Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Genel Anlamda Selespeed  (Okunma sayısı 12519 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

GooSe

  • Membro
  • İleti: 182
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #350 : 11 Şubat 2015, 21:35:10 »
Yazılım guncelleme olmuyor zaten en son yazilim var oda 2010 da gelmis yanlis hatırlamıyorsam. Seninkide muhtemelen en son yazilimdir.hat sonu yapmak yaramiyor ise strok ayari gerekiyor onuda piston somununu gevseterek boşa çıkarıp strok ayarlaniyor ve somun tekrar sıkılıyor daha sonrasında hat sonu tekar yapılıyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Zafo

  • Membro
  • İleti: 62
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #351 : 11 Şubat 2015, 21:47:53 »
Yazılım guncelleme olmuyor zaten en son yazilim var oda 2010 da gelmis yanlis hatırlamıyorsam. Seninkide muhtemelen en son yazilimdir.hat sonu yapmak yaramiyor ise strok ayari gerekiyor onuda piston somununu gevseterek boşa çıkarıp strok ayarlaniyor ve somun tekrar sıkılıyor daha sonrasında hat sonu tekar yapılıyor.
Yazdığınıza göre bayağı zahmetli gözüküyor.
Ruhumuz olmadan sadece birer makineyiz.

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.704
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #352 : 12 Şubat 2015, 00:11:01 »
baskı balata volan da bitmiş olabilir.
"BMW 520i
"BMW X5
"Alfa 159 1.9 JTDm Qtronic
"Alfa MiTo 1.4 TB 

"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.323
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #353 : 17 Ağustos 2015, 01:27:05 »
Yeni bir SS kullanıcısı olarak, uyku da tutmayınca :)) bütün sayfalardaki bilgileri tek tek okudum :) Herkesin eline koluna sağlık :)

Bir kaç sorum olacak;

1) Anladığım kadarı ile, Alfalarda hassas olan Akü değerleri, SS ler için daha önemli. Akü' nün sağlıklı olması, hata sebeplerinden önemli birini ortadan kaldırıyor. Bunun için bir sayaç gibi birşey var mıdır? Aracın içine veya akünün üzerine yerleştirilebilecek bir Akü güç ölçüm cihazı gibi.

2) İkinci önemli nokta, sanırım basınç tüpü. Aynı şekilde bu tüpteki değeri görme gibi bir şansımız var mı? Amacım ECU Scan gibi bir şeyde görmek değil, anlık olarak tespit etmekten bahsediyorum. Eğer görme şasnımız hazır bir sisitem olarak yoksa, Arduino veya Raspery gibi bir şeyle uygulama yapılabilir mi?

3) Yağ seviyesi kontrolü için de benzeri bir uygulama var mıdır?

Elbette araçlarımız hassas ve her kullanım öncesi titizlikle incelemek gerekebiliyor, ama çoğu zaman kontağı tak çalıştır yapıyoruz. Bu tarz uygulamalar belki rutin kontrollerimizi daha sağlıklı yapmamızı sağlar. Haftada yada üç günde bir yaptığımız kontrolleri, anlık olarak yapabiliyor oluruz.

Bu konuda deneyimi veya fikri olan var mıdır?

Selamlar...

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.870
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #354 : 17 Ağustos 2015, 02:48:10 »
Ben maxi display kullanıyorum bu dediklerini görmek için harici olarak.
Basınç tüpü bence 50 bin km de bir değişse ki normalde 60 binde bir diyor zaten problemin yarısından çoğu devre dışı kalır.
Birde ss yağını ben her sene km bakmaksızın değiştirdim ve 178 binde bile tık dememişti.


blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.323
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #355 : 06 Eylül 2015, 01:37:54 »
Ben maxi display kullanıyorum bu dediklerini görmek için harici olarak.
Basınç tüpü bence 50 bin km de bir değişse ki normalde 60 binde bir diyor zaten problemin yarısından çoğu devre dışı kalır.
Birde ss yağını ben her sene km bakmaksızın değiştirdim ve 178 binde bile tık dememişti.

