Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro'ya karşı  (Okunma sayısı 537 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.708
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Stelvio Turbo Q4 Audi Q5 TFSI Quattro'ya karşı

Stelvio, Q5'e meydan okuyor.

Orta sınıf SUV'larda kim daha sportif modelleri üretiyor? Audi veya Alfa Romeo? Stelvio ve Q5'in güçlü benzinlilerinin bir karşılaştırması.


Altmış kilogram. Audi Q5'nin dört silindirli turbo motorlu ve dört tekerden çekişli modelinin Stelvio'nun aynı motor ve çekiş özelliklerinine sahip seçeneğine göre tartıya çıkardığı fazla ağırlık. Ve bu ağırlık fazlalığı kendisini hissettiriyor. Audi'nin kapıları kapanırken daha tok bir ses çıkıyor, rüzgar ve süspansiyon sesi ile tekerlerin yuvarlanma sesi daha derinden ulaşıyor sürücü ile yolculara. Galiba Ingolstadt'ta Torino'ya göre yalıtım malzemelerine daha fazla harcama yapılmış. Ancak yolda ilerlerken ilk viraja ulaştığımızda Alfa Romeo'nun daha az ağırlık denge sağlaması gerekiyor. Audi, her virajda altı kasa sodayı sağdan sola ve tersi yönde taşıması gerekmekte, bu sebeple Alfa'nın daha canlı, daha atak ve daha atik olmasına şaşırmamak gerek. Bunun yanında inanılmaz keskinliğe sahip olan direksiyon sistemi, ki kesinlike aşırı tepkilere sahip değil, sürüşe ayrıca bir etki ediyor; Yani filtresiz bir sürüş. Buna karşın Audi'nin tepkileri daha ağır ve yavaş.

Yirmi sekiz beygir gücü. Alfa Romeo Stelivo'nun motorunun Audi 'deki TSI motora göre olan güç fazlası. Ortaya çıkan sonuç Alfa'nın daha çekici bir karaktere sahip olduğudur ve 100 km/s standart hızlanma testinde Audi'ye göre nerede ise yarım saniye daha hızlı. Bir vites. Alfa Romeo'nun sahip olduğu vites kutusu tam otomatik sekiz ileri zamanlamaya sahip iken Audi'nin vites kutusu yedi ileri zamana sahip ve özellik bakımından çift kavramalı sıralı bir şanzıman, bunun yanında Alfa'nın vites geçişleri de daha konforlu. Özellikle park manevralarında Audi biraz keskin davranıyor, Audi, kağıt üstünde çift kavramalı sıralı şanzımanların daha hızlı vites geçişleri, daha düşük yakıt tüketimi gibi olan özellikleri gerçeğe yansıtamıyor ve Stelvio'ya karşın bir avantaj elde edemiyor. Dört çarpı dört. Güçlü dört silindirli motorlar Alfa'da olduğu gibi Audi'de de sadece dört çeker çekiş sistemi ile sunuluyor. Stelvio biraz daha arkadan itişli bir karaktere sahip olsa da Audi'deki çekiş daha dengeli. Ortaya çıkan sonuç Stelvio'nun sınır değerlerde arkadan itişli ve güvenli bir araçtaki gibi kontrollü arkadan kayma eğilimine (hafif drift de diyebiliriz) girmesine karşın Audi daha homojen, iyi niyetli ve evet, daha sıkıcı. Araç içi bilgilendirme sistemlerinde ise Audi açık ara önde. Touchpad'li MMI sistemini öğrenmek ve devasa bir menü derinliğine sahip olan konfigüre edilebilir ekranları kullanabilmek için biraz zamana ihtiyaç duyulsa da bu andan itibaren navigasyon, multimedya ve bağlanılabilirlik sadece keyif veriyor.

Birbirine yakın özelliklere sahip orta sınıf SUV'lar
İtalyanların sistemi kullanım özelliklerinde BMW'nin iDrive sistemi ile benzerlik gösteriyor yüksek teknolojik özellikler sunmasa da Premium Sınıfı'nın 2017 gereksinimlerini rahatlıkla yerine getirebiliyor (admin'in not: FCA içerisinde ileri teknoloji sistemler [Maserati ve Jeep G. Cherokee'de mesela] bulunuyor olsa da bunun Alfa Romeo'da kullanılmıyor olması ilginç). Dört kazanır. İç mekan genişliği konusunda Alfa ve Audi'nin birbirlerine karşı herhangi bir üstünlük sağlamıyorlar, ilk koltuk sırasında sürücü ve yolcu geniş alana sahip iken sportif bir alanda oturuyorlar, ikinci sırada da iki yetişkin uzun yolculuklarda bile rahat edebiliyorlar. Her iki aracın bagajı yaklaşık aynı oranda alana sahip ve her ikisinin bagaj kullanımı rahat. Audi'nin kağıt üstünde asgari derecede olan 25 litrelik avantajı gerçekte kullanımda hissedilmiyor. Dokuzyüz Euro. Audi Q5 2.0 TFSI Stelvio 2.0 Turbo Q4'e göre daha pahalı. Alfa Romeo'nun opsiyon listesi daha kısa iken Audi'nin opsiyon listesinde hatırı sayılır derecede fazla donanım bulunuyor ve Audi'nin fiyatı bir anda 80.000 Euro sınırına ulaşabiliyor.

Sonuç
Alfa Romeo Stelvio kalbe hitap ederken Audi Q5 daha mı rasyonel? Bu karşılaştırmada bu kadar kolay bir ayrım yapmak mümkün değil. Çünkü Stelvio fonksiyonellik, donanım ve kalite konularında da gerçekten yüksek bir düzeyde. Audi'nin farkı o kadar yüksek değil ve İtalyanın sürüş dinamikleri gerçekten bağımlı yapabilecek düzeyde. Audi'ye karşı bu kadar iyi  bir sonuca ulaşabilmek Alfa'ya saygı duyulmasına neden oluyor. İyi yoldasın Alfa.

























:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

murat

  • Amministratore
  • İleti: 5.760
    • Çevrimdışı
Geçen hafta 4 gün Torino'daydım, bilen bilir Piemonte bölgesine Fransitalya da derler.. FİAT 'ın kalesi olmasına karşı kullanılan lüks araçlara baktığımda Almanların baskın olduğunu gördüm her gittiğimde. Bundan önceki gidişim 2018 Haziran idi ve özellikle SUV araçların nerdeyse büyük kısmı Alman kalan da çoğunlukla Nissan'dı. (Jeep yok denecek kadar az bu arada şaşırtıcı şekilde). Fakat bu son gidişimde ortalığı çok ciddi şekilde Stelvio basmış olduğunu gördüm ve mutlu oldum, çünkü bolca çeşitli konfigrasyonlarını süzme şansı buldum. Bu arada Giulia zaten vardı ama Q larda baya bir artmış. Torino kadar olmasa da daha doğuda (Milano çevresi) yine bol miktarda Stelvio geziyor yollarda. (Ki Milano'da da lüks Almanlar başroldedir).  Torino'da otomobil sohbeti yaptığım bir İtalyan arkadaş, Alfa'nın bir değişim ve pozitif bir atılım içinde olduğunu söyledi. Özellikle iç piyasada kısa zaman sonra kaybettiği yeri geri alacağını düşündüğünü belirtti. Kendisi markayı az çok biliyordu ve yeni Giuilietta ile patlama yaşanacağını düşünüyordu :alfisti:
Cuore Sportivo...

maxiimuss

  • Membro
  • İleti: 1
    • Çevrimdışı
alfa ülkemizde neden hala hakettiği değeri görmüyor acaba on numara araç yapıyorlar.

su arıtma
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged