Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Bir 100 oktan hikayesi...  (Okunma sayısı 562 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

master

  • Editore
  • İleti: 4.686
    • Çevrimdışı
Bir 100 oktan hikayesi...
« : 23 Haziran 2006, 01:23:34 »
Geçenlerde GTV'ye servisin "bi dene bakalım" şeklindeki önermesi ve bir arkadaşın da kullanıp memnun kalması neticesinde Shell'den bir miktar 100 oktan benzin aldım. Başlarda her şey normal gidiyordu ancak egsoz muayenesinden çıkıp eve dönerken araba gaz yememeye ve vitesteyken 1500 devri geçmemeye başladı. Bu arada enjektör arıza ışığı da yanmaya başladı. Zar zor eve kadar geldim , aracı stop edip tekrar çalıştırmayı denediğimde çalışmadı. Ancak gaz vererek çalışıyordu ve bu arada rölantisi inanılmaz düzensizleşti. Her saniye 2000-1500 arası oynuyordu.

Daha sonra bunun 100 oktan benzinden olduğuna kanaat getirip depodan çekebildiğim kadarını çektim , kalanın üstüne de 95 oktan Total benzin koydum. Bir süre aracı kullandım ancak sorun düzelmedi , üstelik bu arada aracın benzini yakmadan attığını egsozdan çıkan aşırı miktarda simsiyah dumanı gördüğümde farkettim.

Ardından servise gidip arabayı bıraktım , yapılan işlemler enjektörlerin sökülüp temizlenmesi ve depodaki bütün benzinin boşaltılıp yerine yeni benzin koyulması. Bundan sonra araç düzeldi , şu anda sorunsuz çalışıyor.

İlk olarak depodan çektiğim 100 oktan benzine ne olduğuna gelirsek , yaklaşık 18 litre benzin çektim ve bu benzini 156'nın yarımın biraz daha altında 95 oktan dolu deposuna koydum. Herhangi bir etkisi olacak mı diye otobana çıktığımda hazır otobana çıkmışken bir deneyeyim dedim. Eskiden 220'ye kadar hiç nazlanmadan çıkıp ondan sonra nazlanarak 230'ları geçen araba , hız 180-190 olduğunda gitmemekte direndi ve 200'e kadar zar zor çıktı , ben bunu yine benzine yorup daha fazla zorlamadım.

Bugüne kadar 95 oktan Shell aldığım Karşıyaka'nın girişindeki istasyondan oldukça memnundum , ancak aynı istasyondan 100 oktan alıp da sorun yaşayan tek kişi ben değilmişim. Sorunun istasyonda mı benzinde mi olduğunu bilmiyorum , ancak 100 oktan bundan sonra kesinlikle almam , size de bildireyim dedim :)
« Son Düzenleme: 14 Mayıs 2007, 13:09:29 Gönderen: n/a »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

krm

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #1 : 23 Haziran 2006, 01:45:55 »
aman yaw dertsiz başına dert açmışsın..
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2006, 01:45:55 Gönderen: krm »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #2 : 23 Haziran 2006, 01:46:59 »
98 den hem şaşmam hem aşmam. eritiriz bide biyerleri uğraş dur sonra
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2006, 01:46:59 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.578
    • Çevrimdışı
Bir 100 oktan hikayesi...
« #3 : 23 Haziran 2006, 09:06:08 »
95 olsun bizim olsun diyorum ben hala...
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2006, 09:06:08 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #4 : 23 Haziran 2006, 09:25:10 »
Eh önder dürtüklüyo seni şeytanlar : )) Kaç kere 98 maceralarını konuştuk burda sen git üstüne birde 100 al.. : )
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2006, 09:25:10 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

