Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri  (Okunma sayısı 4298 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

milano 75

  • Membro
  • İleti: 3.749
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #50 : 25 Ekim 2014, 18:42:38 »
benim zaten ilk fırsatta komple temizlemem lazım sistemi,antfiriz yeni ekledim ama suyun rengi hiç hoşuma gitmiyo.komple radyatörü indirip artık sistemi üstten hortum basarakmı temizleriz nasıl yapılır bilmiyorum.radyatör sanırım tersten tayzik vererek temizleniyor.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

ArinFırat

  • Membro
  • İleti: 1.758
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #51 : 29 Ekim 2014, 22:39:03 »
Eğer araç yeni değilse saf antifiriz koymayın.sistemdeki paslı çürümüş veya delindi delinecek olan yerleri anında patlatır.tuzruhu gibi namussuz :) %50 ye %50 oran idealdir..önce su sonra antfiriz ile tamamlayın
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

krm1983

  • Membro
  • İleti: 1.913
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #52 : 30 Ekim 2014, 08:12:10 »
Harika bilgi. Ellerinize sağlık.


iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Siamo fatti della stessa materia di cui sono fatti i sogni.

ArinFırat

  • Membro
  • İleti: 1.758
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #53 : 31 Ekim 2014, 08:03:42 »
Tecrübe :) alfam 2004 156...usta! önce antifirizi döktü,dökmesiyle birlikte anında radyatörde 2 delik açıldı.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

milano 75

  • Membro
  • İleti: 3.749
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #54 : 31 Ekim 2014, 11:00:57 »
3 lt antfiriz +su yaptım.allaha şükürsıkıntı yok,gerçi aldım alalı 2-3 defa komple su değiştirdim,yeşil antfiriz koyup kıştan kışa değişim yaparım.patlak çatlak yok.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

ArinFırat

  • Membro
  • İleti: 1.758
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #55 : 31 Ekim 2014, 15:18:27 »
olurda radyatör delinirse ve su kaçağı meydana gelirse radyatör onarıcı olarak benzinliklerde ve hipermarketlerde çeşit çeşit marka var.  o an double-up markaya denk geldim kullandım ve görevini layıkıyla yerine getirdi..4 yıldır herhangi bir sorun çıkarmadı.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.418
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #56 : 13 Kasım 2014, 16:23:02 »
Bu konuda sanırım baya bir bilgi kirliliği mevcut. Kırmızı antifreze i örnek alalım, sanmıyorum ama mavide durum bildiğimden farklıdır belki. Antifreze normal şartlarda konsantre bir sıvıdır. Yoğunluğu suya göre fazladır akışkanlığı daha azdır.

Ancak son yıllarda hangi markanın antifreze ini alırsam alayım böyle bir yoğunluk ile karşılaşmadım ve böyle olmayanlarında saf su ile karışık olarak geldiğini biliyorum. Eskiden doğrudur saf su ile antifreze karışımı makul idi piyasadaki antifreze ler bahsettigim şekilde yoğun saf antifreze idi. Fakat dediğim gibi şuan satılan hiçbir antifreze in saf su ile karışık olmayanını görmedim, dediğim gibi belki ben denk gelmiyorum.
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso

halil

  • Membro
  • İleti: 1.671
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #57 : 13 Kasım 2014, 16:34:01 »
antifrreez ler konsantredir.su ile karıştırılarak kullanılmalıdır.

cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.418
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #58 : 13 Kasım 2014, 16:45:42 »
antifrreez ler konsantredir.su ile karıştırılarak kullanılmalıdır.
Peki hocam piyasada 50/50 karışık şeklinde hazır satılan var mı, bu mu benim kafamı karıştırıyor acaba ?
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #59 : 13 Kasım 2014, 16:47:10 »

antifrreez ler konsantredir.su ile karıştırılarak kullanılmalıdır.
Peki hocam piyasada 50/50 karışık şeklinde hazır satılan var mı, bu mu benim kafamı karıştırıyor acaba ?

Hayır Semih.
3 litre antifriz alacaksın, kalanıda saf su ile tamamlayacaksın hepsi bu kadar :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.671
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #60 : 13 Kasım 2014, 16:51:11 »
ANTİFRİZ SUYUN DONMASINI NASIL ÖNLÜYOR ?

