Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri  (Okunma sayısı 4324 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Murad

  • Membro
  • İleti: 3.045
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #25 : 21 Aralık 2013, 22:48:49 »
Birçok 156 kullanıcısı ve birçok usta bu dalgalanmanın normal olduğunu söylemiş ama bana garip geliyor. Başka hiçbir arabamda da bu dalgalanmayı görmedim şimdiki 147 aracımda da görmüyorum. Sonuçta 156 ve 147 aynı motoru ve bileşenleri kullanan araçlar. Araç ısındıktan sonra 90 a sabitleniyor ve araç çalıştığı müddetçe hep 90 da kalıyor, aşağı yada yukarı hiçbir dalgalanma olmuyor.

brkcnn

  • Membro
  • İleti: 143
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #26 : 23 Aralık 2013, 14:58:30 »
aynı şekilde bana da çok garip geliyor bu durum :(
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tayfun

  • Membro
  • İleti: 1.463
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #27 : 23 Aralık 2013, 16:05:33 »
Ah bir doğruyu bulabilsek :-\

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi


h.t

  • Membro
  • İleti: 2.337
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #28 : 23 Aralık 2013, 18:13:50 »
Abi verdiğin bilgiler için teşekkür ederim , ellerine sağlık :)

Benim hararet açık trafikte 90 olmuyor bazen oluyor ama anında 70e düşüyor. Sonrasıda 70-80 arası takılıyor :)
Yakıtımda arttı. En kısa zamanda değiştireceğim gelişme olırsa yazarım :)
Kesin benim termostatda cortladı :)



Sent from my iPhone using Tapatalk
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #29 : 23 Aralık 2013, 18:18:38 »
Çok ufakta olsa kaçırmaya başlamış gibi termostat.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

h.t

  • Membro
  • İleti: 2.337
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #30 : 23 Aralık 2013, 19:04:08 »

Çok ufakta olsa kaçırmaya başlamış gibi termostat.

Biraz daha dirensin mi yoksa değiştiriyim gitsin mi abi :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #31 : 23 Aralık 2013, 19:06:40 »
İlk nakit ve vakit fırsatın olduğunda bence değiştir. Yoksa bu şekilde de kullanılmaz diye birşey yok. En soğuk günlerdeyiz, değişmesi iyi olur.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

h.t

  • Membro
  • İleti: 2.337
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #32 : 23 Aralık 2013, 19:13:33 »
Eyvallah abi saolasın ilgin için :) bi boşluğumda gidip değiştireyim malum Ankarada + lı dereceleri hiç göremiyoruz :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #33 : 23 Aralık 2013, 19:14:31 »
Rica ederim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

sarpgrey

  • Membro
  • İleti: 679
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #34 : 24 Ekim 2014, 18:57:58 »
Teşekkürler bilgiler icin. Peki mesala izmir gibi kışları çok soğuk geçmeyen yerlerde radyatör içerisindeki antifriz miktarı oranı suya göre fazla olursa ne olur?  Mesala hiç su olmasa ve sırf antifriz olsa zararlimi?

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bağımsızlık benim karakterimdir.
Mustafa Kemal ATATÜRK

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #35 : 24 Ekim 2014, 19:04:33 »
Teşekkürler bilgiler icin. Peki mesala izmir gibi kışları çok soğuk geçmeyen yerlerde radyatör içerisindeki antifriz miktarı oranı suya göre fazla olursa ne olur?  Mesala hiç su olmasa ve sırf antifriz olsa zararlimi?

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Sırf antifriz sistemi yorar. %50-%50 uygundur.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

sarpgrey

  • Membro
  • İleti: 679
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #36 : 24 Ekim 2014, 19:05:21 »
Teşekkürler bilgiler icin. Peki mesala izmir gibi kışları çok soğuk geçmeyen yerlerde radyatör içerisindeki antifriz miktarı oranı suya göre fazla olursa ne olur?  Mesala hiç su olmasa ve sırf antifriz olsa zararlimi?

