Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu  (Okunma sayısı 660 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

baronet

  • Membro
  • İleti: 95
    • Çevrimdışı
Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« : 17 Ağustos 2016, 21:03:38 »
Selamlar,

159 Dizel,

İlk marşta (eğer araba en az 1 gün yattıysa) çalışmıyor. Debriyaja basmadan start-stop yapıyorum ancak 2-3 kere sonra çok zor çalışıyor. Çalıştıktan sonra artık her defasında hemen çalışıyor. Sadece araba uzun süre çalışmadıktan sonraki çalışması çok zor oluyor. Bir kere çalıştığında da artık hep çalışıyor. Sizce sorun ne olabilir ?

Teşekkürler.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Jaaaa!

  • Membro
  • İleti: 275
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #1 : 17 Ağustos 2016, 21:10:10 »
Benim 147 de de aynı sorun var 1-2 gün yattıkdan sonra bu oluyor ilk marş ı kesip tekrar marş bastığımda sorunsuz çalışıyor ilk marşda çalıştığıda oluyor ama gaza bastığımda ve devir kendini zor topluyor
M.byrkc

baronet

  • Membro
  • İleti: 95
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #2 : 17 Ağustos 2016, 21:11:35 »
Sizinki benzin pompasindan olabilir belki.

Ama dizelde durum biraz farkli olabilir. Yani cozumler farkli olabilir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Jaaaa!

  • Membro
  • İleti: 275
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #3 : 17 Ağustos 2016, 21:17:52 »
Benimde aklıma o geliyo çünkü ilk çalıştırdığımda hafif bi benzin kokusu veriyo dışarıya
M.byrkc

Adza

  • Membro
  • İleti: 1.097
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #4 : 17 Ağustos 2016, 22:03:55 »
Sizin problemin de yakıt sistemiyle ilgili olduğunu düşünüyorum. Bunu anlamak için şunu yapın;
Araç 1 gün yatsın, (tekte çalışmayacağından emin olduğunuz zaman)
Kontağa anahtarı takın fakat start' a basmayın. Ardından kontak anahtarını çıkartın. Bir kaç sefer start' a basmadan tak çıkar yapın. Ardından start' a basın. Kolay çalışırsa filtreyle ilgili bir sıkıntı var demektir...

Tabiki herhangi bir video vs. görmeden yaptığımız için yorumlar daha geniş bir yelpazeyi kapsıyor. Akü' den ötürü marş basmadığı zaman çıkan sesle mazotla ilgili bir problemden ötürü marş basmadığı zaman çıkan ses farklıdır mesela. Ama anlattıklarınızdan yola çıkarak yakıtla ilgili elamanlar akla geliyor.

baronet

  • Membro
  • İleti: 95
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #5 : 17 Ağustos 2016, 22:23:51 »
Sizin problemin de yakıt sistemiyle ilgili olduğunu düşünüyorum. Bunu anlamak için şunu yapın;
Araç 1 gün yatsın, (tekte çalışmayacağından emin olduğunuz zaman)
Kontağa anahtarı takın fakat start' a basmayın. Ardından kontak anahtarını çıkartın. Bir kaç sefer start' a basmadan tak çıkar yapın. Ardından start' a basın. Kolay çalışırsa filtreyle ilgili bir sıkıntı var demektir...

Tabiki herhangi bir video vs. görmeden yaptığımız için yorumlar daha geniş bir yelpazeyi kapsıyor. Akü' den ötürü marş basmadığı zaman çıkan sesle mazotla ilgili bir problemden ötürü marş basmadığı zaman çıkan ses farklıdır mesela. Ama anlattıklarınızdan yola çıkarak yakıtla ilgili elamanlar akla geliyor.

