Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Hangi Motor Yağı?  (Okunma sayısı 26523 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

sametunver134

  • Membro
  • İleti: 76
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #750 : 24 Şubat 2016, 12:09:09 »
Dogru soyluyorsunuz bende bulamadim. Buradaki yorumlari okuyunca kararimi verdim valvoline max life 5w40 alicam malum sarikamistayim -32 dereceyi gorduk 1 ay once
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

milano 75

  • Membro
  • İleti: 3.749
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #751 : 24 Şubat 2016, 12:22:06 »
yag degisim zamani geldi internette gezinirken mobilin bu yagina rastladim kullanan veya bilgisi olan varmi acaba?(2004 156)

LG-D802 cihazımdan gönderildi
geçen sene 10-50 yağ ararken  turkoılmarket adlı sitede 5-50 uygun fiyatlı sentetik yağ bulmuştum,yağın markasının net sayfasını inceledim,brezilya firması ve baya köklü firma imiş.sonra ürün gamına baktım,5-50 yağ yok adamların üretiminde,çakma yani.araştırmak lazım
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

sametunver134

  • Membro
  • İleti: 76
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #752 : 24 Şubat 2016, 17:48:31 »
En iyisi hiç bulasmamak.. Bu degisimde Valvoline alicam bakalim muhtemelen 5w40 olucak malum sarikamis sartlari.. uzun yol, sehirici yag eksiltme durumunuda paylasmayi dusunuyorum en azindan benim gibi kafasi karisik olan arkadaslara referans olur.(2004 156)

LG-D802 cihazımdan gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

esatkaracan

  • Membro
  • İleti: 286
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #753 : 24 Şubat 2016, 18:24:10 »
En iyisi hiç bulasmamak.. Bu degisimde Valvoline alicam bakalim muhtemelen 5w40 olucak malum sarikamis sartlari.. uzun yol, sehirici yag eksiltme durumunuda paylasmayi dusunuyorum en azindan benim gibi kafasi karisik olan arkadaslara referans olur.(2004 156)

LG-D802 cihazımdan gönderildi

Sanayideki ustaların kendi araçlarına kullandıkları yağ olarak bilinir valvoline bende birdahaki bakıma kullanıcam. İzlenimlerinizi aktarırsanız sevinirim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

sametunver134

  • Membro
  • İleti: 76
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #754 : 24 Şubat 2016, 20:11:38 »
Sanayideki ustaların kendi araçlarına kullandıkları yağ olarak bilinir valvoline bende birdahaki bakıma kullanıcam. İzlenimlerinizi aktarırsanız sevinirim.
Degiştirir degiştirmez izlenimlerimi aktaricam

LG-D802 cihazımdan gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ibrahim38

  • Membro
  • İleti: 37
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #755 : 21 Eylül 2016, 12:24:12 »
2006 147'min bakım zamanı geldi yağ değiştiricem 85 binde almıştım lpg yoktu araçta ben lpg taktırdım ve 10/40 yağ koydum fakat etsiltme yaptı şuan 95 binde hangi yağı önerirsiniz ? 5/50 denemek istiyorum ben ama ..
Alfa Romeo 147 120 Hp AŞK 147

misket

  • Membro
  • İleti: 558
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #756 : 21 Eylül 2016, 14:05:51 »
10.000km de ne kadar eksiltme yaptı.

halil

  • Membro
  • İleti: 1.657
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #757 : 21 Eylül 2016, 18:13:52 »
2006 147'min bakım zamanı geldi yağ değiştiricem 85 binde almıştım lpg yoktu araçta ben lpg taktırdım ve 10/40 yağ koydum fakat etsiltme yaptı şuan 95 binde hangi yağı önerirsiniz ? 5/50 denemek istiyorum ben ama ..