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Sırf antifriz sistemi yorar. %50-%50 uygundur.
Teşekkürler

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bağımsızlık benim karakterimdir.
Mustafa Kemal ATATÜRK

halil

  • Membro
  • İleti: 1.672
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #37 : 25 Ekim 2014, 08:46:51 »
soğutma sistemine sırf antifriz koyarsanız hiç koruma sağlamaz.en iyi oran 50-50 dir.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

easy_rider

  • Membro
  • İleti: 120
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #38 : 25 Ekim 2014, 08:56:53 »
Teknik ve çok faydalı bir yazı olmuş alfa 156 2.0 ın en çok sevdiğim özelliklerinden biri motor soğutması asla hatalı çalışmıyor. Ayrıca yılda bir antifrizin değişmesi gerekiyor ki kireç ve kirliğinin önüne geçilsin bu değişim sırasında motor soğutma sistemi temizleyici ile temizlenir se çok daha iyi olur son ben würthün temizleyici kullandım ciddi şekilde temizledi.
Moto Guzzi
156 t.s. 2.0

vieri

  • Membro
  • İleti: 1.073
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #39 : 25 Ekim 2014, 10:09:29 »
Teknik ve çok faydalı bir yazı olmuş alfa 156 2.0 ın en çok sevdiğim özelliklerinden biri motor soğutması asla hatalı çalışmıyor. Ayrıca yılda bir antifrizin değişmesi gerekiyor ki kireç ve kirliğinin önüne geçilsin bu değişim sırasında motor soğutma sistemi temizleyici ile temizlenir se çok daha iyi olur son ben würthün temizleyici kullandım ciddi şekilde temizledi.

Antifriz her yıl değişmeli demişsiniz.Her sene motor soğutma suyunu komple değiştiriyor musunuz.

iskoc

  • Membro
  • İleti: 946
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #40 : 25 Ekim 2014, 10:18:05 »
Teknik ve çok faydalı bir yazı olmuş alfa 156 2.0 ın en çok sevdiğim özelliklerinden biri motor soğutması asla hatalı çalışmıyor. Ayrıca yılda bir antifrizin değişmesi gerekiyor ki kireç ve kirliğinin önüne geçilsin bu değişim sırasında motor soğutma sistemi temizleyici ile temizlenir se çok daha iyi olur son ben würthün temizleyici kullandım ciddi şekilde temizledi.

Antifriz her yıl değişmeli demişsiniz.Her sene motor soğutma suyunu komple değiştiriyor musunuz.

ben mevsim geçişlerinde 6 ayda bir komple değiştiriyorum.tamamını antifiriz koyuyorum.
2001 156 2.0 Twinspark 2013-2015
1998 166 3.0 V6 24V     2015-2019

vieri

  • Membro
  • İleti: 1.073
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #41 : 25 Ekim 2014, 10:31:45 »
Teknik ve çok faydalı bir yazı olmuş alfa 156 2.0 ın en çok sevdiğim özelliklerinden biri motor soğutması asla hatalı çalışmıyor. Ayrıca yılda bir antifrizin değişmesi gerekiyor ki kireç ve kirliğinin önüne geçilsin bu değişim sırasında motor soğutma sistemi temizleyici ile temizlenir se çok daha iyi olur son ben würthün temizleyici kullandım ciddi şekilde temizledi.

Antifriz her yıl değişmeli demişsiniz.Her sene motor soğutma suyunu komple değiştiriyor musunuz.

ben mevsim geçişlerinde 6 ayda bir komple değiştiriyorum.tamamını antifiriz koyuyorum.

Bu konuda internette bir bilgi kirliliği var.Sıfır araçlar için beş yıl diyenler var.Mavi yılda bir kırmızı iki yılda bir diyenler var.Onun için sormuştum.Yalnız tamamını antifriz koymamak gerekiyor.Saf Suyla eşit oranda karıştırmak en makulü.

