Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: TCT Şanzıman ile ilgili bazı sorular ve sorunlar  (Okunma sayısı 589 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 110
    • Çevrimdışı
Merhaba,

Bir kaç ay önce 2013 model 60.000'de bir Giulietta 170PS TCT aldım. Genel olarak gayet memnunum ve severek kullanıyorum. Tatil vs. de eklenince 6.000 km'ye yakın yol yaptım.

Şu ana kadarki deneyimlerimden yola çıkarak TCT ile ilgili kafama takılan noktalar var, bunların hangileri normal hangileri kavramanın eskimesinden ya da başka bir şeyden kaynaklanıyor, daha tecrübeli kullanıcıların görüşlerine ihtiyacım var, ona göre aksiyon alacağım.

1- Sabah soğuk çalıştırmadan sonra vitesi D'ye alınca alttan çatır çutur vitese geçme sesi çok fazla duyuluyor.
2- Sabah soğuk çalıştırmadan sonra hareket edince "bazen" 1. viteste 3000 devire çıkmadan 2'ye almıyor, böyle yaptığı zaman 2'ye titreşimli ve sesli bir şekilde geçiyor.
3- Dururken 2'den 1'e geçme sesini çok net duyuyorum.
4- Yavaşlarken 3'ten 2'ye aldıktan sonra gaza basınca bir "küt" sesiyle birlikte kavrıyor.
5- D ya da R modunda frenden ayağımı kaldırınca çok az hareket ediyor. Tamam bu bir tam otomatik değil ama DSG'de bundan çok daha fazla hareket ediyordu.
6- Kavrama kaçırıyor mu diye test etmek için manuel mod 5. vites düşük devirde dip gaz yaptığımda, evet önce biraz kaçırıp sonra hızlanıyor.
7- Genel olarak dur-kalk trafikte ya da 1-2-3-2-1 geçişlerinde konforlu değil.

Bu sorularla birlikte;

- TCT kullanıcıları ortalama kaç km'de kavrama değiştirdiler?
- Kavramayı değiştirmeden şanzıman ve hidrolik ünitenin yağını değiştiren var mı?
- Kavramayı değiştirmeden "kalibrasyon" işlemi yaptıran var mı? Faydası oluyor mu?

Bu kadar uzun sormamın sebebi, kavrama değişmesi gerekiyorsa değiştireyim, sonuçta ben kullanacağım değişen parçayı da. Ama bazı sorunların kaynağı farklı ise (ben bazılarının hidrolik ünitenin yağı ile ilgili olduğunu düşünüyorum) boşa para harcamayayım. Sportivo Yılmaz Usta da test ettiğinde az da olsa kaçırıyor ama değiştirmek için erken demişti.

Şimdiden teşekkürler.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

Alper

  • Membro
  • İleti: 4.851
    • Çevrimdışı
Açıkçası ben her zaman için 50 bin km de şanzıman yağını da hidroliği değiştiriyorum her arabam da.
Değişim sonrası ciddi iyileşmeler oluyor illa ki.
Debriyaj değişimi için çok çok erken bir km.
Tabii öncesinde ne kadar hor kullanıldı bilinemiyor.
Bence öncelikle yağ değişimi ve katkı deneyin derim.

MI 8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


ayredin1982

  • Membro
  • İleti: 177
    • Çevrimdışı
Merhaba,

Bir kaç ay önce 2013 model 60.000'de bir Giulietta 170PS TCT aldım. Genel olarak gayet memnunum ve severek kullanıyorum. Tatil vs. de eklenince 6.000 km'ye yakın yol yaptım.

Şu ana kadarki deneyimlerimden yola çıkarak TCT ile ilgili kafama takılan noktalar var, bunların hangileri normal hangileri kavramanın eskimesinden ya da başka bir şeyden kaynaklanıyor, daha tecrübeli kullanıcıların görüşlerine ihtiyacım var, ona göre aksiyon alacağım.