whale

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #5 : 23 Haziran 2006, 09:52:05 »
105 oktan çıkacakmış bir de onu deneriz :)
95 ten memnunsak fazlasına ne gerek var ki
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2006, 09:52:05 Gönderen: whale »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #6 : 23 Haziran 2006, 11:41:23 »
105 te çıkacaksa uçak yakıtına az kaldı
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2006, 11:41:23 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #7 : 23 Haziran 2006, 11:52:35 »
105 oktan diye bişi var mı yaw.. Bizim sitede bir arkadaş yazmıştı sanırım bu oktanlar ile ilgili.. Bir yakıt en fazla 100 oktan olabilir diye ??
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2006, 11:52:35 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #8 : 23 Haziran 2006, 11:58:08 »
bende japonyada 105 kullanılıyor diye biliyorum ama yanlış olabilir belkide 100 dür
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2006, 11:58:08 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #9 : 23 Haziran 2006, 12:12:29 »
"Otto motoru yakıtları vuruntuya dirençlerine göre sınıflandırılır. Bunun için 'oktan sayısı' tabiri kullanılır. Parafinik yakıtlardan olan 'normal heptan'  (n-Heptan) düz zincir olarak bağlıdır ve vuruntuya direnci çok azdır, oktan sayısı 0 kabul edilir. İzo-parafinlerden olan çatallı zincir şeklinde bağlı izo-oktan ise vuruntuya dirençlidir, oktan sayısı 100 kabul edilir. Yakıtın oktan sayısı, hacimsel olarak karışımdaki izo-oktan miktarıdır. Örneğin %40 n-Heptan ve %60 izo-oktandan oluşan bir yakıtın oktan sayısı 60 dır."



Bu tanımda da görüldüğü gibi oktan sayısı maksimum 100 olabilir (%100 izo-oktan'dan oluşan yakıt) %110 izo-oktandan oluşan bir yakıt olamayacağına göre 110 oktan benzin de olmaz. Fakat yakıta kurşun-tetra-etil ve demir-penta-karbonil gibi vuruntuyu önleyici maddeler katılabiliyor, bu durumda vuruntuya 100 oktan yakıttan daha dirençli yakıtlar elde edilebiliyor, bunların da oktan sayısı (aslında oktan sayısı demek tabi ki yanlış) bir extrapolasyon yapılarak nümerik yöntemlerle hesaplanabiliyor. Ama bir önceki cevapta da açıklandığı gibi buna "oktan sayısı" değil de "performans sayısı" demek gerekir..
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2006, 12:12:29 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

whale

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #10 : 23 Haziran 2006, 12:22:20 »
abartmaya ne gerek var anlamında "105" yazmıştım yanlış anlaşılmış :)
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2006, 12:22:20 Gönderen: whale »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.686
    • Çevrimdışı
Bir 100 oktan hikayesi...
« #11 : 23 Haziran 2006, 12:36:25 »
Zaten 95'çiyim ben de , bi deneyelim dedik , bir daha bilmediğim şeye tövbe :)

Yalnız depodan benzini çekerken benim ağzıma bir miktar 100 oktan geldi , performansım acayip arttı , bi koşuyorum eskisinden acayip daha hızlı , 12:1 sıkıştırma oranı var bende galiba :)
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2006, 12:36:25 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #12 : 23 Haziran 2006, 19:20:58 »
valla ben hep 100 oktan alıyorum artık hiç bişi olmadı ama benim şansıma belkide ozmn :)
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2006, 19:20:58 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #13 : 23 Haziran 2006, 21:42:16 »
quote:

Zaten 95'çiyim ben de , bi deneyelim dedik , bir daha bilmediğim şeye tövbe :)

Yalnız depodan benzini çekerken benim ağzıma bir miktar 100 oktan geldi , performansım acayip arttı , bi koşuyorum eskisinden acayip daha hızlı , 12:1 sıkıştırma oranı var bende galiba :)


izmirin gölgede 40 derece sıcaklıgına birde 100 oktan eklenirse soğumak için mavişehirden okula kadar koşarsın:)
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2006, 21:42:16 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.578
    • Çevrimdışı
Bir 100 oktan hikayesi...
« #14 : 23 Haziran 2006, 23:55:15 »
quote:

valla ben hep 100 oktan alıyorum artık hiç bişi olmadı ama benim şansıma belkide ozmn :)


E 100 oktanı sen kullanmıycaksın da kim kullancak be Cem'im. :)
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2006, 23:55:15 Gönderen: Alfadanadam »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Burak

