Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Ayrıntılardaki iyileştirmeler Stelvio'yu birinci yapıyor-Stelvio / F-Pace / XC60  (Okunma sayısı 169 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.617
    • Çevrimdışı
Alfa Romeo Stelvio / Jaguar F-Pace / Volvo XC60

Ayrıntılardaki iyileştirmeler Stelvio'yu birinci yapıyor.

Her üç SUV alternatifi, Alfa Romeo Stelvio, Jaguar F-Pace ve Volvo XC60, göz önünde bulunan SUV'lar haricinde de bir dünyanın olduğu bize kanıtlıyorlar.


Yerli mali premimum SUV'ların (burada Almanya pazarı kast ediliyor) yüksek satış rakamlarının yanında Volvo XC60 ve özellikle Alfa Romeo Stelvio ile Jaguar F-Pace satş rakamları konusunda aslında çok geride kalmaktalar. Ancak her üç arazi aracının, ki hepsinde 2,0 litrelik turbo motor ve dört tekerden çekiş sistemi mevcut, kendine has ve çok iyi denilebilecek özellikleri mevcut. Her üç SUV'dan hangisinin Alman premium SUV'lar ayarında olduğunu ise test gösterecek.
Alfa Romeo, Stelvio'nun işçilik kalitesi ile ilgili gelen şikayetleri dikkate alarak üretim prosesinde bazı değişikliklere giderek iç mekanı daha değerli kıldı. Ve bu iyikeştirme başarı ile gerçekleşmiş görünüyor, çünkü İtalyanların test için gönderdikleri Stelvio, en ince ayrıntısına kadar  çok yüksek bir işçilik kalitesi sunuyor. Tüm parçalar arasında mükemmel bir uyum ve orantı hakim. Bunun yannda Stelvio, test katılımcıları arasında yolcularına en fazla mekanı sunan otomobil. Özellikle otomobil ortasına doğru konumlandırılmış koltuklar sebebi ile hareket serbesitesi takdir topluyor. Yine de çok kez büyük eşya taşımak zorunda kalanlar için belki Jaguar F-Pace daha iyi bir seçenek olabilir.


 
ALFA ROMEO STELVIO, JAGUAR F-PACE & VOLVO XC60
Oldukça sportif bir bagaj kısmı tasarıma sahip olan İngiliz'in bagaj kapağının arkasında oldukça geniş bir alan mevcut. 650 ile 1740 litre arasında bir alan sunan Jaguar bagajı, üçlü içerisinde en yüksek alanı sunuyor. Ayrıca yolcular geniş baş mesafesi konusunda da mutlu olabilecekler ancak B sütunun giydirmeleri, biraz geride oturacak olan sürücü ve ön yolcunun omuzuna çok yakın durmakta ve bu da rahatsızlık verebilmekte, hareketi sınırlayabilmekte. İkinci oturma sırası da Alfa ve Volvo'ya göre daha dar.
Değerli bir izlenim bırakan İsveçli de oldukça geniş bir alan sunmakta ancak opsiyon listesinde yer alan panoramik cam tavan, baş mesafesinden bir miktar çalmakta. Bagaj hacmi ortalama bir genişliğe sahip ve yatırılmış arka koltuklar ile ulaşılan alan 1.432 litre olmakta. Buna karşın Volvo oldukça geniş güvenlik donanımına sahip. En alt donanım seviyesinde bile insanlar haricinde yaban hayvanları (İskandinav ülkelerinde bolca bulunan geyik gibi hayvanlar) da fark eden acil fren destek asistanı, sürücü uyku algılama sistemi, hız uyarılarını dikkate alan trafik levha tanıma sistemi ve full LED ön farlar sunuluyor. Tüm SUV'ler için örnek teşkil edecek bir donanım.
 