Hava sıcaklığı sıfırın altına düştüğünde araba hareketsiz halde iken soğutma suyu donabilir. Donunca genişler ve yaptığı basınçla motor bloğunu çatlatabilir.Bunu önlemek için suyun içine, sıfırın çok altındaki derecelerde bile donmasına mani olacak antifriz ilave edilir.

Tüm sıvılarda olduğu gibi suda da moleküller serbest ve düzensiz halde, katılarda (buzda) ise sabit ve düzgün bir yapıdadırlar. Su donarken önce moleküllerinin hareketleri yavaşlar sonra da düzgün ve sabit bir pozisyona gelirler yani kristalleşirler. Antifrizin buradaki rolü, moleküllerinin su molekülleri ile birleşerek onların buz kristalleri oluşturmalarına mani olmaktır. Ortamda su yokken antifriz kendi kendine daha çabuk donar. Çünkü suya katıldığında antifrizin su moleküllerine yaptığını su da antifriz moleküllerine yapar.

Antifiriz oranı yüzde yüzü bulunca maksimum korunma sağlanmış olmaz. Belirli orandan fazla konulan antifriz bu sefer de tamamen ters tepki verir. Suya %50 oranında katılmış antifiriz -37 °C donarken, saf antifiriz -12 °C donar. Sonuç olarak arabanın soğutma suyuna önerilenden fazla antifriz konmasının hiçbir faydası yoktur aksine zararı vardır.

Motorun soğutma suyunun içine ne oranda antifriz konulacağını, o bölgede olabilecek en düşük hava sıcaklığı belirler.Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için %33 ile % 50 arasında antifriz kullanılması önerilmektedir.Karışım oranları ise ;

SU    ANTİFRİZ   DERECE

2          1           -20 °C

1          1           -40 °C

1          2           -60 °C

Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekiyor. Çünkü sert sular antifrizin içindeki koruyucu katıkların etkisini azaltıyor. Bu nedenle musluk suyu yerine yumuşatılmış ve distile edilmiş su kullanılması tavsiye ediliyor.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

DcD-Semih

  • Membro
  • İleti: 1.418
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #61 : 13 Kasım 2014, 16:55:51 »

antifrreez ler konsantredir.su ile karıştırılarak kullanılmalıdır.
Peki hocam piyasada 50/50 karışık şeklinde hazır satılan var mı, bu mu benim kafamı karıştırıyor acaba ?

Hayır Semih.
3 litre antifriz alacaksın, kalanıda saf su ile tamamlayacaksın hepsi bu kadar :)
Peki abi tamam, bi ara sistemin yarısını boşaltayım ben ozaman :)
2001 Alfa Romeo 145 1.6 T.spark - Giallo Zoe
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Rosso
2002 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Bianco Polare
2002 Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed - Grigio Chiaro
2000 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark - Rosso

ArinFırat

  • Membro
  • İleti: 1.758
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #62 : 01 Aralık 2014, 15:32:17 »
termostat değişimine girişeceğim için hazır el atmışken antifirizde değişsin ve sistemi temizlemek istedim.. total' den kırmızı renk organik antifiriz aldım 3 lt 35 TL ve 3 litre saf su aldım 6 TL.. lakin kafama takılan kırmızı diye aldığım antifiriz kırmızı değil sarı ile pembe arası bişey :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Wolfshade1989

  • Membro
  • İleti: 376
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #63 : 31 Aralık 2014, 03:39:19 »
Çok yararlı bilgiler teşekkür ederim.
147 Mk1 Distinctive
147 Mk2 Blackline

ArinFırat

  • Membro
  • İleti: 1.758
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #64 : 31 Aralık 2014, 10:07:57 »
Çok yararlı bilgiler teşekkür ederim.
işlem sırası önce 3 lt saf su,sonra 3 lt antifiriz..kesinlikle önce antifirizi boşaltmayın
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.671
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #65 : 31 Aralık 2014, 12:18:58 »
organik tabir edilenler genelde pembe sarı gibidir.piyasada kırmızı antifriz olarak geçer.motora ayrı ayrı koymaya gerek yok.dışarda 10 lt lik pet şişe içinde karıştırıp koyabilirsiniz.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