10w60 tavsiye edilir.hatta yağ tüketimi fazla ise mobil 1  10w60 kullanabilirsiniz.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

ibrahim38

  • Membro
  • İleti: 37
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #758 : 21 Eylül 2016, 18:43:46 »
10.000km de ne kadar eksiltme yaptı.
Yaklaşık 3 lt eksitme yaptı


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alfa Romeo 147 120 Hp AŞK 147

ibrahim38

  • Membro
  • İleti: 37
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #759 : 21 Eylül 2016, 18:47:23 »
10w60 tavsiye edilir.hatta yağ tüketimi fazla ise mobil 1  10w60 kullanabilirsiniz.
Önümüz kış o yüzden de 10/60 kalın olur düşüncesindeyim 5/50 iyi olur diye düşünüyorum Ama heryerde bulunmuyor oda


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alfa Romeo 147 120 Hp AŞK 147

halil

  • Membro
  • İleti: 1.657
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #760 : 21 Eylül 2016, 20:05:13 »
Yağ tüketiminiz çok fazla. Sõylediğim mobil 1 10w60 yağ aşırı yağ tüketen  araçlar için tavsiye ediliyor.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.290
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #761 : 21 Eylül 2016, 23:17:45 »
Yağ tüketiminiz çok fazla. Sõylediğim mobil 1 10w60 yağ aşırı yağ tüketen  araçlar için tavsiye ediliyor.

O kadar da çok değil bence. :) Twin Spark için 400ml/1000km normaldi diye hatırlıyorum. Maksimumu da 1 litre/1000km idi. 400 değil de 300 olsun, o da olumlu. :D

Soğuk bir yerde yaşıyorsanız kışın 10W-60'tansa 5W-40 gibi bir şeylere geçmek varyatörün uzun vadede sağlığı için daha doğru bir tercih olabilir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.657
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #762 : 22 Eylül 2016, 13:31:08 »
4,4 lt yağ kapasitesi olan bir motor için , 10000 km de 3 lt yağ tüketimi yüksek bir değerdir.(yaklaşık %70)katalogda belirtilen değerler max değerlerdir.ayrıca Kayseri çok  da soğuk memleket değil.bizim Ankara gibi.o nedenle daha ince yağ kullanmanız tüketimi daha da artıracaktır.işin esası bu kadar yağ tüketiminin nedenlerini bulmak ve gidermek.ilk önce araçtan damlama,contalardan sızıntı var mı kontrol edin.daha sonra ise iyi bir motor ustasına götürüp gösterin.kompresyon testi yaptırın.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

ibrahim38

  • Membro
  • İleti: 37
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #763 : 22 Eylül 2016, 15:26:00 »
4,4 lt yağ kapasitesi olan bir motor için , 10000 km de 3 lt yağ tüketimi yüksek bir değerdir.(yaklaşık %70)katalogda belirtilen değerler max değerlerdir.ayrıca Kayseri çok  da soğuk memleket değil.bizim Ankara gibi.o nedenle daha ince yağ kullanmanız tüketimi daha da artıracaktır.işin esası bu kadar yağ tüketiminin nedenlerini bulmak ve gidermek.ilk önce araçtan damlama,contalardan sızıntı var mı kontrol edin.daha sonra ise iyi bir motor ustasına götürüp gösterin.kompresyon testi yaptırın.
Halil bey araçta duman atma kaçak damlama sızdırma hiç bişe yok tertemiz benim garibime giden de zaten bu motora gelirsek 0 dan 200 km çok çok rahat bi şekilde hızlanıyor ama tabiki kompresyon testi yaptırmadım bundan önceki yarı sentetikti 10/40 şimdi 5/40 denemeyi düşünüyorum motulun tam sentetik olanı


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alfa Romeo 147 120 Hp AŞK 147

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.290
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #764 : 22 Eylül 2016, 17:45:53 »
4,4 lt yağ kapasitesi olan bir motor için , 10000 km de 3 lt yağ tüketimi yüksek bir değerdir.(yaklaşık %70)katalogda belirtilen değerler max değerlerdir.ayrıca Kayseri çok  da soğuk memleket değil.bizim Ankara gibi.o nedenle daha ince yağ kullanmanız tüketimi daha da artıracaktır.işin esası bu kadar yağ tüketiminin nedenlerini bulmak ve gidermek.ilk önce araçtan damlama,contalardan sızıntı var mı kontrol edin.daha sonra ise iyi bir motor ustasına götürüp gösterin.kompresyon testi yaptırın.

