Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Alfa Romeo 156 2.5 v6 24v - Giuseppe Bussoya Selam Olsun  (Okunma sayısı 2028 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ayakliPC

  • Membro
  • İleti: 23
    • Çevrimdışı
Merhaba,

Aracı 2018 Ağustos ayında almama rağmen yaptığım restorasyonlar 2019 başlarında tamamlandı. Hiç LPG takılmamış ve 117.000km'de satın aldığım araç şu an 126.000km'dedir. Aracın bu kadar az yol yapmış olmasının sebebi bana anlatıldığı kadarıyla Koç ailesinin makam aracı olarak kullandığı bir araçmış. Bir süre aracı yatırdıktan sonra Birmot Zincirlikuyu üzerinden satışa çıkartmışlar. Aracı firmayı saymayacak olursak ben bu hikayede aslında aracın ikinci sahibi oluyorum.

Aracı restore ederken genel olarak Alfa'lar hakkında çok şey öğrendim. Konu altında restorasyon ve bir takım modifikasyonlar ile ilgili ayrıca detaylı bilgilendirme yaparak fotoğraf ekleyeceğim. Şimdilik bir fotoğraf ile açılış yapıyorum.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Spider916

  • Membro
  • İleti: 163
    • Çevrimdışı
Hayırlı olsun araç çok güzel gözüküyor.156 2.5 sahibi olmak veya restorasyonu hep yapmak istediğim bir proje olarak aklımda duruyor.

Sahip olduğum 2.0 TS Spider’ın bakımları sırasında ben de birçok şey öğrendim.Bu arabalar iyileştirmeler veya toptan bir restorasyon’a girdiğinde sahibine çok şey öğretiyor.

Aracın rengi gri mi azzuro nuvola’mı ?
96 Spider 916 2.0 TS 🍀 🕷

Tolga033

  • Membro
  • İleti: 5.913
    • Çevrimdışı
Hoşgeldiniz. Kazasız belasız.

ayakliPC

  • Membro
  • İleti: 23
    • Çevrimdışı
Teşekkürler, hoş buldum.
Aracın rengi metalik gri, fotoğraf işlerini halleden arkadaş biraz efekt uygulamış.
Restorasun haricinde araç uzun bir süre yattığı için haklı olarak bir takım problemler de çıkarttı tabi fakat dediğim gibi benim adıma çok eğitici oldu. Gerek görünüş gerek kullanım olarak (hissiyatı hiç saymıyorum bile) çok farklı bir araç gerçekten. Misal daha önce biri bana dese ki şu arabayı park ettikten sonra park ışıklarını açık bırak, herhalde bulamaz ve kafayı yerdim  :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

SkY

  • Membro
  • İleti: 205
    • Çevrimdışı
haırlı olsun kazasız belasız kullanın..detayları da görmek isteriz araçta :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

devirsever

  • Membro
  • İleti: 879
    • Çevrimdışı
Fotolari goremesemde orjinal bir 156 kaldigini duymaktan mutlu oldum

3lt swap ve q2 ile efsane olur...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6 (Güncel)
2006 GT 3.2 V6
1999 156 3.0 V6 TB (Güncel)

ayakliPC

  • Membro
  • İleti: 23
    • Çevrimdışı
haırlı olsun kazasız belasız kullanın..detayları da görmek isteriz araçta :)

En kısa sürede inşallah
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

murat

  • Amministratore
  • İleti: 5.760
    • Çevrimdışı
Hoşgeldiniz, daha çok resim isteriz  :alfisti:
Cuore Sportivo...

ayakliPC

  • Membro
  • İleti: 23
    • Çevrimdışı
Fotolari goremesemde orjinal bir 156 kaldigini duymaktan mutlu oldum

3lt swap ve q2 ile efsane olur...


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Ben de böyle orjinal 1998 model bir 156 bulabildiğime çok sevindim.
Swap düşünmüyorum açıkçası bu haliyle gayet yeterli.
Kilit konusuna gelecek olursak, bana ait olmasa da garajımızda GT 3.2 V6 Q2 mevcut. 8)
Ara sıra değişiklik olsun diye onu da kullanabiliyorum.


Restorasyon öncesi yan yana bir fotoğraf almıştım;

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

devirsever

  • Membro
  • İleti: 879
    • Çevrimdışı
Ben de böyle orjinal 1998 model bir 156 bulabildiğime çok sevindim.
Swap düşünmüyorum açıkçası bu haliyle gayet yeterli.
Kilit konusuna gelecek olursak, bana ait olmasa da garajımızda GT 3.2 V6 Q2 mevcut. 8)
Ara sıra değişiklik olsun diye onu da kullanabiliyorum.


Restorasyon öncesi yan yana bir fotoğraf almıştım;



Yurtdisinda oldugumdan fotolari goremiyorum, gt 3200 plaka ise benim eski aracim. Deniz seviyesinde yasiyorsaniz evet 2.5 guzel yuruyor, tabi sensorleri duzgun calisiyorsa ve sente ayari guzelse. Cinden gelen sente aparatlari sorunlu, ben alfaworkshoptan ozel getirttim. 3lt swap size cok guzel tork saglar tabi deniz seviyesinde 2.5 ile mutlu mesut yasayabilirsinizde

Rakim yükseldikçe hacim ve/veya zorlamali induksiyon gerekiyor. 3lt 156 kisada 3.2 gtyi zorlar, uzunda aerodinamik ve hacim konusur zaten. Bu arada 3lt motorda rotrex supercharger dagittik ve simdi turbo setup ile devam ediyoruz, arada bos kalmamak icin 3lt 166 mevcut


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6 (Güncel)
2006 GT 3.2 V6
1999 156 3.0 V6 TB (Güncel)

ayakliPC

  • Membro
  • İleti: 23
    • Çevrimdışı
Yurtdisinda oldugumdan fotolari goremiyorum, gt 3200 plaka ise benim eski aracim. Deniz seviyesinde yasiyorsaniz evet 2.5 guzel yuruyor, tabi sensorleri duzgun calisiyorsa ve sente ayari guzelse. Cinden gelen sente aparatlari sorunlu, ben alfaworkshoptan ozel getirttim. 3lt swap size cok guzel tork saglar tabi deniz seviyesinde 2.5 ile mutlu mesut yasayabilirsinizde

Rakim yükseldikçe hacim ve/veya zorlamali induksiyon gerekiyor. 3lt 156 kisada 3.2 gtyi zorlar, uzunda aerodinamik ve hacim konusur zaten. Bu arada 3lt motorda rotrex supercharger dagittik ve simdi turbo setup ile devam ediyoruz, arada bos kalmamak icin 3lt 166 mevcut


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

GT3200 plakalı siyah olanın sahibini tanıyorum, iyi arkadaşız. O da zaten bizim aracı gördükten sonra almaya karar verdi.  :D
İstanbul'da yaşıyorum, rakım 30. Deniz seviyesiyle ilgili bir sorun yok diyebiliriz :)
Sensör konusunda bir takım sıkıntılar yaşadım tabi. Önce Lambda Sensörünü, sonrasında Krank Sensörünü ve daha sonrasında da Su Sıcaklık Sensörünü değiştirmem gerekti.
Bunların hepsi neredeyse birer ay arayla sıkıntı çıkartmıştı fakat uzun süre yatmış bir araç için normal karşılıyorum.