Alperim, cevap verememişim, ama konuyu araştırıyorum şu an, bilgilendirme için çok teşekkürler :)

Yeni sorum JTS ile ilgili. yine biraz araştırdım ama, net bir bilgi yok burada ve yabancı sitelerde. JTS motor, TS' e göre rölantide bayağı titreşimli çalışıyor gibi. Deli gibi arabayı sallamıyor ama, aracın titreşimli çalıştığını dikkat edince anlayabiliyorum. Ki ben bayağı hassasım o konuda, 156' da mesela yoğun dur kalkta aracın fan açtığını, kapadığını gösterge ve sesi duymadan anlayabiliyordum. Uzun süreli beklemelerde, araba stop mu etti dediğim çok olmuştur. En ufak bir titreşim hissetmiyordum rölantide. Şimdi tıpkı fan açmış gibi sallıyor arabayı, ya da ses açık subwoofer etkisi gibi, devire bakıyorum, devirde de oynama yok. Sanırım bu normal, yabancı sitelerde de bu konu tartışılmış bir kaç yerde.

Ama çözüm bulamadım. Çözümü yok mudur bunun? Bizim sitede de, benzin ile ilgili bir kaç öneri buldum. Shell V-Power alıyorum. Değiştirmeli miyim acaba?

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.704
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #356 : 06 Eylül 2015, 02:36:26 »
Ben maxi display kullanıyorum bu dediklerini görmek için harici olarak.
Basınç tüpü bence 50 bin km de bir değişse ki normalde 60 binde bir diyor zaten problemin yarısından çoğu devre dışı kalır.
Birde ss yağını ben her sene km bakmaksızın değiştirdim ve 178 binde bile tık dememişti.

Alperim, cevap verememişim, ama konuyu araştırıyorum şu an, bilgilendirme için çok teşekkürler :)

Yeni sorum JTS ile ilgili. yine biraz araştırdım ama, net bir bilgi yok burada ve yabancı sitelerde. JTS motor, TS' e göre rölantide bayağı titreşimli çalışıyor gibi. Deli gibi arabayı sallamıyor ama, aracın titreşimli çalıştığını dikkat edince anlayabiliyorum. Ki ben bayağı hassasım o konuda, 156' da mesela yoğun dur kalkta aracın fan açtığını, kapadığını gösterge ve sesi duymadan anlayabiliyordum. Uzun süreli beklemelerde, araba stop mu etti dediğim çok olmuştur. En ufak bir titreşim hissetmiyordum rölantide. Şimdi tıpkı fan açmış gibi sallıyor arabayı, ya da ses açık subwoofer etkisi gibi, devire bakıyorum, devirde de oynama yok. Sanırım bu normal, yabancı sitelerde de bu konu tartışılmış bir kaç yerde.

Ama çözüm bulamadım. Çözümü yok mudur bunun? Bizim sitede de, benzin ile ilgili bir kaç öneri buldum. Shell V-Power alıyorum. Değiştirmeli miyim acaba?
titreşimli çalışması normal abi. özellikle 147'den inince bana da çok titriyo gibi geliyordu, aslında sadece elini direksiyona koyunca yada çok çok dikkat edince hissediyorsun. Benzin konusunda ben de biraz bilgiye muhtacım sanırım. 2 yıldır opet'ten alıyordum son 2 depoyu 147'ye alışkanlık shell'den aldım ama nitro değil normalinden. Sanırım ona da v-power deniyor ??
opet'e göre menzilim değişmedi, titreşim de aynı sanırım. 1 depo benzin 480-530 km menzil.
"BMW 520i
"BMW X5
"Alfa 159 1.9 JTDm Qtronic
"Alfa MiTo 1.4 TB 

"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.323
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #357 : 06 Eylül 2015, 02:49:46 »
Ben maxi display kullanıyorum bu dediklerini görmek için harici olarak.
Basınç tüpü bence 50 bin km de bir değişse ki normalde 60 binde bir diyor zaten problemin yarısından çoğu devre dışı kalır.
Birde ss yağını ben her sene km bakmaksızın değiştirdim ve 178 binde bile tık dememişti.