Birimiz yanlış mı okuyor? Bin kilometre değil de, 10 bin kilometrede 3 litre diyor arkadaş. Katalogda gördüğünüz normal kabul edilen ve maksimum değerler de 1000 (bin) km için verilir. On bin kilometre için değil.
Katalogda bakımlar arasında düzenli kontrol edilmesi ve eklenmesi söylenir. Twin Spark'ınız varsa kullanım kılavuzunu bir okuyun, orada yazar zaten.

Kayseri'de yılın 5 ayında gün içi ortalama en düşük sıcaklık eksilerde gezer. Yani yılın beş ayında sabah işe giderken marşa bastığınızda dışarısı eksi derecelerde olabilir. O tip iklimler için soğuk viskozitesi 5 olan yağlar önerilir. Yine kullanım kılavuzunda yazıyor bu, yukarı-aşağı sıcaklık değerleri ve yağların viskoziteleri oklar şeklinde belirtilmiştir. Alfa 156 için 5W-30 veya 5W-40 seçeneklerinden biri tavsiye ediliyordu.

Bu tip durumlarda yapılması gereken tercih yağ tüketimini ne pahasına olursa olsun azaltmak değil motorun daha fazla zarar görmesini ve hızlı yıpranmasını engellemek olmalı bence. Yani varyatörüm hasar görecek, motorum hızlı yıpranacaksa neyleyim eksilmeyen yağı. :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.657
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #765 : 22 Eylül 2016, 18:15:16 »
Birimiz yanlış mı okuyor? Bin kilometre değil de, 10 bin kilometrede 3 litre diyor arkadaş. Katalogda gördüğünüz normal kabul edilen ve maksimum değerler de 1000 (bin) km için verilir. On bin kilometre için değil.
Katalogda bakımlar arasında düzenli kontrol edilmesi ve eklenmesi söylenir. Twin Spark'ınız varsa kullanım kılavuzunu bir okuyun, orada yazar zaten.

Kayseri'de yılın 5 ayında gün içi ortalama en düşük sıcaklık eksilerde gezer. Yani yılın beş ayında sabah işe giderken marşa bastığınızda dışarısı eksi derecelerde olabilir. O tip iklimler için soğuk viskozitesi 5 olan yağlar önerilir. Yine kullanım kılavuzunda yazıyor bu, yukarı-aşağı sıcaklık değerleri ve yağların viskoziteleri oklar şeklinde belirtilmiştir. Alfa 156 için 5W-30 veya 5W-40 seçeneklerinden biri tavsiye ediliyordu.

Bu tip durumlarda yapılması gereken tercih yağ tüketimini ne pahasına olursa olsun azaltmak değil motorun daha fazla zarar görmesini ve hızlı yıpranmasını engellemek olmalı bence. Yani varyatörüm hasar görecek, motorum hızlı yıpranacaksa neyleyim eksilmeyen yağı. :)

10000 (10 bin km ) km de 3 lt yağ tüketimi çok fazladır.4,4 lt yağ alan bir motorun %70 i uçup gidiyor.bu motor için çok tehlikelidir.aşınma normal bir motora göre daha fazla olur.motor daha fazla hararet altında kalır.(motor yağının en önemli görevlerinden biri de motordaki sıcaklığı düşürmektir.)motorda varyatörden daha önemli parçalar vardır.ayrıca az miktarda yağ ile çalışmak zorunda  kalan motor da, ilk zarar görecek parça da  konumu itibariyle varyatördür.

