Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: VDC nasıl çalışır..  (Okunma sayısı 4209 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ATA

  • Moderatore
  • İleti: 8.381
    • Çevrimdışı
VDC nasıl çalışır..
« #50 : 21 Mart 2011, 01:48:10 »
Tekrar yazıyorum, emin olmamakla birlikte kaygan zeminde ve normal kullanımda kilitli difransiyelin faydasından çok zararı olur diye biliyorum. Allweather'ı sadece yağışlı hava olarak düşünmemek lazım, karlı buzlu havalarda kalkışlar sıkıntılı olabilir.
« Son Düzenleme: 21 Mart 2011, 01:48:10 Gönderen: ATA »
916 GTV
Busso V6 Turbo

Orhan Isvan

  • Ziyaretçi
VDC nasıl çalışır..
« #51 : 21 Mart 2011, 08:54:52 »
quote:

Anlatamadim galiba derken size bi saygisizlik etmek istemedim.Ben sizlerden yasca kucugum ve buyuklerime asla saygisizlik etmem.Bi hatam varsa ozur dilerim. Bugun acaba yanlis bi sey mi dedim diye kafama takildi ders bile dinleyemedim.

Edited by - Lbe on 20/03/2011  23:17:15



"Anlatamadım galiba" ifadesine ben en ufak bir saygısızlık anlamı yüklemedim. Saygı ve sevgi konusunda benim açımdan hiçbir sorun yok. Derslerde başarılar dilerim.  
« Son Düzenleme: 21 Mart 2011, 08:54:52 Gönderen: Orhan Isvan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Orhan Isvan

  • Ziyaretçi
VDC nasıl çalışır..
« #52 : 21 Mart 2011, 09:46:59 »
quote:

Tekrar yazıyorum, emin olmamakla birlikte kaygan zeminde ve normal kullanımda kilitli difransiyelin faydasından çok zararı olur diye biliyorum. Allweather'ı sadece yağışlı hava olarak düşünmemek lazım, karlı buzlu havalarda kalkışlar sıkıntılı olabilir.



Haklısınız. Duruma göre değiştiği için tartışmalı bir konu bu. Ayrıca, maalesef her terimin Türkçesi olmadığı için "traction" (lastiğin yerle temasının sağlamlığı/gücü) ile "steering" (sağa-sola yönlendirme) arasındaki ilişkiyi tamamen Türkçe tartışmak da mümkün değil.

Diferansiyel kilidi "traction" arttırıcı bir sistem. Bu nedenle, kuru zeminde virajlarda avantaj sağlayabildiği gibi, karlı-buzlu zeminde patinaj nedeniyle yerinden kalkamayacak olan bir otomobilin yerinden kalkmasını da kolaylaştırabiliyor.

Buna karşılık bir otomobil "steering" halindeyken; içteki tekerleğin daha kısa, dıştaki tekerleğin daha uzun mesafe katetmesi gerek. %100 veya gereğinden fazla diferansiyel kilitleri bunu önledikleri için, arkadan itişte "over-steering"e (spin atma), önden çekişte "under-steering"e (kafadan kayma) yol açabiliyorlar. Bu da trafikte tehlikeli olabilir.

Yine de, karlı-buzlu zemindeki "traction" kaybı o kadar fazla olabiliyor ki, kalkış esnasında dıştaki tekerlek hiç mesafe katetmeyip, bütün güç sadece içteki tekerleğe patinaj yaptırabiliyor. Bu durumda otomobil ilerleyemiyor ki "steer" etsin. Bu şekilde yerinde sayan bir otomobilin hem hareket etmesi hem de "steer" etmesi için de BİR ÖLÇÜDE diferansiyel kilidi avantaj sağlayabiliyor. Yani kısaca duruma göre değişen avantajlar ve dezavantajlar sözkonusu.

All-weather modunda Q2 devre dışı olduğuna göre, demek ki durumu değerlendirip ona göre ölçüyü tayin edebilen bir sistem değil. Anlaşılan all-weather modundayken karlı-buzlu zeminde yerinde sayma halinde ESP ile yetiniyor (ESP boşa dönen tekerleği biraz frenleyince haliyle diğer tekerleğin "traction"u artmış oluyor).

Bazı elektronik diferansiyellerin bu ikilemi algılayabildiklerini ve duruma göre müdahalede bulunabildiklerini okuyorum ama kişisel olarak elektronik diferansiyel kilidi kullanmış / denemiş değilim (önden çekişte patinaj başlayınca %100 kilitlenen ve arkadan itişte balatayla %35 kilitlenen mekanik sistemler kullandım ama elektronik kilit bambaşka bir dünya olmalı). Yanılmıyorsam Alfa Romeo'da da Q2 ve elektronik Q2 diye iki ayrı sistem var ama bunları da yeterince bilmiyorum.

     

« Son Düzenleme: 21 Mart 2011, 09:46:59 Gönderen: Orhan Isvan »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

mdalan

  • Ziyaretçi
Ynt: VDC nasıl çalışır..
« #53 : 24 Aralık 2012, 01:01:35 »
Merhaba arkadaşlar 1 yıldır 2004 alfa 156 kullanıcısıyım 30.000 km yi gördük bir yılda, aracımdan çok memnunum yalnız aracım aldığımdan beri vdc(ünlem işareti) uyarısı veriyor dolayısıyla asr sürekli offta ve hız sabitleyicisi de buna bağlı olarak kullanılamıyor. Özel serviste baktırdığımda elektrik arızası bulamadılar, abs beyni arızalı dediler, acaba daha önce bu durumla karşılaşan bir arkadaşımız oldu mu yardımcı olursa sevinirim. hemen abs beyni almak istemiyorum çünkü. Şimdiden teşekkürler.....

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Hakan Tosun

  • Membro
  • İleti: 266
    • Çevrimdışı
Ynt: VDC nasıl çalışır..
« #54 : 13 Nisan 2013, 19:01:20 »
159'da asr tuşuna basınca asr, basılı tutunca vdc devreden cıkıyor. Ayrıca hareket haline el freni cektiginizde de hepsi devreden cıkıyor.
06DG977 Sunflower Metallic Starlight

 

GoogleTagged