Evet benim de aklıma yakıtla ilgili şeyler geliyor. Videoyu birazdan yukleyeceğim. Akuden değil gibi cunku mars motoru kuvvetli dönüyor. Bir de bir defa motor çalışınca artık stop etsem de hemen arkasından çalıştırınca direk çalışıyor. Aküden olsa 2. marşta da sorun yapmaz mı ?     Bir de dikkatimi çeken, ilk marşta stop ettiği an ekranda şu uyarı çıktı >>  " excessive radiator fluid temperature stop engine"

radyatör suyu sıcaklığı çok fazla diyor ama halbuki değil...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

baronet

  • Membro
  • İleti: 95
    • Çevrimdışı
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Adza

  • Membro
  • İleti: 1.097
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #7 : 17 Ağustos 2016, 23:11:48 »
Mazot filtresini değiştirin sorunun %90 çözüleceğini düşünüyorum. :alfisti:

baronet

  • Membro
  • İleti: 95
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #8 : 17 Ağustos 2016, 23:12:55 »
Tamam,
Cok saolun gorusunuz icin.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

TRSemih

  • Membro
  • İleti: 3.596
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #9 : 18 Ağustos 2016, 09:53:58 »
Kızdırma bujilerinizi kontrol ettirdiniz mi? Dördü de çalışıyor mu? Hepsinden önce bakacağınız yer burası olsun. İlk marşı geç almasının hatta daha da soğuk havalarda hiç çalışamayacak olmasının baş sebebidir. İlk marşı bırakmanıza yakın ekran da "yay" şeklindeki simgesi de yanıp sönüyor.
159 '06 1.9 JTDM (2016-...)
156 '05 1.6 TS (2012-...)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

baronet

  • Membro
  • İleti: 95
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #10 : 18 Ağustos 2016, 12:19:24 »
Kızdırma bujilerinizi kontrol ettirdiniz mi? Dördü de çalışıyor mu? Hepsinden önce bakacağınız yer burası olsun. İlk marşı geç almasının hatta daha da soğuk havalarda hiç çalışamayacak olmasının baş sebebidir. İlk marşı bırakmanıza yakın ekran da "yay" şeklindeki simgesi de yanıp sönüyor.

Aklıma gelen şeylerden biri o. ama bazı yerlerde genelde yazın ve özellikle bu sıcaklarda kızdırma bujisi arızasından dolayı bu arıza oluşmayacağı yönüde seyler okudum.
Kızdırma bujisinin amacı ilk etapta pistonlardaki sadece basınc ile tam ısınamayan havayı ısıtmak diye biliyorum. Şimdi bu durumda, kızıdrma bujisinde problem olsa her defasında aynı şekilde problemli olarak çalışmaz mıydı?

Yoksa;  Kızdırma bujisi, bir kere araç çalıştıktan sonra kızmış yanı ısınmış duruma mı geliyor ve o yuzden mi artık ilk çalışmadaki zorlanmanın ardından her defasında rahat çalışıyor?

Dediğinizi yapıcam. yani kızdırma bujilerini değiştiricem ancak gene de olayın mantığını anlamak icin soruyorum...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Speedman79

  • Membro
  • İleti: 1
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #11 : 23 Ağustos 2016, 22:56:28 »
Merhabalar,
Benim aracımda da aynı problem mevcut.
Acaba siz durum ile ilgili bir gelişme kaydedebildiniz mi, yoksa sorununuz devam mı ediyor?
Sonuç ile ilgili bilgilendirme yaparsanız çok sevinirim.
Saygılar.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

baronet

  • Membro
  • İleti: 95
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #12 : 19 Eylül 2016, 13:24:16 »
Mazot filtresini değiştirin sorunun %90 çözüleceğini düşünüyorum. :alfisti:

159 jtdm, araç daha önce de (yukarıdaki videoda da) belirttiğim üzere, tek marşta çalışmıyor...

mazot filtresini değiştirdim. ne yazıkki sorun devam ediyor. akü de değiştirdim sorun gene geçmedi.

aracı çalıştırmadan koktağı en az 3 kere aç kapa yapıyorum (her aç kapada ikaz lambaların sönmesini de bekliyorum), 4. de aracı çalıştırıyorum ve araç hemen çalışıyor.
Sanırım 1 defa start'a basıp kontrol panelindeki ikaz ışıkları söndükten sonra marşa basınca, depodan ya yeterli seviyede ya da basınçta mazot çekemiyor ve araç zor çalışıyor. yani marşa basmadan önce enjektörlerde yeterli basıncı yakalamam için, aracı çalıştırmadan önce en az 3-4 kere kontak aç kapa yapmam gerekiyor gibi hissediyorum.