10w60 yağ aşağıdaki tablodan görüleceği üzere -25 +50  sıcaklıklar arasında çalışabilir.

cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

ibrahim38

  • Membro
  • İleti: 37
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #766 : 22 Eylül 2016, 18:31:03 »
Birimiz yanlış mı okuyor? Bin kilometre değil de, 10 bin kilometrede 3 litre diyor arkadaş. Katalogda gördüğünüz normal kabul edilen ve maksimum değerler de 1000 (bin) km için verilir. On bin kilometre için değil.
Katalogda bakımlar arasında düzenli kontrol edilmesi ve eklenmesi söylenir. Twin Spark'ınız varsa kullanım kılavuzunu bir okuyun, orada yazar zaten.

Kayseri'de yılın 5 ayında gün içi ortalama en düşük sıcaklık eksilerde gezer. Yani yılın beş ayında sabah işe giderken marşa bastığınızda dışarısı eksi derecelerde olabilir. O tip iklimler için soğuk viskozitesi 5 olan yağlar önerilir. Yine kullanım kılavuzunda yazıyor bu, yukarı-aşağı sıcaklık değerleri ve yağların viskoziteleri oklar şeklinde belirtilmiştir. Alfa 156 için 5W-30 veya 5W-40 seçeneklerinden biri tavsiye ediliyordu.

Bu tip durumlarda yapılması gereken tercih yağ tüketimini ne pahasına olursa olsun azaltmak değil motorun daha fazla zarar görmesini ve hızlı yıpranmasını engellemek olmalı bence. Yani varyatörüm hasar görecek, motorum hızlı yıpranacaksa neyleyim eksilmeyen yağı. :)
@octinum çok güzel bi açıklama olmuş emeğine sağlık bende bu şekilde düşündüğüm için 10/60 koyma taraftarı değilim
O yüzden MOTUL 5W40 koyucam bakalım inşallah iyi olur
Tekrar teşekkür ederim bilgiler için


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alfa Romeo 147 120 Hp AŞK 147

ibrahim38

  • Membro
  • İleti: 37
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #767 : 22 Eylül 2016, 18:33:52 »
10000 (10 bin km ) km de 3 lt yağ tüketimi çok fazladır.4,4 lt yağ alan bir motorun %70 i uçup gidiyor.bu motor için çok tehlikelidir.aşınma normal bir motora göre daha fazla olur.motor daha fazla hararet altında kalır.(motor yağının en önemli görevlerinden biri de motordaki sıcaklığı düşürmektir.)motorda varyatörden daha önemli parçalar vardır.ayrıca az miktarda yağ ile çalışmak zorunda  kalan motor da, ilk zarar görecek parça da  konumu itibariyle varyatördür.

10w60 yağ aşağıdaki tablodan görüleceği üzere -25 +50  sıcaklıklar arasında çalışabilir.


Halil bey sizede teşekkürler bu bilgiler işime yarayacak 5/40 da ısrarcı oldum bakalım bu şelilde bi deneyecem hala o sıkıntı olursa artık sizin formol mecbur 10/60 koyacaz


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alfa Romeo 147 120 Hp AŞK 147

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.290
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #768 : 22 Eylül 2016, 18:58:20 »
10000 (10 bin km ) km de 3 lt yağ tüketimi çok fazladır.4,4 lt yağ alan bir motorun %70 i uçup gidiyor.bu motor için çok tehlikelidir.aşınma normal bir motora göre daha fazla olur.motor daha fazla hararet altında kalır.(motor yağının en önemli görevlerinden biri de motordaki sıcaklığı düşürmektir.)motorda varyatörden daha önemli parçalar vardır.ayrıca az miktarda yağ ile çalışmak zorunda  kalan motor da, ilk zarar görecek parça da  konumu itibariyle varyatördür.

10w60 yağ aşağıdaki tablodan görüleceği üzere -25 +50  sıcaklıklar arasında çalışabilir.


Onu Gordon Murray'ye bir söyleyin bakalım ne diyecek.

Karşılaştırma için verilen değerleri yanlış okuyorsunuz. Dediğim gibi, aracinizin kullanım kılavuzunu iyice bir okuyun. Orada doğrusu yazar. Kılavuzu okumadan yorumlarsaniz yanılırsınız.

Akşam müsait zamanda bilgisayardan tam doğru bilgileri paylaşırım ben de. Bu konu başkalarının yanilmasina da sebep olacak bu gidişle. Bir de rehber hazırlarız teknik arşive.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.290
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #769 : 22 Eylül 2016, 23:40:51 »
Hah şu konuya noktayı koyalım. 156'lardaki Twin Spark'lar ve JTS'ler için konuşuyorum, ötekiler de kendi kılavuzlarından olması gerekenleri görebilirler. Üç aşağı beş yukarı aynı mantıktır.

Öncelikle, motor yağı bakımdan bakıma gözatılıp "Aaa 3 litre eksilmiş" denen bir şey değildir. Belirli periyodlarla kontrol edilir. Arabaya ve kullanıma göre bu her uzun yoldan önce ve sonra, veya 1000 km'de bir gibi periyodlarla yapılır. Gerekiyorsa bakıma girmesi beklenmeden eklenir.

Alfa 156 JTS'ler için kullanım kılavuzunda 1000km'de 400 grama kadar normaldir yazar. Bu da 10 bin km'de 4 litreye tekabül eder. Twin Spark'lar için 1000 km'de maksimum 1 litre diye hatırlıyorum. Ama çoğumuz 1000 km'de yarım litre gibi değerleri fazla kabul ediyoruz. Aşağıdaki linkte JTS motorlar için kullanım kılavuzunda yazanı görebilirsiniz.

https://drive.google.com/file/d/0B_Jeqni8vNH9VUhRWGJkRlFhbkU/view?usp=sharing

Yine JTS motorlar için Alfa'nın kılavuzdaki tavsiyesi her 3000 km'de bir kontrol etmektir. Fabrika verilerine göre 3000km'de yaptığınız kontrolün sonucunda 1 litre kadar eksilmiş olabilir mesela.

Viskozite için de yine JTS motor değerleri aşağıda: 

https://drive.google.com/file/d/0B_Jeqni8vNH9RDVtUk9ObmFjdVU/view?usp=sharing

Buradaki temel konumuz soğuk viskozite. Yani W'li değer. Bu değer marşa bastığınız zamanki viskozite. Özellikle soğuk havada bunun düşük olması iyidir. Yani -10 derecede 10W-60 yağ da "çalışır", 5W-40 yağ da "çalışır". Ama 5W olanı, 10W olanına göre uygun yağlamayı o sıcaklıkta daha çabuk sağlar. Alfa da buna göre değerler vermiş zaten. Çizimlerde eksi değerlere gittikçe 5W-30 veya 5W-40 gibi yağların tercihi daha öne çıkıyor. Bunu İnternetteki çeşitli kaynaklardan teyit edebilirsiniz.

Şimdi "e o zaman 0-60 filan yapsınlar kullanalım" diyenleriniz olacak. :D Bu değişken viskozite yağdaki katıklarla sağlanıyor. Soğuk-sıcak viskozite aralığı ne kadar genişse yağdaki katık oranı da o kadar artıyor veya katıklar agresifleşiyor. Buna karşılık olarak esas çözücü olan baz yağın oranı azalıyor. Sonra bu katıklar işlevlerini kaybetmeye başlıyorlar. Yani geniş aralıklı yağ o kadar da iyi bir şey değil. Hatta geniş aralıklı yağda motorun yağ eksiltmesini tercih ederim şahsen. Böylece yağ değişimi gelmeden önce de "taze" yağ ekleyebilirim.