  • Membro
  • İleti: 1.305
    • Çevrimdışı
Bir 100 oktan hikayesi...
« #15 : 25 Haziran 2006, 10:04:58 »
bence karşıyaka shell den kaynaklanan bir sorun olabilir
ben bir kaç ay önce bir nevi carbon clean işlemi görsün diye bir süre 100 oktan benzin kullandım ve daha sonra oktan artırıcı ekliyerek yarım depo o şekilde kullandım bu arada hız denemesi yapmayı da ihmal etmedim tabi :) 235 yaptım normalde aynı yerde max 230 yapmıştım (çeşme otabanı-yokuş aşağı) şu an arabayı da fazla kullanmadığım için 98 oktan alıyorum.
« Son Düzenleme: 25 Haziran 2006, 10:04:58 Gönderen: definitive »
1997 Gtv V6 TB

Onur

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #16 : 25 Haziran 2006, 10:54:15 »
iyi eritmemişsin pistonları
« Son Düzenleme: 25 Haziran 2006, 10:54:15 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.686
    • Çevrimdışı
Bir 100 oktan hikayesi...
« #17 : 25 Haziran 2006, 16:10:28 »
Shell 98 oktan'la (100 çıkmadan önce o vardı) piston eriten bir 156 SS vardı , Alfa Teknik'in önünde kuzu kuzu yatıyordu :)
« Son Düzenleme: 25 Haziran 2006, 16:10:28 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Burak

  • Membro
  • İleti: 1.305
    • Çevrimdışı
Bir 100 oktan hikayesi...
« #18 : 25 Haziran 2006, 22:01:11 »
ben inanmıyorum onlara , zaten öyle olsa benim kide olurdu
« Son Düzenleme: 25 Haziran 2006, 22:01:11 Gönderen: definitive »
1997 Gtv V6 TB

n/a

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #19 : 25 Haziran 2006, 23:28:04 »
Alfa teknik mi yoksa Politek mi öndercan ..
« Son Düzenleme: 25 Haziran 2006, 23:28:04 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.686
    • Çevrimdışı
Bir 100 oktan hikayesi...
« #20 : 25 Haziran 2006, 23:40:46 »
Politek'teki 1.6'ydı , dereceli vardı onda , 100 oktanla yakmış kendini :)

Alfa Teknik'in önündeki uzun süre önceydi ve siyah ya da lacivertti.

İnanın yahu kendim gördüm :)

Şans meselesi bunlar biraz da , bir tane daha siyah SS ile tanıştık geçenlerde , araba otobanda gazlarken yatak sarmış hiçbir sebep yokken.
« Son Düzenleme: 25 Haziran 2006, 23:40:46 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #21 : 25 Haziran 2006, 23:45:50 »
yatak sarma olayı genelde yağlama problemiyle ilgilidir ama..
« Son Düzenleme: 25 Haziran 2006, 23:45:50 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur

  • Ziyaretçi
Bir 100 oktan hikayesi...
« #22 : 25 Haziran 2006, 23:52:33 »
98 le piston eriteni bende görmüştüm ama onda birde oktan arttırcı var diye biliyorum
« Son Düzenleme: 25 Haziran 2006, 23:52:33 Gönderen: Onur »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

master

  • Editore
  • İleti: 4.686
    • Çevrimdışı
Bir 100 oktan hikayesi...
« #23 : 26 Haziran 2006, 12:07:57 »
Evet Tolga Abi bana da garip gelen o zaten. Durduk yerde niye yatak sarsın araba ? Alfa Teknik Özgür Abi falan da belli bir sebep bulamamış sanırsam arabayı inceledikten sonra. Sahibiyle konuşmuştuk baya uzun süre :)
« Son Düzenleme: 26 Haziran 2006, 12:07:57 Gönderen: master »
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

Burak

  • Membro
  • İleti: 1.305
    • Çevrimdışı
Bir 100 oktan hikayesi...
« #24 : 26 Haziran 2006, 14:15:06 »
tuğkanın araba o yağ pompası mı ne arızalanmış
bide adama ben aldırdım arabayı temiz diye adama açmadık masraf bırakmadı
satıyormuş şimdi herşeyini yaptı arabanın ama yine masraf çıkarır diye korkuyormuş.
« Son Düzenleme: 26 Haziran 2006, 14:15:06 Gönderen: definitive »
1997 Gtv V6 TB