Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: TCT ile ilgili sorular, sorunlar, kullanılabilir yağ ve katkılar ve saire bilgiler  (Okunma sayısı 5010 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 272
    • Çevrimdışı
TCT 2014 veya 2015 yılında sanırım bir güncellemesi vardı, birmot zincirlikuyu ücretsiz olarak yapmıştı. Eğer yapılmadıysa onu yaptırın derim. Bahsettiğiniz küt sesi gibi vuruntu sesini ortadan kaldırmıştı bende. Vites geçişleri ve küt sesi konusunda sorununuzu çözebileceğini düşünüyorum.

Fakat diğer yazdıklarınız bende de aynıydı. Vites geçiş sesleri duyuluyor. Dur kalk konfora gelince 170hp etkisinden dolayı çok kişi eşinin kullanamadığından bahsediyordu, çünkü dokunduğunuz gibi altınızdan kayıyor :)

Hatta şöyle yapabilirsiniz, birmot'a gidip test aracıyla biraz dolaşıp farkları anlayabilirsiniz :)

Yakın diye Davutpaşa Mengerler'i aradım, yazılım güncellemesini sordum, yazılım güncellemesi diye bir şeyin olmadığına ikna etmeye çalıştı arkadaş beni, kavga etmemek için gitmedim. Randevu alıp Zincirlikuyu Birmot'a gideyim en iyisi, en azından güncelleme yapıp bir sorun varsa teşhisini koyarlar.

Alfa'da iyi niyet garantisi diye bir şey var mı bu arada? Araba düzenli servis bakımlı, örneğin kavrama değiştirsem ciddi bir indirim yapıyorlar mı bu durumda?
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

ayredin1982

  • Membro
  • İleti: 212
    • Çevrimdışı




2012 modellerde tct yağ bakım ve değişimi ile ilgili herhangi bir şey yok.Resimlerinide koydum.Sizdem ricam bakım klavuzunun ilgili yerlerini birde yabancı sitelerde tct yağ değişimi yapan sitenin linkini gönderirmisiniz.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

nazamarya

  • Membro
  • İleti: 262
    • Çevrimdışı
Yakın diye Davutpaşa Mengerler'i aradım, yazılım güncellemesini sordum, yazılım güncellemesi diye bir şeyin olmadığına ikna etmeye çalıştı arkadaş beni, kavga etmemek için gitmedim. Randevu alıp Zincirlikuyu Birmot'a gideyim en iyisi, en azından güncelleme yapıp bir sorun varsa teşhisini koyarlar.

Alfa'da iyi niyet garantisi diye bir şey var mı bu arada? Araba düzenli servis bakımlı, örneğin kavrama değiştirsem ciddi bir indirim yapıyorlar mı bu durumda?

Konu açmıştım onu buldum. Kasım 2015 de güncellemeler yapılmış. Vites geçişlerindeki o küt sesi ve silkeleme bende de vardı sonrası düzelmişti iyi hatırlıyorum. Yakıt sisteminde bazı kalibrasyonlar bozulmuş onları yapmışlardı yine. Ücret falan da almadılar. konuyu inceleyin isterseniz. Aracınız yetkili servis bakımlı ise bunları bakımlarda belki de yapmışlardır ama siz yine de bir gösterin, hatta o esnada test aracına da binip aracınızda sizi rahatsız eden noktaları bir de öyle gözlemleyin derim.

https://www.alfistiturkey.com/forum/teknik/alfa-giulietta-tct-yazilim-guncellemesi/

2015 - 2012 Model  Giulietta 1.4 TB Multiair Distinctive TCT
2017 - 2012 Model Urban Line BMW 1.16 Otomatik

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 272
    • Çevrimdışı
2012 modellerde tct yağ bakım ve değişimi ile ilgili herhangi bir şey yok.Resimlerinide koydum.Sizdem ricam bakım klavuzunun ilgili yerlerini birde yabancı sitelerde tct yağ değişimi yapan sitenin linkini gönderirmisiniz.

TCT için ayrı bir kitapçık olması lazım, aşağıda ekliyorum ilgili kısımları.

Yabancı siteler de alfaowner.com, alfaholicy.pl filan. O kadar çok başlık okudum ki nerede ne okuduğumu hatırlamıyorum şu an.



Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 272
    • Çevrimdışı
Konu açmıştım onu buldum. Kasım 2015 de güncellemeler yapılmış. Vites geçişlerindeki o küt sesi ve silkeleme bende de vardı sonrası düzelmişti iyi hatırlıyorum. Yakıt sisteminde bazı kalibrasyonlar bozulmuş onları yapmışlardı yine. Ücret falan da almadılar. konuyu inceleyin isterseniz. Aracınız yetkili servis bakımlı ise bunları bakımlarda belki de yapmışlardır ama siz yine de bir gösterin, hatta o esnada test aracına da binip aracınızda sizi rahatsız eden noktaları bir de öyle gözlemleyin derim.

https://www.alfistiturkey.com/forum/teknik/alfa-giulietta-tct-yazilim-guncellemesi/



Okudum şimdi, teşekkürler. En kısa zamanda Birmot'a uğrayacağım inşallah.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 272
    • Çevrimdışı
Bir güncelleme yapayım.

Dün Zincirlikuyu Birmot'a gittim, tahmin ettiğim şekilde bu seslerin vs. normal olduğunu, bu modellerin böyle olduğunu, 2017'den sonrasının daha sessiz ve sarsıntısız olduğunu söylediler. Ben yine de bilgisayara bağlatıp güncelleme adaptasyon vs. işlemleri yapmalarını istedim.

Bir şey değişti mi derseniz bence değişmedi. Biraz daha bindikten sonra kavramayı değiştireceğim muhtemelen.

Birmot çalışanları beklediğimden daha ilgili ve yardımsever çıktılar bu arada, buradan da teşekkür ediyorum.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.708
    • Çevrimdışı
Bir güncelleme yapayım.

Dün Zincirlikuyu Birmot'a gittim, tahmin ettiğim şekilde bu seslerin vs. normal olduğunu, bu modellerin böyle olduğunu, 2017'den sonrasının daha sessiz ve sarsıntısız olduğunu söylediler. Ben yine de bilgisayara bağlatıp güncelleme adaptasyon vs. işlemleri yapmalarını istedim.

Bir şey değişti mi derseniz bence değişmedi. Biraz daha bindikten sonra kavramayı değiştireceğim muhtemelen.

Birmot çalışanları beklediğimden daha ilgili ve yardımsever çıktılar bu arada, buradan da teşekkür ediyorum.

Yazılım güncellemesi sonrasında mekanik veya ses (mesela kapalı garajlarda ve başkasının kullanımı esnasında [park etmek gibi] çıkan ve daha belirgin duyulabilen çatır, çutur sesleri) anlamında bir değişiklik olmaz, ancak vites değiştirme zamanlarında bir değişiklik olabilir, çünkü güncelleme sonrasında vites kutusunun hafızasında yer alan ve kullanım alışkanlıklarına göre yapılan vites değişimi bilgileri sıfırlanmış olur. Bir süre sonra vites kutusu yine kullanıcının kullanım özelliklerini hafızaya alarak sürüş konforu açısından en uygun durumu bulmaya ve ona göre çalışmaya başlayacaktır.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 272
    • Çevrimdışı
Yazılım güncellemesi sonrasında mekanik veya ses (mesela kapalı garajlarda ve başkasının kullanımı esnasında [park etmek gibi] çıkan ve daha belirgin duyulabilen çatır, çutur sesleri) anlamında bir değişiklik olmaz, ancak vites değiştirme zamanlarında bir değişiklik olabilir, çünkü güncelleme sonrasında vites kutusunun hafızasında yer alan ve kullanım alışkanlıklarına göre yapılan vites değişimi bilgileri sıfırlanmış olur. Bir süre sonra vites kutusu yine kullanıcının kullanım özelliklerini hafızaya alarak sürüş konforu açısından en uygun durumu bulmaya ve ona göre çalışmaya başlayacaktır.

Ses konusundaki beklentim güncellemeden değil adaptasyondandı aslında.

Bu arada fırsat bulunca daha net ölçeceğim ama yakıt düştü sanırım. Zincirlikuyu'dan Cevizlibağ'a 6.0 lt/100km ile geldim, daha önce böyle bir ortalama görmemiştim.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

Murad

  • Membro
  • İleti: 3.042
    • Çevrimdışı
Ses konusundaki beklentim güncellemeden değil adaptasyondandı aslında.

Bu arada fırsat bulunca daha net ölçeceğim ama yakıt düştü sanırım. Zincirlikuyu'dan Cevizlibağ'a 6.0 lt/100km ile geldim, daha önce böyle bir ortalama görmemiştim.