Sürüş Konforu: Stelivo genel olarak biraz daha sportif ayarlanmış
Diğer iki test aracının aksine konvansiyonel bir süspansiyon sistemi ayarına sahip olan Stelvio, sportif ayarına rağmen diğerlerinden çok farklı bir konfor seviyesi sunmuyor. Genel olarak hafif sert ayarlı olan Stelvio, kısa yol bozukluklarında dahi bunu yolcularına çok az bir etki ile iletiyor. Bunun yanında harika bir yanal tutuşa ve iyi bir süngerlemeye sahip olan spor tasarımlı (opsiyonel) koltuklar, aynı zamanda çok konforlu ve çok başarılılar.  Aynı değerledirmeyi Volvo'da opsiyonel olarak alınan ve çok yönlü ayarlabilen R-Design spor koltukları için de yapmak mümkün. Volvo test aracında ayrıca yine opsiyonel donanımda yer alan adaptif amortisörlere sahip havalı süspansiyon sistemi mevcut. Bu sistem ancak tam dolu ve kötü zeminde yol alırken avantajını gösterebiliyor ve işte o zaman tatmin edebiliyor. İsveçli artı yük olmadan özellikle küçük zemin bozuklukları veya tümseklerde sert bir izlenim vermekte. Yine test aracında bulunan ve 990 Euro değerinde olan akustik camlar ile de test katılımcıları arasında en sessiz olanı İsveçli oluyor. Aynı Volvo'da olduğu gibi Jaguar da yüklü değil iken zemin bozukluklarını nerede ise olduğu gibi yocularına iletmekte ve ancak artan yükleme ile daha konforlu olmaya başlamakta. 16 farklı konuma ayarlanabilen elektrikli koltukların oturma zemini uzun yolculuklarda konfor sağlasa da yanal tutuş konusunda biraz geride kalmakta. Ayrıca opsiyonel donanımda olan bu koltukların fiyatı o kadar yüksek ki, otomobilin zaten yüksek olan satış fiyatını daha da yükseltmekte.
 


Motor ve Şanzıman: XC60'ta benzinlilier için partikül filtresi var.
Dizel'e karşı olanlar için iyi bir haber. Her üç test aracında bulunan modern, benzinli turbo motorları orta sınıf SUV'ler ile oldukça başarılı işler çıkartıyorlar. Özellikle 280 beygir gücü ve 400 Nm'yi krank milinden çıkartan Alfa'nın iki litrelik motoru, sürüş performansı konusunda çok başarılı. Stelvio, 100 km/s hızlanmasını sadece 5,9 saniyede tamamlarken yaklaşık 30 beygir gücü daha güçsüz olan rakiplerinden nerede ise 2 saniye daha hızlı ve hatta Alfa, 150 km/s hızda rakiplerinden 5 saniye daha hızlı. Bunun yanında azami sürat konusunda da Alfa 230 km/s'lik değer ile en önde yer almakta. Jaguar ve Volvo 13 ve 10 km/s daha yavaşlar. Tüm bunların haricinde dinamik modda çok güzel bir sese de sahip olan Cuore Sportivo, test koşullarında 10 litrelik ortalama tüketim değeri ile de en ekonomik katılımcı oluyor. 2 litrelik motorunun yanma odasına  11,1 litre yakıt yollayan F-Pace ile 11,6 litre yakıt yollayan  XC60 bu konuda geride kalmaktalar. Yine de bir dizelin sahip olduğu yakıt değerlerinden her üç katılımcı uzak kalmakta. Önemli; Üç katılımcı arasında benzin partikül filtresine sahip olan tek otomobil Volvo oluyor.
 
Sürüş Dinamizmi: F-PACE en iyi frenlemeye sahip.
Yüksek sürüş dinamizmine sahip olmak her zaman Alfa Romeo markasının genlerinde yer alıyordu. Stelvio'da da bu durumu olağan kabul etmek gerekiyor. Test parkuru ve kukalar arasında yapılan sürüşlerde Alfa Romeo rakiplerine sınırın nerede olduğunun dersini vermekte. Viraj dönüşlerindeki keskinliği, sınır değerlerindeki kolay hakimiyeti ve güçlü motoru sayesinde dar viralardan hızlı bir şekilde çıkabilmesi Stelvio'nun en iyi dereceyi yakalamasına imkan veriyor. Yine de Stelvio aslında sahip olduğu özellikleri tam manası ile gösteremiyor, çünkü arka arkaya gelen virajlarda belli bir anda itibaren ESP biraz erken müdahale etmeye başlıyor. Jaguar da çok keskin olan direksiyonu sayesinde virajlarda iyi bir yönlendirme sağlarken virajlarda yüksek süratlere ulaşabiliyor.  Ancak ESP kapatıldığında virajda fren yapılması durumunda arkadan kayma eğilimine giriyor. Fren demişken; Vahşi kedi bu değerlendirmede gerçekten çok çok iyi bir gösteri sunuyor. Soğuk frenler ile 100 km/s'den 32,9 metrelik bir mesafede durabiliyor. Alfa aynı şartlar için 1,7 metre, Volvo 1,1 metre daha fazla mesafeye ihtiyaç duyuyor. Volvo sürüş dinamizminden ziyade sürüş güvenliğine daha çok önem veriyor, zaten bunu test parkurunda Alfa Romeo'nun 4,4 saniye gerisinde kalması da ispat ediyor. İskandinav temsilcisi virajlara çok isteksizce girerken yüksek ağırlığının verdiği dezavantaj ile de önden kayıyor. Karşılaştırmak gerekirse Stelvio tartıya 145 kg daha az çıkartıyor.
 
Çevre ve Maliyet: Alfa Romeo en uygun fiyata sahip.
En baştan belirtmekte fayda var. Satış fiyatı ve takip eden maliyet konusunda her üç otomobil Alman premium rakiplerinden çok farklı değiller. Bu üç otomobile ilgi duyulması durumunda Alman rakiplerine yakın bir bütçe ayrılması gerekiyor. Giriş satış fiyatlarından başlamak gerek. Tam tamına 50.000 Euro'luk bir etikete sahip olan Alfa Romeo Stelvio, karşılaştırmadaki en uygun fiyatlı otomobil olmasına karşın yine de düşük bir rakam değil. Yaklaşık benzer bir donanımda Volvo 1.500 Euro ve hatta Jaguar 3.250 Euro daha pahalı. Buna göre hafif alaşım jantlar, otomatik klima veya ses komutlarına uyan Multimedia sistemi her üç otomobilde standart donanımda. Ancak genel maliyet konusunda testte katılan otomobiller arasında Alfa Romeo'ya göre 620 Euro daha pahalı ve daha fazla yakıt tüketiyor olsa çok az bir farkla XC60 öne geçiyor. Çok daha geniş fonksiyonlara sahip olan ve içerisinde WLAN-Hotspot da multimedya sistemi, burada öne geçilmesini sağlayan etken olarak karşımıza çıkıyor. Jaguar ise hem genel anlamda hem de teste katılan otomobilin fiyatı bakımından masraf konusunda arkada kalıyor. Ayrıca uygun olmayan (yüksek) sigorta maliyeti ve doğrudan karşılaştırmada geride kalan garanti kapsamı da kötü bir sonuç alınmasına etki ediyor. Yine de F-Pace sahipleri ileri zamanlarda düşük değer kaybı ile bir nebze olsun rahat nefes alabilecekler.



Sonuç:
Ayrntılarda yapılan ufak dokunuşlar istenen sonucu veriyor. Alfa Romeo Stelvio testin sonunda kazanan oluyor. Geniş iç mekanının yanında yüksek yol tutuş özellikleri ile güçlü ve tutumlu motoru bunda etkili oluyor. İkinci sırada Volvo XC60 T5 kendine yer buluyor. Yüksek güvenlik donanımı ile tam yüklü haldeki konfor özellikleri etkileyici. Yol tutuş konusundaki zaafiyeti ve yüksek yakıt tüketimi çok değerli puanların yitirilmesine sebep oluyor. Çok geniş bagajı, çok iyi frenleri ile etkili direksiyonu Jaguar F-Pace 25t'nin ön çıkan özellikleri. Ancak bunlar yine de rakiplerinin geride kalmasına mani olamıyor, ayrıca testteki en pahalı otomobil olması da ayrıca büyük bir eksi.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 889
    • Çevrimdışı
Performans anlamında Stelvio tam "fiyatının karşılığı" olmuş.

Ancak üretim kalitesi vs. anlamında sanıyorum Volvo'ya kayardım büyük ihtimal. Ha hoş, aynı fiyatlarda olup, 5.9sn'de 100'e çıkan aracı görünce de Volvo'ya ve hastası olduğum Jaguar'a falan da bakmazdım sanırım :)

Stelvio'yu nasıl iyileştirmişler ki peki, makyaj vs. görmeden... O ilginçmiş, yoksa teste özellikle mi "iyileştirilmiş" bişey mi göndermişler :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.653
    • Çevrimdışı
Işçilik konusunda biraz daha özen göstermişler anladığım kadarıyla.
Herhalde 2 tur çevirdiği bir vidayı 2,5 tur çevirmeye göre ayarladılar, parçalar yerine daha sıkı oturdu, parçalar arasındaki uyuma daha da özen gösterildi gibi şeyler olsa gerek.
Tamamen tahmin ediyorum.

Tapatalk Bericht


///////////////