Alperim, cevap verememişim, ama konuyu araştırıyorum şu an, bilgilendirme için çok teşekkürler :)

Yeni sorum JTS ile ilgili. yine biraz araştırdım ama, net bir bilgi yok burada ve yabancı sitelerde. JTS motor, TS' e göre rölantide bayağı titreşimli çalışıyor gibi. Deli gibi arabayı sallamıyor ama, aracın titreşimli çalıştığını dikkat edince anlayabiliyorum. Ki ben bayağı hassasım o konuda, 156' da mesela yoğun dur kalkta aracın fan açtığını, kapadığını gösterge ve sesi duymadan anlayabiliyordum. Uzun süreli beklemelerde, araba stop mu etti dediğim çok olmuştur. En ufak bir titreşim hissetmiyordum rölantide. Şimdi tıpkı fan açmış gibi sallıyor arabayı, ya da ses açık subwoofer etkisi gibi, devire bakıyorum, devirde de oynama yok. Sanırım bu normal, yabancı sitelerde de bu konu tartışılmış bir kaç yerde.

Ama çözüm bulamadım. Çözümü yok mudur bunun? Bizim sitede de, benzin ile ilgili bir kaç öneri buldum. Shell V-Power alıyorum. Değiştirmeli miyim acaba?
titreşimli çalışması normal abi. özellikle 147'den inince bana da çok titriyo gibi geliyordu, aslında sadece elini direksiyona koyunca yada çok çok dikkat edince hissediyorsun. Benzin konusunda ben de biraz bilgiye muhtacım sanırım. 2 yıldır opet'ten alıyordum son 2 depoyu 147'ye alışkanlık shell'den aldım ama nitro değil normalinden. Sanırım ona da v-power deniyor ??
opet'e göre menzilim değişmedi, titreşim de aynı sanırım. 1 depo benzin 480-530 km menzil.

Ya walla herhalde V-Powerdı. Şirket aracına da Shell alıyorum kendiminkine de. Benim titreşim direksiyondan ziyade, koltuğun oturduğum kısmında. Bacaklarımda hissediyorum titreşimi. Ayar oldum diyebilirim... Ve anladığım kadarı ile normal bişi. Ama illa ki bir sebebi ve bir çözümü olmalı diye düşünüyorum.

Yanıma binenler kesinlikle hissetmiyorlar, ben uyarınca farkediyorlar. Titreşimin biraz daha şiddetlisi, kardeşimin şirokkoda vardı, sorun bobinmiş. Acaba böyle bir şey olabilir mi benim Alfa' da diye işkillendim işin aslı :) Bugün usta da baktı, ki daha önce de sormuştum, gayet normal diyor. Ben biraz pimpiriklendim herhalde...

DarknessHero

  • Membro
  • İleti: 103
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #358 : 06 Eylül 2015, 03:22:16 »
Benim arabada da var aynı titreme. Ya kısa ömürlü bir parça var bilinmeyen değişmesi gereken ya da normali bu yoksa üç arabada da olması tesadüf olamaz. Ama sanmıyorum ki öyle bir parça vs. olsun. Ama selespeed olmayan GT'lerde de var mı acaba bu? Belki selespeedin kavramayı ayırma ayarından vs. kaynaklanıyor olabilir?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.704
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #359 : 06 Eylül 2015, 13:44:41 »
Benim arabada da var aynı titreme. Ya kısa ömürlü bir parça var bilinmeyen değişmesi gereken ya da normali bu yoksa üç arabada da olması tesadüf olamaz. Ama sanmıyorum ki öyle bir parça vs. olsun. Ama selespeed olmayan GT'lerde de var mı acaba bu? Belki selespeedin kavramayı ayırma ayarından vs. kaynaklanıyor olabilir?
kanka sanmıyorum ilk başta bana da öyle geldi ama N'ye alıp bayağı bi bekledim artma azalma olacak mı titreşimde diye fakat olmadı. Bence selespeedle ilgisi yok fakat benim de şöyle bir gözlemim var ki soğuk çalıştırmada o titreşimi hissetmiyorum. Sanki biraz ısınınca yapıyor gibi. Bazen mesela markete gidip geliyorum ısınmıyor araba dikkat ediyorum titreşimi hissetmiyorum. Şu kurum temizliğini bi yaptırsak aslında ? Kat temizliği de bekliyor aklımda
"BMW 520i
"BMW X5
"Alfa 159 1.9 JTDm Qtronic
"Alfa MiTo 1.4 TB 

"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.323
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #360 : 06 Eylül 2015, 14:41:54 »
Benimki soğuk sıcak farketmiyor titriyor :) sanırım motor bağlamtı kulakları ile ilgili. JTS motor TS dan farklı sonuçta. Ve ben de farkettim, vitesle alakası yok.

