Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Genel Anlamda Selespeed  (Okunma sayısı 12517 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.870
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #175 : 26 Mart 2013, 20:15:56 »
Başlıkta soruna yol açan rolelerden bahsediliyor.. Bunları komple yenilemek önlem babında mümkün müdür??...


Tabii ki de ama sorun vermemiş bir şeyi değiştirmek pek mantıklı değil bence.
Düzeni bozmamak gerek :)
Birde anlamayan birisine bu röleleri kesinlikle elletmemek ve de değiştirtmemek en önemlisi.
Bundan önce ilk olarak aküyü ölçtürüp sağlıklımı onu kontrol etmek daha önemli bence :)
Eğer eski ise ilk iş aküyü değiştir Erdem :)
Röleden daha önemli bu :)

kemalkml

  • Membro
  • İleti: 407
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #176 : 13 Nisan 2013, 12:23:47 »
arkadaşlar 1 haftadır benim ss ile başım dertte . 1 hafta içlinde araç 2. viteste giderken kendini boşa çekti ,bu 4-5 defa oldu 2 gündür böyle bişey yapmadı. bugün sabah bindim araca ,herşey youlunda gibiydi pompa çalıştı ışık söndü marşa bastım ama vites geçmedi 1 e . vites geçiş sesi geliyor (şaklama şeklindeki ses ) . ama viteş 1 e geçmiyor . geriye atayım dedim vites geriye geçti tekrar 1 denedim ama yok !. stop ettim tekrar çalıştırdım denedim 3-4 denemeden sonra geçti vitese devam ettim . iş yerine geldim . dedim servise götüreyim. tabi konya fiat alfa romeo ile ilişiği kesmiş. özel fiat servisine gittim. daha önce fiat servisinde alfa ile ilgilenen usta burada çalışmaya başlamış .ona gösterdim ama ellerindeki cihaz selespeed leri görmüyor. ben çaresiz usta çaresiz. usta kendisinin ss leri tanımadığını söyledi . sizden ricam bana pratik çözüm yöntemlerini söylemeniz tecrubeniz dahilinde. belki basit bişeydir . inanın çaresiz kaldım. aküm sağlam yağ seviyem iyi . ama yağı ben hiç değiştirmedim. yağı kendim üstten çekip değiştirsem olur mu? elimde tutela cs speed yağı var.
« Son Düzenleme: 13 Nisan 2013, 12:30:19 Gönderen: kemalkml »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.870
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #177 : 13 Nisan 2013, 13:59:59 »
arkadaşlar 1 haftadır benim ss ile başım dertte . 1 hafta içlinde araç 2. viteste giderken kendini boşa çekti ,bu 4-5 defa oldu 2 gündür böyle bişey yapmadı. bugün sabah bindim araca ,herşey youlunda gibiydi pompa çalıştı ışık söndü marşa bastım ama vites geçmedi 1 e . vites geçiş sesi geliyor (şaklama şeklindeki ses ) . ama viteş 1 e geçmiyor . geriye atayım dedim vites geriye geçti tekrar 1 denedim ama yok !. stop ettim tekrar çalıştırdım denedim 3-4 denemeden sonra geçti vitese devam ettim . iş yerine geldim . dedim servise götüreyim. tabi konya fiat alfa romeo ile ilişiği kesmiş. özel fiat servisine gittim. daha önce fiat servisinde alfa ile ilgilenen usta burada çalışmaya başlamış .ona gösterdim ama ellerindeki cihaz selespeed leri görmüyor. ben çaresiz usta çaresiz. usta kendisinin ss leri tanımadığını söyledi . sizden ricam bana pratik çözüm yöntemlerini söylemeniz tecrubeniz dahilinde. belki basit bişeydir . inanın çaresiz kaldım. aküm sağlam yağ seviyem iyi . ama yağı ben hiç değiştirmedim. yağı kendim üstten çekip değiştirsem olur mu? elimde tutela cs speed yağı var.