1- Sabah soğuk çalıştırmadan sonra vitesi D'ye alınca alttan çatır çutur vitese geçme sesi çok fazla duyuluyor.
2- Sabah soğuk çalıştırmadan sonra hareket edince "bazen" 1. viteste 3000 devire çıkmadan 2'ye almıyor, böyle yaptığı zaman 2'ye titreşimli ve sesli bir şekilde geçiyor.
3- Dururken 2'den 1'e geçme sesini çok net duyuyorum.
4- Yavaşlarken 3'ten 2'ye aldıktan sonra gaza basınca bir "küt" sesiyle birlikte kavrıyor.
5- D ya da R modunda frenden ayağımı kaldırınca çok az hareket ediyor. Tamam bu bir tam otomatik değil ama DSG'de bundan çok daha fazla hareket ediyordu.
6- Kavrama kaçırıyor mu diye test etmek için manuel mod 5. vites düşük devirde dip gaz yaptığımda, evet önce biraz kaçırıp sonra hızlanıyor.
7- Genel olarak dur-kalk trafikte ya da 1-2-3-2-1 geçişlerinde konforlu değil.

Bu sorularla birlikte;

- TCT kullanıcıları ortalama kaç km'de kavrama değiştirdiler?
- Kavramayı değiştirmeden şanzıman ve hidrolik ünitenin yağını değiştiren var mı?
- Kavramayı değiştirmeden "kalibrasyon" işlemi yaptıran var mı? Faydası oluyor mu?

Bu kadar uzun sormamın sebebi, kavrama değişmesi gerekiyorsa değiştireyim, sonuçta ben kullanacağım değişen parçayı da. Ama bazı sorunların kaynağı farklı ise (ben bazılarının hidrolik ünitenin yağı ile ilgili olduğunu düşünüyorum) boşa para harcamayayım. Sportivo Yılmaz Usta da test ettiğinde az da olsa kaçırıyor ama değiştirmek için erken demişti.

Şimdiden teşekkürler.
1-Evet soğuk hafalarda biraz tireşimli ve ses olması normal bir durum.
2-Bence ikinci sorunuzda normal bir durum.
3-Gayet normal.Özellikle cam açıkken net duyulur.
4-
5-Normal bir durum.
6-Zannetmiyorum km çok düşük.Bu km zor gibi.Ancak pek bilgim yok.
7-Bence konforlu .Sadece soğuk havalarda biraz ses ve daha sert bir vites atışı oluyor.

Şimdi kavrama bence erken .Şanzıman yağ değişimi ise forumda şanzıman yağının değiştiren birnin ben bulamadım.Yetkili servise sordum değişmiyor dediler.Özele sordum değiştirme kapağı yok dediler.Yani olumlu bir yanıt bulamadım.Konusu burda

https://www.alfistiturkey.com/forum/teknik/giulietta-tct-sanziman-yagi/msg421058/#msg421058

Geçen senelerde bende sizinkine benzer ama aynı olmayan vitesle ilgili bir şeyler yaşadım. Daha sonra yetkili servise götürdüm, tct şanzımanın içini açacağız dediler ve  o gün 3-4 masrafı olur dediler.Bende tofaş a mail attım. Aracımı akota tekrar çağırdılar. Bir gün orda kaldı araç ve  sorunu düzelttiler.Nasıl çözdüklerini söylemediler.Tam bir türk yetkili servis örneği :).Ancak yazılımı güncellediklerini düşnüyorum. Sizde yazılımı güncelletin.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

nazamarya

  • Membro
  • İleti: 262
    • Çevrimdışı

1- Sabah soğuk çalıştırmadan sonra vitesi D'ye alınca alttan çatır çutur vitese geçme sesi çok fazla duyuluyor.
2- Sabah soğuk çalıştırmadan sonra hareket edince "bazen" 1. viteste 3000 devire çıkmadan 2'ye almıyor, böyle yaptığı zaman 2'ye titreşimli ve sesli bir şekilde geçiyor.
3- Dururken 2'den 1'e geçme sesini çok net duyuyorum.
4- Yavaşlarken 3'ten 2'ye aldıktan sonra gaza basınca bir "küt" sesiyle birlikte kavrıyor.
5- D ya da R modunda frenden ayağımı kaldırınca çok az hareket ediyor. Tamam bu bir tam otomatik değil ama DSG'de bundan çok daha fazla hareket ediyordu.
6- Kavrama kaçırıyor mu diye test etmek için manuel mod 5. vites düşük devirde dip gaz yaptığımda, evet önce biraz kaçırıp sonra hızlanıyor.
7- Genel olarak dur-kalk trafikte ya da 1-2-3-2-1 geçişlerinde konforlu değil.