Size de projenizde başarılar dilerim fakat bana göre daha kolay parça temin edebilirsiniz diye düşünüyorum. İngiltere, Almanya ve İtalya başta olmak üzere bir çok parçayı bulabilmek ve Türkiye'ye getirtebilmek çok zorlayıcı bir süreçti. İnsan belli bir noktadan sonra bunun para işi değil zaman işi olduğunu anlıyor. Harcanan paranın tabii ki önemi var fakat harcanan zaman hepsinden daha önemli bir hale geliyor.
Yurt dışında sarı bir tane 156 vardı Novitec Turbo takılmıştı sanırım. İkinci bir aracım daha olsa belki ben de düşünebilirim fakat yeri geliyor aileyle bindiğimizde bile Eibach Coilover, kule gergisi ve viraj denge çubuklarından dolayı aracın bir miktar sert olduğu yönünde şikayetler aldığım için daha ileri gitmeyi düşünmüyorum  :D
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

martini_lancia

  • Membro
  • İleti: 255
    • Çevrimdışı
Hayırlı olsun,kazasız belasız kullanmanızı dilerim,düşük km ve lpg gibi eklentilerle motoru kurcalanmamış temiz bir Arese sahibi olmak güzel bir his olsa gerek.

 Bence motora upgrade yapmayın derim zaten orijinal kondisyonda demişsiniz,tersi olsa girişilebilirdi ama şu hali ile hiç gerek yok bozmaya;Türkiye şartlarında ziyadesi ile yeterli bir güçte zaten.Bir nebze soğuk hava için Cold air intake & kutu içi spor filtre  tarzı bir denemem olurdu bu hali ile açıkçası en fazla. 

 Belki içine kozmetik ve teknik anlamda bazı  parça upgradeleri ve alt takım,fren,egzoz sistemine iyileştirici eklentiler zamanla düşünülebilir.
2002 Cosmo Blu manual 156 2,0ts.

coyote

  • Membro
  • İleti: 706
    • Çevrimdışı
@ayakliPC, 156'nızı iyi günlerde kullanın, çok güzel.

@devirsever, yurtdışında olduğu için fotoğrafları göremeyenlere dev hizmet:  :)


ayakliPC

  • Membro
  • İleti: 23
    • Çevrimdışı
Hayırlı olsun,kazasız belasız kullanmanızı dilerim,düşük km ve lpg gibi eklentilerle motoru kurcalanmamış temiz bir Arese sahibi olmak güzel bir his olsa gerek.

 Bence motora upgrade yapmayın derim zaten orijinal kondisyonda demişsiniz,tersi olsa girişilebilirdi ama şu hali ile hiç gerek yok bozmaya;Türkiye şartlarında ziyadesi ile yeterli bir güçte zaten.Bir nebze soğuk hava için Cold air intake & kutu içi spor filtre  tarzı bir denemem olurdu bu hali ile açıkçası en fazla. 

 Belki içine kozmetik ve teknik anlamda bazı  parça upgradeleri ve alt takım,fren,egzoz sistemine iyileştirici eklentiler zamanla düşünülebilir.

Makinaya müdahale etmeyi hiç düşünmüyorum. Gerekli bakımlarını ve bir tık fazlasını yaparak gayet güzel bir şeykilde kullanıyorum. Fotoğrafları toparlayabilirsem paylaşıcam zaten fakat şoför koltuğunun deri döşemesinin kenarındaki fitile ufak bir müdahalede bulunmak zorunda kaldık. Onun dışında vişne çürüğü deri koltuklarımızın da bakımı yapıldı, bir sıkıntısı yok.
Kapı içlerindeki winlex kaplamaların durumu iyi değildi ve zaten sahte deriyi hiç sevmediğim için koltuk rengi gerçek deriyle değiştirildi.

Alt taşıyıcılar, travers, motor kulakçıkları değiştirildi. Powerflex motor kulakçığını ülkemize sokmak için ekstra çaba sarf etmek gerekti.