Fakat şu dikkatimi çekti. Sabit 90 derece motor ısısı. Artmıyor da azalmıyor da. Dur kalkda da, uzun yolda da, hep 90. Milim oynamıyor desem yeri. 156 da düşerdi, yükselirdi. Şaşkınım işin aslı.

Akşam GT gelirse bi titreşim dırumunu test etmek istiyorum.

Ama yabancı forumlardaki yorumlar, ustamın da söyledikleri ışığında, sanırım normal bir durum. Endişeye gerek yok gibi :)

coolistanbul

  • Membro
  • İleti: 1.048
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #361 : 14 Ekim 2015, 10:06:23 »
2003 Model Alfa 147 selespeed im var. Kırmızı ışıkta vitesi boşa aldım bir daha vites değiştiremedim. Yetkili servis şanzıman robotu değişmesi gerekir diyor (7500TL). Bu sorun ile daha önce karşılaşan oldu mu? Bodrumdayım tavsiye edebileceğiniz bir servis varmıdır?
Ayni problemi bende zaman zaman yaşıyorum. İlk aldığımda daha sıktı ama gerekli ayarların yapılmasının yağ eklenmesinin ve akunun değişmesinin ardindan iyice azaldı. Genelde 1 de iken kirmizi ışıkta boşa aldığımda veya hızlı R geçişinde yapti. O anda tek çözüm kontağı kapatıp arac atan inip kapıyı da kapatıp 15-20 sn bekledikten sonra tekrar binip calistirmak. İlk 3 ay 7-8 kere yapmıştı simdi sadece aklına eserse yilda 2-3 kez saçmalıyor. Sanirim teknik sacmalama modu.
Bazen SS failure yazısı ciksada SS hic sorunsuz çalışıyor. Özetle windows nasil sebepsiz yere sacmaliyorsa SS de öyle dedim ve geçtim

AŞK yazılır ALFA ROMEO okunur...

Aşk 3 değil 4 harftir => ALFA
1997 1.6 Boxer 145 Rosso
2003 1.6 TS 156 J
1999 2.0 TS GTV Gümüş Gri
2006 2.0 SS GT

coolistanbul

  • Membro
  • İleti: 1.048
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #362 : 14 Ekim 2015, 10:15:46 »
Sevgili selespeed kullanicilarina bir sorum olacak,
Esim icin otomatik bir arac dusunuyoruz ve oturdugumuz yer bol yokuslu.

Su sahneyi canlandiralim;
Dik bir yokusta kirmizi isikta bekliyoruz.Arac normal d modunda ( gerci d yok galiba bunlarda, city ve manuel var dogrumuyum ? ) Yesil yandi ve ayagimizi frenden cektik, arac kayiyiromu ? Kayiyorsa ne kadar kayiyor :) yada manuele alip kalkmak cozum oluyormu kaymamasi icin ?
Umarim oyle el freniyle kalkmak falan gerekmiyordur.

Kisaca selespeed in yokus deneyimini merak ediyorum..
El freniyle kalkmaya gerek yok.
Sol ayağınızı frene basın sağ ayakla gaz verin kavrama gerçekleşince ok gibi kalkın hic kaydırma yapmadan. Bu tekniği Ustamdan öğrenmiştim gayet basarili ayrica yakıt tuketimini de azaltıyor. Hanımlar da kisa surede alışıyorlar. Ben buna manüel hill holder diyorum

AŞK yazılır ALFA ROMEO okunur...