TCT 2014 veya 2015 yılında sanırım bir güncellemesi vardı, birmot zincirlikuyu ücretsiz olarak yapmıştı. Eğer yapılmadıysa onu yaptırın derim. Bahsettiğiniz küt sesi gibi vuruntu sesini ortadan kaldırmıştı bende. Vites geçişleri ve küt sesi konusunda sorununuzu çözebileceğini düşünüyorum.

Fakat diğer yazdıklarınız bende de aynıydı. Vites geçiş sesleri duyuluyor. Dur kalk konfora gelince 170hp etkisinden dolayı çok kişi eşinin kullanamadığından bahsediyordu, çünkü dokunduğunuz gibi altınızdan kayıyor :)

Hatta şöyle yapabilirsiniz, birmot'a gidip test aracıyla biraz dolaşıp farkları anlayabilirsiniz :)
2015 - 2012 Model  Giulietta 1.4 TB Multiair Distinctive TCT
2017 - 2012 Model Urban Line BMW 1.16 Otomatik

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 110
    • Çevrimdışı
1-Evet soğuk hafalarda biraz tireşimli ve ses olması normal bir durum.
2-Bence ikinci sorunuzda normal bir durum.
3-Gayet normal.Özellikle cam açıkken net duyulur.
4-
5-Normal bir durum.
6-Zannetmiyorum km çok düşük.Bu km zor gibi.Ancak pek bilgim yok.
7-Bence konforlu .Sadece soğuk havalarda biraz ses ve daha sert bir vites atışı oluyor.

Şimdi kavrama bence erken .Şanzıman yağ değişimi ise forumda şanzıman yağının değiştiren birnin ben bulamadım.Yetkili servise sordum değişmiyor dediler.Özele sordum değiştirme kapağı yok dediler.Yani olumlu bir yanıt bulamadım.Konusu burda

https://www.alfistiturkey.com/forum/teknik/giulietta-tct-sanziman-yagi/msg421058/#msg421058

Geçen senelerde bende sizinkine benzer ama aynı olmayan vitesle ilgili bir şeyler yaşadım. Daha sonra yetkili servise götürdüm, tct şanzımanın içini açacağız dediler ve  o gün 3-4 masrafı olur dediler.Bende tofaş a mail attım. Aracımı akota tekrar çağırdılar. Bir gün orda kaldı araç ve  sorunu düzelttiler.Nasıl çözdüklerini söylemediler.Tam bir türk yetkili servis örneği :).Ancak yazılımı güncellediklerini düşnüyorum. Sizde yazılımı güncelletin.

Bilgiler için teşekkürler, biraz içim rahatladı. :)

Şanzıman yağı için kitapçıkta açık açık 120.000 km'de değiştirin yazıyor. Hatta şanzımanda ve şanzımanın hidrolik kontrol ünitesinde ayrı ayrı yağ var ve spesifikasyonları ayrı, kitapçıkta belirtilmiş bunlar. Yabancı forumlarda kendi garajında değiştirenler var. Yetkili servis neye dayanarak bunu söyledi bilmiyorum ama ben değişmesi gerektiğini düşünüyorum.

"Motul Multi DCTF" yağı Alfa'nın verdiği specleri karşılıyor bu arada, Tutela yerine bunu kullanmayı düşünüyorum şanzımanda.

Hidrolik ünitede ise "Tutela CS Speed" kullanmak gerekiyor.

Daha sonra araştıracaklara bilgi olsun diye yazıyorum, Türkçe bir kaynak yok çünkü bu konuda.
« Son Düzenleme: 08 Ekim 2018, 10:04:08 Gönderen: ysbilgin »
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 110
    • Çevrimdışı
TCT 2014 veya 2015 yılında sanırım bir güncellemesi vardı, birmot zincirlikuyu ücretsiz olarak yapmıştı. Eğer yapılmadıysa onu yaptırın derim. Bahsettiğiniz küt sesi gibi vuruntu sesini ortadan kaldırmıştı bende. Vites geçişleri ve küt sesi konusunda sorununuzu çözebileceğini düşünüyorum.

Fakat diğer yazdıklarınız bende de aynıydı. Vites geçiş sesleri duyuluyor. Dur kalk konfora gelince 170hp etkisinden dolayı çok kişi eşinin kullanamadığından bahsediyordu, çünkü dokunduğunuz gibi altınızdan kayıyor :)

Hatta şöyle yapabilirsiniz, birmot'a gidip test aracıyla biraz dolaşıp farkları anlayabilirsiniz :)

Yakın diye Davutpaşa Mengerler'i aradım, yazılım güncellemesini sordum, yazılım güncellemesi diye bir şeyin olmadığına ikna etmeye çalıştı arkadaş beni, kavga etmemek için gitmedim. Randevu alıp Zincirlikuyu Birmot'a gideyim en iyisi, en azından güncelleme yapıp bir sorun varsa teşhisini koyarlar.

Alfa'da iyi niyet garantisi diye bir şey var mı bu arada? Araba düzenli servis bakımlı, örneğin kavrama değiştirsem ciddi bir indirim yapıyorlar mı bu durumda?
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

ayredin1982

  • Membro
  • İleti: 177
    • Çevrimdışı




2012 modellerde tct yağ bakım ve değişimi ile ilgili herhangi bir şey yok.Resimlerinide koydum.Sizdem ricam bakım klavuzunun ilgili yerlerini birde yabancı sitelerde tct yağ değişimi yapan sitenin linkini gönderirmisiniz.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

nazamarya

  • Membro
  • İleti: 262
    • Çevrimdışı
Yakın diye Davutpaşa Mengerler'i aradım, yazılım güncellemesini sordum, yazılım güncellemesi diye bir şeyin olmadığına ikna etmeye çalıştı arkadaş beni, kavga etmemek için gitmedim. Randevu alıp Zincirlikuyu Birmot'a gideyim en iyisi, en azından güncelleme yapıp bir sorun varsa teşhisini koyarlar.

Alfa'da iyi niyet garantisi diye bir şey var mı bu arada? Araba düzenli servis bakımlı, örneğin kavrama değiştirsem ciddi bir indirim yapıyorlar mı bu durumda?

Konu açmıştım onu buldum. Kasım 2015 de güncellemeler yapılmış. Vites geçişlerindeki o küt sesi ve silkeleme bende de vardı sonrası düzelmişti iyi hatırlıyorum. Yakıt sisteminde bazı kalibrasyonlar bozulmuş onları yapmışlardı yine. Ücret falan da almadılar. konuyu inceleyin isterseniz. Aracınız yetkili servis bakımlı ise bunları bakımlarda belki de yapmışlardır ama siz yine de bir gösterin, hatta o esnada test aracına da binip aracınızda sizi rahatsız eden noktaları bir de öyle gözlemleyin derim.

https://www.alfistiturkey.com/forum/teknik/alfa-giulietta-tct-yazilim-guncellemesi/

2015 - 2012 Model  Giulietta 1.4 TB Multiair Distinctive TCT
2017 - 2012 Model Urban Line BMW 1.16 Otomatik

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 110
    • Çevrimdışı
2012 modellerde tct yağ bakım ve değişimi ile ilgili herhangi bir şey yok.Resimlerinide koydum.Sizdem ricam bakım klavuzunun ilgili yerlerini birde yabancı sitelerde tct yağ değişimi yapan sitenin linkini gönderirmisiniz.

TCT için ayrı bir kitapçık olması lazım, aşağıda ekliyorum ilgili kısımları.

Yabancı siteler de alfaowner.com, alfaholicy.pl filan. O kadar çok başlık okudum ki nerede ne okuduğumu hatırlamıyorum şu an.



Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 110
    • Çevrimdışı
Konu açmıştım onu buldum. Kasım 2015 de güncellemeler yapılmış. Vites geçişlerindeki o küt sesi ve silkeleme bende de vardı sonrası düzelmişti iyi hatırlıyorum. Yakıt sisteminde bazı kalibrasyonlar bozulmuş onları yapmışlardı yine. Ücret falan da almadılar. konuyu inceleyin isterseniz. Aracınız yetkili servis bakımlı ise bunları bakımlarda belki de yapmışlardır ama siz yine de bir gösterin, hatta o esnada test aracına da binip aracınızda sizi rahatsız eden noktaları bir de öyle gözlemleyin derim.

https://www.alfistiturkey.com/forum/teknik/alfa-giulietta-tct-yazilim-guncellemesi/



Okudum şimdi, teşekkürler. En kısa zamanda Birmot'a uğrayacağım inşallah.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 110
    • Çevrimdışı
Ynt: TCT Şanzıman ile ilgili bazı sorular ve sorunlar
« #10 : 08 Kasım 2018, 11:04:21 »
Bir güncelleme yapayım.

Dün Zincirlikuyu Birmot'a gittim, tahmin ettiğim şekilde bu seslerin vs. normal olduğunu, bu modellerin böyle olduğunu, 2017'den sonrasının daha sessiz ve sarsıntısız olduğunu söylediler. Ben yine de bilgisayara bağlatıp güncelleme adaptasyon vs. işlemleri yapmalarını istedim.

Bir şey değişti mi derseniz bence değişmedi. Biraz daha bindikten sonra kavramayı değiştireceğim muhtemelen.

Birmot çalışanları beklediğimden daha ilgili ve yardımsever çıktılar bu arada, buradan da teşekkür ediyorum.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.583
    • Çevrimdışı
Ynt: TCT Şanzıman ile ilgili bazı sorular ve sorunlar
« #11 : 08 Kasım 2018, 12:29:03 »
Bir güncelleme yapayım.

Dün Zincirlikuyu Birmot'a gittim, tahmin ettiğim şekilde bu seslerin vs. normal olduğunu, bu modellerin böyle olduğunu, 2017'den sonrasının daha sessiz ve sarsıntısız olduğunu söylediler. Ben yine de bilgisayara bağlatıp güncelleme adaptasyon vs. işlemleri yapmalarını istedim.

Bir şey değişti mi derseniz bence değişmedi. Biraz daha bindikten sonra kavramayı değiştireceğim muhtemelen.

Birmot çalışanları beklediğimden daha ilgili ve yardımsever çıktılar bu arada, buradan da teşekkür ediyorum.

Yazılım güncellemesi sonrasında mekanik veya ses (mesela kapalı garajlarda ve başkasının kullanımı esnasında [park etmek gibi] çıkan ve daha belirgin duyulabilen çatır, çutur sesleri) anlamında bir değişiklik olmaz, ancak vites değiştirme zamanlarında bir değişiklik olabilir, çünkü güncelleme sonrasında vites kutusunun hafızasında yer alan ve kullanım alışkanlıklarına göre yapılan vites değişimi bilgileri sıfırlanmış olur. Bir süre sonra vites kutusu yine kullanıcının kullanım özelliklerini hafızaya alarak sürüş konforu açısından en uygun durumu bulmaya ve ona göre çalışmaya başlayacaktır.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 110
    • Çevrimdışı
Ynt: TCT Şanzıman ile ilgili bazı sorular ve sorunlar
« #12 : 08 Kasım 2018, 13:28:38 »
Yazılım güncellemesi sonrasında mekanik veya ses (mesela kapalı garajlarda ve başkasının kullanımı esnasında [park etmek gibi] çıkan ve daha belirgin duyulabilen çatır, çutur sesleri) anlamında bir değişiklik olmaz, ancak vites değiştirme zamanlarında bir değişiklik olabilir, çünkü güncelleme sonrasında vites kutusunun hafızasında yer alan ve kullanım alışkanlıklarına göre yapılan vites değişimi bilgileri sıfırlanmış olur. Bir süre sonra vites kutusu yine kullanıcının kullanım özelliklerini hafızaya alarak sürüş konforu açısından en uygun durumu bulmaya ve ona göre çalışmaya başlayacaktır.

Ses konusundaki beklentim güncellemeden değil adaptasyondandı aslında.