Fren olarak Ingiltere'den Brembo 4 piston kaliper getirttirdik. 284mm diskler yerine 305mm brembo disk ve fren balatası olarak da Feredo DS2500 kullandık. Çelik fren hortumları ve yüksek kaynama noktalı DOT 5.1 fren hidroliği zaten olmazsa olmazlarımız. Frenler şu an Mito'ların üzerindekiyle aynı diyebilirim. Egzoz olarak İskender'de yaptırdık ufak tefek birşeyler ama intake homurtusuna çok müdahale etmek istemedim, kendi homurtusu aşırı keyifli geliyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ayakliPC

  • Membro
  • İleti: 23
    • Çevrimdışı
@ayakliPC, 156'nızı iyi günlerde kullanın, çok güzel.

@devirsever, yurtdışında olduğu için fotoğrafları göremeyenlere dev hizmet:  :)



Teşekkür ederim, bu güzel ailenin bir parçası olmaktan mutluyum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Fatihob

  • Membro
  • İleti: 3.728
    • Çevrimdışı
Hayırlı olsun :clover:

Pazar günü İstanbulPark'tan çıkarken "O ne Cup jantlı 156 mı var orda" diye gözlerimi kıstım bakıyorum, motor olarak ne varmışki diye düşünürken arkasından 2.0 olarak okudum.
Yanımda @Oğuz vardı ben 2.5 olarak okudum dedi. Her neyse güzel 156 dedik ve gittik.
Şimdi bakıyorumda bu o arabaydı ve Oğuz haklıydı :)
..

ayakliPC

  • Membro
  • İleti: 23
    • Çevrimdışı
Teşekkür ederim, evet Pazar günü İstanbul Park'a gittim izleyici olarak. C seansındaki Alfa'ları görünce gözlerim baya bir kamaştı diyebilirim  :D
İzleyici araçları arasında da güzel Alfa'lar vardı, zaten forumda "Organizasyon ve Buluşmalar" bölümünde buna değindim.

Arkadaki yazıyı sökmeyi çok düşündüm, bir takım arkadaşlar gerek Alfa'cı olsun gerek VAG grup arkadaki yazıyı yazdırdığımı düşünüyorlar sanırım ki 80-90'la giderken ufak ufak kaşıyarak sataşıyorlar. İlk zamanlar vites küçülterek gazlamak suretiyle çoğuna cevap veriyordum fakat artık böyle bir ispat içerisinde değilim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

devirsever

  • Membro
  • İleti: 879
    • Çevrimdışı
@ayakliPC, 156'nızı iyi günlerde kullanın, çok güzel.

@devirsever, yurtdışında olduğu için fotoğrafları göremeyenlere dev hizmet:  :)


cok tesekkurler Ozan, cok makbule gecti. Arac cok temiz duruyor masallah. Bu q2 karbon manifold ve ahsap direksiyon olan


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6 (Güncel)
2006 GT 3.2 V6
1999 156 3.0 V6 TB (Güncel)

devirsever

  • Membro
  • İleti: 879
    • Çevrimdışı
3.2 kilitleri 2.5/3.0 olanlardan farkli, gt sahibi aman tikkat


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6 (Güncel)
2006 GT 3.2 V6
1999 156 3.0 V6 TB (Güncel)

devirsever

  • Membro
  • İleti: 879
    • Çevrimdışı
Bu arada 3lt swap cok bir modifiye degil, motor bulunursa tavsiye ederim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6 (Güncel)
2006 GT 3.2 V6
1999 156 3.0 V6 TB (Güncel)

ayakliPC

  • Membro
  • İleti: 23
    • Çevrimdışı
cok tesekkurler Ozan, cok makbule gecti. Arac cok temiz duruyor masallah. Bu q2 karbon manifold ve ahsap direksiyon olan


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

O zaman size şöyle bir detay daha vereyim, Ahşap Direksiyon ve Q2 diferansiyel haricinde gaz kelebeği olarak da 67mm stok gaz kelebeği yerine stok emme manifolduyla 76mm (Ferrari 360 Modena) gaz kelebeği kullanılabiliniyor olmasına rağmen ACT Karbon Manifold ve 84mm Ferrari F430 Gaz Kelebeği kullanıldı.
Tabii ki alfamotorsport.co.uk'den gelen özel yazılımdan bahsetmeye gerek yoktur. Yanlış hatırlamıyorsam şu an 270hp civarında ve öncen çeker bir araç için fazlasıyla yeterli.

Kağıt üzerinde veriler bu şekilde olmasına ve düzlüklerde benim 2.5'u ezmesine rağmen virajlı yollarda 156'nın yol tutuşuyla GT için çok sinir bozucu olabiliyorum.  :D

Kilit oranları hakkında detaylı bilgim mevcut fakat £ kurundaki artıştan dolayı kendi aracıma şu an İngiltere'den böyle bir upgrade düşünmüyorum.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

martini_lancia

  • Membro
  • İleti: 255
    • Çevrimdışı
İlgili Gt'nin bir tanıtım videosu mevcut;

https://www.youtube.com/watch?v=mf6PSzyYQoo

Bu aracı 2012 yılında almak üzere idim maalesef kıl payı kaçırmıştım işgüzarlıktan,30.000km altında Bursa'da idi o zamanlar araç,ilk sahibinin yakın bir aile dostu aracın bayiden siparişle alınış süreci ve ahşap direksiyon,pedallar felan derken opsiyonlara kafa patlatışına,trafikteki tacizlerden ötürü arkasındaki 3.2 logosunun sökülmesine  kadar hikayeyi anlatmıştı bana. 

2002 Cosmo Blu manual 156 2,0ts.

ayakliPC

  • Membro
  • İleti: 23
    • Çevrimdışı
İlgili Gt'nin bir tanıtım videosu mevcut;

https://www.youtube.com/watch?v=mf6PSzyYQoo

Bu aracı 2012 yılında almak üzere idim maalesef kıl payı kaçırmıştım işgüzarlıktan,30.000km altında Bursa'da idi o zamanlar araç,ilk sahibinin yakın bir aile dostu aracın bayiden siparişle alınış süreci ve ahşap direksiyon,pedallar felan derken opsiyonlara kafa patlatışına,trafikteki tacizlerden ötürü arkasındaki 3.2 logosunun sökülmesine  kadar hikayeyi anlatmıştı bana.

İfşa etmeyeyim demiştim de yakalandık  :D
Aynı kapalı otoparkta muhafaza ediyoruz araçlarımızı. Çoğunlukla hafta sonu kullansak da ara sıra hafta içerisinde de bu gibi güzel yaz günlerinde kaçamaklar oluyor tabi.


Fren ile ilgili parçalardan bir kesit;
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

01hakan

  • Membro
  • İleti: 638
    • Çevrimdışı
İfşa etmeyeyim demiştim de yakalandık  :D
Aynı kapalı otoparkta muhafaza ediyoruz araçlarımızı. Çoğunlukla hafta sonu kullansak da ara sıra hafta içerisinde de bu gibi güzel yaz günlerinde kaçamaklar oluyor tabi.


Fren ile ilgili parçalardan bir kesit;

Öncelikle hoşgeldiniz araç çiçek gibi maşallah ama bende ki Gtv V6 TB den sonra ts guzel ama v6 kadar olamaz noktasına getirtti ama şöyleki v6 bi 156 m olsaydı dışarıdan tamamı ile gta body yapar 18 OZ jantları ile desteklerdim nuri beyinde dedigi gibi 3.0 swap güzel olurdu bunun yanında sonrası evladiyelik hale gelmiş ve tr de ornek projelerden biri haline gelirdi.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

COURE SPORTİVO

TRSemih

  • Membro
  • İleti: 3.612
    • Çevrimdışı
özlediğim türden bir başlık  :clover: iyileştirmeleri ve gelişmeleri merakla takip edeceğim.
güzel günlerde kullanmanızı dilerim  :nazar:
159 '06 1.9 JTDM (2016-...)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

 

GoogleTagged