6.0 lt ile hangi saat aralığında bu yolu geçtiniz merak ettim? Aynı yoldan ben her gün sabah 8:15-9:00 arası, akşam 16:00-17:00 arası geçiyorum. Yakıt tüketimini sıfırladım 2 haftadır test ediyorum. Bu yolda 2 haftalık yakıt ortalamam 11 lt.

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 272
    • Çevrimdışı
6.0 lt ile hangi saat aralığında bu yolu geçtiniz merak ettim? Aynı yoldan ben her gün sabah 8:15-9:00 arası, akşam 16:00-17:00 arası geçiyorum. Yakıt tüketimini sıfırladım 2 haftadır test ediyorum. Bu yolda 2 haftalık yakıt ortalamam 11 lt.

Dün sabah Saat 10 civarıydı, Birmot'tan çıkıp Astoria'nın önünde sıfırladım. Mecidiyeköy alt yoldaki ışıklarda bekleyip e-5'ten devam ettim. Sabah-akşam trafiği yoktu tabi ki ama bomboş da değildi.

İşin aslı ben de şaşırdım, İstanbul içi ortalamam 9.5-10 civarı benim de, her gün kısa mesafe kullanılıyor araba. Biraz uzak bir yere gidince trafik olsa da düşüyor. Soğuk motor dur kalk yapınca acayip yakıyor. Başlarda garipsedim ama İstanbul içi 10 litrenin altında yakan çok az sanırım 1.4 MA ile.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

Murad

  • Membro
  • İleti: 3.042
    • Çevrimdışı
Dün sabah Saat 10 civarıydı, Birmot'tan çıkıp Astoria'nın önünde sıfırladım. Mecidiyeköy alt yoldaki ışıklarda bekleyip e-5'ten devam ettim. Sabah-akşam trafiği yoktu tabi ki ama bomboş da değildi.

İşin aslı ben de şaşırdım, İstanbul içi ortalamam 9.5-10 civarı benim de, her gün kısa mesafe kullanılıyor araba. Biraz uzak bir yere gidince trafik olsa da düşüyor. Soğuk motor dur kalk yapınca acayip yakıyor. Başlarda garipsedim ama İstanbul içi 10 litrenin altında yakan çok az sanırım 1.4 MA ile.
Açıkçası ben çok çok minimum değerlerde kullanınca 9-9.5 görebiliyorum. Standart kullanımda 10-11 arası devamlı. Uzun yolda da 7 gibi. Yine sakin kullanımda.

G3221 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 272
    • Çevrimdışı
Açıkçası ben çok çok minimum değerlerde kullanınca 9-9.5 görebiliyorum. Standart kullanımda 10-11 arası devamlı. Uzun yolda da 7 gibi. Yine sakin kullanımda.

G3221 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ben çok mu yakıyorum acaba demekten vazgeçeyim o zaman. :)

Ben Ağustosta arabayı alıp bakımlarını yaptırıp 3000 km uzun yol yaptım üstüne, dağ bayır otoyol karışık toplamda 6.8 idi ortalamam. Motor ve şanzımanlarımız aynı ise eğer bence bir yerlerde sıkıntı olabilir. İlk depo Nitro, diğerlerinde fuelsave olmak üzere hep Shell'den doldurdum.

Uzun yolda Dinamik modda ve manuel vites ile kullanıyorum ben bu arada, o şekilde hem daha az tüketiyor hem de daha zevkli oluyor. :)
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

Murad

  • Membro
  • İleti: 3.042
    • Çevrimdışı
Ben çok mu yakıyorum acaba demekten vazgeçeyim o zaman. :)

Ben Ağustosta arabayı alıp bakımlarını yaptırıp 3000 km uzun yol yaptım üstüne, dağ bayır otoyol karışık toplamda 6.8 idi ortalamam. Motor ve şanzımanlarımız aynı ise eğer bence bir yerlerde sıkıntı olabilir. İlk depo Nitro, diğerlerinde fuelsave olmak üzere hep Shell'den doldurdum.

Uzun yolda Dinamik modda ve manuel vites ile kullanıyorum ben bu arada, o şekilde hem daha az tüketiyor hem de daha zevkli oluyor. :)
Ben de sürekli shellden alırım. Uzun yolda manuel denemedim açıkçası. Bir denemek lazım.