Bence tüpü ve pompayı bir incelemek gerek değerlerini falan.
Buda bağlanmadan olmaz açıkçası.

kemalkml

  • Membro
  • İleti: 407
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #178 : 13 Nisan 2013, 19:08:22 »
ben nasıl yapabilirim bunu fiat ecu scan mı yüklemek gerek bilgisayara ? kablo lazım bide . biraz önce arabayı 1. viteste stop ettim ,stop ederken ekran 1 den 3 e döndü :(
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.870
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #179 : 13 Nisan 2013, 19:21:28 »
ben nasıl yapabilirim bunu fiat ecu scan mı yüklemek gerek bilgisayara ? kablo lazım bide . biraz önce arabayı 1. viteste stop ettim ,stop ederken ekran 1 den 3 e döndü :(
Hocam ilk olarak sen bir 20 pin soketi güzelce bir temizle.
Sonra da bir elektrikçide röleleri kontrol ettirt.
Olmazsa düzelmezse diğer şeylere yönel.

muratgul

  • Ziyaretçi
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #180 : 13 Mayıs 2013, 22:11:34 »
3 ay önce 2000 model ss aldım 1 ay önce abs beyini sorun cıkardı abs beyini değiştirdim vitesler motor çalıştığında geçmiyor ve 1aydır araba tamircide sebebini bilen varmıdır bilgisayar hiç hata vermiyor
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emin

  • Membro
  • İleti: 2.998
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #181 : 19 Mayıs 2013, 19:04:23 »
Selespeed dünyasına adım attık hayırlı uğurlu olsun.
Alper'in yazdığı akü, pompa ve robot 3'lü analizini beğendim.

Benim GT'nin baştan sonra bir elden geçmesi gerekiyor.
BMW E46 3.18ci - Ducati Hypermotard - Ducati Monster 695

kemalkml

  • Membro
  • İleti: 407
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #182 : 21 Mayıs 2013, 15:21:17 »
selespeed.de den kopyaladığım fotograf . selespeed pompa ve sistem rölelerini gösteriyor. belki ss. kullanıcılarına faydalı olur diye ekliyorum .
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onur Ozdil

  • Membro
  • İleti: 476
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #183 : 22 Mayıs 2013, 22:06:46 »
Arkadaslar selam

selespeed konusunda tecrubrsizim
Buradaki basliklarda selespeed in sol kapi acilinca devreye girme sesinden bahsediliyor.

Benim gt de boyle bir uyari sesi gelmiyor. Ama arac calistiktan sonra herhangi bir problem veya sorun da yasamadim. Bu uyari sesi hakkinda bilgi verir misiniz?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

erdem1904

  • Membro
  • İleti: 7.612
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #184 : 22 Mayıs 2013, 22:13:15 »
Derinden gelen bir cızırtı...
« Son Düzenleme: 22 Mayıs 2013, 22:43:08 Gönderen: erdem1904 »
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.088
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #185 : 22 Mayıs 2013, 23:17:16 »
Dıııızzzttttt...
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI

Onur Ozdil

  • Membro
  • İleti: 476
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #186 : 23 Mayıs 2013, 00:46:40 »
yarın sabah kapıyı açıp kulağımı kaputa dayayacağım bakalım geliyor mu o dızzzzt sesi  :yukari-ok:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

emin

  • Membro
  • İleti: 2.998
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #187 : 23 Mayıs 2013, 10:43:19 »
valla benim 5-6 saniye süren bi ses geliyor :)
BMW E46 3.18ci - Ducati Hypermotard - Ducati Monster 695

erdem1904

  • Membro
  • İleti: 7.612
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #188 : 23 Mayıs 2013, 10:53:46 »
Pompan yeni o zaman emin  :) benim en az 10-11 Sn sürüyor...
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

Onur Ozdil

  • Membro
  • İleti: 476
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #189 : 23 Mayıs 2013, 11:38:26 »
bu sabah dinledim, benim de bi en az 6-7 saniye dızzzzzt etti.  :haydi: :rock: :serefe: :arkadasim: :alfisti:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Ferhat_27

  • Membro
  • İleti: 265
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #190 : 23 Mayıs 2013, 11:45:23 »
13-15 saniye motor soğukken,ısınınca 5-6 sn  :)
« Son Düzenleme: 23 Mayıs 2013, 11:57:12 Gönderen: alfalego »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

egeozal1

  • Ziyaretçi
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #191 : 26 Mayıs 2013, 20:24:28 »
Biz hala 5 ileri 1 geri düz  :-[ :'( :asagi-ok:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

erdem1904

  • Membro
  • İleti: 7.612
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #192 : 04 Haziran 2013, 13:40:15 »
Arkadaşlar,

İngiltere'den bir arkadaşım Çarşamba günü gelecek... SS için basınç tüpü getirmesini isteyeceğim.

Programı kullanan arkadaşlardan 2004 SS için ilgili parçanın parça kodu hakkında yardım istiyorum :)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

erdem1904

  • Membro
  • İleti: 7.612
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #193 : 05 Haziran 2013, 11:25:19 »
Benim arkadaş yola çıktı bir cevap dahi gelmese de yinede teşekkür ederim  ;)
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

coolistanbul

  • Membro
  • İleti: 1.048
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #194 : 20 Ağustos 2013, 23:25:12 »
Merhaba arkadaslar,

SS'lerinizle keyifli surusler, uc manuel Alfa'dan sonra hep kullanmayi arzu ettigim SS le artik daha mutluyum
Aşk 3 değil 4 harftir => ALFA
1997 1.6 Boxer 145 Rosso
2003 1.6 TS 156 J
1999 2.0 TS GTV Gümüş Gri
2006 2.0 SS GT

coolistanbul

  • Membro
  • İleti: 1.048
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #195 : 20 Ağustos 2013, 23:25:44 »
Merhaba arkadaslar,

SS'lerinizle keyifli surusler, uc manuel Alfa'dan sonra hep kullanmayi arzu ettigim SS le artik daha mutluyum
Aşk 3 değil 4 harftir => ALFA
1997 1.6 Boxer 145 Rosso
2003 1.6 TS 156 J
1999 2.0 TS GTV Gümüş Gri
2006 2.0 SS GT

coolistanbul

  • Membro
  • İleti: 1.048
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #196 : 20 Ağustos 2013, 23:27:18 »
Deneyimsizlikten daha kotusu ogrenmemektir derler o yuzden sabriniza siginarak sorularimi siraladim
Aşk 3 değil 4 harftir => ALFA
1997 1.6 Boxer 145 Rosso
2003 1.6 TS 156 J
1999 2.0 TS GTV Gümüş Gri
2006 2.0 SS GT

coolistanbul

  • Membro
  • İleti: 1.048
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #197 : 20 Ağustos 2013, 23:27:49 »
Deneyimsizlikten daha kotusu ogrenmemektir derler o yuzden sabriniza siginarak sorularimi siraladi

( 2006 JTS - 82.500 km. - Son Robot bakimi 80.000'de )

1- Gt Ss de city modunda ya da manuel de vites degisimleri sirasinda gelen sesin volumu nasil olmalidir ? Benimkinde epey duyuyorum - herhangi bir titreme bogulma vs yok -( lak luk gibi )  gerci kulaklarimda oldukca hassasdir :-) ama deneyimlerinize gore sesin duzeyini merak etmekteyim.

2- Park ettikten sonra N ye mi yoksa 1 e mi alip kontagi kapatmak lazim ? Bazi yazilarda N bazilarinda mutlaka 1 denmis. Sebebi nedir ?

3- JTS motorlar inanilmaz hizli devirleniyor, MK1 2.0 TS e gorede daha hizli en azindan benim hissettigim. Manuel modda iseniz ust vitese gecmek konusunda max. kac devir sagliklidir ?  Gaz Kesici devreye hangi devirde giriyor ?

4- Kis aylarinda soguk havalarda Ss in omrunu uzun tutmak icin saglikli kullanim nasil olmalidir ?

5- SS yagi hangi sıklıkla kontrol edilmelidir ?

6-  Yuksek hiza cikarken guc kaybi yaratmadan manuel modda vites degisimleri hangi devirlerde yapilmalidir ? Gazdan ayagi cekmek iyi midir ?

7- Robotun saglikli ve uzun omurlu olmasi adina surekli sıkışık trafikte sehir ici kullaniminda city mi manuel mi onerirsiniz ?

8- Duz yoldan Dik yokusa city modunda ikinci viteste girince motor bayilana kadar vites kucultmuyor, sorun mudur karakteri midir ?

9- Ekonomik kullanmak istersek city mi alisana kadar manuel mi daha iyidir ?

Tesekkurlerimle...

Ask 3 degil 4 harftir -----> ALFA
Aşk 3 değil 4 harftir => ALFA
1997 1.6 Boxer 145 Rosso
2003 1.6 TS 156 J
1999 2.0 TS GTV Gümüş Gri
2006 2.0 SS GT

KAKIRMAN

  • Membro
  • İleti: 4.088
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #198 : 21 Ağustos 2013, 00:35:45 »
Makinayı 1. Viteste kapat, yokuşta City modu sıkıntılıdır elle 1 e alıver, yüksek devir çevirmelerinde ayağını gazdan çekmene gerek yok robot zaten bunu senin yerine yapıyor (ara gaz), sıkışık trafikte tabii ki City modunu kullan... En önemlisi yağ olayı zaten bunun başka belli bir bakım grafiği yok şoyleki ara ara kontrol. Etmenin yararı var. Bunun için motor soğukken kontağı mar konumuna getirip yağ seviyesinin kontrolü yapılır.
The Machina List

1998 | Alfa Romeo 145 | 1.6 TS
2001 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2011 | Alfa Romeo Giulietta | Sport Pack 1 | 1.6 JTD
2005 | Alfa Romeo 156 | Sportwagon | Selespeed 2.0
2006 | Alfa Romeo GT | 2.0 TS
2011 | Alfa Romeo 159 |1.7 TBI

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.870
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #199 : 21 Ağustos 2013, 00:52:12 »
1. viteste kapat ama çalıştırırken kontağı aç , sonra pompanın dolmasını bekle ve sonrasında boşa alıp marşa bas.
Devir olarak ben hiç redline yapmadan gidiyorum.Çünkü TS motorlarda 6400-6500 devir de maksimum gücü alıyor sonrası kayıp başlıyor.Bunun içinde 6500 den sonrası gereksiz diye ben 6500 deviri geçmem hiç. JTS de aynı şekilde hangi devirde maksimum HP alınıyorsa o zaman değiştirmek mantıklı.
Valla ben City modunu hiç kullanmıyorum diyebilirim neredeyse. Sadece uzun yollarda yada gayet stabil ve sakin giderceğim kısa mesafelerde. Hatta direksiyonu da pek kullanmıyorum :) Bu tercih sebebidir tabii ki de herkes farklı tarzda kullanabilir.
Yağ olayını açıkçası ben aklıma geldikçe bakıyorum bazen her hafta sonu bazen her gün bazen 15 de bir. Ama eksiltmiyor hiç benim ki 6 ay olmuştur herhalde aynı seviyede.
Birde ben City modundan daha ekonomik kullanıyorum kesinlikle 3 sene de bunu anladım SS de :)
Birde mesela siz city modda giderken sollama yada ani hızlanma isterseniz bunu koldan değil de gaz pedalı ile yapın, bu şekilde mesela 5den 2ye alabilirsiniz direk.
Ama elden manuelle yapmak isterseniz 5-4-3-2 yapmanız gerekir.
Ben bunun için bile bazen araç sollayacaksam manuel modda bile olsam city düğmesine basarım :)
Birde en önemlisi bence araç vites değiştirirsekn ayağınızı hafif gazdan çekin.
Tam değil ama hafifçe :) aynı seviyede kalmasın ayağınız, bu sayede daha rahat bir vites geçişi sağlarsınız.
Herhangi bir konuda zaten telim var arayabilirsiniz de istediğiniz saatte :)

 

GoogleTagged