Bu arada fırsat bulunca daha net ölçeceğim ama yakıt düştü sanırım. Zincirlikuyu'dan Cevizlibağ'a 6.0 lt/100km ile geldim, daha önce böyle bir ortalama görmemiştim.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

Murad

  • Membro
  • İleti: 3.006
    • Çevrimdışı
Ynt: TCT Şanzıman ile ilgili bazı sorular ve sorunlar
« #13 : 08 Kasım 2018, 14:42:59 »
Ses konusundaki beklentim güncellemeden değil adaptasyondandı aslında.

Bu arada fırsat bulunca daha net ölçeceğim ama yakıt düştü sanırım. Zincirlikuyu'dan Cevizlibağ'a 6.0 lt/100km ile geldim, daha önce böyle bir ortalama görmemiştim.

6.0 lt ile hangi saat aralığında bu yolu geçtiniz merak ettim? Aynı yoldan ben her gün sabah 8:15-9:00 arası, akşam 16:00-17:00 arası geçiyorum. Yakıt tüketimini sıfırladım 2 haftadır test ediyorum. Bu yolda 2 haftalık yakıt ortalamam 11 lt.

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 110
    • Çevrimdışı
Ynt: TCT Şanzıman ile ilgili bazı sorular ve sorunlar
« #14 : 08 Kasım 2018, 20:04:40 »
6.0 lt ile hangi saat aralığında bu yolu geçtiniz merak ettim? Aynı yoldan ben her gün sabah 8:15-9:00 arası, akşam 16:00-17:00 arası geçiyorum. Yakıt tüketimini sıfırladım 2 haftadır test ediyorum. Bu yolda 2 haftalık yakıt ortalamam 11 lt.

Dün sabah Saat 10 civarıydı, Birmot'tan çıkıp Astoria'nın önünde sıfırladım. Mecidiyeköy alt yoldaki ışıklarda bekleyip e-5'ten devam ettim. Sabah-akşam trafiği yoktu tabi ki ama bomboş da değildi.

İşin aslı ben de şaşırdım, İstanbul içi ortalamam 9.5-10 civarı benim de, her gün kısa mesafe kullanılıyor araba. Biraz uzak bir yere gidince trafik olsa da düşüyor. Soğuk motor dur kalk yapınca acayip yakıyor. Başlarda garipsedim ama İstanbul içi 10 litrenin altında yakan çok az sanırım 1.4 MA ile.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

Murad

  • Membro
  • İleti: 3.006
    • Çevrimdışı
Ynt: TCT Şanzıman ile ilgili bazı sorular ve sorunlar
« #15 : 08 Kasım 2018, 20:12:33 »
Dün sabah Saat 10 civarıydı, Birmot'tan çıkıp Astoria'nın önünde sıfırladım. Mecidiyeköy alt yoldaki ışıklarda bekleyip e-5'ten devam ettim. Sabah-akşam trafiği yoktu tabi ki ama bomboş da değildi.

İşin aslı ben de şaşırdım, İstanbul içi ortalamam 9.5-10 civarı benim de, her gün kısa mesafe kullanılıyor araba. Biraz uzak bir yere gidince trafik olsa da düşüyor. Soğuk motor dur kalk yapınca acayip yakıyor. Başlarda garipsedim ama İstanbul içi 10 litrenin altında yakan çok az sanırım 1.4 MA ile.
Açıkçası ben çok çok minimum değerlerde kullanınca 9-9.5 görebiliyorum. Standart kullanımda 10-11 arası devamlı. Uzun yolda da 7 gibi. Yine sakin kullanımda.

G3221 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 110
    • Çevrimdışı
Ynt: TCT Şanzıman ile ilgili bazı sorular ve sorunlar
« #16 : 08 Kasım 2018, 20:18:24 »
Açıkçası ben çok çok minimum değerlerde kullanınca 9-9.5 görebiliyorum. Standart kullanımda 10-11 arası devamlı. Uzun yolda da 7 gibi. Yine sakin kullanımda.

G3221 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ben çok mu yakıyorum acaba demekten vazgeçeyim o zaman. :)

Ben Ağustosta arabayı alıp bakımlarını yaptırıp 3000 km uzun yol yaptım üstüne, dağ bayır otoyol karışık toplamda 6.8 idi ortalamam. Motor ve şanzımanlarımız aynı ise eğer bence bir yerlerde sıkıntı olabilir. İlk depo Nitro, diğerlerinde fuelsave olmak üzere hep Shell'den doldurdum.

Uzun yolda Dinamik modda ve manuel vites ile kullanıyorum ben bu arada, o şekilde hem daha az tüketiyor hem de daha zevkli oluyor. :)
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

Murad

  • Membro
  • İleti: 3.006
    • Çevrimdışı
Ynt: TCT Şanzıman ile ilgili bazı sorular ve sorunlar
« #17 : 08 Kasım 2018, 21:08:37 »
Ben çok mu yakıyorum acaba demekten vazgeçeyim o zaman. :)

Ben Ağustosta arabayı alıp bakımlarını yaptırıp 3000 km uzun yol yaptım üstüne, dağ bayır otoyol karışık toplamda 6.8 idi ortalamam. Motor ve şanzımanlarımız aynı ise eğer bence bir yerlerde sıkıntı olabilir. İlk depo Nitro, diğerlerinde fuelsave olmak üzere hep Shell'den doldurdum.

Uzun yolda Dinamik modda ve manuel vites ile kullanıyorum ben bu arada, o şekilde hem daha az tüketiyor hem de daha zevkli oluyor. :)
Ben de sürekli shellden alırım. Uzun yolda manuel denemedim açıkçası. Bir denemek lazım.

G3221 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 110
    • Çevrimdışı
Ynt: TCT Şanzıman ile ilgili bazı sorular ve sorunlar
« #18 : 08 Kasım 2018, 21:15:47 »
Ben de sürekli shellden alırım. Uzun yolda manuel denemedim açıkçası. Bir denemek lazım.

G3221 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Dinamik modda deneyin mutlaka, N'de boşluk çok olduğu için minimum gazı ayarlayamıyor insan.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

ayredin1982

  • Membro
  • İleti: 177
    • Çevrimdışı
Ynt: TCT Şanzıman ile ilgili bazı sorular ve sorunlar
« #19 : 08 Kasım 2018, 21:16:21 »
peki  yağ değişiyor mu. tct sanziman yağı.

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ysbilgin

  • Membro
  • İleti: 110
    • Çevrimdışı
Ynt: TCT Şanzıman ile ilgili bazı sorular ve sorunlar
« #20 : 08 Kasım 2018, 21:24:54 »
peki  yağ değişiyor mu. tct sanziman yağı.

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yetkili servistekiler biz kavrama değişirken değiştiriyoruz normalde dedi ama ben değiştireceğim fırsat bulunca.
Hayat sıkıcı otomobillere binmek için çok kısa!

nazamarya

  • Membro
  • İleti: 262
    • Çevrimdışı
Bir güncelleme yapayım.

Dün Zincirlikuyu Birmot'a gittim, tahmin ettiğim şekilde bu seslerin vs. normal olduğunu, bu modellerin böyle olduğunu, 2017'den sonrasının daha sessiz ve sarsıntısız olduğunu söylediler. Ben yine de bilgisayara bağlatıp güncelleme adaptasyon vs. işlemleri yapmalarını istedim.

Bir şey değişti mi derseniz bence değişmedi. Biraz daha bindikten sonra kavramayı değiştireceğim muhtemelen.

Birmot çalışanları beklediğimden daha ilgili ve yardımsever çıktılar bu arada, buradan da teşekkür ediyorum.

Vites sesi hangi araba da yok ki? Suan bmw de bile var ama aracin icinde duyulmuyor, kapi acikken dinlersem duyabiliyorum. Giuda yalitimdan midir nedir ses bariz fazla ama yazilimla alakali degil. Sadece vites gecis araligi degisiyor. Biraz daha alt devirde ust vitese gectigi icin yanlis hatirlamiyorsam yakit tuketiminin azaldigini ben de yazmistim. 2. Vitesten 1e dususte silkeleme vardi o da duzelmisti.
2015 - 2012 Model  Giulietta 1.4 TB Multiair Distinctive TCT
2017 - 2012 Model Urban Line BMW 1.16 Otomatik

 

GoogleTagged