ArinFırat

  • Membro
  • İleti: 1.758
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #66 : 31 Aralık 2014, 14:06:45 »
organik tabir edilenler genelde pembe sarı gibidir.piyasada kırmızı antifriz olarak geçer.motora ayrı ayrı koymaya gerek yok.dışarda 10 lt lik pet şişe içinde karıştırıp koyabilirsiniz.
3 sene önce başıma geldiği için uyarmak istedim,,önce antifirizi döktüğümüz için radyatörde çürümüş noktayı anında açtı ve sızdırmaya başladı...1 ay önceki işlemde ise önce tunap ile soğutma sistemini temizledim,sonra su en son antifiriz koymama rağmen radyatörde aynı yerde delik açtı.tekrar tunap'ın radyatör onarıcısını kullanıp hallettik...
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

fatihmehmet

  • Membro
  • İleti: 1.607
    • Çevrimdışı
Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #67 : 31 Aralık 2014, 14:26:30 »
Kesinlikle PARAFLU olmayan antifreezi koymayın. Hem benim basıma geldi hem de yine forumdan bir abimin. Önceki sahibi normal koyuyormuş muhtemelen silindir kapak contasını çürütmüştü.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2004 - Alfa Romeo 156 mk2 2.0 TS Manuel. (2016-     )
2008 - Alfa Romeo 147 1.6 TS - Alfa Rosso. (2013-2016)

baronet

  • Membro
  • İleti: 100
    • Çevrimdışı
« Son Düzenleme: 06 Ocak 2015, 16:02:21 Gönderen: baronet »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

baronet

  • Membro
  • İleti: 100
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #69 : 06 Ocak 2015, 16:01:40 »

guzel paylasim. Tskler.

Sogutma sistemi ve diger sistemleri daha net anlamak isteyenler alttaki linki inceleyebilir...


http://www.ehliyetokulu.com/m4.htm
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

milano 75

  • Membro
  • İleti: 3.749
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #70 : 06 Ocak 2015, 19:58:00 »
@tolga_ozhan  164 de hiç devirdaim değiştinim,yada şöyle soruyum 8v lerin devirdaim değişimi basit bi işlemmi yoksa motor falan açılıyomu.benim devirdaim sıkıntı sanırım ne yaptıysak su hattında lpg den dolayı birazda zayıf kalıyo,kalorifer rolantide ısıtmıyo ve bazen soğuk çalışmada ses veriyo değiştir gibisinden
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #71 : 06 Ocak 2015, 20:06:48 »
@tolga_ozhan  164 de hiç devirdaim değiştinim,yada şöyle soruyum 8v lerin devirdaim değişimi basit bi işlemmi yoksa motor falan açılıyomu.benim devirdaim sıkıntı sanırım ne yaptıysak su hattında lpg den dolayı birazda zayıf kalıyo,kalorifer rolantide ısıtmıyo ve bazen soğuk çalışmada ses veriyo değiştir gibisinden

Hayır Abi değiştirmedim ancak yan kapak olarak bahsedilen zincir kapağının açıldığını hatırlıyorum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

milano 75

  • Membro
  • İleti: 3.749
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #72 : 06 Ocak 2015, 20:39:11 »
gittiği yere kadar o zaman,bi açarsam komple aççam zaten her halukarda,bööle devam  :)
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.587
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #73 : 10 Ocak 2015, 21:03:16 »
Devirdaim sinyal veriyorsa ben beklemeye cesaret edemezdim mehmet hocam :)

LG-D855 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

milano 75

  • Membro
  • İleti: 3.749
    • Çevrimdışı
Ynt: Motor Soğutma Sistemi ve Bileşenleri
« #74 : 11 Ocak 2015, 03:37:07 »
sinyal veriyo derken değişik yorumlar var,kimiside lpg için alınan t bağlantıların basıncı düşürdüğü için kalorifer ısıtma sorunu olur diye,nette bu konudan muzdarip bi dünya insan var.en son dün lpg ciye geçtim abi çözemezsin sorunu diye.direk bağladığım zaman basınç sıkıntısız ama bu seferde biri kaloriferin sıcağını kapatsa (muslukluymuş bizimki) lpg gidiyo.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

 

GoogleTagged