giremez ise,
veya,
4 kez beşinci olursa,
veya,
.
.
.
.

Eğer, eğer kelimesi olmasaydı ne olurdu acaba!

 :)) :)) :)) :)) :))

///////////////

stan

  • Membro
  • İleti: 262
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri
« #66 : 09 Ekim 2017, 12:52:57 »
Hamilton ciddi bir sakatlık yaşayıp, son 4 yarışa katılamaması gibi bir durum olmazsa her türlü şampiyon olur. Vettel'in bu şans ve araba ile son 4 yarışı firesiz tamamlayacağına inanmıyorum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri
« #67 : 10 Ekim 2017, 12:45:44 »
Vettel'in aracının gücünün alması sonrası teknik ekip tarafından geri çağrılmasının nedeni bir buji idi. Zaten yarış başlamadan önce de Vettel'in aracında bu sıkıntı biliniyordu ancak sorun çözülemedi. Ferrari'nin avantajının aslında burada bir dezavantaj olarak karşına çıktığı yazılıyor.

Ferrari'nin avantajı, motor ve ona bağlı sistemlerin çok kompakt bir yapıda olması. Yani genel olarak güç ünitesinin diğer markalara nazaran hacimsel anlamda çok daha az yer kaplaması, diğer üreticiler tarafından çok takdir gören ve gıpta ile bakılan bir durum. Bu sayede aerodinamik değişiklikler için oynama alanınız fazlalaşıyor.

Dezavantaj ise bu kompakt yapı sebebi ile bujilerin normalden çok daha fazla içeride yer alması. Bu sebeple yarış öncesinde kalan 15 dakikalık sürede buji değişimi mümkün olmamış ve yarışın dördüncü turunda motoru koruma amacı ile Vettel'in yarışı bırakması istendi.

Ferrari'nin buji sebebi ile yaşamış olduğu sıkıntı, Ferrari'nin kalite ve kalite kontrol konusunda eksikliği olarak tanımlansa da Hamilton'un aracında da aynı sorun yaşanmış. Ancak bu sıkıntı öğle seansında gerçekleştiği için mekanikerlerin bujiyi değiştirebilmeleri için çok zamanları vardı.

Olmayınca olmuyor işte.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri
« #68 : 03 Kasım 2017, 16:49:35 »
Bu bir Kimi Räikönnen haberidir.

Dünya Şampiyonu: Kimi Räikönnen'in umrunda değil.

Lewis Hamilton bir sene ara ile tekrardan dünya şampiyonu.

Lewis Hamilton'un dördüncü şampiyonluğuna ulaşmış olmasının Ferrari sürücüsü Kimi Räikkönen'in pek de umrunda olmadığı görülüyor: "Kendisi için harika bir durum, başka ne söylememi bekliyorsunuz?"

Lewis Hamliton, Meksika GP 2017'deki yarış dokuzuncuuğuna rağmen sezon bitmeden bitmeden şampiyonluğunu ilan etmiş oldu. Büyük Britanyalı sürücü dördüncü şampiyonluğu ile Formula 1 istatistiklerinde Alain Prost ve Sebastian Vettel ile eşit sayıya gelirken, kendine örnek aldığı Ayrton Senna (3 şampiyonluk)'yı geçmiş oldu. Şampiyonadaki en büyük rakibi Sebastian Vettel, "Bu sene o daha iyi idi" derken Force-India sürücüsü "O en iyisi ve tüm zaferlerini gerçekten hak etti" diye konuşmakta.

Ancak "Buzadam" (Iceman) bu duruma her zamanki gibi soğuk yaklaşmakta. Meksika'daki yarış sonrasında gerçekleşen basın toplantısında kendisine 2017'nin şampiyonu ile ilgili sorulan sorudan bir kaç kelime söylemesi istendiğinde, sadece, "En iyisi ona gidip kendisine sormanız gerekir" şeklinde cevapladı. "Kendisi için harika. Hesabında bir çok yarış birinciliği ve ünvanı var. İyi, ama daha başka ne diyebilirim ki? Beni ilgilendirmiyor. Kendisi adına seviniyor muyuz? Bir şekilde, evet" şeklinde devam etti.

Räikkönen'in bu basın toplantısının bu bölümünde kendisini çok rahat hissetmediği görüldü. "İçten onun için sevinebilirsiniz, ama...", dedikten sonra bir Ferrari takımı sürücüsü olarak takım arkadaşı tarafından bir düşman olarak algılabilecek seviyeye gelmeyeceğini belirtti. Yarışı kazanan Max Verstappen ise "Tabi ki onun yerinde biz olmak isterdik" dedi. "Genel anlamda o ve ayrıca otomobili bu senenin en güçlüsü idi. Ayrıca Ferrari ve Mercedes'in otomobillerinin dayanıklılık durumlarını da karşılaştırmak gerek. Böyle bir durumda tabi ki büyük başarılara da imza atabiliyorsunuz." şeklinde devam etti Hollandalı sürücü.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri
« #69 : 13 Şubat 2018, 15:12:59 »
"Ferrari Formula 1 Takımı'nın motoru Maranello'da ilk startını verdi."