Aşk 3 değil 4 harftir => ALFA
1997 1.6 Boxer 145 Rosso
2003 1.6 TS 156 J
1999 2.0 TS GTV Gümüş Gri
2006 2.0 SS GT

maymetmgs

  • Ziyaretçi
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #363 : 19 Ekim 2015, 22:36:20 »
Herkese hayırlı geceler aranıza çok önce katıldım alfa alacaktim ama maddi imkanlar yetmediği için alamamistim ama artik alfa Romeo gibi bir araca adim atmak için hazırım ama almada once siz değerli arkadaşların bilgilerine ihtiyacım var 2.0 sleepspeed yarı otomatik buldum bu yarı otomatik nedir nasıl kullanılır alacağım alfa mutlaka 2004 ve uzeri olacak tavsiyelerinizi mutlaka bekliyorum SAYGILARIMLA
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

hiktor

  • Membro
  • İleti: 282
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #364 : 20 Ekim 2015, 11:07:08 »
Herkese hayırlı geceler aranıza çok önce katıldım alfa alacaktim ama maddi imkanlar yetmediği için alamamistim ama artik alfa Romeo gibi bir araca adim atmak için hazırım ama almada once siz değerli arkadaşların bilgilerine ihtiyacım var 2.0 sleepspeed yarı otomatik buldum bu yarı otomatik nedir nasıl kullanılır alacağım alfa mutlaka 2004 ve uzeri olacak tavsiyelerinizi mutlaka bekliyorum SAYGILARIMLA
Umarım gönlüne göre bir araç bulursun.
Selespeed şanzıman debriyajsız düz vites diyebiliriz. Robot senin yerine debriyaja basıyor ve vites değiştiriyor işi bitince de debriyajı bırakıyor. Bu işlemleri yaparken de normal vites değiştirir gibi her şeyi hissedersin. Vites değiştirme hızları aracın hızına bağlı olarak değişir. Yavaş sakin kullanımda elle vites değiştirmekten daha uzun sürer fakat devirli ve hızlı kullanımda çok seridir. Yokuş kalkış desteği son modellerde var mı hatırlamıyorum ama benimkinde olmadığından el freni veya yarım ayak gaz- fren kombinasyonu yapman gerekir. Acemiler için uygun olduğunu söyleyemem. Dar alanlarda park zordur. Çünkü araç milim milim hareket etmiyor. Motor güçlü olduğundan hareket sonrası durmak yarım metreleri buluyor. Ben şehir içinde hep City modunda kullandığımdan klasik otomatikler gibi keyif alıyordum. Rampa performansı rezalet. Dik rampalarda manuel modu kullanmak gerekiyor. Çünkü otomatik ile çıkmaya başladığında hemen ikinci vitese alıyor. sonra motor yemiyor birinci vitesi düşüyor. Bu arda araba gaz kesiyor kalkarken patinaj filan. Sonra hareket ediyor hemen ikiye alıyor. Derken yine aynı terane. Eğim sensörü yok galiba sanırım bundan yapıyor bu sorunu. Fakat bu tip dik yokuşlar manuel çıkılırsa sorun olmuyor.
Bana göre keyifli, arızalanınca maliyeti diğerleri gibi abartılı değil. Şu an 159 Qtronic kullanıyorum ve bu çok daha konforlu. Fakat Selespeed'de şanzıman'ı hissediyorsun. Her hareketini, ne yapacağını anlıyorsun.
Bu gün 159 harici bir araç alacak olursam yine 156 Selespeed alırdım.
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.323
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #365 : 20 Ekim 2015, 23:12:48 »
Benim deneyimim biraz daha olumlu. :)

Milimetrik hareketleri evin tam otomatik olan diğer arabası kadar olmasa da yapabiliyorum. Atıyorum 10cm kadar yaklaşmalarda sıkıntı yaşamıyorum. Arabanın kavrama noktasına alışınca gaza oraya kadar basıp daha fazla basmadan bekliyorum, yarım debriyaj hareket ediyor.

Şimdiye kadar sadece bir rampada el freni kullanmak zorunda kaldım. Manuel kullandığım zamanlardan kalma topuk gazı bilgim de var ama idmansızım, üşendim. :D Benimki, 2. viteste çıkamayacağı kadar dik rampalarda zaten çokça gaz istediğinden kolay kolay vites yükseltmiyor.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.704
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #366 : 21 Ekim 2015, 02:18:39 »
Gt selespeed'de asla yokuşta 2 ye atıp bayılma tekrar 1'e düşme gibi durumlar yaşamadım city modda. 1-2 gün alıştıktan sonra yokuşlarda kalkış esnasında tiptronik araba gibi frenden çekip gaz ile kalkmak kolay, ama illa hiç kaçırmıcam geriye deniyorsa el freni yada fren+gaz bitti gitti.

dar alanlarda manevra alışmakla ilgili olsa da KİSSPOİNT ayarından habersiz olan bir ton ss kullanıcısı var. O ayarı 3-4 dk'nızı ayırıp kendiniz yapın, çok daha konforlu olduğunu farkedeceksiniz. Yinede manuel yada normal otomatik bir araç gibi santim santim ilerleyemezsiniz ama yarım metreyi 10 santime, 10 santimi becerinize bağlı olarak düşürecektir.

Zevk konusuna fazla girmeyeceğim manuel alfa'yı da tiptronik alfa'yı da ss'le birlikte kullandım hiçbiri keyif konusunda ss'in yarısı olamaz (benim zevkim) Zaten en azından 147-156'da manuelin nasıl bir keyfi var anlamıyorum saçmasapan uzunlukta bir vites kolu, geçişlerle ilgili birşey söylenecekse de en basiti allahın japonu mazda3'den ders alınması gerek.

"BMW 520i
"BMW X5
"Alfa 159 1.9 JTDm Qtronic
"Alfa MiTo 1.4 TB 

"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

hiktor

  • Membro
  • İleti: 282
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #367 : 21 Ekim 2015, 09:28:52 »
SS ile ilgili söylediklerim yanlış anlaşılmasın. Bence 156'lar içerisinde en beğendiğim SS. Bugün 156 alacak olsan yine SS alırdım. Fakat 159 Qtronic'ten vazgeçmeye niyetim yok.
Ben SS ile ciddi problm yaşamadım fakat acemi olan eşim manevra yaparkan öndeki ve arkadaki araçlara dokunmadan edemiyordu. Evin önündeki merdivene bile 2 basamak kadar tırmanmıştı. Diyeceğim acemiler için kısa mesafeli manevralar zor olur. Ustalar için ise zaten kısa sürede ayak alışkanlığı olur.
Fakat bu şanzımanın en kötü yanı çok kaygan buz- kar üzerinde berbat. Patinaj çektirmediğiniz sürece sorun yok fakat patinaj çekip'te lastikler yere tutunup patinaj durduğunda robot debriyaja basmakta geciktiğinden motor stop eder. Ösellikle eğimli ve buzlu yolda araba'da biraz yüklüyse ve ilk kalkışlar patinajsız olmuyorsa ve araba yürümeye başladığında lastikler yere tutunup patinajı bıraktığında yarım debriyaj yapmak gerektiğinden robot bunu algılayamıyor ve motor direk stop ediyor.
Zaten bu durumlar için ikinci vitesle kalkmak gerekiyor diye söylemeyin, ben anormal durumdan bahsediyorum. Patinaj çekmediği sürece zaten sorun yok.
Herşey bir kenara SS bir harikaydı dostum. Hele benim araç Nuvolo rengindeydi ve inanılmaz keyifliydi.
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

Mratom

  • Membro
  • İleti: 7
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #368 : 23 Kasım 2015, 22:21:32 »
Merhaba Arkadaslar
Bende artık bir Alfa Romeo kullanıcısı olarak yeni ve heycanli bir şekilde aranıza katildim.yeni aldığım 147 2.0 selespeed makinamla keyifli bir sürüş içerisindeyim fakat ister istemez arcta bazı sorunlar yaşıyorum.sizlere yaşadığım bazı sorunları sormak isterim .mesela selespeed 1 ve 2 viteste şıkır şıkır vites atma sesini duyuyorum ve biraz beni tedirgin ediyor normal mi acaba? Daha sonra aracim kalkışta gaza sakin basınca biraz bi titreme oluyor . Sizce bunlar normal mi acaba.bu tür sorunlar yasayaniniz ve tecrübesi olanlar varsa yardımını esirgememesini rica ediyorum saygılar. :D
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #369 : 23 Kasım 2015, 22:23:36 »
Vites geçiş seslerini 1-2 ve geri de bariz şekilde duyuyor olmanız çok normal.