Bu durumda arızalı kısım mazot pompası olabilir mi?

ısıtma bujisi diyen arkadaslar da var, o da mantıklı ama onları henuz değiştirmedim.,,, belki bikaç kere aç kapa kapınca ısıtma bujileri ancak yeteri seviyede ısınabiliyordur ve bu yuzden 3-4 kereden sonra marş alıyordur. ama pc ye bağlayınca herhangi bi hata vermiyor...bir de havalar bu kadar sıcakken ısıtma bujisi olma olasılığı biraz daha azalmıyor mu ? 
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

mertalikaymak

  • Membro
  • İleti: 114
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #13 : 19 Eylül 2016, 13:52:05 »
Aynı sorun bendede oluyo arada bi ama benimki sizinki gibi sesler cıkarmıyo sanki arac mars kacırıyo ustam bulusmada gormustu aracı mars motprunda sorun olabilir dedi ama su aralar yine yapmıyo tek marsta alıyo acaba sizinkide mars motorumda olabilirmi
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Ozkantr1

  • Membro
  • İleti: 8
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #14 : 14 Mart 2019, 23:42:23 »
Mars sorununa çözüm bulan yok galiba  :duvar:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

baronet

  • Membro
  • İleti: 95
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #15 : 15 Mart 2019, 07:54:31 »
Mars motorunu da degistirdim. Devam ediyor sorun. Arabayi degistirmeden cozulmeyecek sanirim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.626
    • Çevrimiçi
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #16 : 15 Mart 2019, 09:00:56 »
Aklıma gelen şeylerden biri o. ama bazı yerlerde genelde yazın ve özellikle bu sıcaklarda kızdırma bujisi arızasından dolayı bu arıza oluşmayacağı yönüde seyler okudum.
Kızdırma bujisinin amacı ilk etapta pistonlardaki sadece basınc ile tam ısınamayan havayı ısıtmak diye biliyorum. Şimdi bu durumda, kızıdrma bujisinde problem olsa her defasında aynı şekilde problemli olarak çalışmaz mıydı?

Yoksa;  Kızdırma bujisi, bir kere araç çalıştıktan sonra kızmış yanı ısınmış duruma mı geliyor ve o yuzden mi artık ilk çalışmadaki zorlanmanın ardından her defasında rahat çalışıyor?

Dediğinizi yapıcam. yani kızdırma bujilerini değiştiricem ancak gene de olayın mantığını anlamak icin soruyorum...

https://otomobilteknoloji.blogspot.com/2016/07/kizdirma-bujisi-ne-ise-yarar-on-isitma-bujileri.html

https://otomobilteknoloji.blogspot.com/2016/07/kizdirma-bujisi-calismiyor-arizasi-nasil-anlasilir.html
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Ozkantr1

  • Membro
  • İleti: 8
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #17 : 15 Mart 2019, 09:46:10 »
Sogutma suyu sensoru arizali olabilir mi 🤔🤔 yakitin geri kactigini varsayarak cekvalf taktim degisen birsey olmadi. İsitma bujileri yeterince devrede kalmiyor bu da bir olasilik. Enjektör tamiri yaptirdim arizali degillermis bakim yapildi sadece. Mazot pompasi sağlam. Herhangi ariza belirtisi yok değerler normal. Sensoru denicem. Gordugum kadariyla bircok kiside ayni sorundan muzdarip
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

baronet

  • Membro
  • İleti: 95
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #18 : 15 Mart 2019, 11:46:42 »
Sogutma suyu sensoru arizali olabilir mi 🤔🤔 yakitin geri kactigini varsayarak cekvalf taktim degisen birsey olmadi. İsitma bujileri yeterince devrede kalmiyor bu da bir olasilik. Enjektör tamiri yaptirdim arizali degillermis bakim yapildi sadece. Mazot pompasi sağlam. Herhangi ariza belirtisi yok değerler normal. Sensoru denicem. Gordugum kadariyla bircok kiside ayni sorundan muzdarip