Yağ rehberi farz oldu ha. :) Lastikle ilgili olanı bir eli yüzü düzgün hale getirelim, sonra yağa dalalım.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

milano 75

  • Membro
  • İleti: 3.749
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #770 : 23 Eylül 2016, 00:39:51 »
Bu yağ kalınlığı değişim mevzularında gözden kaçan bi nokta daha var bence ,hani 10 40 vardır 1x eksiltiyordu,5 40 koydum 1.5x falan diyoruz ama gözden kaçan şu ki,farklı markaların farklı katıklı yağlarını deniyoruz ve sonuca varıyoruz,burda belki sonucu etkileyen numaradan ziyade farklı bileşime sahip yağlar.Misal ben 75 de motor yapılmadan önce mobil 10-40 la 1000 km de 1 lireden az daha fazla  eksiltirken valvoline max life 10 40 la 1 liteden biraz az gözlemledim,bu fark max life serisinin katıklarındandır (eksiltme önleyici) dedim,sonra 10-60 racing valvoline denedim ,biraz daha fazla  eksiltti onun üstünede 2 defa 5 40 max life kullandım 10 60 dan az eksiltti.en son 15 40 koymuştum patladı gitti  :)) 100 km de 1 lt ,sonundada motor yapıldı.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

ozroztrk

  • Membro
  • İleti: 226
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #771 : 23 Eylül 2016, 10:12:46 »
Ek bilgi olarak belirtmek isterim;
Sürekli motor yağı değiştirmekte iyi birşey değildir. Aynı viskozite de başka marka yağ kullanılsa bile.. Çünkü yağlar motor parçaları üzerinde bir film tabakası oluşturur ve bu tabaka aşınmayı minimum düzeyde tutmaya çalışır. Farklı marka yağ veya farklı bir viskozite de yağ konulduğu zaman önceki yağın oluşturduğu film tabakasını yakar ve kendi film tabasını oluşturmaya başlar. Bu geçiş sırasında aşınma gerçekleşebilir ve aracınız daha önceki eksilttiği değerden daha fazla yağ eksiltme yapabilir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.657
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #772 : 23 Eylül 2016, 12:18:49 »
Onu Gordon Murray'ye bir söyleyin bakalım ne diyecek.
@octinum
Gordon kim . ?  GORDON'S  LONDON DRY GIN ailesinden mi?



156'nın katalog yukarıda.-20 nin altındaki sıcaklıklarda 5w30 kullanılabilir yazıyor.bu orta anadolu gibi bir bölgede kışın çok nadir ,belki 1-2 defa  sıcaklıkların -20 c nin altına düştüğü bir bölge için referans olmaz.ayrıca 10w40  ile yağ tüketen bir motora,5w40 viskoziteli bir yağ konmaz.tüketim daha da artar.tüketimin normal sınırlara gelmesi yaklaşık 2-3 yağ değişiminden sonra olur.tecrübe ile sabittir.
bizim ts motorların motor içi parça toleransları biraz  fazladır.kalın viskoziteli 10w40, 10w60 yağ tavsiyesinin altında da bu neden vardır.yeni teknolojili motorlara bakarsanız 0-30,0-40,5-30,5-40 gibi daha ince vizkozitede yağ kullanılıyor.

ts motorlarda 100-150 bin km arası motor yaptırmaların altında yağ tüketimi ve bunun kontrol edilmeyişi vardır.

türkiye'de jts motorlu 147,156 yok.

"Öncelikle, motor yağı bakımdan bakıma gözatılıp "Aaa 3 litre eksilmiş" denen bir şey değildir. Belirli periyodlarla kontrol edilir. Arabaya ve kullanıma göre bu her uzun yoldan önce ve sonra, veya 1000 km'de bir gibi periyodlarla yapılır. Gerekiyorsa bakıma girmesi beklenmeden eklenir."

bu dediklerinizi ancak bizim gibi arabasıyla çok haşır neşir olan insanlar yapar.bir bayanın ,ya da araca sadece binen birinin bunları yapması çok zor.

ayrıntılı bilgi için
http://www.motor-yagi.com/



cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.290
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #773 : 23 Eylül 2016, 21:09:31 »
Onu Gordon Murray'ye bir söyleyin bakalım ne diyecek.
@octinum
Gordon kim . ?  GORDON'S  LONDON DRY GIN ailesinden mi?



156'nın katalog yukarıda.-20 nin altındaki sıcaklıklarda 5w30 kullanılabilir yazıyor.bu orta anadolu gibi bir bölgede kışın çok nadir ,belki 1-2 defa  sıcaklıkların -20 c nin altına düştüğü bir bölge için referans olmaz.ayrıca 10w40  ile yağ tüketen bir motora,5w40 viskoziteli bir yağ konmaz.tüketim daha da artar.tüketimin normal sınırlara gelmesi yaklaşık 2-3 yağ değişiminden sonra olur.tecrübe ile sabittir.
bizim ts motorların motor içi parça toleransları biraz  fazladır.kalın viskoziteli 10w40, 10w60 yağ tavsiyesinin altında da bu neden vardır.yeni teknolojili motorlara bakarsanız 0-30,0-40,5-30,5-40 gibi daha ince vizkozitede yağ kullanılıyor.

ts motorlarda 100-150 bin km arası motor yaptırmaların altında yağ tüketimi ve bunun kontrol edilmeyişi vardır.

türkiye'de jts motorlu 147,156 yok.

"Öncelikle, motor yağı bakımdan bakıma gözatılıp "Aaa 3 litre eksilmiş" denen bir şey değildir. Belirli periyodlarla kontrol edilir. Arabaya ve kullanıma göre bu her uzun yoldan önce ve sonra, veya 1000 km'de bir gibi periyodlarla yapılır. Gerekiyorsa bakıma girmesi beklenmeden eklenir."

bu dediklerinizi ancak bizim gibi arabasıyla çok haşır neşir olan insanlar yapar.bir bayanın ,ya da araca sadece binen birinin bunları yapması çok zor.

ayrıntılı bilgi için
http://www.motor-yagi.com/
 

Gordon Baba kim sorusunun sonuna benden bir smiley ekliyorum. Yoksa Google'a bir bakaydınız keşke "Gordon da kimmiş? Hıh" demeden diyeceğim. :))

Site ilginçmiş. Yemek yerken şöyle bir baktım. Burada yazacaklarım büyük oranda orada da var. Çoklu viskoziteyi biraz detaysız geçmiş ama gerisi fena değil.

Neyse, galiba "Twin Spark'lar 10 bin kilometrede 3 litre eksiltebilir, normaldir" aşamasına geldik. Ekran görüntüsünü aldığınız kılavuzda yazıyor o çünkü, okumuş olmalısınız.

Düzgün kullanılan TS motorlarda 100-150 bin km arası motor "yemenin" altında, eğer motor kılavuzdaki değerlere uygun yağ tüketiyor ve başka sorunu yoksa, ancak yağ kontrolü yapmamak yatar. Bu da kullanım kılavuzunda yazıyor zaten belirli aralıklarla kontrol edin diye. Tamam biz arabayla fazla haşır-neşir olduğumuzdan yapıyoruz ama benim gözümde benzinli araca mazot koymakla yağı kontrol etmemek arasında hiç fark yok. İkisi de kılavuzda yazıyorsa, ikisi de yapılmalı. RTFM derler bizim Unix camiasında buna. Read The F.cking Manual. :D

Viskozitelere dönelim. Paylaştığınız kılavuz sayfasında değerlerin kesiştiğine dikkat edin. 5W-40 o sayfada verilen sıcaklık değerlerinin tamamında kullanılabilir. Adam orada şunu söylüyor:

- Hava çok soğuk oluyorsa 10W'li yağ kullanmayın, yağ kalınlaşıyor soğuk motor yağlanması gecikiyor. Yağlama düzgün hale gelene kadar aşınma artıyor.
- Hava sıcak oluyorsa 30'lu yağ kullanmayın. Motor hemen ısınıyor, ortalama sıcaklıkları da artıyor, 30 viskoziteli yağ fazla incelip yağ filminin kırılması riski doğuyor.
- -20'yi görüyorsanız aman diyeyim 10W'li yağı hiç kullanmayın, durum çok ciddi. :D

Ancak 10W-40'ın yağlaması -20 derecede bıçak gibi kesilmiyor. -20 dereceye kadar sürekli kötüleşerek ilerliyor. Dolayısıyla 5W-x0 yağın -5 derecedeki soğuk yağlaması 10W-x0'a göre kesinlikle daha iyi. Bizim aradığımız da bu zaten. O değerlerde "yeteri kadar"ını değil, "daha iyisi"ni arıyoruz. 10W idare eder. 5W daha iyidir.

Bu arada Orta Anadolu dahil tüm ülkenin geçmişten bu yana sıcaklıkları şurada var:
http://www.mgm.gov.tr/veridegerlendirme/il-ve-ilceler-istatistik.aspx?m=KAYSERI

Yağ değişiminde motor birden bire fazla yağ tüketmeye başlayıp birkaç değişim sonrasında eski haline yaklaşıyorsa bu viskozite değişiminden değildir. Yeni yağınızın içindeki deterjan katıkları eskisinden farklı demektir. Bu viskozite değiştirmeseni de başınıza gelebilir, aynı viskozitede farklı yağa geçerseniz de olabilir mesela. Viskozite değişiminden olsaydı birkaç yağ değişimi sonrasında da çok eksiltmeye devam ediyor olurdu.

Bu benim Alfa'da başıma geldi. Geleceğini biliyordum zaten. :) Daha önce muhtemelen 10W-40 gibi yağlar koyuluyormuş. 5W-40 başka bir markaya geçtim. Yağ tüketimim fezaya fırladı çünkü supap kapağı contam o zamana kadarki tortuların filan yardımıyla yağı tutuyordu. Yeni yağ o tortuları bir güzel yıkayıp kendi bünyesine alınca contadan kaçırmaya başladı. Contayı değiştiriverdim, düzeldi. :) Şu anda Adana yazında 10W-40 gibi yağ tüketiyor.

Bonus olarak; sağlıklı motor bir miktar yağ yakar. Bu yağ silindirle pistonlar (daha doğrusu segmanlar) arasında kalan yağ filmi olarak ve tasarıma göre soğutma amaçlı yanar. Profesör Gordon Murray'in ünlü bir lafı vardır bununla ilgili; aslında onu verecektim de bulamadım. :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ediss10

  • Membro
  • İleti: 18
    • Çevrimdışı
Ynt: Hangi Motor Yağı?
« #774 : 28 Eylül 2016, 15:20:21 »
Merhabalar
Aracım 2004 156 mk2. aracım baya yağ eksiltiyordu. en son 10w40 kullanılmıştı. eklemekten gına geldi ve araştırmalar sonucu 10w60 kullanmaya karar verdim. İşsiz olmam sebebi ile bi de servise işçilik vermeyim diye malzemeleri aldım. Aşağıda aldığım fiyatları da görebilirsiniz. Toplam 200 civarı tuttu. Ankara'da yaşayan kendisi değiştiren yardımcı olacak arkadaşlar var mı? Özellikle hava filtresi biraz zor bir lokasyonda. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Motul 8100 10w60 ( http://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/motul-8100-x-power-10w60-5-lt-234174365 )
Filtre Seti ( http://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/alfa-romeo-156-1-6-2-0-benzinli-3lu-filtre-set-241147939 )
ve yağ filtresi anahtarı ( http://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/unitec-yag-filtre-sokme-anahtari-8491405-216379826:alfisti:
2004-156 ts (progression bile değil herhalde)

 

GoogleTagged