Kalkışta titreme için debriyaj rod ayarını kontrol ettirmenizde fayda var.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

CG

  • Membro
  • İleti: 3
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #370 : 15 Ağustos 2016, 17:26:25 »
Arkadaşlar herkese merhaba,
Siteye yeni katıldım ama uzun süredir Alfa kullanıcısıyım ve en az 10 sene selespeed kullandım ilk 2000 model 156 ss ve şu anda 2006 GT selespeed sahibiyim, aracımı manuel modda kullanmayı seviyorum ve kullanıyorum.
Bir süre önce akşam vakti aracım trafikte giderken kendi kendine city moduna geçti ve tekrar manuel veya sport moduna geçmeme müsade etmedi, aynı zamanda boş ve geri vitesede geçmiyordu,arıza uyarısıda vermedi (bu arada city modunda ileri viteslere 1den 5 e kadar sorunsuz vites yükseltiyor ve düşürüyor) o şekilde evin otoparkına park ettim . Ertesi gün arabayı çalıştırdığımda her şey normaldi. Daha sonra direksiyondaki vites büyütme tuşunun zaman zaman kumanda etmediğini fark ettim, bazen  kanatçıktan vites büyütmek istesemde vites büyütmüyor bir veya iki kere  tekrar denedikten sonra büyütüyordu (hatta iki defa vites büyütmek yerine vites küçülttü) bir süre sonra yukarıda anlattığım arızayı tekrarladı (city moduna geçiyor vs.). Serviste bilgisayara bağlandığında direksiyon selespeed kumandaları arızalı dendi ve kumanadalar değişti. Fakat kısa bir süre sonra tekrar aynı arızaları yapmaya başladı. City modunda veya konsoldaki vites kolundan manuel kullanımda hiç bir sorun yaşamıyorum. Sadece direksiyondaki + kelebekçiğini kullanırken zaman zaman oluyor (vites küçültürken - kulakçıkta da sorun yok). Ve yoğun kullanımda kendi kendine city moduna geçip başka bir şey yapılmasına müsade etmiyor, arabayı stop edip 15-20 dakika bekledikten sonra her şey normale dönüyor. Bu sorunu yaşamış veya ne olduğu hakkında fikri veya bilgisi olanlardan yardım rica ediyorum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

coolistanbul

  • Membro
  • İleti: 1.048
    • Çevrimdışı
Ynt: Genel Anlamda Selespeed
« #371 : 23 Ağustos 2016, 19:52:06 »
Daha önce manuel vitesli 3 Alfam oldu sırasıyla : 145 1.6 Boxer, 156 1.6 TS ve GTV 2.0 TS bu ucu arasında GTV nin sanzumanı en keyif vereniydi. 156 nin vites aralıkları saçma şekilde uzundu dik yokuslarda 1.vitesde normal gazla kalkışta stop etmesi ise ayrı komediydi. 145 ise ayni Fiat tipo gibiydi, kısa kemik geçişli vites aralıkları ve bolca ses... Simdi kullandığım SS ise  ilk denemede kalbimi çalmayı başarmıştı. Özellikle city ve sport modu kapatıp elle tam kumandayla geçmek büyük bir keyif... Ara ara ufak tefekte olsa sıkıntısı olsa da oldukça memnunum. Vites değişim sesini duymak, anında cevap vermesi, geçiş aralıklarının kısa olması, city modunda tam otomatik konforunu şehir içinde sunması, spor modda üst devirde vites değişimi oldukça tatmin edici. Ancak selespeed i çok zorlamak doğru bir yöntem değil özellikle karda sonra masraf çıkartması gayet normal, ve geri vites 1. Vites değişimlerini de sakin önce N te alarak yapmakta da fayda var. Simdilik bu kadar SS lerinizle keyifli sürüşler...

Vodafone Smart ultra 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Aşk 3 değil 4 harftir => ALFA
1997 1.6 Boxer 145 Rosso
2003 1.6 TS 156 J
1999 2.0 TS GTV Gümüş Gri
2006 2.0 SS GT

 

GoogleTagged