Hararet musiri ile ilgisi olacagini sanmiyorum. Ben aracim hararet musirinin okudugu verileri kontrol ettim. Bi problem yoktu. Ayrica kizdirma bujilerini soktum, disarida baglantilarini yapip kizmalarini gozlemledim. Gayet uzun sure ve saglikli kizardilar. Ancak sunu gozlemledim, benim bu sorun hava sicakligi 18 derece ve uzerindeyken olmuyor nedense. Yani ne hikmetse illaki hava biraz daha soguk olacak. Mesela 10 derecede bariz yapiyor, 15 derece daha az yapiyor, 18 derecede problem neredeyse yok, 20 derece ve uzerinde ise hic problem yok. Yani yazin problem yok. Motorda yeterli sikistirma olmadigindan da yapabilir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Ozkantr1

  • Membro
  • İleti: 8
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #19 : 15 Mart 2019, 12:30:09 »
Hararet musiri ile ilgisi olacagini sanmiyorum. Ben aracim hararet musirinin okudugu verileri kontrol ettim. Bi problem yoktu. Ayrica kizdirma bujilerini soktum, disarida baglantilarini yapip kizmalarini gozlemledim. Gayet uzun sure ve saglikli kizardilar. Ancak sunu gozlemledim, benim bu sorun hava sicakligi 18 derece ve uzerindeyken olmuyor nedense. Yani ne hikmetse illaki hava biraz daha soguk olacak. Mesela 10 derecede bariz yapiyor, 15 derece daha az yapiyor, 18 derecede problem neredeyse yok, 20 derece ve uzerinde ise hic problem yok. Yani yazin problem yok. Motorda yeterli sikistirma olmadigindan da yapabilir.
Resim ekleyemedim kusura bakmayin. Motorla beyin arasinda sogutma suyunun gectigi hortum uzerindeki yesil renkli musurun kablosunu cikardim. Kontagi taktim ekran geldi. Rezistans lambasi sonunce marsa basar basmaz ilk çalıştırmada arac hic calismadigi kadar kolay çalıştı. Radyatör fanida tabiki. Stop edip birdaha denedim anında calisti. Parcayi söküp yenisini aldim. Aksam takip birdaha denicem. Oyparda orjinal ricambi 100 tl oem kodu 55188058. Deniycem insallah olur
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Ozkantr1

  • Membro
  • İleti: 8
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #20 : 15 Mart 2019, 12:33:17 »
Motorda sıkıştırma az degildir inssallah  :o
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

baronet

  • Membro
  • İleti: 95
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #21 : 15 Mart 2019, 13:01:18 »
Acikcasi dediginiz dogruysa cok sasiricam.

Size iletisim bilgilerimi ozelden atsam, birbirimizi haberdar etsek sewinirim.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Ozkantr1

  • Membro
  • İleti: 8
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #22 : 15 Mart 2019, 13:07:39 »
Acikcasi dediginiz dogruysa cok sasiricam.

Size iletisim bilgilerimi ozelden atsam, birbirimizi haberdar etsek sewinirim.


Tabiki olur siz atin bana ben sizi ariyayim
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

baronet

  • Membro
  • İleti: 95
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #23 : 15 Mart 2019, 13:10:41 »
mesaj attırmıyor size. hata verdi. Siz bana atar mısınız, olur atamazsanız en kotu birbirimizi burdan haber edelim lutfen ben de baktırıcam zaten ben yeni satın almıştım hararet müşirini. Bu arada sizin bahsettiğiniz yeşil soket termastat müşiri veya diğer adıyla hararet müşiri. fiat olarak da aynı parçadan var. Alfa olarak alırsanız fiyatı biraz daha pahalı. n11de olması lazımdı.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Ozkantr1

  • Membro
  • İleti: 8
    • Çevrimdışı
Ynt: Alfa 159 1.9 JTDm - İlk Marş Sorunu
« #24 : 15 Mart 2019, 13:17:05 »
Kutu uzerinde ricambi yaziyor ve alfa fiat lancia logolari mevcut. Daha ucuzu var fakat orjinal almak istedim olaki bir durumda iade edebilirim düşüncesiyle aldim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged