Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Genel Anlamda Selespeed  (Okunma sayısı 12553 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.723
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #25 : 14 Kasım 2007, 15:43:04 »
Koptunuz gene gençler konumuz SS. Hani karşılaştırma tamamda, diğer türlü olmuyor.
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2007, 15:43:04 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

  • Ziyaretçi
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #26 : 14 Kasım 2007, 15:45:25 »
ben karşılaştırma baabında koydum :)
hepsi benzer sistemler yani :)

no comment ! :)
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2007, 15:45:25 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

n/a

  • Ziyaretçi
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #27 : 14 Kasım 2007, 17:04:41 »
evet konuya dönersek ,eskiden 156 piyasada iken 2.0 manuel ve 2.0 ss versyonları aynı olmadığı halde teknik verileri(yakıt tüketimi olsun - hızlanma verileri olsun) aynı yazılıyordu bunun sebebi neydi peki,bunu hep merak etmişimdir...halbuki manuel versyonun daha iyi verilere sahip olduğunu biliyoruz..
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2007, 17:04:41 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.723
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #28 : 14 Kasım 2007, 17:12:17 »
O veriler manuel versiyonlara ait. İkisini aynı kabul eden zekada sanırım, üşengeçliğinden kıç büyütenler olsa gerek.

Yaptıkları testte bile kafadan sallayıp sprintte 1 sn. fark var diyorlardı. Gerci o zamanlar bizde hassas ölçüm cihazları varmıydı orası ayrı.
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2007, 17:12:17 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

  • Ziyaretçi
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #29 : 14 Kasım 2007, 22:49:21 »
yine ikiye blündük anlaşılan ama normal ben 7 senedir ss kullanıcısıyım yinede tam olarak anlamak istedim ..
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2007, 22:49:21 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.381
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #30 : 14 Kasım 2007, 22:59:41 »
SS in kullanım rahatlığı tartışılamaz. Eskiden SS bana aşırı antipatik gelirdi ama şu sıralar pek sevimli, pek sempatik buluyorum kendisini :) Özellikle sıkışık trafikte benim gibi manuel meraklısı bir adam bile arada sırada aklından otomatik vites geçiriyorsa, SS hem kullanım zevki, hem rahatlığı, hem de performansı ile şehir içi için biçilmiş kaftan
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2007, 22:59:41 Gönderen: ATA »
916 GTV
Busso V6 Turbo

n/a

  • Ziyaretçi
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #31 : 15 Kasım 2007, 01:17:52 »
Adaş katılıyorum trafik konusunda..
bzen bas yürü hemn yine boşa al yine bas çek fln..off bitirio bazen gerçekten 159 güzel oluyor köprü trafiğinde falan oyüzden

ama DSG derim yada SMGII hala çok fena inatçıyım.. :P
« Son Düzenleme: 15 Kasım 2007, 01:17:52 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.723
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #32 : 15 Kasım 2007, 09:33:32 »
O zaman ben cinsim ya. Ben trafik içinde ki sabah-akşam köprü trafiğidir bu, hala manuel takılıyorum. Çok düşük gaz verme oranlarıyla gidildiği için, hıınnn ettimi atıyor bir üst vitese, oda beni kıl ediyo. Ne bilim daha alışamadım sanırım, aracın benden bağımsız vites yükseltmesine.

Şimdi şu gazdan çekilsemi çekilmesemi olayını tam test edebilmek için, 2. köprü yolundan geldim işe. Gördüğüm; üst devir bandını kullanarak yol alırken, ayağı çekmeden vites değiştirildiğinde bariz bir şekilde, o anlık boşlukta, araç sanki kompresöre binmiş etkisi yaratarak kasılıyor ve doğal olarak benide kasıyor. Bir anlıkta olsa sevmedim bunu. Ayağı biraz gazdan çekip, üst vitese geçildiğinde ise bunu yapmıyor. Düşük devirlerde ise hiç birşey anlamadım. İvme olmadığından kaynaklı heralde. Birde devir düşük olduğu için, benim haricimde robotta vites düşürdüğü için, o aralıklarda pek bir şey hissettirmiyor.
« Son Düzenleme: 15 Kasım 2007, 09:33:32 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.381
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #33 : 15 Kasım 2007, 13:16:37 »
quote:

O zaman ben cinsim ya. Ben trafik içinde ki sabah-akşam köprü trafiğidir bu, hala manuel takılıyorum. Çok düşük gaz verme oranlarıyla gidildiği için, hıınnn ettimi atıyor bir üst vitese, oda beni kıl ediyo. Ne bilim daha alışamadım sanırım, aracın benden bağımsız vites yükseltmesine.



Abi senin sehiriçinde de manuel kullanman normal, çünkü sende debriyaj yok :) Sadece kol bi aşağı bi yukarı o kadar :):)
« Son Düzenleme: 15 Kasım 2007, 13:16:37 Gönderen: ATA »
916 GTV
Busso V6 Turbo

n/a

  • Ziyaretçi
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #34 : 15 Kasım 2007, 13:30:13 »
ben genellikle manuel kullanıyorum ilk zamanlar cıty ,,,şimdi direksiyondan alıştım öyle gidiyo..
« Son Düzenleme: 15 Kasım 2007, 13:30:13 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tughan

  • Membro
  • İleti: 824
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #35 : 15 Kasım 2007, 20:47:25 »
Babam 2000 model ss i 5 senedir kullanıyor ve vites değiştirirken hiç ayağını gazdan çekmiyor..Arabada hiçbir sarsıntı, performans düşüklüğü vs. olmuyor... Nedendir bilinmez?
« Son Düzenleme: 15 Kasım 2007, 20:47:25 Gönderen: tughan »
Tuğhan.
156 Selespeed

n/a

  • Ziyaretçi
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #36 : 15 Kasım 2007, 21:14:26 »
mantık olarak zaten aracın kendisi vites değiştirdiği anda oluşan boşlukta ne kadar basarsanız basın o an ki tepki boşa gidiyor gibi bir şey ortaya çıkıyor tabi bu saniyenin altında çok kısa bir zaman dilimi içinde oluyor ama yine o an bir boşluk oluyor gibime geliyor...
« Son Düzenleme: 15 Kasım 2007, 21:14:26 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

GONENC

  • Ziyaretçi
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #37 : 16 Kasım 2007, 09:13:49 »
bende yeni bir soruyla katılmak istedim bu konulara...
ss lerde manuel kullanım modunda vitesin manuel olarak 1'e çekilmesinin sakıncasını bilen var mı acaba?
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2007, 09:13:49 Gönderen: GONENC »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

GONENC

  • Ziyaretçi
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #38 : 16 Kasım 2007, 09:14:38 »
2. vitesten 1. vitese...
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2007, 09:14:38 Gönderen: GONENC »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.723
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #39 : 16 Kasım 2007, 09:20:52 »
Uygun devirde olmazsan almıyor zaten, en azından ben aldıramadım hiç. Bir nevi koruma var sanki.
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2007, 09:20:52 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

ycecen

  • Membro
  • İleti: 331
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #40 : 16 Kasım 2007, 09:45:13 »
quote:
Uygun devirde olmazsan almıyor zaten, en azından ben aldıramadım hiç. Bir nevi koruma var sanki.

Doğrudur almaz.. Sadece 2den 1 e değil herhangi bir vites düsürmeyi de devir yeterince düşmezse yapmaz..
+ 30km/saat e düşmeden boşa alamazsınız:))
+ Yokuş aşagı boşta gidiyorsunuz diyelim vitese atmak istediğinizde hızınıza göre 2ye ya da 3e atarak başlar
+Devir kesici yerine bir üst vitese atarak devam eder(Eğer vites geçişleri makul mantıklı seviyelerde hızlı olsaydı, hiçbir 2.0 manuel alfa geçemezdi selespeedi kalkış yarışlarında, ama o yüksek devirlerde normal geçişinden bile kötü vites atıyor)
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2007, 09:45:13 Gönderen: ycecen »

n/a

  • Ziyaretçi
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #41 : 16 Kasım 2007, 10:06:40 »
ben özellikle daha itinalı denedim dün..en makulu vites yükseltirken tabii devrinizi bulduğunuzda ayağınızı hafifçe gazdan çekmek arayı rahatlatıp atağa kaldırıyo tıpkı manuel bi arabada olduğu gibi..
« Son Düzenleme: 16 Kasım 2007, 10:06:40 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

GONENC

  • Ziyaretçi
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #42 : 03 Aralık 2007, 16:02:27 »
ayağı kaldırmak bariz anlamda yığılmayı önlüyor. bence düz bir şanzımana sahip olan bir arabada da olması gereken de bu zaten. bizim arabalarımız triptonic değil selespeed..
« Son Düzenleme: 03 Aralık 2007, 16:02:27 Gönderen: GONENC »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.723
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #43 : 14 Ocak 2008, 09:59:56 »

« Son Düzenleme: 14 Ocak 2008, 09:59:56 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

  • Ziyaretçi
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #44 : 14 Ocak 2008, 15:35:53 »
Tam vites değiştirme komutu verildiğinde hafif lift off yapılırsa biraz daha çabuk tamamlanır vites geçişi. Tam gaz konumundayken debriyaj sistemi kendini koruma adına süreci yavaşlatıyor. Böyle olmasının sebebi, Selespeed'in gerek malzeme gerek düzenek olarak mesela 1 cambio corsa kadar güvenilir ve sağlam bir sistem olmaması. Özellikle debriyaj baskı ve hidrolik sistemine aşırı yük binmemesi için ve vites değişimi esnasında böyle bir durum yaşanması halinde şanzımanın boşa çıkıp motorun istenmeyen devirlere çıkmasını engellemek adına, üst devirlerdeki vites değişimlerinde böyle bir yavaşlık söz konusu. Sistem bu emri drive by wire vasıtasıyla alıyor, pedal tam gaz konumundaysa işi yavaşlatıyor, bu kadar basit. Koordineli çalışıyorlar yani. Onun için hafif bir lift ile sistemi aldatmak mümkün
« Son Düzenleme: 14 Ocak 2008, 15:35:53 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ycecen

  • Membro
  • İleti: 331
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #45 : 14 Ocak 2008, 17:35:02 »
İşte sağlamlık onaylandı
Gördüğünüz gibi uncategorized kısmında stability Yes diyor..

Şaka bir yana 9.6s mantıklı bir hızlanma.. Kitapta 2.0 manuelle aynı yazıyordu pek inanamıyordum.. Ama 209 km/h de biraz az sanki daha fazlasını gördüm gibi.. -Youtube'de canım-
« Son Düzenleme: 14 Ocak 2008, 17:35:02 Gönderen: ycecen »

n/a

  • Ziyaretçi
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #46 : 14 Ocak 2008, 17:57:15 »
Kitaptakiler yalan abii ikisini aynı gösteriyorlar 2.0 manuel 8.6 mı 8.7 mi ne ,dediğin gibi ss 9.6... :)
« Son Düzenleme: 14 Ocak 2008, 17:57:15 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.723
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #47 : 14 Ocak 2008, 17:59:25 »
Bu tip ?eylerde son h?z olarak, maksimum hp'nin al?nd??? deviri baz al?yorlar. Yoksa kesiciye girmek için bir 1000 devir daha vard?r yani. Onuda ortalama 30 km/s desek tamam olur.

Yani k?saca senin youtube da gördü?ün de?er do?rudur can?m.
« Son Düzenleme: 14 Ocak 2008, 17:59:25 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

n/a

  • Ziyaretçi
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #48 : 14 Ocak 2008, 18:00:02 »
quote:

İşte sağlamlık onaylandı
Gördüğünüz gibi uncategorized kısmında stability Yes diyor..

Şaka bir yana 9.6s mantıklı bir hızlanma.. Kitapta 2.0 manuelle aynı yazıyordu pek inanamıyordum.. Ama 209 km/h de biraz az sanki daha fazlasını gördüm gibi.. -Youtube'de canım-



230 görmüştüm ama inişte
« Son Düzenleme: 14 Ocak 2008, 18:00:02 Gönderen: n/a »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.723
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #49 : 14 Ocak 2008, 18:03:13 »
Eminim sende youtube da görmü?sündür, dimi aras.

Haz?r ?imdi akl?ma geldi, soral?m bakal?m.

?imdi rampalarda falan el freni ile kalk?yoruzya, bunu elle de?ilde sol aya??m?zla yapsak, yani sa? ayak gazda, sol frende ve o ?ekilde kalksak nolur, olur mu ya da sorun olu?ur mu?
« Son Düzenleme: 14 Ocak 2008, 18:03:13 Gönderen: a/a »
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

 

GoogleTagged