G3221 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 272
    • Çevrimdışı
Ben de sürekli shellden alırım. Uzun yolda manuel denemedim açıkçası. Bir denemek lazım.

G3221 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Dinamik modda deneyin mutlaka, N'de boşluk çok olduğu için minimum gazı ayarlayamıyor insan.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

ayredin1982

  • Membro
  • İleti: 212
    • Çevrimdışı
peki  yağ değişiyor mu. tct sanziman yağı.

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 272
    • Çevrimdışı
peki  yağ değişiyor mu. tct sanziman yağı.

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yetkili servistekiler biz kavrama değişirken değiştiriyoruz normalde dedi ama ben değiştireceğim fırsat bulunca.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

nazamarya

  • Membro
  • İleti: 262
    • Çevrimdışı
Bir güncelleme yapayım.

Dün Zincirlikuyu Birmot'a gittim, tahmin ettiğim şekilde bu seslerin vs. normal olduğunu, bu modellerin böyle olduğunu, 2017'den sonrasının daha sessiz ve sarsıntısız olduğunu söylediler. Ben yine de bilgisayara bağlatıp güncelleme adaptasyon vs. işlemleri yapmalarını istedim.

Bir şey değişti mi derseniz bence değişmedi. Biraz daha bindikten sonra kavramayı değiştireceğim muhtemelen.

Birmot çalışanları beklediğimden daha ilgili ve yardımsever çıktılar bu arada, buradan da teşekkür ediyorum.

Vites sesi hangi araba da yok ki? Suan bmw de bile var ama aracin icinde duyulmuyor, kapi acikken dinlersem duyabiliyorum. Giuda yalitimdan midir nedir ses bariz fazla ama yazilimla alakali degil. Sadece vites gecis araligi degisiyor. Biraz daha alt devirde ust vitese gectigi icin yanlis hatirlamiyorsam yakit tuketiminin azaldigini ben de yazmistim. 2. Vitesten 1e dususte silkeleme vardi o da duzelmisti.
2015 - 2012 Model  Giulietta 1.4 TB Multiair Distinctive TCT
2017 - 2012 Model Urban Line BMW 1.16 Otomatik

ayredin1982

  • Membro
  • İleti: 212
    • Çevrimdışı
Ankara yetkili servisi ile görüşmem sonucunda bu yağın değişmediğini üstüne basa basa söylediler.Bu nedenle yağı daha net bilgiler edindikten sonra değilştirmenin uygun olacağını düşünüyorum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.708
    • Çevrimdışı
TCT ile ilgili bir kaç konu var ama buraya yazalım, bir ara hepsini bir araya getirip bütünlük sağlarız.

Yurtdışındaki forumlarda yazıldığı kadarı ile ilk iki üretim yılındaki "bazı" TCT vites kutularında 1 ve 2. viteslerde sıkıntı yaşanabiliyormuş, bazen hafif sarsıntılı çalışma mevcut olabiliyormuş.

Bu tip araçlardaki bu durum daha sonra senkronizasyon halkalarının "garantiden" değiştirilmesi ile düzeltilmiş. Türkiye'de öyle bir çağrı yapılmamış olabilir.

Bunun haricinde TCT ile sıkıntı yaşayanlar için yine de farklı bir şanzıman yağı ve marka olarak Liqui Moly katkısı kullanılması tavsiye edilerek çözüm yolu sunulmuş kullanıcılar tarafından.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 272
    • Çevrimdışı
Ben TCT şanzımanın yağını değiştirdim bu arada, merak edenler için bilgi niteliğinde dursun burada.
Motul Multi-DCTF kullandım. 1.8 litre alıyor kitapçığa göre.
Çıkan yağın rengi ve kıvamı oldukça koyuydu.

Genel olarak elbette bir yumuşama oldu ancak kronik şikayetlerime çare olmadı. Özellikle 3-2 geçişlerindeki ses-vuruntu sinirimi bozuyor.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 272
    • Çevrimdışı
TCT ile ilgili bir kaç konu var ama buraya yazalım, bir ara hepsini bir araya getirip bütünlük sağlarız.

Yurtdışındaki forumlarda yazıldığı kadarı ile ilk iki üretim yılındaki "bazı" TCT vites kutularında 1 ve 2. viteslerde sıkıntı yaşanabiliyormuş, bazen hafif sarsıntılı çalışma mevcut olabiliyormuş.

Bu tip araçlardaki bu durum daha sonra senkronizasyon halkalarının "garantiden" değiştirilmesi ile düzeltilmiş. Türkiye'de öyle bir çağrı yapılmamış olabilir.

Bunun haricinde TCT ile sıkıntı yaşayanlar için yine de farklı bir şanzıman yağı ve marka olarak Liqui Moly katkısı kullanılması tavsiye edilerek çözüm yolu sunulmuş kullanıcılar tarafından.


Bence de bu şanzımanın bir yerlerinde boşluk ya da iyi oturmamış parçalar var, dağıtılıp sıkıca toplansa düzelecekmiş gibi, benim izlenimim bu yönde. :)

Farkı bir marka ve katkıdan kasıt nedir tam olarak bu arada? Net bilgi var mı bu konuda?
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

ayredin1982

  • Membro
  • İleti: 212
    • Çevrimdışı
Ben TCT şanzımanın yağını değiştirdim bu arada, merak edenler için bilgi niteliğinde dursun burada.
Motul Multi-DCTF kullandım. 1.8 litre alıyor kitapçığa göre.
Çıkan yağın rengi ve kıvamı oldukça koyuydu.

Genel olarak elbette bir yumuşama oldu ancak kronik şikayetlerime çare olmadı. Özellikle 3-2 geçişlerindeki ses-vuruntu sinirimi bozuyor.
benim araçta 2012 model 100000 km ye yaklastı.bende değiştireceğim.yalnız bunu kayseride bir ustaya  yaptırmak  istiyorum.siz nasıl bir prosedur izlediniz. doldurma ve boşaltma yerleri bellimi.fotograf varmıdır acaba.fdikkat etmemiz gereken bir husus varmı.

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 272
    • Çevrimdışı
benim araçta 2012 model 100000 km ye yaklastı.bende değiştireceğim.yalnız bunu kayseride bir ustaya  yaptırmak  istiyorum.siz nasıl bir prosedur izlediniz. doldurma ve boşaltma yerleri bellimi.fotograf varmıdır acaba.fdikkat etmemiz gereken bir husus varmı.

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Fotoğraf yok maalesef. Alt muhafazayı sökünce arabanın sol tarafında şanzıman karterinde tapa görünüyor zaten, biraz içte kalıyor, yağ akarken sağa sola sıçrıyor.
Doldurma tapası da kaputu açınca akünün solunda alt tarafta şanzımanın üstünde görünüyor, açınca dişliler filan görünüyor zaten içinde. Oradan doldurduk.
Sonrasında adaptasyon yaptık biz ama zorunlu değil sanırım o, ben işe yarayacak mı merak ettiğimden yaptırdım, çok fark etmedi açıkçası.

Sizin debriyaj ne durumda? Kaçırma var mı? 3=>2 2=>1 geçişlerinde ses ve vuruntu yapıyor mu?
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

ayredin1982

  • Membro
  • İleti: 212
    • Çevrimdışı
Fotoğraf yok maalesef. Alt muhafazayı sökünce arabanın sol tarafında şanzıman karterinde tapa görünüyor zaten, biraz içte kalıyor, yağ akarken sağa sola sıçrıyor.
Doldurma tapası da kaputu açınca akünün solunda alt tarafta şanzımanın üstünde görünüyor, açınca dişliler filan görünüyor zaten içinde. Oradan doldurduk.
Sonrasında adaptasyon yaptık biz ama zorunlu değil sanırım o, ben işe yarayacak mı merak ettiğimden yaptırdım, çok fark etmedi açıkçası.

Sizin debriyaj ne durumda? Kaçırma var mı? 3=>2 2=>1 geçişlerinde ses ve vuruntu yapıyor mu?
çok şükür kaçırma ve ses titreşim  yok.bu adaptasyonu özel servisdemi yaptırdınız.bende adaptasyonu  kayseride yaptırabilirmiyim.

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 272
    • Çevrimdışı
çok şükür kaçırma ve ses titreşim  yok.bu adaptasyonu özel servisdemi yaptırdınız.bende adaptasyonu  kayseride yaptırabilirmiyim.

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Tüm işlemleri Bostancı Sportivo'da yaptırıyorum ben.
Kayseri'de bilmiyorum uygun cihaz sahibi ve işten anlayan usta bulmanız lazım.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

 

GoogleTagged