Ferrari'nin Maranello'daki tesislerinde Formula 1 takımının 063 kod numaralı motoru ilk kez çalıştırıldı. Motorun içinde yer alacağı otomobilin kod numarası 669 ve 22 Şubat'ta bunun tanıtımı yapılacak.

Bu sene özellikle dikkat edilen durum aracın genel olarak dayanıklılığı oldu, çünkü bu sene ceza almadan sadece 3 motor kullanılabilecek. Daha fazla motor kullanılması durumunda mevcut sıralamadan geriye itilecek.

Ferrari ana sürücüleri Sebastian Vettel ve Kimi Räikkönen kısa bir süre önce Maranello'ya gelerek otomobili gördüler ancak motorun ilk çalıştırılması aşamasında yoklardır. 063, 25 Şubat'ta Barcelona'da gerçekleşecek olan kış testlerinde ilk kez kullanılmış olacak.

:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.698
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri
« #70 : 08 Ocak 2019, 15:40:57 »
2019 için ilk haber ile başlayalım;

Resmi Açıklama: Ferrari Formula 1 Takımı'nın yeni Takım Şefi Binotta

Sebastian Vettel ve Charles Leclerc yeni sezona yeni takım şefi ile başlayacak. Bu açıklama Ferrari tarafından resmi olarak yapıldı. Maurizio Arrivabene ile olan sözleşme uzatılmıyor, Teknik Şef Mattia Binotto yeni takım şefi oluyor.

FIAT ve Ferrari Başkanı olan Agnelli'nin torunu John Elkann böylelikle geçen sene Arrivabene ve Biotta arasında yaşanan tartışmaların etkisi ile rekabet gücünü kaybeden ve sezonun ikinci yarısındaki performans düşüklüğünü sonuca bağlamış oldu.

Kararın Sebebi: Eski Başkan Sergio Marchionne sezon sonunda Binotto'yu zaten yeni takım şefi olarak görevlendirmeyi düşünüyordu. Ancak kendisinin ölümü sonrasında Arrivabene, takım şefi olarak sahip olduğu gücü kullanarak kendi gücünü arttırmak ve rakibinin gücünü azaltmak istemişti. Bunun yanında Arrivabene'nin Binotto'nun elinden teknik bütçe üzerindeki yetkiyi aldığı bilgileri veriliyor. Bu hareket nedeni ile Vettel'in Loria takma isimli aracının geliştirilmesi de engellenmiş oldu.

Sonuç: Teknik Şef Bimotta, bunun üzerine Ferrari CEO'su Louis Camilleri ile John Elkann'a bunun böyle devam edemeyeceğini ve kendi açısından gerekmesi durumunda takımdan ayrılabileceği tehdini de ileterek durumu izah etti. En sonunda Arrivabene'nin şapkasını alarak gitmesi gerekti.

Ayrıca: Yapılan basın açıklaması sert olmaktan ziyade uzlaşmacı idi. Ferrari "Karar, en üst yönetim ile uzun görüşmeler sonrası ve Maurizio'nun uzun vadedeki kişisel beklentileri ile takımın beklentinleri gözetilerek alınmıştır."

Sürücüler açısından: Vettel için iyi bir haber. Heppenheim doğumlu Alman sürücünün 2018 yılının özellikle ikinci yarısında duygusal anlamda ve takım ve özellikle takım şefi tarafından sırt desteği eksik kalmıştı. Vettel'in yeni takım arkdaşı Charles Leclerc Arrivabene tarafından şimdiden geleceğin süper starı olarak kabul ediliyordu. Binotto'nun ayakları eski Marlboro yöntecisine (Arrivabene) yere daha sağlam basıyor ve olaylara daha empatik yaklaşabiliyor, ayrıca takım içerinde arkasında daha çok destekçisi var.

İkinci ayrıca: İsviçre doğumlu olan İtalyan Binotto zamanında Michael Schumacher ile bile beraber çalışmıştı. Uzun zaman Scumacher'in motor mühendisi olarak görev alan Binotto, sırası ile Motor Bölüm Şefi, sonra Teknik Şef oldu. Son karar ile beraber takım şefliğine yükseldi. Binotto'nun yerine eski FIA çalışanı Laurent Mekies geldi. Kendisi geçtiğimiz Sonbahar'da Scuderia'da işe başlamıştı ve Binotta tarafından işe alınmıştı.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

stan

  • Membro
  • İleti: 262
    • Çevrimdışı
Ynt: FCA Grubu Motorsporları Haberleri
« #71 : 08 Ocak 2019, 16:14:09 »
Son 2 yıldır özellikle yarış esnasında yapılan bariz taktik hatalarından dolayı Arrivabene ile devam etmek zaten akıllıca olmayacaktı.

Şu an yabancı basının haberlerine biraz göz atınca, Arrivabene için baya bir saydırmışlar, takım içinde sevilmiyordu, eski rahmetli CEO'nun bastonuydu gibisinden yorumlar var hep.

Hayırlısı olsun, 2019'da inş rekabetçi bir takım olarak izleriz Ferrari'yi. Bir de tabii Leclerc'in önünü kapatmayacak, en azından sezon başında takım içi rekabete izin verecek bir yönetim ortaya konur.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı