Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Start & Stop Fonkisyonu'nun devreye girmediği/girdiği şartlar  (Okunma sayısı 646 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.653
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo’nun online el kitabından alıntıdır.

Start & Stop Fonkisyonu’nun çalışmadığı durumlar aşağıda belirtilmiştir.

Eğer;

- motor hala daha soğuk ise (motor sıcaklık sensörü 40°C’nin altında bilgisini veriyorsa);

- akü yeteri kadar şarjlı (şarj % 75 altı) değil veya akünün şarj durumunu ölçen sensörde arıza var ise;

- sensör tarafından belirtilen fren basıncı az ise, mesela arka arkaya devamlı pedala basılması durumunda;
 
- dizel motorlarda olan DPF’nin aktif olması durumunda;
 
- akım düzenleyicide arıza olması durumunda;
 
- arka cam rezistansı aktif durumda iken (burada sürücünün niyeti de önemli. Camlardaki buğuyu gidermek için klima çalıştığından motorun çalışması gerekmektedir.)

- ön silecekler son kademede 4 saniyeden falza aktif durumda ise (çünkü, bu durumda dışarıdaki hava şartlarının aşırı kötü olması sebebi ile asgari derecede konfor düşünülmekte.)
 
- sürücü kapısı kapalı değil ise;

- emniyet kemeri takılı değil ise;

- geri vites takılı ise (geri manevrada emniyetli sürüşü engellememek için);
 
- otomatik klima devrede ve istenen sıcaklığa ulaşılmamış (sürücü tarafından belirlenen sıcaklık ile araç içi sıcaklık farkı 4°C’den fazla ise) veya MAX-DEF devrede iken;
 
- herhangi sensörler veya sistemlerde arıza olması durumunda;

- ilk kullanım zamanında sistemin yüklenmesi için;

- dış sıcaklık aşırı derecede düşük ise;

S&S Fonksiyonu devreye girmez.

Yukarıdaki durumlarda göstergelerde sistemin devrede olduğuna dair bir bilgilendirme yapılır.


Motorun otomatik olarak tekrardan çalışması için gerekli olan durumlar aşağıdaki gibidir.

Sürücünün herhangi bir müdahalesi olmadan motor tekrar çalışır.

Eğer;

- fren basıncında azalma meydana gelmesi durumunda: Basınç sensörü eğer aracın herhangi bir yokuşta hareket etmesine mahal verecek bir basınç azalmasını algılarsa;
 
- hareket halindeki araçta: araç hızı 5 km/s üzerinde ve yokuşlarda tehlike durumunu engellemek için;
 
- aracın çok fazla “Stop” konumunda kalması durumunda: motor 160 saniyeden fazla durmuş durumda ve araç boş viteste ise;
 
- geri vitese takılması durumunda: böylece aracın geri gidişindeki manevralarda herhangi bir kesinti meydana gelmemekte;
 
- motor falza soğuk: motor sıcaklık sensörü 30°C altında ise;

- aşırı düşük katalizör sıcaklığında;

- hareket halindeki araçta el freninin çekilmesi durumunda: araç stop durumunda 3 km/s’ten falza bir hıza sahip ise. Böylece yokuşlarda motor freni özelliği devreye girerek olası tehlike durumlarının önüne geçilmekte.

- DPF’nin devreye girmesi durumunda;

- akü yeteri derece şarjlı değil ise (şarj durumu % 70’in altında)

- akü şarj durumunu gösterir sensörde arıza meydana gelmesi durumunda;
 
- havanın aşırı soğuması durumunda;

- otomatik klimanın devrede olması durumunda. Eğer sürücünün belirlemiş olduğu değer ile araç içi sıcaklığı arasında 7°C’den fazla ise veya MAX-DEF devreye alındı ise.

- silecekler 4 saniyeden falza en üst seviyede çalışacak duruma alındı ise;

S&S Sistemi sürücünün müdahalesine gerek duymadan devre dışı kalır ve motor çalışır.

///////////////

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.653
    • Çevrimdışı
Konuya bir ilave yapayım. Yabancı bir forumda bir kullanıcının Stop&Start ile olan tecrübesi. Orijinal akü ömrünü tamamladıktan sonra 60A yerine 72A akü takılmış, ancak Stop%Start işlevi yine de doğru çalışmamış.

Kullanıcı daha sonra AlfaOBD ile araç bilgilerine girmiş ve akü ile ilgili bir ayarın olduğunu fark etmiş. Akü bilgisini 72A olarak değiştirdikten sonra aracın Stop&Start işlevi olması gerektiği gibi çalışma başlamış.

Bu da AlfaOBD görseli.


///////////////