Ferhat_27

  • Membro
  • İleti: 265
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #42 : 25 Ekim 2014, 10:36:59 »
90 ile 130 arasındaki çizgi kaç dereceyi ifade ediyor ?  100 mü,110 mu ?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

sbk0655

  • Membro
  • İleti: 2.073
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #43 : 25 Ekim 2014, 13:41:23 »
110 diye biliyorum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.672
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #44 : 25 Ekim 2014, 13:46:47 »
ortadaki kalın çizgi 110c .
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

vieri

  • Membro
  • İleti: 1.073
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #45 : 25 Ekim 2014, 14:06:15 »
Teknik ve çok faydalı bir yazı olmuş alfa 156 2.0 ın en çok sevdiğim özelliklerinden biri motor soğutması asla hatalı çalışmıyor. Ayrıca yılda bir antifrizin değişmesi gerekiyor ki kireç ve kirliğinin önüne geçilsin bu değişim sırasında motor soğutma sistemi temizleyici ile temizlenir se çok daha iyi olur son ben würthün temizleyici kullandım ciddi şekilde temizledi.

Antifriz her yıl değişmeli demişsiniz.Her sene motor soğutma suyunu komple değiştiriyor musunuz.

ben mevsim geçişlerinde 6 ayda bir komple değiştiriyorum.tamamını antifiriz koyuyorum.

Bu konuda internette bir bilgi kirliliği var.Sıfır araçlar için beş yıl diyenler var.Mavi yılda bir kırmızı iki yılda bir diyenler var.Onun için sormuştum.Yalnız tamamını antifriz koymamak gerekiyor.Saf Suyla eşit oranda karıştırmak en makulü.

Az önce ustamın yanına gittim.Aynı soruları ona da yönelttim.Ölçümümüzde seviye güzel çıktı.Suda herhangi bir eksilme de yoktu.Motor suyunun renginde bozulma olduğu zaman ve ölçüm sonuçlarına göre değişim yapılması gerektiğini söyledi.Aynı motor suyuyla yola devam edeceğiz.Ama mavi antifrizde bu süre daha kısaymış.Kendim sordum kendim cevaplayayım.  :)

easy_rider

  • Membro
  • İleti: 120
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #46 : 25 Ekim 2014, 14:27:54 »
Aracın yaşına bağlı değişir tabi fakat su ile karışması gerekir sağlıklı çalışması için bence
Moto Guzzi
156 t.s. 2.0

halil

  • Membro
  • İleti: 1.672
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #47 : 25 Ekim 2014, 15:17:44 »
motor soğutma suyu ,sistemde kaçak,patlak ,eksilme yoksa değiştirilmez.ilave edeceğiniz herbir litre su kireç oluşumuna neden olur.mutlaka kaliteli bir antifriz kullanılması gerekir.antifriz motoru dondan korur,bir görevide motor içindeki korozyonu engellemek,sistemi temiz tutmaktır.antifriz -su oranının en ideali 50-50 dir.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

milano 75

  • Membro
  • İleti: 3.749
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #48 : 25 Ekim 2014, 17:59:38 »
geçen techturkeyde antfiriz üzerine bi konu gördüm,konunun taraflarından biride yerli bir küçük işletme antfiriz imalatcısıydı,söylendiğine göre raflardaki antfirizlerin zaten hiçbiri saf antfiriz değilmiş,suluymuş.oranı hatırlamıyorum şimdi.evet komple antfiriz koymak sisteme hiç önerilen bişey değil genelde ama gördüğüm kadarıyla  yapanda çok
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

halil

  • Membro
  • İleti: 1.672
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #49 : 25 Ekim 2014, 18:16:23 »
markalı,shell opet,mobil,bp gibi firmaların ürünlerini alırsanız hiç bir sorun çıkmaz.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

 

GoogleTagged